Drumul Expres DEx Milișăuți-Siret

Started by rota, February 13, 2019, 09:17:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AlexxC

Variantele la vest de Suceava au continuare spre sud pe langa Falticeni est sau vest apoi cotesc spre punctul comun al tuturor variantelor de la Dolhasca.
Toate variantele de vest traverseaza un relief dificil constituit din deluri si vai, in schimb variantele estice urmeaza valea siretului care este mult mai propice constructiei de drumuri...de aici putem deduce care ar fi mai ieftina si facil de construit.
Daca ar fi sa ghicesc ,variantele vestice sunt pe harta doar pentru a face pe plac cuiva sau pentru a pune in contrast cat de potrivite sunt variantele estice.
Eu vad mai utila varianta prin est din doua motive : este mai ieftina si are o conectivitate mai buna cu orasele Botosani si Dorohoi

Bachus01

Daca se merge pe varianta estica trebuie gandita o solutie pentru un update la SV la Salcea . Mai tot timpul este aglomerat . Cand va fii gata DX-ul se va muta destul de trafic pe acolo . Oricum mai dureaza pana vedem licitatii de executie . Nu ar fii rau nici un DX SV-BT . Asa ar avea mai mare utilitate zi MZA de la SV la Pascani

vancouver

Personal prefer varianta care serpuieste aproape de DN2. Unde va fi noul punct de frontiera nu conteaza (din punctul meu de vedere). Dar e util sa mearga aproape de DN2, astfel daca un tronson e gata sa poata fi folosit imediat, iar daca nu e gata sa nu fie o problema.

Daca se face la est de Suceava, sa zicem ca va fi gata de la Suceava la Siret, dar va lipsi tronsonul mai departe spre sud si nici acea centura de legatura prin nord nu e gata. Atunci toate masinile - o perioada - ar trebui sa treaca prin oras. Sau sa mearga tot pe DN2.

Deci prin est merita numai daca e mult mai ieftin si daca se prioritizeaza acea centura Suceava nord.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

