News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Drumul Expres DEx Milișăuți-Siret

Started by rota, February 13, 2019, 09:17:13 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dumbravaandrei

#75
@liviu92 poti sa aduci niste argumente mai... solide? Ca asa doar arunci cu bardita...
Nici A3 de la Bucuresti la Ploiesti nu e pe langa DN1 si n-a mai stat muzeu...


Si da, ideea este ca toata lumea sa ajunga mai usor si la Bacau, si la Iasi, si la Cluj, si la Bucuresti... oriunde au oamenii nevoie.

naivu

@liviu92, A/DX sunt gândite în primul rând pt traficul de mare distanță, mai puțin pt traficul intrajudetean. Nu știu cât e acum traficul de Ucraina, dar (într-un viitor luminos) A7 ar putea fi continuat de o A Cernăuți-Lvov-Polonia și nu cred că vom dori tot traficul acela "cât mai aproape de E85"! Ca să nu mai vorbesc de oportunitățile de dezvoltare de pe un traseu nou.

tudor

#77
^^increrc  sa explic din nou problema mea fara sa ma repet: 
De la DX7 la Falticeni trebuie ori:
1. sa fie un drum nou de legatura (dublarea DJ208 sau dublarea DJ208C), ori
2. nici un drum de legatura
Varianta 1.5 o jumatate de drum nou de legatura (pana la jumatatea distantei) nu rezolva o jumatate de problema ci creaza o problema  in plus pentru infrastructura existenta si anume partea care va trebui sa devina drum de tranzit.
La Dolhasca va exista cu singuranta un nod. Nodul ala nu va atrage trafic din Falticeni: atat pe directia Nord (Suceava) cat si pe directia Sud (Bucuresti) se va folosi E85 existent pana la DX/A si nu un drum judetean
Solutia de a atrage trafic de la Falticeni nu ar trebui sa se bazeze pe infrastrucrutra DJ208  existent. Falticeni nu are resuresle financiare dar mai ales legale sa faca exproprieri suplimentare in comunene din jur ca sa lege orasul la DX.
E mai clar asa?





dumbravaandrei

da, mai clar si total de acord cu tine.
Dar la un drum nou asa de lung, cu siguranta va fi un proiect separat.

usus

#79
@dumbravaandrei
După cum zice și @liviu92 și am explicat și eu mai sus un drum pe abia Siretului nu ajuta pe nimeni pentru că nu este populație în acea zonă și nici drumuri. Pentru cei din judetul Botoșani nu prezintă nici un avantaj pentru că sunt 4 poduri de toate peste râul Siret din care 3 grupate pe nord și unul pe la mijlocul distantei rămase(care e pe drum comunal). Podul (drumul) între SV și BT este deja full și nu mai are  nevoie de trafic suplimentar și oricum nu as merge în direcția aia că să stau in coloană cu 20-30 km/h.
Pe partea de judetul Suceava nu sunt drumuri de legătura și pentru 65-70 km cat vor fi până în nodul de legătura A7 din zona Moțca-Pascani ar fi culmea sa mai faci încă 25 km in plus.( Adică în direcția Botoșani probabil pe E58 cu viteza de 30 km/h.

@naivu ai dreptate cu extinderea prin Ucraina până în Polonia dar nu are nici o importanță traseul poate fi lipit de E85, cred că aici mai bine discutam de A sau DX.

naivu

^Daca podul si drumul BT-SV este deja full, solutia nu e sa conectezi BT la viitoarea A7 abia la Pascani-Sabaoani, solutia ar trebui sa fie upgradarea drumului si podului; podul si drumul pana la A7 ar putea fi incluse in proiectul A7; apoi Consiliul Judetean va avea tot interesul sa se ocupe de drumul intre pod si Botosani (la fel si pt celelalte 3-4poduri cu DJ/DC-uri).
Daca A7 va fi "lipita" de E85, va fi aproape de Suceava si, inevitabil, o buna parte din traficul local va prefera sa foloseasca A7 si se va amesteca cu traficul de tranzit (plus ca va fi un plus de zgomot si poluare langa Suceava; plus ca se pot ciocni si de ceva interese imobiliare); nu ar fi un capat de lume, dar e un argument pt mutarea A7 mai spre valea Siretului!

