[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

horatiu.cosma

^^
Cred că ai vrut să scrii euro, nu lei.

csebi24

^ la pretul ala in lei faceam noi o cheta si una doua o gatam. Ce-s 150.000 de euro  :lol:.

alexV


vasile.silion

#468
Quote from: horatiu.cosma on November 10, 2020, 01:00:42 PM
M-am uitat prin memoriul de prezentare al proiectului:

- vreo 20 de case demolare...

În presă au apărut, se pare, și niște extrase din document. De exemplu, în articolul ăsta din Ziua de Cluj e reprodus un tabel cu estimări ale imobilelor afectate, și găsim o serie de "case unifamiliare" (cu greu m-a lăsat autocorrectul să scriu prostia aia). Oare ce-or fi alea, case unifamiliare? Și ce analfabet funcțional a redactat tabelul?
https://www.zcj.ro/administratie/puz-ul-pentru-centura-metropolitana-publicat-doua-tuneluri-56-drumuri-de-legatura-50-ha-defrisate-30-ha-exproprieri--206650.html
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

marinul

#469
Undeva langa padurea Hoia

(GPS)



Powered by API/PUM imgur uploader

nicolaem


ciprebbe

Deci confirma estimarile mele, 7 ani. 
Din pacate dupa aproape un an si jumatate de la estimare imi dau seama ca 2026 e super optimist termenul. Tare as vrea sa fie gata pana atunci.
Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe

alexV

pentru acordul de mediu:

DEZBATEREA PUBLICĂ va fi organizată în data de 04.12.2020 și  07.12.2020, ambele de la ora 16.00.

Accesul publicului la sedința de dezbatere publică online se poate face prin accesarea site-ului Primăriei Cluj-Napoca-(www.primariaclujnapoca.ro-Secțiunea Comunitate-Cetățeni-Dezbateri Publice), link-ul de accesare fiind disponibil cu 48 de ore înainte de data organizării sedințelor de dezbatere publică.


la ora asta nu e niciun link, mai sunt 24 de ore


ciprebbe

Mai bine sa ratacesti in padure decat fara padure!
E-republik

A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe


alexV

Am prins interventiile de dupa prezentarea initiala.
- jumate au fost despre parcul colina, actualmente proprietate privata. intr-adevar pierde cart. manastur la spatiu verde, dar altfel nu exista.
- propunere de tunel la legatura floresti-baciu, pe motive de mediu, respinsa :)

foarte bine a moderat reprezentantul primariei, a dat cuvantul tuturor care au dorit, vreo 4 ore a tinut.
foarte calm a explicat din partea proiectantului, dl. Tegzesiu, fiecaruia in parte, chiar daca s-a repetat.

dintre cei care au luat cuvantul majoritatea au zis ca inteleg necesitatea proiectului, doreau explicatii punctuale.

acordul de mediu e pe tot proiectul inclusiv drumurile viitoare de legatura.

nicolaem

daca te referi la Ovidiu Campean, intradevar un bun moderator dar si un om important in primarie. Pacat ca va pleca din primarie de saptamana viitoare.

Wiz

#478
Incerc sa "fortez" si eu, daca mi se permite, o parere personala legat de prima dezbatere pe care am urmarit-o in intregime. Evident este o opinie de amator, in calitate de clujean, pe un proiect cu impact semnificativ din punct de vedere economic, urbanistic, etc. Consider ca o astfel de investitie este absolut necesara si va aduce o multime de beneficii, dar sigur ca si orice proiect major, exista lucruri bune precum si chestiuni care se pot imbunatatii.

Ce am apreciat:

  • Faptul ca exista o serie de dezbateri deschise legat de traseu, avand in vedere zonele verzi importante ale Clujului cu care se intersecteaza (Faget, Hoia-Baciu, Parcul Colina)
  • Prezentarea 3D a traseului mi se pare excelenta, mai ales pentru oamenii de rand care nu au neaparat cunostinte necesare pentru a descifra planse tehnice
  • Proiectantul a incercat sa creeze un impact de mediu cat mai mic pe traseul ales. Chiar se vede destul de bine pe randarea 3D acele viaduce lungi pe Somes si in zona Faget, plus tuneluri
  • In multe zone unde se supratraverseaza Somesul au prevazut viaducte lungi astfel incat sub acestea sa se poata amenaja in viitor malurile cu spatii verzi, trasee pietonale, piste de bicicleta. Si asta cu costuri evident mai mari, dar justificate totusi de o vizune mai de ansamblu si nu doar ca si solutie tehnica strict legat de constructia centurii
  • Pare ca s-au indentificat totusi anumite zone (Floresti, Borhanci) unde se vor face plantari pentru a contrabalansa arborii taiati. Pe un slide aparea un raport de 2:1, adica ~80 ha plantati in schimbul la ~40 ha taiati
  • Proiectantul a raspuns destul de clar tuturor intrebarilor venite din partea celor care s-au inscris la cuvant
  • Asa ca si o persoana care comenteaza de pe margine, pare un proiect de calitate, cel putin prezentarea mi s-a parut ca arata asta
Ce consider s-ar fi putut imbunatatii:

  • Nu am reusit sa gasesc (si aici poate ma ajutati voi) un document din care sa rezulte criteriile dupa care s-a ajuns la traseul propus. Stiu ca au existat mai multe variante studiate si cu singuranta au fost elimitate pe anumite criterii. Tocmai pentru ca traseul pare a fi ales mi se pare ca ar fi trebui sa avem acces la un document care sa arate: Daca alegem traseul X in loc de cel actual pierdem asta. Daca nu facem nodul de la Bucium pierdem asta. Daca il mutam in alta parte ne costa foarte mult. Cumva ma asteptam sa fie disponibil un astfel de studiu impreuna cu plansele.
  • Proiectantul a omis din randarea 3D nodul din zona Colina. Aici chiar mi se pare ca era important sa existe clarificari. Mai ales fiind o zona care va suferi modificari profunde. Multi dintre participanti au semnalat asta. S-a promis totusi ca se va prezenta ceva mai detaliat intr-o dezbatere urmatoare (poate chiar luni)
  • Mi-au displacut profund anumite interventii ale celor care s-au inscris in dezbatere si care au lansat atacuri personale la adresa consultantiilor. Asta ca si side note. Dar totusi urat.
Ce asteptari am de la autoritati in continuare:

  • Sa fie transparente cu documentele. Sa publice inclusiv prezentarile de proiect inaintea dezbaterii. Cred ca s-ar crea mai putine confuzii si premisa spre discutii mult mai constructive si la obiect. Spre exemplu in cazul SPF-ului pentru metro, eu am fost cel care l-a publicat pe forum si l-am luat dintr-o postare de pe un group de facebook, unde mie imi lasa impresia ca a aparut asa ca si o "scurgere" de presa. Desi el a fost aprobat in consiliul local, inca nu l-am gasit pe site-ul primarie in intregime. E posibil totusi sa nu fi cautat suficient de atent.
  • Zonele propuse pentru replantare sa fie trecute in PUG de pe acuma
  • Sa inceapa de pe acum un studiu legat de inelul Nord. Si daca in urma acestuia reiese ca acest proiect este fezabil/necesar, ar trebui rezervat un culoar. Ar fi trist ca peste cativa ani sa ajungem la concluzia ca singurul traseu posibil este tot prin zona de padure pentru ca e singura zona care a mai ramas neconstruita. Inelul nordic a fost mentionat si de catre proiectant in dezbatere ca unul dintre motivele pentru care au ales solutia drumului de legatura Baciu-Floresti. Si cei de la banca mondiala il mentioneaza in PATJ (https://www.patjcluj.ro/rezultatele/studii-de-fundamentare/studiul-de-fundamentare-privind-transportul-si-comunicatiile.html)
O sa ma opresc aici fiindca deja am scris mult prea mult. Dupa cum am precizat inca de la inceput, evident este o analiza subiectiva din perspectiva unui cetatean al Clujului. Si sigur, toate lucrurile prezentate ca si asteptari din partea autoritatilor au fost transpuse si sub forma unei cereri catre acestia si nu raman doar ca si postare pe forum. Forum pe care il apreciez si urmaresc de multa vreme. Multumesc pentru rabdare.

razvam

#479
Bucata cu prezentarea in 3D a Centurii Metrpolitane.



__

Nefiind de specialitate, abia acum vizualizand acest drum in 3d, inteleg grandul de complexitate al proiectului cu posibilele modificari pe taluz, poduri si viaducte, tunelurile, etc.

Daca se face in 6-7 ani ne imbatam, face party 1 luna.