dumbravaandrei

#48
n-am mai postat de multa vreme, dar... vad ca in continuare lipsa de informare despre constant ignorata regiune moldoveneasca (incluzand si Bucovina). O abordare ca a ta vancouver, poate conduce pe multi de pe aici la conturarea unei opinii necorelata cu realitatea si cine stie cu ce monstri ne trezim
Asa ca...
Avantaje variante prin ESTUL Sucevei:
1) Conectarea Municipiului Botosani, municipiu cu 115.000 locuitori + comunele din jur urca la 150.000. La o conectare prin estul Sucevei, municipiul Botosani va fi la sub 30 km departare de autostrada. Din punct de vedere economic, municipiile Botosani si Suceava sunt foarte apropiate ca PIB / volum economic, bineinteles fiecare cu tipul lui de industrie (agricola, zootehnica, textila si productie de utilaje la Botosani, vs logistica, prelucrare a lemnului, producere materiale constructii la SV). Cel putin din 2001 incoace, nu tin minte ca diferenta economica neta dintre cele doua municipii sa fi fost mai mare de 10%, fiecare din ele impartindu-si anii de "glorie" in mod egal.
2) O varianta prin est favorizeaza accesul la orasul Bucecea, si asta un orasel cu vreo 12.000 de suflete. Bucecea, impreuna cu comunele Ipotesti, Vladeni, Leorda, Varfu Campului si Braesti constituie unul din principalii poli agricoli din regiune. Pe partea Suceveana, tot pe malul Siretului, o importanta zona de productie se afla si in comunele Adancata, Dumbraveni si Veresti. Toate comunele astea + Bucecea, iarasi sunt pe la 30.000 de suflete. Va recomand o vizita prin aceste zone, sa vedeti ce inseamna agricultura practicata la cel mai inalt nivel (ferme >2500ha)
3)O varianta prin est asigura conectivitate si Municipiului Dorohoi (care in cazul unei variante aproape de padurea Zamostea ar veni la 20 km de autostrada). Si asta un municipiu de vre-o 30.000 locuitori, dar imprejurat de multe comune cu peste 5000 de locuitori. Si in zona Dorohoiului sunt foarte multe ferme de productie agricola si zootehnica.
4) Geografia permite o mai mare agregare a traficului din zonele adiacente Mun. Dorohoi (practic toata jumatatea de nord a judetului) si a Mun. Botosani (cealalta jumatate de judet). Aceste zone, si la ora actuala, tot spre DN2 converg, fie pe relatia Dorohoi-Dersca-Siret, fie pe relatia Botosani-Suceava, fie pe relatia Botosani-Tg. Frumos.
5) Pe de alta parte, zona populata de pe teritoriul jud. Suceava, cu exceptia axei de trafic Suceava-Bistrita, este semnificativ redusa, zona fiind grav depopulata si slab industrializata. Minele s-au inchis, paduri nu prea mai sunt de carat de pe acolo, de agricultura nu prea au spatiu.... Accesul actual al comunelor din aliniamentul Vicov-Radauti-Sucevita-Frumosu-Brosteni, va ramane acelasi pentru multi ani de acum incolo in primul rand datorita geografiei. Apropierea A7/DX7 fata de ele, prin vestul Sucevei nu produce niciun avantaj pentru bazinul potential al lui ADX7. Dar aceste comune, cu un DN2 mult degrevat de trafic si cu niste dj-uri consolidate (DJ178,178A,178E, cat si DJ 209C) vor asigura o conectivitate cu ADX7 deosebit de buna pentru foarte multi ani de acum incolo
6) Conectarea aeroportului Salcea. Nu stiu cum sa zic, dar deosebit de multa lume depinde de aeroportul asta si se vede pe cresterea de trafic din ultimii 5 ani. Or fi ele curse low-cost, dar pentru un aeroport la naiba-n praznic, are cifre bune.
7) In relatia cu A8, ar fi traseul care ar avantaja si justifica in mod direct A8, cu acces maximizat catre doua judete care, impreuna , in zona extra-montana se apropie de 1 mil. de suflete. Daca am trage ADX7 prin vestul Sucevei, limitam povestea la maxim jumatate.
8) @Bachus01 ar fi frumos si un DX Suceava, Botosani, dar mai eficient cred ca ar fi consolidarea podului de la Varfu-Campului -- Zvoristea si crearea unui pod nou pe la Hantesti si a unuia pe la Stamate-Poiana. Astea pot fi facute cu usurinta de CJ-uri, (sunt pe DJ-uri) si ar degreva de foarte mult trafic Suceava-Botosani.
9) E mult mai usor sa continui centura Sucevei spre Est, decat sa o dublezi spre vest. ADX7 prin vestul sucevei va fi distractie mare, comparabil cu Turda-Gilau ca dificultate (diferenta fiind ca pe la Suceava dealurile sunt mai... sugubete).
10) Ucraina daca vrea sa aiba totusi o granita functionala cu noi, va veni unde vrem noi. Oricum ai pune vama, tot intr-o zona delicata dpdv etnic va ajunge. Defapt problema asta trebuie rezolvata acolo, nu unde va fi vama.
11) Ar fi frumos daca CNAIR ar invita si conducerea judetului Botosani la discutiile astea, nu doar pe cei din SV. Spun asta din surse foarte sigure. E frumos ca CNAIR trimite informari, stiu ca e alta coloratura politica pe acolo, dar in discutiile astea, orgoliile, oricare ar fi ele, trebuie limitate astfel incat sa nu prevaleze ratiunii.

vancouver

@dumbravaandrei, apreciez orice parere / postare serioasa si bine argumentata. Sunt dispus sa-mi schimb imediat parerea, daca argumentele sunt clare. Si par sa fie clare. De aceea probabil sunt trasate mai multe variante prin est. Deci est sa fie.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TEO73H11

#50
Desigur este bine că se analizează mai multe variante de traseu cu toate că unele sunt absurde tip varianta Zamostea care ar exclude din start Radautiul sau alte trasee care ar transversa văi și dealuri doar pentru a apropia  drumul de viteza înspre Fălticeni. Varianta in grosso modo și cea mai fezabilă și cea mai puțin costisitoare și din punctul meu de vedere cea mai adecvată la realitățile actuale este varianta care flanchează calea ferată adică  Pașcani Dolhasca Verești cu nod la DN 29 la Salcea ,apoi ocolirea Sucevei prin partea de est traversand pădurea Burdujeni până în nord la Ițcani și aici un nou nod și conexiunea cu DN 2 și cu centura Suceava apoi continuarea spre Dărmănești și un nou nod la Milișăuți gara la intersecția DN 2 cu DN 2 H și apoi continuarea spre Dornești și posibil un nou nod la Dn17 A și apoi continuarea spre Siret ,undeva la Vicsani un nou punct vamal sau in apropiere.Eu sunt convins că în linie mare acesta va fi traseul  ales . Sa speram că vom trăi și vom vedea!