dumbravaandrei

@usus autostrazile nu se fac prin zone populate ci adiacent cu acestea. Exemple avem si la noi, destule (vezi A2 care nu trece nici prin Cernavoda, nici prin Medgidia, A1 care nu trece nici prin Sibiu, nici prin Deva, nici prin Timisoara). Tot timpul se lasa o zona "de potentiala dezvoltare". Ca si exemplu te poti uita si la A3, care atat in partea Bucuresti-Ploiesti, dar mai ales in partea Transilvaneana, trece la o distanta considerabila de zone populate, acestea ramanand accesibile prin dezvoltarea infrastructurii locale.
Dar nu o sa tin aici o prelegere despre cum se traseaza traseul unei autostrazi (exista deja suficienta literatura atat pe forum cat si din surse publice) ci vreau sa zic ca un drum expres (A/DX) trebuie inteles si ca o sursa de poluare (de aici si necesitatea unui aviz de mediu) cat si ca un element de infrastructura mare, influentat de geografia mediului ce-l inconjoara. Sau crezi ca Simleul Silvaniei si Suplacu de Barcau sunt mari metropole si de aia le trece autostrada prin zona si nu coboara la Alesd?



Drumuri de legatura de 15-20km se fac oricand si cel mai usor le pot realiza chiar autoritatile locale, ei stiind cel mai bine cum se dezvolta urbea lor. Bineinteles, ei au nevoie de un punct de racordare la drumul expres, dar nu le foloseste la nimic sa le dai tu un traseu de racordare.


Asa ca, tocmai depopularea de pe traseul propus, adicacenta acestuia cu zone populate (~=400.000 pe partea stanga cum mergi la Siret si ~= 340.000 pe partea dreapta la o distanta de 50km), o geografie mai permisiva (dealuri de lunca, cu panta lina, nu dealuri sub-carpatice si masivi de sare) si un numar redus de arii protejate (de mediu sau Unesco) fac acest traseu propus un candidat veritabil la conectarea Ucrainei, Nordului Moldovei dar si a Basarabiei la infrastructura noastra de autostrazi (si cand zic a noastra, o sa ma refer direct la UE).


Gendan

#82
Hai sa zic si eu ce cred despre Pascani-Suceava. De la inceput:

- sunt din Falticeni (m-am mutat in capitala acum 8 ani)
- cunosc zona destul de bine (sunt geograf la baza, m-am plimbat destul de mult prin toata tara, ar fi culmea sa nu imi stiu fix zona de langa casa)
- si eu cred ca cel mai economic, usor de construit si util traseu ar fi cel pe la Dolhasca.

Acum, ca am dat astea la o parte, hai sa vedem care ar fi variantele de conexiune Pascani - Suceava via Falticeni.

Am spus si pe topicul de centura Falticeniului, va iesi un traseu pe la Falticeni doar pentru a putea justifica varianta pe valea Siretului, via Dolhasca. Uite ca m-am inselat si au iesit doua. Hai sa ne uitam la ele pe rand si sa vedem de ce eu cred ca au fost puse la misto, doar pentru a avea variante.

>inb4, da, voi da cu carioca pe google maps (#Rus si altii ca el) dar atat ma pricep. Incerc sa explic totusi cat de bine pot.

Plecand de la Pascani spre Falticeni, vad cam o singura varianta posibila pana aproape de Falticeni, indiferent daca mergem prin vestul sau estul orasului si chiar si asa sunt probleme cu ea.
Mai exact: de la Pascani spre Tatarusi (#micabucovina) si apoi pana la Mesteceni pe langa DJ208F. Si acum incep problemele.

- daca de la Pascani la Tatarusi gasesti loc de autostrada (ca e relativ drept terenul) ca sa poti trece spre Iorcani ai doua variante:
    - fie taie comuna Tatarusi in doua;
    - fie tai padurea.



E prost oricum dar sa spunem ca se gaseste o varianta diplomatica de a nu supara nici romanul si nici fratele codru. Mai departe ne strecuram pe langa aliniamentul DJ208F care e foarte convenabil construit pe interfluviu, pe cumpana de ape dintre afluentii Moldovei spre sud-vest (paraul Haitii, Mediasca etc.) si cei ai Siretului si Somzului spre nord-est. DJ208F #DrumulMare asa cum e cunoscut in zona, trece pe la catarg (intersectia cu DC10A) si continua spre Mesteceni de unde incep problemele cu adevarat mari si incepem si noi se separam traseele.

1. Pe la Vest.

Mesteceni - Dumbravita e o suita de vai. Nu foarte adanci, dar oricum.
Ajungem la DN2 (sau E85, nu judecam pe nimeni) si ne indreptam spre Spataresti fara mari provocari (teren drept din nou). Ajunsi acolo, singura optiune e pe DN2E (#DrumulMiresii) pana... greu de spus.

