[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma


nicolaem

alexd, exista o infinitate de linii care trec la nord de cluj si nu trec prin Hoia. Nu cred ca asta e in scop in sine.

daca tot tragi linii pe google maps, pune "satelite" vei vedea ca linia ta nu trece prin padurea baciu, trece printr-o padure si mai mare, deci si mai mult de defrisat.

Inainte ca cineva sa posteze linii alternative, il invit sa isi puna cateva intrebari de genul:
- care este scopul acestui drum
- cate masini de pe axa Floresti-Marasti va reusi sa scoata din oras. Reuseste propunerea lui sa rezolve macar partial proble de trafic si poluare din oras?
- cine il va folosi

Altfel sunt doar discutii fara sens.


razvam

https://media9.ro/cand-vom-avea-centura-metropolitana-boc-ii-contrazice-pe-toti/

QuoteMedia9 a discutat luna trecută cu ministrul Transporturilor, Lucian Bode (AICI). Deși este dornic să pună pe roate acest proiect, Bode are ceasul reglat la fix cu al proiectanților de la EPMC Consulting. Iată mai jos calendarul pe care l-a furnizat ministrul pentru publicația noastră.

noiembrie 2020 – se definitivează soluțiile tehnice, inclusiv studiile de coexistență pentru rețele
decembrie 2020 – finalizare PUZ, cu obținere de hotărâre de Consiliu Local
martie 2021 – obținere acord de mediu
aprilie 2021 – predare studiul de fezabilitate final
mai 2021 – avizare studiu de fezabilitate de guvern
iunie 2021 – hotărâre de guvern privind indicatorii tehnico-economici
iulie 2021 – elaborare documentație pentru licitație de proiectare și execuție
noiembrie 2021 – licitație, 4 luni
decembrie 2021 – semnare contract
iulie 2022 – elaborare proiect tehnic, 8 luni
februarie 2026 – estimare finalizare proiect

Bode spune și că sursa de finanțare nu e POR sau POIM, ci Planul Național de Recuperare și Reziliență (PNRR), unde România se poate baza pe 33 de miliarde de euro. Sunt acolo și bani pentru metroul clujean.


csebi24

^^ categoric dealul de sud al Clujului este mult mai populat decat cel de nord. Deci nu vad ce rost are discutia asta sa trecem centura prin nord. Pana la urma asta nu e centura ocolitoare a Clujului doar pentru tranzit, se vrea a fi o solutie pentru clujeni sa ajunga din punctul X in punctul Y si cele mai mari probleme sunt pe zona de sud categoric.

alexV

Quote from: razvam on October 27, 2020, 11:53:26 AM
aprilie 2021 – predare studiul de fezabilitate final

Asta e minciuna suprema, cand autoritatile liciteaza un SF si pun termen de 1 an - contractual ar fi trebuit livrat in noiembrie 2019 - ca apoi sa vada ca si in scenariul optimist cu prestator serios si implicat - Explan - un SF & PT dureaza 2 ani jumate.

Urmeaza drumul de legatura A3 cu DN1, tineti-va bine, tot 2 ani+ va dura SF+PT ul. Dar vine edilul mandru si zice ca in 3 luni va fi si construit.

TibiV

Mie asta mi se pare "si mai suprema"....

Quote from: razvam on October 27, 2020, 11:53:26 AM
noiembrie 2021licitație, 4 luni
decembrie 2021semnare contract

Dupa cum se stie, in Ardeal lucrurile se misca mai lent...
In mod evident, in Cluj trec 4 luni din noiembrie pana in decembrie...  O:-)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Pe graficul ăla noiembrie 2021 ar fi finalul celor 4 luni, nu începutul. Dar oricum, e o glumă calendarul.

yetiman

 :lol:
Calculul este facut "viceversa"....

in iulie 2021 se finalizeaza documentatia si se porneste licitatia
in noiembrie 2021 (4 luni mai tarziu) se incheie licitatia

la fel:
in decembrie 2021 – semnare contract
in iulie 2022 (8 luni mai tarziu) – se finalizeaza "elaborare proiect tehnic"