mirceaeliade

nu stiu de ce vorbim de conectarea unor orase ca Dorohoi si Botosani cand sunt mari orase de genul Bv, Gl, Br, Tl, BM care inca asteapta sa se inceapa vreao constructie reala sa fie conectate la reteaua de mare viteza

Rodeo

Pentru ca aici discutam despre zona Sucevei. Ca sa nu mai spun ca argumentul e cam copilaros: pe cand "mari orase de genul Bv, Gl, Br, Tl, BM" nu au autostrada uite ca se construieste la Simleul Silvaniei!

rocklee

Mirceaeliade ...daca inacelasi SF se pate prinde undrum de legatura catre un oras adiacent ...de cesa nu se faca...daca traseul drumului expres merge pe parta dreapte a sucevei ar fi usorde conectat si botosaniul...


dumbravaandrei

#54
@mirceaeliade

pe principiul asta, A1 ori trebuia sa mearga strict pe Valea Muresului, ori trebuia sa iasa pe la Cenad. Cu toate astea s-a facut S-ul Lugoj-Timisoara-Arad-Pecica-Nadlac. O autostrada are si rolul de a colecta optim traficul din bazinul ei, nu doar de a inlesni deplasarea vehiculelor intre capetele acesteia. Ca si in cazul A1/A3, aici vorbim de un coridor de trafic ce tranziteaza tara nostra.


Sper ca nu te supara ca a aparut Dorohoiul in discutie. Dar strict gandindu-ma la cazul Aradului am expus si cele de mai sus. Aradul este cu foarte putin mai mare decat Botosaniul (daca nu ma insel, la ultimul recensamant, Aradul avea cam 160.000 locuitori si cu tot cu zona metropolitana nu trecea de 180.000), Pecica si Nadlac sunt cam de marimea orasului Bucecea.  Uite ca acolo s-a putut face un ocol pe A1 de cel putin 60km, iar aici nu putem sa tragem un drum 15 km mai la dreapta dupa Suceava. Basca, mai si salvam niste km de A/DX7

dumbravaandrei

#55
@Teo


In oricare dintre variante, Radauti-ul va avea nod la Siret. Cu siguranta nu va avea nod dedicat. La fel ca si Dorohoi, va fi la 20 de minute de ADX7 (eu o sa ii spun in continuare ADX7 pentru ca am o presimtire ca va iesi A, nu DX. Si imi spune asta fix niste cifre de trafic din bazinul acestui drum, fiind un caz distinct de CraPi). Pentru conexiunea cu SV, un DN2 liber este mai mult decat suficient. Ca populatie, Radautiul nu e un oras asa de mare, fiind foarte apropiat de Dorohoi. Ce e drept, este un nod comercial important pentru comunele din zona (incluzand aici si comunele botosanene Dersca si Mihaileni), dar potentialul de trafic poate fi administrat cu succes de VO2P (Centura Suceava) + DN2 sau DN2h pentru cei care vor sa se dea jos de pe A la nodul "Suceava Sud" (desi nu vad justificarea sa mergi pe aproape 50km de DN) dar mai ales pe relatia Siret-Radauti prin DN2+DN17A.


Problema cu padurea Burdujeni e defapt padurea Dragomirnei - Padure seculara si daca nu ma insel e si ceva rezervatie pe acolo. Zamostea din cate stiu nu e sit protejat, problema pe acolo ar fi zona de protectie hidrologica fata de Siret (in zona e barajul de la Rogojesti) si terenul.


L.E: Padurea Zamostea-Lunca este arie protejata (ROSCI0184 / 2.727). La fel si padurea Dragomirna (Fagetul Dragomirna) - 2.726. Ambele constituite prin L5/2000. Acum, ce mi se pare ciudat, e ca niciuna din aceste zone nu au un Plan de management, probabil ca acum se va intocmi unul. In acest caz, varianta optima este incadrarea ADX7 printre localitatile Nicani si Zamostea, e cam singura varianta sa nu ne blocam multi ani in AM.

mateisn

#56
Pare destul de clar ca e de preferat o varianta prin estul Sucevei, insa cu o continuare undeva spre Siret, pentru a putea fi mai accesibila si celor din zona Radautiului, sau trebuie continuata actuala centura a Sucevei spre est pentru a face legatura cu acest DX/A, in caz contrar majoritatea traficului care intra/iese pe drumul rapid va intra prin oras.

