News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Autostrada A1 București-Nădlac

Started by Ionut, September 13, 2011, 12:10:24 PM

Previous topic - Next topic

6 Members and 43 Guests are viewing this topic.

GDPR

#27645
Un studiu comparativ intre Adeco-RS si NATM: http://www.civilengineeringjournal.cz/archive/issues/2015/2015_1/03-vydrova_1-2015.pdf

Mi s-ar parea ciudat ca documentatia de licitatie sa admita o singura metoda, care din cate stiu este aplicata in exclusivitate de constructorii italieni. Cred ca ar fi si un motiv foarte bun de contestatii din partea ofertantilor din alte tari decat Italia care sa aiba si sanse reale de succes.

LE Iar privind o eventuala participare a S-I la aceasta licitatie, cred ca acest subiect e deja clarificat: "Costescu a declarat ca, potrivit legii, firma Salini - Impregilo va fi trecuta pe o lista neagra si timp de doi ani nu va putea participa la alte licitatii organizate de catre Compania de Drumuri si Autostrazi, iar autoritatile vor incerca executarea garantiilor de circa 90 de milioane de lei depuse la proiect." Sau macar ar trebui sa fie.

Germany

Salutare :)

Oare cele 4 meciuri la "CE 2020" organizate în România, vor influenta (pozitiv) finalizarea A1 complet si A3 (Bors-Cluj) ???
Din câte stiu, meciurile vor fi în Bucuresti respectiv Cluj :)

WE pläcut tuturor

GDPR

Din pacate A1 nu se poate finaliza pana in 2020, asa ca raspunsul este Nein!

florin74

Quote from: adrian rosca on March 18, 2016, 02:02:32 PM
Un studiu comparativ intre Adeco-RS si NATM: http://www.civilengineeringjournal.cz/archive/issues/2015/2015_1/03-vydrova_1-2015.pdf
Mi s-ar parea ciudat ca documentatia de licitatie sa admita o singura metoda, care din cate stiu este aplicata in exclusivitate de constructorii italieni. Cred ca ar fi si un motiv foarte bun de contestatii din partea ofertantilor din alte tari decat Italia care sa aiba si sanse reale de succes.

La o prima lectura, pana la urma in unele cazuri  (in functie de tipurile de soluri) pare sa fie ma mai eficienta Adeco-Rs. Nu stiu care este situatia de la Cosevita, depinde foarte mult de rezultatele geo de acolo
Nu cred ca o sa fie inclusa in caietul de sarcina explicit tehnologia Adeco-Rs, dar poate valoarea estimata, timp de realizare, impact asupra mediului, etc va conduce implicit la utilizarea acestei tehnologii ( ADECO-RS)

Exemplu : Daca in urma realizarii PT va rezulta ca pe NATM 1m de tunel va costa la Cosevita 100.000 EURO, iar pe Adeco 85.000 EURO, valoarea estimata a investitiei  CNADNR sigur o va calcula la 85.000*1,4 km si se anunta ca aceasta e valoarea de referinta,
Consecinta : crezi ca va veni cineva cu NATM sa piarda 15%. Eu nu, tinand cont si de experienta pana acum din Romania. Daca va oferta la costurile reale, va depasi bugetul si oferta va fi declarata inacceptabila.
Si partea a doua. Oare cine va oferta? Astaldi, Tirena Scavi, sigur au experienta si pe ADECO-RS. :lol:

horatiu.cosma

Solutia va tine pana la urma de geomorfologia acelor dealuri. Proiectul tehnic si detaliile de executie vor avea cu siguranta date concrete despre acest aspect. Eu nu cred ca CNADNR va face calculul pentru solutia cea mai ieftina. Daca roca necesita o solutie mai scumpa si se intampla o tragedie, cineva din CNADNR va raspunde. In schimb, daca fac oferta, calculand costul total pe baza solutiei mai scumpe(NATM sau ce o fi), iar la licitatie vine cineva care vrea sa faca ADECO-RS si se arde, deja nu mai e responsabilitatea CNADNR.

vancouver

Pentru mine la tunele lucrurile sunt clare:

PROIECTAREA incl. detalii de executie sunt in sarcina ANTREPRENORULUI = Salini: "Proiectul Tehnic aferent Sub-Sectiunii E2 urmeaza sa fie prezentat in cadrul CTE-CNADNR dupa revizuirea acestuia de catre Antreprenor in conformitate cu solutia tehnica aleasa de catre CTE-CNADNR in data de 03.02.2016, pentru zona dintre Tunelul 2 si Tunelul 3, si anume: solutia nr. 2 - tunel. CNADNR SA intentioneaza sa demareze o procedura de atribuire contract de lucrari (fidic rosu) pentru subsectiunea E2 dupa finalizarea proiectului tehnic si detaliilor de executie. Termen estimat: August 2016.(sub rezerva emiterii Acordului de Mediu revizuit si a HG indicatori tehnico - economici actualizata)".

