Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

4 Members and 32 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Daca te referi la coloanele prabusite, alea sunt la Bretea Muresana, nu la Branisca.

clau

Am gresit eu... E Breteaua Muresana

istvan78

Da, am citit "cariera" si n-am observat greseala, la locul cu coloanele rupte ma gandesc... daca e activitate mare acolo inseamna ca s-a decis ce se face... sau nu?

horatiu.cosma

O modificare de traseu ar fi dus automat la alte batai de cap la mediu, apoi AC. Deci daca lucreaza, inseamna ca o fac pe vechiul amplasament. Poate mai adancesc coloanele forate  :o.

rocklee

de la cariera branisca iau material de terasament pentru depozitele facute ...de aceia e asamare miscare ...

rocklee

maine trag o fuga pana la ARAD ...si la intoarcere intru un pic pe la ...traian vuia colonia mica ...si poate si pana la bretea muresana ....

clau

Rocklee pe lot 2 sper sa te intelegi cu paznicii... :)

NGC

#27637
Situatia proiectelor in 17.03.2016


Autostrada Lugoj - Deva, Lot 2

22.01.2016
In data de 24.12.2013, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului a emis Acordul de Mediu nr. 07/09 Septembrie 2010 revizuit prin intermediul caruia a impus realizarea urmatoarelor masuri suplimentare ce modifica solutiile ofertate:
- in zona km 48+200 in SF era un rambleu iar prin acordul de mediu se solicita realizarea unui viaduct;
- in zona km 51+825 in SF era un viaduct de 700 m iar prin acordul de mediu se solicita prelungirea viaductului existent;
- in zona km 53+010 in SF era debleu iar prin acordul de mediu se solicita realizarea unui tunel forat (Tunei 1);
- in zona km 53+940 in SF era debleu iar prin acordul de mediu se solicita realizarea unui tunel forat (Tunel 2).
In vederea elaborarii Proiectului Tehnic Antreprenorul a efectuat investigatii geotehnice suplimentare pe zona aferenta tunelurilor. In baza rezultatelor obtinute dupa finalizarea investigatiilor, Antreprenorul a comunicat Beneficiarului ca, pentru a respecta toate conditiile Acordului de Mediu revizuit, cea mai indicata solutie tehnica in
zona debleului intre km 54+900 - km 55+500, ar fi introducerea unui al treilea tunel cu bolti gemene.
Toate masurile suplimentare impuse prin Acordul de mediu revizuit se afla pe Sectiunea E: km 47+ 090 - km 56+220. Proiect Tehnic a fost impartit de catre Antreprenor in:
E1: km 47+090 - km 52+880 (pana la zona portal intrare tunel 1)
E2: km 52+880 - km 56+220
Proiectul Tehnic aferent subsectiunii E1 a fost avizat de catre CTE CNADNR SA in data de 26.10.2015. Proiectul Tehnic aferent subsectiunii E2 a fost supus avizarii Comisiei CTE - CNADNR in data de 26.10.2015, iar membrii comisiei au analizat si respins proiectul solicitand completarea acestuia cu o serie de informatii.
CNADNR SA intentioneaza sa demareze o procedura de atribuire contract de lucrari (fidic rosu) pentru subsectiunea E2 dupa finalizarea proiectului tehnic si detaliilor de executie. Termen estimat finalizare proiectare subsectiunea E2: februarie 2016.
Emiterea de catre Inginer a unor Rapoarte de Neconformitate, aferente materialului de umplutura folosit la executia rambleurilor, in luna Iulie 2015.
Avand in vedere perioada lunga din momentul emiterii rapoartelor de neconformitate si pana in prezent, cat si faptul ca Antreprenorul nu si-a indeplinit nici pana la aceasta data obligatia contractuala cu privire la solutionarea acestora, CNADNR SA considera ca atitudinea acestuia este de rea-credinta, tergiversand in mod deliberat prezentarea actiunilor corective si preventive.
Astfel, CNADNR SA va efectua investigatiilor geotehnice si geofizice, pentru a determina starea si calitatea lucrarilor de umplutura realizate de catre Antreprenor, cat si o expertiza tehnica in vederea identificarii solutiilor corective.