:lol: Nu comentez "optimismul" calendarului...
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

LRadu

Eu cred ca discutia nu ar trebui sa fie daca se face prin Nord sau Sud, ci cand se face cea din Nord si cand se face cea din Sud. Vorbin realist PE Sud e normal sa se faca prima deoarece va deservi mai multe cartiere si un procent mai mare al populatiei, dar cred ca imediat ce se finalizeaza ac-ul (daca nu mai repede) pentru cea de Sud ar trebui inceput fezabilitate + ac pentru cea de Nord, cu proioritate drumul de legatura spre Baciu care e deja prevazut in planurile pentru centura Sud.
Nordul a inceput sa se dezolte intens, nu ne permitem ca oras sa mai asteptam inca 10 ani de acum, ca doar dupa ce finalizam centura de Sud sa ne apucam de cea de pe Nord, trebuie administratia locala sa aiba o viziune mai pe termen lung!!
Pe langa asta, centura Nord va fi o alternativa doar partiala pentru traficul de tranzit dinspre Dej-Bistrita spre Zalau/Oradea. Traficul greu probabil va fi redirectionat pe acolo, dar restul va ramane sa treaca prin Oras. Si e rusinos ca pentru un oras cum se vrea a fi Clujul in 202x sa mai aiba trafic de tranzit care sa treaca prin zona semi-centrala. In plus acel trafic de tranzit combinat cu traficul deja existent in oras vor sufoca centura de Sud in cativa ani (mai ales zona Floresti-Cluj).

bacovia

#444
Mno, ati dat cu bota dupa mine!

Realist, pe Sud pare greu de crezut ca se va realiza, cel putin partea care presupune traversarea Fagetului. Stiu, Cluju e fruntea, miezu, metrou, OZN. Traiesc aici de peste 10 ani si nu impartasesc optimismul vostru, sorry. Daca la mine la firma se implementeaza work from home pe termen mediu/lung, ma gandesc sa plec (imi place judetul Alba  :) ).

E nevoie de o varanta care sa asigure tranzitul est-vest. Linia mea reprezinta doar un principiu, nu am zis ca pe acolo tre sa treaca. Avem nod rutier la Nadasel care ar trebui conectat cu Apahida. 

O idee critica sau care nu e asentimentul tuturor nu inseamna o discutie fara sens.

elphax

alexd in continuare vorbesti pe alt subiect.
Centura Metropolitana este pentru traficul "intern". Evident ca va fi folosita de toata lumea care va putea sa ajunga acolo, inclusiv trafic greu DACA li se permite tonaj mare. DACA nu , vor continua pe rutele de azi. Scopul ei nu este sa ofere o varianta la Sud pentru trafic greu si de tranzit.
Centura de tranzit se va face pe la Nord, si acum pe acolo merge mult trafic greu. Eu azi daca vin de la Dej si ma duc la Oradea, daca e ora de varf clar o sa o iau prin Baciu si pe 1J. In viitorul mai mult sau mai putin apropiat tot tranzitul va ocoli pe A1, pe centura Tureni-Apahida si pe viitoarea centura de Nord. Atunci intr-adevar Centura Metropolitana despre care se vorbeste aici nu va mai avea trafic de tranzit.

alexV

#446
@alexd, aceasta centura are vreo 24 de noduri. Densitatea mare de noduri e sa lege cat mai multe strazi din cat mai multe cartiere. Ofera alternativa traficului local care se inghesuie pe memo, pe frunzisului, pe calea turzii, pe dorobantilor, vlaicu, etc. Include si o legatura noua floresti - baciu. Proiectantii isi propun inclusiv scaderea presiunii pe rezidentialele din zona centrala (chirii, pret pe mp) incluzand localitati precum floresti, gilau, campia turzii, gherla in izocrona de 30 de minute - adica in 30 de minute sa poti face naveta de acasa la birou, asta se considera limita pana la care e rezonabil sa faci naveta.

