[CJ] Centura Metropolitana Cluj-Napoca

Started by alexV, September 23, 2015, 11:09:33 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pasadia

6%? :o

Pe ce lungime? Căci mă gândesc că vor pune probleme serioase mașinilor de trafic greu.

florin74


unupeaici

Dpmdv traficul greu de tranzit ar trebui interzis pe aceasta centura. Daca nu va fi ma astept ca tot traficul Oradea - Dej sa aleaga ruta aceasta in detrimentul A3, drum legatura, centura Valcele - Apahida.

horatiu.cosma

"Traficul de tranzit interzis pe centură"  :lol: :lol: :lol:. Asta trebuie înrămată și pusă la citate celebre pe un topic special.

alexV

Quote from: horatiu.cosma on November 10, 2020, 01:00:42 PM
- 2 tuneluri în Făget de 450 de metri și 250 de metri, primul cut-and-cover, al doilea săpătură închisă;

Acordul de mediu nu cred ca impune, dar sugereaza metoda de lucru.

Tunelul de 450m NU e cut-and-cover, e mai bine de-atat. Ei ii spun metoda semi-deschisa si anume fac o sapatura pana la TAVAN doar, apoi fac 3 pereti din coloane forate, doi pereti exteriori si unul intre sensuri. Toarna tavanul definitiv, refac vegetatia de deasupra, iar ultimul pas e excavarea intre pereti si tavan pentru a realiza tunelul.

Tunelul mic de 250m e intr-adevar sapatura inchisa. Misto ca aplica 2 metode la tunelurile astea care sunt practic unul langa altul.

Quote from: horatiu.cosma on November 10, 2020, 01:00:42 PM
de la Cora la Calea Turzii se urcă constant (350 la 550 m altitudine), chiar și cu 6%.
Scrie ca intreg proiectul se incadreaza SUB 6% declivitate. N-am terminat lectura inca, dar nu am citit de vreo portiune anume. Probabil prin Faget, da.

hvm

^^^
Daca e interzis pe centura atunci pe unde merge? Din Dej spre Oradea si retur? Prin centru?

Din cate stiu centura este pentru trafic de tranzit in majoritatea oraselor? Sau planificam alta centura si pentru traficul greu?

^^
Se califica cu siguranta.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

Horatiu,
citatul tau nu este foarte exact...

Scuze ca ma bag pe topicul asta, dar ca si clujean vechi, desi doar "ocazional", indraznesc sa o fac....

"traficul greu de tranzit ar trebui interzis pe aceasta centura".

Clar!
Nu are ce cauta pe centura!
Toate TIR-urile trebuie sa fie obligate sa o ia prin oras. De preferinta cat mai prin centru...
Hmmm.... Ce mireasma, ce sunet linistitor, neintrerupt, de Diesel common-rail... O poezie!

De fapt, exista si alternative pentru traficul Oradea - Dej...
Prin Satu Mare-Baia Mare, prin Beius-Stei-Deva-Alba Iulia, sau prin Arad-Deva-Alba Iulia...

Parca ar fi un citat din Trump: "Make Cluj Napoca great again"! (and fuck everybody else...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

elphax

in ziua de azi traficul greu merge pe ruta nordica, pe Muncii
daca nu vor putea ajunge la Centura Metropolitana prin restrictii de tonaj, o vor face in schimb cei cu vehicule mai mici, deci tranzitul automat se va muta aici. Cu atat mai bine, se va elibera mult ruta de trafic greu de azi pe care merg toti

csebi24

^^ as adauga la cele spuse de TibiV pe langa ca trebuie sa intre in centru, trebuie sa-l parcurga de cel putin 3 ori pentru a avea unda verde sa iasa din oras. Adica nu doar treci asa, stai un pic sa te vada lumea.  :lol:


Acuma intr-o nota mai serioasa: de ce s-au ales 2 variante la tunele? Tine de costuri ( cel mai lung fiind mai scump fara cut and cover ) ? De celelalte drumuri de legatura cine se va ocupa?

mihaihedes

Oare nu știți cu cât ar fi mai lunga ocolirea DN1F -A3-Drum legătură Tureni (în viitor) - Vâlcele - Apahida față de traseul centurii metropolitane?

