Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

5 Members and 58 Guests are viewing this topic.

Vice33

Cum spunea si colegul mai sus, din motive de rezistenta la incarcari...e un plus de sustinere care ajuta apasarile grinzilor si ajuta eforturile din beton si armaturi pana ajung la limita minima de rezistenta fara ajutorul schelei...cel mai probabil saptamana viitoare vor incepe operatiunea de demontare, oricum nu incurca pe nimeni acea schela...mai au de pus placile pe grinzi, mai e mult de lucru.

Probabil in 2 luni vom vedea daca nu total, macar jumatate din pasaj, deja suprabetonat.

Sunt curios la relocarea DJ-ului ce pasi tehnologici vor aplica...

flashu74

#41596
Și totuși, pare că se toarnă zid. Este clar că a rămas armătură din acea fundație pentru a construi în sus.
Acesta este aspectul care mi-a atras mie atenția. Se vede și în ultima poză a lui rocklee. Și aceasta este o fundație fără piloți forați. Probabil e tare suportul (roca dealului).









Powered by API/PUM imgur uploader

danutzu_1069

Pai daca ne uitam la alinierea culeii cu partea asta, este cam aliniata cu zidul asta de se face....
Este posibil sa fie un zid care se va ridica pana la cota autostrazii...

wifi

Depinde si cum vine dupa zid, la umplutura armata este zidul mai mult de decor.

Quote from: Vice33 on July 15, 2018, 11:52:58 PM
Probabil in 2 luni vom vedea daca nu total, macar jumatate din pasaj, deja suprabetonat.
Dece asa de pesimist, din pozele ce ni le-a facut Quest cu drona se vede clar, nu erau inca toate grinzile sus, erau mai mult de jumatate din predale si pe deasupra si o parte din armatura deja. UMB are toate panzele sus, nu numai grinzile!

flashu74

#41599
Eu văd o asemănare cu zidul ce s-a construit la cariera de la Brănișca. După modul în care se construiește.

Vice33

#41600
In afara de suprabetonare mai au și alte puncte de lucru...am exagerat cu 2 luni, într-o luna vedem pasajul suprabetonat.


Eu cred că fac zid de sprijin in trepte, nu mie clar umplutura de unde o vor aduce?

flashu74

Umplutura este zgura. Vine dinspre viaduct1. S-a facut un drum de acces.

alecu26

La cat de subtire e elevatia acelui zid...nu cred ca va merge foarte sus. 2-3 metri maxim. Nu e neaparat sa fie pana la asfalt.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

voicul

Eu vad ca deja e un zid de sprijin acolo - cel de la DN.

flashu74

#41604
Cel de la DN era construit de mai demult.
La cariera zidul de sprijin cred ca era mai înalt, poate ceva in jur de 4-5 metri pe zona de maxim.

perfidus

O comparație spectaculoasa - 11 iunie versus 15 iulie 2018 (foto @Rocklee - sa traiasca):




Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

alecu26

cam proaspata intradevar acea rigla. Nu salveaza mult acea schela din incarcarea data de grinzi...dar hai sa zicem ca e mai mult decat nimic. Sper ca inginerii consultant si UMB stiu ce fac.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

elion

Pe Google Earth apare autostrada în zona Curtea de Argeș

Quest

Ca sa intelegem cu totii (mai ales noi nespecialistii in drumuri), cit de precis, de matematic, se lucreaza cu un colos de macara Liebherr 1600/2, echipa "Deme Macarale" mi-a dat voie (le multumesc) sa fotografiez interiorul cabinei macaragiului, saptamina trecuta la lucrarea de ridicare a grinzilor la Pasajul Bejan.

Odata asezat pe scaun, aceasta e imaginea pe care macaragiul o vede in fata sa. Pedale, manete, 3 ecrane cu imagini diferite, programabile, interfetele grafice fiind o prelungire a unui adevarat computer. In stinga unul dintre cele 3 joystick-uri.


Pe dreapta alte 2 joystick-uri, alte 2 panouri de comanda, un talky-walky cu care se mentine contactul cu echipa de montori ai grinzii pe pila.


La dreapta extrem un alt panou de comanda.


Geamul din fata. Pe ecrane 2 imagini ale unor camere video care privesc catre spatele macaralei. Muncitorii UMB aflati intr-o scurta pauza, asteptau incheierea re-alimentarii macaralei cu combustibil.


Si inca un panou de comanda, pe dreapta sus.


Triada de ecrane mari, cel din stinga.


Triada de ecrane mari, cel din mijloc.


Triada de ecrane mari, cel din dreapta.


Fotoliul macaragiului. Sa observam pozitia cotierelor ptr relaxarea bratelor, departe de joystick-urile de comanda.


Se ataseaza sufele la o noua grinda ce sta in asteptare pe trailer. Observati pe extremitatea de jos a grinzii, un semn negru vertical, in dreapta capului muncitorului Deme (costumatie rosie). Acel semn e facut cu un spray de catre echipa UMB, care cu o ruleta masoara exact unde se afla jumatatea grinzii. In acel punct pe verticala trebuie macaragiul sa aduca pozitia cirligului ptr ca ridicarea grinzii sa incarce absolut egal sufele. Nici chiar cu grinzi usoare nu te joci, cu atit mai putin cind grinda are pe la 100 tone.


Grinda e ridicata in aer, iar inainte de a putea roti macaraua si de-a cobori bratul principal, se ataseaza contra-greutatea numita "super-lift". Fiecare element de contra-greutate are 10 tone. Avem in cazul de fata 13 elemente (2+4+4+1+2), asadar un super-lift de 130 tone. La care se mai adauga si greutatea sasiului 20 tone ?


Odata atasat si ridicat de la pamint super-lift-ul, macaraua isi intra in statutul de balanta, putindu-se roti si cobori bratul principal cu grinda, pe pozitia finala a acesteia.


Ca sa intelegem cu cita precizie se lucreaza, sa spun ca patul de traverse de lemn pe care calca senilele, se pune cu un teodolit la o planeitate de +/- 0,3 grade. Iar la solul de sub senile se lucreaza intens la compactarea prealabila a acestuia (are straturi de piatra), ptr ca macaraua sa nu se incline cumva in vreo parte in decursul rotirii cu sarcina de 100 tone in cirlig.

Totul e state of art ! :)

Multumesc inca o data UMB & Deme Macarale, ptr accesul in santier si permisiunea de-a face poze relevante operatiunilor de ridicare a grinzilor la Pasajul Bejan (A1 Lugoj-Deva, Lot 4).
Common sense will get you far !

adi