- Fie incercam sa trecem intre Radaseni si Falticeni.
     - dar Gendan, pe unde mai trece ocolitoarea Falticeniului atunci?
     - de asemnea, daca faci A7 ocolitoarea Falticeniului, nu va fi aglomerata cu traficul local? Ca sa nu mai zicem de necesitatea a doua noduri.

La care va raspund ca sunt intrebari foarte bune, la care eu personal nu am raspuns.

- Fie incercam sa ne strecuram undeva intre Lamaseni si Radaseni pentru a ajunge in final undeva pe la Cumparatura.

Si acum, hai sa va povestesc cele mai mari doua probleme cu traseul asta.

a. Toata valea Somuzului e plina de lacuri. Foarte frumos, as mai copilari doua vieti acolo si e o splendoare sa vezi toate pasarile migratoare cum opresc in zona, mai ales iarna, dar e caz de Viaductul Suplacu de Barcau 2.0. Viaduct de sute de metri (minim) ce poate fi evitat, si:

b. Asta se aplica la ambele trasee. Mare parte din podisul Sucevei are cueste. Pentru cei care nu mai tin minte de vaile consecvente, subsecvente, obsecvente si alti verisori de gradul doi, permiteti-mi sa explic: basically, din cauza orientarii straturilor petrografice (sunt inclinate, that's all) se erodeaza terenul in asa fel incat apar dealuri asimetrice. O spinare cu o inclinare redusa, numai buna de agricultura si intemeiat asezari si o frunte de cuesta, cu inclinare puternica unde daca nu mentii superimpadurita zona, o ia la vale. Va las sa ghiciti care e situatia in Suceava (glumesc, e jale. Sunt o gramada de probleme legate de alunecarile de teren pentru ca nu sunt impadurite fruntile de cuesta) si o poza.



Oricum am incerca, e cu probleme. Poate avem mai mult noroc prin Est.

2. Varianta prin Est.

Ne amintim, suntem la Mesteceni. Avem de traversat valea Somuzului spre nord.
Avem o diferenta de nivel de la interfluviu pana in lunca Somuzului de vreo 130 de metri. So... tunele? Deblee? Nu e chiar ca valea Topologului, e o diferenta de nivel semnificativa dar valea e destul de larga.
A, si avem de urcat inapoi inca vreo 200m in vreo 2-3km lungime. Pe unde, nu stiu, ca intre Preutesti si Hartop e jale terenul (alunecarile de teren de care vorbeam mai sus). De fapt, prin vestul Hartopului ar fi o varianta, pentru a iesi in estul satului Hreatca si mai departe, pe interfluviu (cu grija sa nu intersectam vreun lac, lol) pana pe la Bosanci unde, cumva, coboram in valea Sucevei spre Plopeni? 

Nu stiu. Dar e clar ca e mai simplu pe valea Siretului. De asta, cu riscul de a deveni persona non grata acasa, cred ca varianta asta are cele mai mari sanse de implementare.

Am spus si pe topicul de centura Falticeniului: s-a tot bagat in fata povestea cu "va trece autrostrada pe la Falticeni si de aceea nu facem centura" si uite asa au ramas concitadinii mei si batuti (adica fara autostrada) si cu banii luati (adica fara centura si cu strada principala prin oras aglomerata si constant in nevoie de reparatii). Mai rau, adiministratia din sudul judetului Suceava e fief PSD, nu se impaca "cu judetul". Nu fac politica, spun ca nu am incredere ca drumul de la Dolhasca la Falticeni va trece verodata de statutul de DJ (pe jumatate cu placi de beton de pe vremea tovarasiei). De drum nou nici nu am curaj sa deschid subiectul. Mai enervant e ca Radauti are azi inel, la Gura Humorului, Campulung si Vatra Dornei vorbim de centuri si tuneluri in timp ce la Falticeni e o mare metropola care se descurca singura si de asta mutam implementarea centurii la primarie, lol. Spoiler alert, nu se va intampla. Valabil si pentru drumul nou de legatura, nu o sa vezi.