17.03.2016
Proiectul Tehnic aferent Sub-Sectiunii E2 urmeaza sa fie prezentat in cadrul CTE-CNADNR dupa revizuirea acestuia de catre Antreprenor in conformitate cu solutia tehnica aleasa de catre CTE-CNADNR in data de 03.02.2016, pentru zona dintre Tunelul 2 si Tunelul 3, si anume: solutia nr. 2 - tunel.
CNADNR SA intentioneaza sa demareze o procedura de atribuire contract de lucrari (fidic rosu) pentru subsectiunea E2 dupa finalizarea proiectului tehnic si detaliilor de executie. Termen estimat: August 2016.(sub rezerva emiterii Acordului de Mediu revizuit si a HG indicatori tehnico - economici actualizata)

2) Emiterea de catre Inginer a unor Rapoarte de Neconformitate, aferente materialului de umplutura folosit la executia rambleurilor, in luna Iulie 2015.
Avand in vedere perioada lunga din momentul emiterii rapoartelor de neconformitate si pana in prezent, cat si faptul ca Antreprenorul nu si-a indeplinit nici pana la aceasta data obligatia contractuala cu privire la solutionarea acestora, CNADNR SA considera ca atitudinea acestuia este de rea-credinta, tergiversand in mod deliberat prezentarea actiunilor corective si preventive.
CNADNR SA a demarat procedura pentru achizitia serviciilor de investigatii geotehnice si geofizice, pentru a determina starea si calitatea lucrarilor de umplutura realizate de catre Antreprenor, cat si o expertiza tehnica in vederea identificarii solutiilor corective.
In data de 08.02.2016 a fost semnat contractul "Expertiza tehnica pentru determinarea stabilitatii rambleurilor si calitatii materialului de umplutura, folosit la executia rambleurilor in cadrul Contractului "Proiectare si executie Autostrada Lugoj - Deva, lot 2: km 27+620 - km 56+220" cu Geotesting C.I. S.R.L.
Termenul pentru predarea Raportului de Expertiza este de maxim 2 luni de la semnarea contractului.
In vederea elaborarii expertizei tehnice, in perioada 23.02.2016-10.03.2016 vor fi realizate investigatiile si masuratorile stabilite in contract.

3) Notificarea modificarilor in vederea revizuirii Acordului de Mediu a fost depusa la ANPM in data de 28.01.2016. In data de 11.02.2016 ANPM a transmis observatiile/comentariile sale cu privire la Notificarea depusa de catre CNADNR.
CNADNR SA va depune Marti 01.03.2016 completarile la Notificare, in conformitate cu observatiile/comentariile emise de catre ANPM.

4) In data de 26.01.2016 a fost emisa Decizia de Expropriere nr. 51 pentru coridorul de expropriere situat pe amplasamentul suplimentar al lucrarii de utilitate publica: "Autostrada Lugoj-Deva", pe raza localitatilor Dumbrava, Faget si Margina, din Judetul Timis, si localitatilor Lapugiu de Jos, Dobra, Gurasada, Ilia si Branisca, din judetul Hunedoara.

5) Lipsa autorizatie de construire pentru lucrarile aflate in afara culoarului de 70 m pentru sectiunile A-D si lipsa autorizatie de construire pentru Sectiunea E1.
DTAC aferenta a fost transmisa catre MT in vederea obtinerii AC si a fost respinsa solicitandu-se pe langa altele si Acordul de Mediu revizuit.





Autostrada Lugoj - Deva, Lot 3

22.01.2016
In data de 24.12.2013, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului a emis Acordul de Mediu nr. 07/09 Septembrie 2010 revizuit prin intermediul caruia a impus realizarea urmatoarelor masuri suplimentare ce modifica solutiile ofertate:
- la km 57+550 - km 58+300 - realizarea unui ecoduct tip green bridge / cut and cover cu latime de minim 80m;
- la km 58+700 - km 58+850 - realizarea unui ecoduct tip green bridge / cut and cover cu latime de minim 80m.