Nu e autostrada de tranzit, chiar daca poate fi folosita si asa. Nu are banda de urgenta. Va avea limita 100 probabil. Cred ca vor fi si trasee de autobuz pe ea. Impactul asupra padurii faget e rezonabil, sunt incluse 2 tunele cut and cover, sa limiteze deschiderea debleelor. idee in lucru mai era pista de bicicleta pe drumurile tehnologice dupa finalizare.

In ce priveste calitatea studiului, s-au facut foraje geo mai multe decat pe A1 Pitesti Sibiu. A fost facut ridicarea topo pe tot culoarul, am mai scris despre asta. Viitorul constructor nu ar trebui sa aiba surprize in teren. Oamenii afectati de demolari au fost contactati toti si invitati la sediul proiectamtului pentru discutii 1 la 1. Toti detinatorii de retele de utilitati au fost in stransa colaborare cu proiectamtul, au fost proactivi in eliberarea documentatiilor de co-existemnta cu apa, gaz, curent.

E un proiect mai bine facut decat ce vedem la CNAIR. Eu astept sa vad care va fi autoritatea contractanta - primaria sau cnair - finantarea aprobata si lotizarea. Sper in 2021 sa fie in licitatie.

LE: ce mai astept dupa implementarea proiectului e restrangerea traficului in centru: banda dedicata de bus pe memo, calea floresti, pana la iesire din oras. desfiintarea strazii Piata Unirii (cea cu KFC din unirii) si extinderea zonei pietonale acolo. si alte masuri asemenea, in favoarea oamenilor si in defavoarea masinilor.

alexV

@horatiu.cosma, poti sa arunci un ochi peste documentul asta de pe site-ul primariei, si eventual sa ne spui ce e?

Raport de mediu pentru PUZ

Pentru referinta, documentul e aici

horatiu.cosma

Într-un final a început și procedura de mediu pentru obținerea acordului de mediu. Găsiți pe APM Cluj aici anunțul public și tot aici este link spre memoriul de prezentare al proiectului.

horatiu.cosma

M-am uitat prin memoriul de prezentare al proiectului:

- proiectul are 20 de noduri, toate făcute în proiectul CNAIR (strict nodul), la 8 dintre ele drumurile de legătură vor fi făcute în proiectul CNAIR: cel de la Gilău cu actualul nod A3, la Florești spre intersecția DN1-DJ107M (Luna de Sus), Florești-Baciu (DN1F), nod Bucium spre spitalul regional cu 3 bretele de 5 km în total (actualul DN1 cred că va fi lărgit la 3+3 până la spital, Bucium-spital prin spatele Vivo si Metro-spital), Calea Turzii, Sopor-centura diamant, Apahida-DN16 și ultimul, dar nu cel din urmă (bravo lor că au reușit să convingă CNAIR să includă acest drum de legătură în proiectul mare) Făget-Frunzișului.

- parcări de scurtă durată la Florești (după nodul Gilău spre Cluj) și în zona bulevardului muncii, spații de servicii și CIC în nod Gilău și în nod Calea Turzii

- platforma are 22 de metri (4 benzi de 3,5; 3 metri median, 2X2,5 acostamente). Acolo zic că parapetele lateral (pe mijloc e new jersey) va fi în afara acostamentului. Problema că e nevoie de un spațiu de lucru în spatele parapetelui, se lărgește platforma? Nu îmi e clar.

- 2 tuneluri în Făget de 450 de metri și 250 de metri, primul cut-and-cover, al doilea săpătură închisă; de la Cora la Calea Turzii se urcă constant (350 la 550 m altitudine), chiar și cu 6%.

- vreo 20 de case demolare, ceva gen 30 de ha defrișate în Făget, aici va fi un meci cu apărătorii copacilor la dezbaterea publică a acordului de mediu, dar altă variantă realistă nu prea există (tunel continuu până în Sopor din cauza diferenței de nivel, not going to happen)