Cert e ca de centura e nevoie. Autostrada nu va trece pe la Falticeni. Oricat de mult imi doresc sa ma duc pana la ai mei pe autostrada, nu are sens sa treaca pe acolo.
Si, poate... la un moment dat... Un DX715 care sa uneasca Pascani sau Dolhasca cu Gura Humorului, sa ajunga mai repede cei din Bacau si Iasi spre statiunile din Bucovina? Nu? Dupa A1, A8, A7, A3, A6 si basically orice alta autostrada din tara asta, ziceti? Da, suna rezonabil.

Va las si mazgalitura pe harta si concluziile: eu cred ca autostrada va trece pe la Dolhasca pentru ca altfel cred ca se dubleaza pretul.




AlexxC

O analiza foarte buna Gendan!Multumim!
Copilarind in Tatarusi pot confirma faptul ca pe acolo nu se poate trece: varianta prin padure nu e posibila din cauza reliefului in principal si apoi din cauza ca "padure" rezervatie de fagi seculari...conform clasificarii I.U.C.N., este inclusa in categoria a IV-a (rezervaţii naturale dirijate).
Varianta ce taie comuna in doua imi pare fara sorti de izbanda din cauza densitatii imobilelor de pe traseu si apropierii de acestea.
Singura intrebare care se pune intre Pascani si Dolhasca este daca traseul va ocoli satul Heci prin vest(pe deal) sau est(lunca siretului)...varianta prin lunca siretului trebuie sa taie satul Heci si sa se inghesuie intre calea ferata si digul viitorului baraj de acumulare Lunca Pascani.
Daca se dorea cu adevarat ca expresul sa ajunga la Falticeni ,in primul rand nu trebuia stabilit traseu pe la Pascani ci pe "dincolo" pe valea Moldovei paralel cu DN2.

dumbravaandrei


hvm

^^
Intrebarea aceasta mi-am pus-o si eu de mult. De ce se face atat tamtam cu 5 trasee de construit cand eu vad doar 1 explicat care merge pe valea sucevei pana la veresti si apoi urca spre salcea si mai departe tot pe langa Siret asa cum a pus @Dumbravaandrei varianta cu Galben mai sus, cu mentiunea ca ar trebui cateva discutii cu Ucraina inainte de a stabilit traseul (prin stanga sau dreapta orasului Siret). Daca se dorea sa se mearga pe langa DN2 trebuia sa mearga pe valea Moldovei de la Roman. Dar se bloca la Falticeni/Suceava intr-o multime de viaducte, Sibiu - Boita era mic copil. Desi tot pe acolo o sa fie si legatura viitoare intre A7 si Bucovina prin aceeasi locatie pe directia Suceava/Falticeni/Gura Humorului/Frasin (unde tre sa ajung eu)/Campulung Moldovenesc/Vatra Dornei pentru noul DX care trebuie terminat in 4 ani conform legii autostrazii nordului (ma prapadesc de ras cand ma gandesc cat de mult a ajutat faptul ca s-a dat o lege pentru realizarea acestui process. Legea aceasta sigur o sa fie incalcata la fel ca si cea pentru A8 fiindca autostrazile nu se construiesc din carioca in birou la caldurica, ci pe teren pe soare, ploaie, vant, mocirla, ninsoare, viscol.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

rota

mâine, 22 ianuarie, va avea loc o întâlnire a primarilor localităților prin care urmează să treacă autostrada A7 cu reprezentații CNAIR și ai celorlalte instituții implicate în construcția autostrăzii A7.

Aceștia vor avea o discuție privind bugetul pe 2021 cu ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drula, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Cristian Ghinea și ministrul Finanțelor, Alexandru Nazare.

Tema principală este includerea în buget a construcției de autostrăzi care să lege județul Suceava de Capitală și Ardeal precum și a celorlalte lucrări de infrastructură importante pentru județul Suceava.
Sursa
Bucovina sustine autostrada A7
Pariu 500 lei: UMB termina tot Buzău - Focșani, 4 loturi, 82 km pana in 5 iulie 2025!

dumbravaandrei


Bachus01

Faza cu "Tema principală este includerea în buget a construcției de autostrăzi care să lege județul Suceava de Capitală și Ardeal" este un banc sec , daca re refera strict la anul acesta . Mai mult de SF uri nu au ce sa prindă în buget, iar campania electorala a trecut.

alin2pas

Mie mai degrabă îmi pare ,,noi vrem să facem aceste lucrări la voi, așteptăm să ne sprijiniți cu tot ce se poate pe plan local". E necesar așa ceva pentru a nu se ajunge la situații cum a fost blocarea construcției A3 pe teritoriul Voluntariului sau la aberații cum e ,,cocoașa" Focșaniului.