17.03.2016
1. In data de 24.12.2013, Agentia Nationala pentru Protectia Mediului a emis Acordul de Mediu nr. 07/09 Septembrie 2010 revizuit prin intermediul caruia a impus realizarea urmatoarelor masuri suplimentare ce modifica solutiile ofertate:
- la km 57+550 - km 58+300 - realizarea unui ecoduct tip green bridge / cut and cover cu latime de minim 80m;
- la km 58+700 - km 58+850 - realizarea unui ecoduct tip green bridge / cut and cover cu latime de minim 80m.

2. Costuri suplimentare aferente modificarilor impuse la Nodul Rutier Dobra de catre CTE-CNADNR Restrans.
Prin avizul CTE-CNADNR Restrans s-a solicitat modificarea solutiei tehnice la Nodul Rutier Dobra, fapt ce a dus la aparitia a doua structuri noi si la executia a 2 km de DN, suplimentar fata de solutia ofertata.
Antreprenorul a transmis o estimare preliminara a costurilor suplimentare aferente Nodului Rutier Dobra, in valoare de 14.781.601,81 lei, la care se adauga o suprafata de 8.7 ha de exproprieri suplimentare.
DIPADE a inaintat propunerea ca amenajarea Nodului Rutier Dobra sa fie realizat in solutia nr. 48 in doua etape. Aceasta solutie presupune pentru etapa I executia nodului rutier Dobra asa cum a fost aprobat la Faza Proiect Tehnic, urmand ca in etapa II sa se elimine trecerea la nivel a CF212 cu DN 68A, prin supratraversarea DN68A a CF212 si revenirea la traseul actual fara a afecta astfel lucrarile executate in cadrul contractului "Proiectare si Executie Autostrada Lugoj - Deva Lot 3 km 56+220 - km 77+361".
Astfel, in urma discutiilor cu reprezentantii IGPR, Nodul Dobra va fi prezentat in CTE CNADNR SA in solutia in 2 etape.

3) Notificarea modificarilor in vederea revizuirii Acordului de Mediu a fost depusa la ANPM in data de 28.01.2016. In data de 11.02.2016 ANPM a transmis observatiile/comentariile sale cu privire la Notificarea depusa de catre CNADNR.
CNADNR SA va depune Marti 01.03.2016 completarile la Notificare, in conformitate cu observatiile/comentariile emise de catre ANPM.

4) In data de 26.01.2016 a fost emisa Decizia de Expropriere nr. 51 pentru coridorul de expropriere situat pe amplasamentul suplimentar al lucrarii de utilitate publica: "Autostrada Lugoj-Deva", pe raza localitatilor Dumbrava, Faget si Margina, din Judetul Timis, si localitatilor Lapugiu de Jos, Dobra, Gurasada, Ilia si Branisca, din judetul Hunedoara.

5)Lipsa AC pentru Ecoduct km 58+700. DTAC-ul aferent Ecoductului km 58+700 a fost inaintat Beneficiarului in 23.11.2015 si a fost completat in conformitate cu solicitarile MT. In urma revizuirii, a fost retransmisa cererea pentru emiterea autorizatiei de construire pentru Ecoduct km 58+700.

6) Lipsa AC pentru lucrarile aflate in afara culoarului de 70 m.
Pentru lucrarile aflate in afara culoarului de 70 m a fost depusa documentatia la MT, aceasta fiind returnata in data de 12.10.2015 solicitandu-se revizuirea Acordului de Mediu, Decizia de Expropriere precum si avizul de amplasament pentru alimentare cu energie electrica.
Decizia de Expropriere a fost emisa in data de 26.01.2015 si totodata a fost obtinut si avizul de amplasament pentru alimentare cu energie electrica.

7) scoaterea din circuitul agricol si din circuitul forestier pentru terenurile suplimentare expropriate.
Urmeaza a fi demarata procedura de scoatere a terenurilor din circuitul agricol si circuitul forestier.