EXECUTIA tunelurilor, fiind prea scumpa si depasind cadrul admis de lege pentru acte aditionale, de comun acord intre CNADNR si Salini, nu se mai face de catre ANTREPRENOR, ci se va face o licitatie separata pe fidic rosu, adica doar executie.

Deci vom avea urmatoarea constelatie la tuneluri:
CNADNR = beneficiar
Salini = proiectant
firma noua desemnata prin licitatie = executant

Evident, fiecare cu raspunderea legala ce-i revine.


Daca am inteles gresit rog sa fiu corectat.

NB: Tunel are plural tuneluri, dar se admite si tunele (am folosit ambele variante si la recitire m-am uitat in dex).
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

GDPR

Ar mai putea exista o varianta, in care DDE sa fie facut de un alt proiectant, evident cu conditia obtinerii acordului proiectantului initial (ideal era ca acest accord sa fie o preconditie pentru elaborarea PTh-ului de catre Salini). In cele de mai sus nu se specifica negru pe alb ca detaliile de executie sunt la Salini. Vedem ce se va intampla.

horatiu.cosma

Intrebare: daca se va alege ridicarea liniei rosii pe Lugoj-Deva lot 4 acolo unde s-au aplecat coloanele forate, in mod normal va trebui ridicat si latit terasamentul existent de o parte si de alta a haldei. Daca acea latire se incadreaza in culoarul de 70 de metri, va fi necesar sa se modifice din nou AM-ul, apoi un alt AC etc?

rocklee

 :D :D


restul mai tarziu .....lugoj deva 2 colonia mica .....si lotul 4 delul cariera bretea muresana

alecu26

Vorba lui Vancouver.....asta e intrebare din romanele lui Kafka?

Cat despre ADECO_RS, principalul atu prezentat pentru metoda, este ca a permis pentru PRIMA DATA, la asa marime executia unui tunel cu sistem de preturi Lump Sum. (si sa se obtina un pret rezonabil as adauga eu)...ca asa punând toate riscurile din lume, orice tunel se poate licita si Lump Sum.

Dar Lump Sum e in contradictie cu FIDIC Rosu si cantitati remasurabile. Ca si teren, as spune ca in zona aceea suntem aproape de acel Marly-Clay din ultimul exemplu. Oricum, orice teren mai tare decat acesta, nu prea mai are ADECO-RS ca metoda comparativa. Din acel tabel se vede ca metoda functioneaza excelent la tunele scurte si termene de executie scurte si terenuri cat mai proaste, terenuri care in cazul NATM s-ar prabu-si peste tine, sau ar fi atat de deformabile in momentul sapari incat problemele ridicate ar fi foarte mari.
Drumurile noastre POATE;

rocklee

am avut un drum pana la Arad ...si lai ntoarcere am venit pe autostrada pana la traian vuia .....unde am oprit si am facut ...cateva poze ...dupa aceia am intrat si la colonia mica ..sa vedem cum se sta cu pasajul peste autostrada si lucrarile din teren ...aici nu a lipsit incidentul cu personalul de servici ...si vesnicul ....CE FACI AICI ...NUI VOIE SA  FOTOGRAFIEZ ...INTERZIS  >:( ...dupa un pic de bla bla bla ...am plecat spre urmatoarea oprire ...dealul cariera de piatra bretea muresana ...si citeva imagini din mers ...margina si grind [dobra]...si la urma am ajuns acasa  :D

TibiV

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Depinde de constructori. Unii ca umb chiar ne invita, altii ca salini ne vor departe de santier. Poate au ceva de ascuns...

TibiV

Quote from: horatiu.cosma on March 18, 2016, 07:18:20 PM
Unii ca umb chiar ne invita, altii ca salini ne vor departe de santier.

Hmmm...
Deci calitatea lucrarilor unui constructor este direct proportionala cu "transparenta fotografica".... :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

dorum

mai asteptati putin si luam la puricat din nou LD2... doar sa se faca vreme buna...