P.S.
@dumbravaandrei tin sa te contrazic la punctul 5 din ce ai scris mai sus, mai mult din cauza ca tu insuti ai pomenit de lipsa de informare.
Zona Radautiului (cu comunele si orasele alaturate) reprezinta un bazin mult mai mare de 50k ca populatie. Asta nu inseamna ca trebuie sa treaca drumul rapid pe acolo, fiindca e clar ca traficul de tranzit spre Suceava va ramane pe actualul E85 iar cei care doresc sa mearga mai departe vor intra pe DX pe oriunde va fi mai aproape.
Cat despre industrie, exista in zona doua mari fabrici langa Radauti care atrag foarte multi muncitori plus fabricile de incaltaminte din zona Vicovului, se face si putina agricultura in partea de N (spre Fratauti, dar nu la nivelul celei din Botosani), iar la suprafete impadurite jud. Suceava ramane totusi primul ca nr. de ha (recunosc ca are avantajul de a fi unul din cele mai intinse judete din tara).
In rest sunt de acord cu argumentele tale

dumbravaandrei

#57
@mateisn
daca faci vre-un apropo despre dezinformarea mea, chiar daca locuiesc in Brasov, tin sa mentionez ca de loc sunt din Dersca. Stiu zona deosebit de bine, am batut-o la picior de multe ori, inca o mai bat. Daca stii si tu zona, stii unde e Dersca si de unde isi fac derscanii cumparaturile.
Nu stiu de unde ai scos 50k sau cu ce scop l-ai pus acolo, eu cand am spus limitarea bazinului ADX7 la maxim jumatate, ma refeream o cifra de 10 ori mai mare decat ce ai mentionat tu si prin prisma faptului ca ADX7 va fi la o distanta mult mai mare de toata zona judetului Botosani la vest de aliniamentul Darabani-Dorohoi-Botosani, in cazul in care traseul va fi paralel/pe langa DN2.
Acum, cu siguranta ADX7 nu are ca scop principal satisfacerea traficului local Radauti-Suceava in detrimentul unui trafic de mediu si lung parcurs spre Motca/Pascani (intersectie de autostrazi), Racaciuni/Bacau (intersectie de autostrazi) sau Focsani (posibil DX spre Galati / Constanta). Practic ar fi o varianta complet nefezabila atat pentru radauteni datorita distantei aditionale impusa de accesul spre si dinspre ADX cat si pentru ceilalti potentiali beneficiari prin limitarea accesului la ADX7 doar prin Siret si Suceava a celor din judetul Botosani, lucru care nu aduce nici cea mai mica valoare adaugata acestui drum.
Oricum cei din jurul Radautiului tot rin Dornesti/Milisauti/Paltinoasa vor avea iesirile, se pune problema cati km in plus pe DN mai fac pana la ADX7. Un acces sub 20 km cred ca este complet neglijabil si avem exemple suficiente prin tara. Nici A4 nu trece prin Constanta, Nici Medgidia nu e pe autostrada. Si la Deva avem ceva distanta de oras, nu mai zic de Lugoj sau Timisoara. Pana la urma urmei, Negostina / Padureni sunt la 15, respectiv 18km de Radauti. Pentru Radautenii care vor sa mearga mai departe de Suceava, e fix nimic.


Ca si un capat posibil, nu vad pe unde ar putea sa faca un nou punct vamal, pe ADX, decat prin dreapta celui actual (Spre Mihaileni). Prin stanga nu ii ajuta Siretul pe ucraineni si traverseaza multe localitati pe partea ucraineana in eventualitatea continuarii spre Cernauti.

Bachus01

M19 (UA) din vama pana la Cernauti este o cazatura de drum , praf , echivalentul unui DJ/DC de la noi  . Ultima oara am fost acum 2 ani .

Nu cred ca are importanta unde se va face punctul vamal . Ucraina oricum nu cred ca va misca un deget sa faca drum nou . Nu sunt in stare sa peticeasca gropile . 

vancouver

Cred ca solutia pentru a impaca toate caprele si verzele este un drum national 1+1 fara trecere prin localitati Radauti - Dorohoi:



Cu intersectie cu A7, indiferent pe unde va trece A7.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.