Autostrada Lugoj - Deva, Lot 4

22.01.2016
1. Autorizatia de Construire pentru sectoarele C si D nu a fost obtinuta din cauza prezentarii si avizarii cu intarziere a Proiectului Tehnic aferent acestor sectiuni, din cauza identificarii unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la km 90+275 - km 90+315, halda de cenusa si zgura de la Mintia, km 93+300 - km 94+300; stabilitatea versantului de la km 96+620 - km 97+750, amenajarea Nodului Rutier de la Soimus - km 99+500, existenta Pesterii Tunel cu lilieci in aproprierea localitatii Soimus, in culoarul expropriat in zona km 97+200. In prezent a fost demarata procedura de Revizuire a Acordului de Mediu, astfel Autorizatia de Construire va putea fi obtinuta dupa emiterea Acordului de Mediu Revizuit.

2. In timpul executiei lucrarilor a aparut o instabilitate a versantului Carierei Carpat Agregate (zona Branisca), km 83+600 - km 84+100, ceea ce a impus expertizarea zonei si proiectarea unei solutii de consolidare (705 coloane forate de beton armat cu diametrul de 1180 mm, la o adancime de 21-24 m). Dupa finalizarea a 665 coloane, s-a observat o inclinare a aproximativ 74 de coloane (pe o lungime de aproximativ 140 m) ceea ce a impus oprirea lucrarilor, refacerea zonei si reexpertizarea zonei. In prezent, Antreprenorul a propus translatarea aliniamentului autostrazii pentru a evita zona in cauza. Se analizeaza solutiile posibile privind realizarea autostrazii pe aceasta zona.

3. Din cauza excavatiilor la baza versantului din zona Branisca, km 83+600 - km 84+100 a fost afectata stabilitatea stalpului nr. 37 al TRANSELECTRICA. In prezent a fost reumpluta zona pentru asigurarea stabilitatii versantului.

4. Suspendarea lucrarilor aferente Sectiunilor C + D:
Urmare efectuarii unui control al Inspectoratului de Stat in Constructii pe lotul 4 al Autostrazii Lugoj - Deva au fost suspendate temporar lucrarile de excutie aferente sectiunilor C si D, respectiv: de la km 88+016 - km 99+500. Aceasta decizie a fost luata din cauza lipsei Autorizatiei de Construire pentru sectiunile respective.

17.03.2016
1. Autorizatia de Construire pentru sectoarele C si D a fost obtinuta tarziu din cauza prezentarii si avizarii cu intarziere a Proiectului Tehnic aferent acestor sectiuni, din cauza identificarii unor probleme, respectiv: cimitirul neautorizat de la km 90+275 - km 90+315, halda de cenusa si zgura de la Mintia, km 93+300 - km 94+300; stabilitatea versantului de la km 96+620 - km 97+750, amenajarea Nodului Rutier de la Soimus - km 99+500, existenta Pesterii Tunel cu lilieci in aproprierea localitatii Soimus, in culoarul expropriat in zona km 97+200. In prezent a fost demarata procedura de Revizuire a Acordului de Mediu, astfel Autorizatia de Construire va putea fi obtinuta dupa emiterea Acordului de Mediu Revizuit.
CNADNR SA a solicitat Antreprenorului obtinerea avizelor de amplasament pentru alimentarea cu energie electrica si reinoirea avizelor expirate.

2. In timpul executiei lucrarilor a aparut o instabilitate a versantului Carierei Carpat Agregate (zona Branisca), km 83+600 - km 84+100, ceea ce a impus expertizarea zonei si proiectarea unei solutii de consolidare (705 coloane forate de beton armat cu diametrul de 1180 mm, la o adancime de 21-24 m). Dupa finalizarea a 665 coloane, s-a observat o inclinare a aproximativ 74 de coloane (pe o lungime de aproximativ 140 m) ceea ce a impus oprirea lucrarilor, refacerea zonei si reexpertizarea zonei. In prezent, Antreprenorul a propus translatarea aliniamentului autostrazii pentru a evita zona in cauza. Se analizeaza solutiile posibile privind realizarea autostrazii pe aceasta zona.
Avand in vedere concluziile din cadrul expertizei transmisa de catre Antreprenor, CNADNR SA considera ca nu au fost luate in calcul toate variantele de executie a autostrazii pe zona respectiva, astfel va solicita Antreprenorului analizarea altor solutii fata de cele din expertiza in vedera deblocarii situatiei existente.