Oricum mă gândesc că este posibil ca traficul greu sa fie deviat pe acolo cu mult ( câțiva ani) înainte să fie gata centura metropolitană.

csebi24

30 km (Gilau Tureni pe A3) + 5-6km (Drum legatura) + 28km (Tureni - Omw Iesire Cluj pe centura ) vs 38km Centura Metropolitana, aproape dublu ca distanta.

Sunt aproximative distantele, nu stiu exact cat va avea drumul de legatura si nici daca m-am oprit bine cu pin-ul la Turenti pe A3.

mihaihedes

Destul de mult. Oare, daca avem tiriști pe forum ,  cum ar prefera 50km pe autostrada/drum expres/drum național sau 15-20 km prin Baciu- Cluj Napoca - Apahida?

Dacă e de preferat varianta scurtă de către traficul greu suntem la mila autorităților (să restricționeze traficul prin municipiu pe ruta Baciu - Cluj Napoca - Apahida) și rămâne de văzut dacă vor devia sau nu traficul după ce fac varianta Tureni Mărtinești.

alexV

Quote from: csebi24 on November 10, 2020, 06:16:06 PM
de ce s-au ales 2 variante la tunele? Tine de costuri ( cel mai lung fiind mai scump fara cut and cover ) ? De celelalte drumuri de legatura cine se va ocupa?

probabil tine de impact asupra mediului, si care metoda e optima tinand cont de adancimea fiecarui tunel. Nu cred ca costul e principalul motiv.

De celelalte drumuri se ocupa administratia locala. Primaria Cluj-Napoca. E super ca dr de legatura catre Frunzisului/giratoriul de la LIDL a intrat la bugetul CNAIR. Acel drum va fi ft scump, viaduct inalt si lung.

alexV

#463
Din memoriu:
- costul centurii e 480 milioane lei EUR, drumurile de legatura doar cele ce apartin de CNAIR inca 180 mil lei EUR. Total proiect 660 mil lei EUR.
- 42km centura, si 24km drumurile de legatura ce apartinde CNAIR.
- e propusa impartirea in 3 tronsoane:
     km 0 - 17+800 (nod Cora); la ses, in coborare lina de la 415m la 352m; Viteza proiectata 100km/h
     km 17+800 - 28+140 (nod Borhanci); dealul Feleac, urca de la 352m la 563m, apoi coboara la 345m; Viteza proiectata 80km/h
     km 28+140 - 41+800, la ses, coborare lina de la 345m la 300m; Viteza proiectata 100km/h



- pereoada de executie 3,5 ani (42 luni)
- 4,5km sunt structuri
- sapaturi debleu 5 mil mc, sapaturi gropi de imprumut inca 5 mil mc
- umpluturi 6 mil mc
- defrisari, nu mi-e clar daca 17ha, sau 32ha sau suma celor doua numere. (vezi pagina 40 din memoriu)
- Defrisarile au cel mai mare impact de mediu, pe parcursul santierului. Impactul va fi compensat in perioada de exploatare, proiectul avand un impact pozitiv dupa aceea.



- Interzis lucrul noaptea, pentru protejarea biodiversitatii :)
- Nu se intersecteaza arii protejate. Proiectul vine in apropierea a 4 arii protejate, cea mai aproape fiind padurea de stejari pufosi de la Hoia, la 25m.

In final, carioca cu drumul de legatura cel mai scump, catre str. Frunzisului. In plan apropiat (jos) santierul Wings. In centru e actualul LIDL cu parcare. In spatele magazinului -dar nu se vede in poza - sunt in constructie avansata 7 blocuri de 14 etaje. Zona in plina dezvoltare.

florin74

Nu imi adu aminte de zona in plina dezvoltare....O monstrozitate din punct de vedere urbanistic. Iar accesul la cele 7 blocuri e o rusine... Pentru cine a proiectat, pentru cine a aprobat, pentru cine a votat. Si se mai pregatesc cateva blocuri  pe langa wings (pe frunzisului, pe aceeasi parte cu wings, dar mai sus , spre Hotel Tulip)

Scuze off topic.