3. Din cauza excavatiilor la baza versantului din zona Branisca, km 83+600 - km 84+100 a fost afectata stabilitatea stalpului nr. 37 al TRANSELECTRICA. In prezent a fost reumpluta zona pentru asigurarea stabilitatii versantului.
In vederea solutionarii situatiei existente, in urma numeroaselor sedinte intre reprezentantii CNADNR SA si reprezentantii TRANSELECTRICA a fost incheiat un protocol in vederea urgentarii finalizarii procedurii de relocare a retelei electrice in care s-a stabilit ca semnarea contractelor de executie se va efectua dupa realizarea exproprierilor necesare.
Avand in vedere problema aparuta in urma inclinarii coloanelor, dupa stabilirea solutiei de consolidare si de executie a autostrazii pe aceasta zona, se va stabili si solutia pentru stalpul Transelectrica nr. 37. Antreprenorul a comunicat CNADNR SA faptul ca este asigurata in prezent stabilitatea stalpului.

4. Suspendarea lucrarilor aferente Sectiunilor C + D:
Urmare efectuarii unui control al Inspectoratului de Stat in Constructii pe lotul 4 al Autostrazii Lugoj - Deva au fost suspendate temporar lucrarile de excutie aferente sectiunilor C si D, respectiv: de la km 88+016 - km 99+500. Aceasta decizie a fost luata din cauza lipsei Autorizatiei de Construire pentru sectiunile respective.

5) Revizuirea Acordului de Mediu
Notificarea de revizuire a Acordului de mediu a fost depusa la ANPM in data de 28.01.2015. Urmare acestei Notificari s-au primit observatii.
CNADNR SA va depune Notificare in conformitate cu observatiile/comentariile emise de catre ANPM in vederea Revizuirii Acordului de Mediu.

6) Lipsa avize de amplasament pentru alimentare cu energie electrica (ENEL si Transelectrica) si expirarea avizelor (Gaze E-ON, Transgaz, ANIF, Romtelecom, Telecomunicatii Speciale, MAPN - Statul Major, Regionala CFR Timisoara).
Nu este obtinuta scoaterea din circuitul agricol pentru terenurile suplimentare expropriate.
CNADNR SA a solicitat Antrepenorului obtinerea avizelor de amplasament pentru alimentare cu energie electrica (ENEL si Transelectrica) si reinoire avizelor (Gaze E-ON, Transgaz, ANIF, Romtelecom, Telecomunicatii Speciale, MAPN - Statul Major, Regionala CFR Timisoara) si scoaterea din circuitul agricol pentru terenurile suplimentare expropriate.

7) Conexiunea dintre Autostrada Lugoj - Deva lot 4 si Autostrada Deva - Orastie.
Inginerul lotului de autostrada Deva - Orastie in urma efectuarii unei analize economice a comunicat faptul ca valoarea lucrarilor executate in cadrul contractului Deva - Orastie afectate de conexiunea cu autostrada Lugoj - Deva lot 4 este de 685.754,57 euro. CNADNR SA va slicita MFE-AM POST un punct de vedere cu privire la acest aspect.


NGC

Si inca o informatie care nu apare in acel document dar este actuala.

Au fost depuse documentele si s-a solicitat revizuirea acordului de mediu pentru ""Tronson de Autostrada Lugoj-Deva" de la km 0+000 - km 99+764 si drum de legatura de la autostrada la varianta de ocolire a Municipiului Lugoj de la km 0+000 - km 10+518". Urmeaza luarea deciziei de incadrare si eventual solicitarea de studii EIA si/sau EA.

horatiu.cosma

Deci pe romaneste:

Pe lotul 2:

- in august spera sa lanseze licitatia pentru tunele pe FIDIC Rosu. CNADNR va intocmi detaliile de executie pe baza PT-ului pentru licitatie. Sunt primele tunele de autostrada licitate de CNADNR, deci e de stat cu ochii pe ei.
- in perioada asta se expertizeaza materialul de umplutura, sa speram ca nu e chiar asa de rau.
- a fost emisa o decizie de expropriere pentru amplasamentul suplimentar pe raza localitatilor Dumbrava, Faget si Margina... Or fi ceva relocari de utilitati?

Pe lotul 3:

- sa inteleg ca Teloxim-Comsa a propus modificarea intersectiei dintre DN si CF? Oare cu ce ii incurca? Avand in vedere ca se face ceva in 2 etape, si prima etapa e varianta initiala a nodului, inseamna ca nodul nu e modificat. Pentru ce au nevoie atunci sa supratraverseze CF-ul cu DN68 A? Si de unde 2km de DN nou construit?

Pe lotul 4:

- "Autorizatia de Construire pentru sectoarele C si D a fost obtinuta tarziu...". Deci sa intelegem ca a fost obtinut AC-ul  :o?
- se pare ca UMB a propus mutarea traseului la halda de la Bretea Muresana, dar CNADNR considera ca ar fi totusi o solutie sa ramana pe acelasi amplasament.
- au expirat avize, mai sunt exproprieri suplimentare bla bla. Noroc cu ordonanta de urgenta pentru simlificarea acestor chestiuni birocratice.

GDPR

Tunele pe FIDIC Rosu, cu detalii elaborate de CNADNR. Mmm, va fi interesant  :D

rocklee

modificarea de traseu la cariera bretea muresana ar aduce exproprieri costisitoare acolo sunt cateva casi....de aceia cnadnreu nu accepta

acolo cred ca solutia ar fi ridicarea traseului la o cota mai inalta in cat debleul sa fie cat mai mic posibil :)


TibiV

Horaţiu,
mulţumesc pentr "pe românește".... :)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

trebuie sa-l critic pe Horatiu:

1. Nu scrie ca CNADNR va face proiectarea. In Romania, daca e sa fie considerata experienta anterioara, NU EXISTA EXPERTIZA pentru asa ceva. (a se vedea bâlbâielile de la Meses) asa ca CNADNR prin cei 20-30 de oameni angajati cu atat mai mult nu are cum sa faca proiectarea de detaliu.
Ce presupun eu...proiectarea pana acum (deci nivel de solutii tehnice, PT) e facuta de catre Salini-Impregilio. Posibil sa faca si mai departe...inclusiv Detalii de executie. Si daca mai coroborez cu ce spune TEEA, as spune ca sigur acest proiect se face considerand metoda italiana ADECO RS.

Acum dilema morala: indiferent la ce nivel face Salini proiectul (Studiu de solutie, PT, DDE) cu atat mai mult cu cat se face pe o metoda cunoscuta familiara italienilor.....pot fi lasati acestia sa participe la licitatie??? Cred ca va fi o decizie destul de simpla si rapida a ANAP.

2. Nu Aldesa-Comsa a cerut modificare nodului. Ci comisia de siguranta circulatiei (asa numitul CTE restrans unde participa politia rutiera si departamentele specifice din CNANDR). Acum întrebarea e...de ce mama masi de treaba nu au vazut chestiunile astea la aprobarile anterioare ale proiectului, de exemplu când s-a prezentat DIWI cu el, sau la primele avizari de acu 2-3 ani pe proiectul lui Aldesa.

3. De ce exista expropieri suplimentare? (OK....in afara de niste utilitati care prin definitie trebuie sa stea la XX metri de autostrada, unde XX>35 de metri cat e expropierea masurata din ax??? eu imi amintesc o cerinta contractuala care solicita ca sa se proiecteze lucrarile in asa fel incat sa se incadreze in coridor. (deci ziduri de sprijin, poduri suplimentare...).

In rest plin de scarba ma declar. Acum se munceste la revizuirea acordului de mediu....e declaratia si motivul preferat. Dupa aia AC dupa aia lucrari.
Drumurile noastre POATE;

__dir

^^ interesant graficul (include si proiecte)