Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

bogdymol

Bun, deci se pare ca cei 2.400 € de la producator sunt deja inclusi in configuratorul Tesla.at.

Atunci comparam costul final de achizitie:
teslounge Bucuresti: 64.180 €
- 9.220 € prima de la stat (45.000 lei)
= 54.960 €

Tesla Austria: 50.970 € pret standard
Daca locuiesti in Austria:
- 3.000 € prima de la stat = 47.970 €
Daca locuiesti in Romania:
+ 2.400 € = 53.370 €

Tot raman cam 1.300 € diferenta. Nu e foarte mult, unii poate nu s-ar complica sa comande din Austria doar pentru atata, dar altii, in special cei din vestul tarii, poate s-ar lega la asa ceva.

Dar mai e inca o chestie: citeam acum ceva vreme ca prima de la stat de 45.000 lei ar putea fi acordata si masinilor electrice de import, daca sunt mai noi de 1 an si au mai putin de 5.000 km pe bord. Nu mai gasesc vreun link, dar daca este, sau va fi asa in viitor, atunci varianta Tesla Austria e clar mai benefica. In exemplul de mai sus ai ajunge sa platesti 44.150 € pentru un Model 3.
Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

oc7avian

Pe Teslounge scria că separat plătești și livrarea în România. Mai exact:

Prezenta ofertă NU include livrarea autovehiculului la punctul de lucru din București al Teslounge Rent & Lease S.A., și documentația care atestă importul și omologarea autovehiculului pentru a fi înmatriculat în România (COC, factură, CIV).

bogdymol

Locuit, Vizitat, Condus în: A B BG BiH CH CY CZ D DK E F FIN FL GBZ GR H HR I IL IRL L LT M MK MNE NL P PL RO RSM RUS S SK SLO SRB TR UK V
+ Australia, Canada, Egipt, Hong Kong, Macau, Malaysia, Maroc, Noua Zeelandă, Singapore, Emiratele Arabe Unite & Statele Unite ale Americii
drumurile mele

mcadam

Maine lansare ora 9 AM, Hyundai Ioniq 5. La prima vedere o masina eficienta si chiar revolutionara.... dar sa vedem maine realitatea.

voicul

16l in oras doar pe benzina ... cam mult. Bine si 250cp dar e motor de 2l totusi.
Gama compact cam 320l si A6 (clasa mare) - 370l portbagaj ...
Deranjat sa zici ca ai autonomie de 60 de km si sa te trezesti doar cu 15 pe full electric - practic 75% din autonomie e minciuna.


reed

L-am condus,e o gluma proasta,nici nu se simt aia 250 de cai datorita greutății bateriilor,se simte ciudat în curbe la viteza.Dubios și bordul cu displayuri,inclusiv la clima.Jucarie

Mamutu

Am preluat un film care evalueaza consumul de electricitate si poluarea masinilor cu motor cu combustie interna comparat cu cele electrice, este foarte sugestiv, nu basg mana in foc pentru corectitudinea totala a datelor dar pare sa fie corect. Filmuletul incepe la min 1:36.


mcadam

Da, e corect mesajul despre energia folosita la extragerea, rafinarea, transport, etc. petrolului, dar trebuie sa tinem cont ca la capitolul accidente ecologice(platforma marina in flacari) putem pune cel putin semnul egal referitor la Fukushima si sa nu amintim de Cernobil. Deci energie verde cat mai multa dar nu energie nucleara. Am vazut un calcul care zice ca pentru un plin de 55litri benzina(extractie, rafinare, transport, distributie) se foloseste energie echivalentul  a 72kwh suficient pentru 250km autonomie cu o masina electrica.  Referitor la masini electrice e clar, masina electrica in oras e viitorul nu exista comparatie cu restul. La drum lung mai e de discutat.

nicolaem

ce sa zic un adevarat miracol. cu atata ineficienta, si cu taxe/ accize enorme ( la plinu ala de 55 litri platesti 100 lei doar accize)   industria isi permite sa faca profituri mari, sa plateasca salarii peste medie.
Pe cand industria "verde" traiaste doar cu subventii.

Cand vad stiri care incep cu "dirty thuth" sigur is echidistante.
Acuma, da, trebuie sa trecem pe electrice datorita poluarii. perfect deacord si mai ales in orase.

Rodeo

#2259
Un articol interesant despre o alternativa a stocarii hidrogenului pentru folosirea in celulele de combustibil gasiti aici.
Despre aspectele teoretice am gasit articole inca din 2015, acum vad ca se face trecerea spre aspectele practice.

"Tehnologie inovativă de stocare a energiei pentru vehicule cu motoare pe hidrogen
Un combustibil cu un potențial mare este hidrogenul, deja considerat de mulți specialiști drept viitorul tehnologiei de propulsie. Actualele vehicule propulsate cu hidrogen sunt echipate cu un rezervor armat care este alimentat la o presiune de 700 bari. Acest rezervor alimentează o celulă de combustibil, care transformă hidrogenul în electricitate.
O alternativă este POWERPASTE. Această pastă inovativă oferă un mod sigur de stocare a hidrogenului, într-o formă chimică ușor de transportat și distribuit, fără a fi nevoie de o rețea costisitoare de stații de alimentare dedicate. Aceasta se bazează pe hidrură de magneziu solidă și a fost dezvoltată de o echipă de cercetători de la Institutul Fraunhofer pentru tehnologie de fabricație și materiale avansate IFAM din Dresda."

kitsune

Pentru a nu știu câta oară menționez asta, poate se prind și ziariștii traducători cu google:

Fuel cell are echivalent in limba română. Se numește Pilă de combustie și se învață la școală.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

SB76UFO

Am si eu o intrebare pentru un coleg. Este posibil sa fac statie de incarcare pentru un plug-in, la bloc (adica sa ma leg la contorul meu)? Contoarele sunt afara.
Ce implica ? acordul vecinilor? avize furnizare electrica, primarie...?
"Prostia este eternă și invincibilă"

Cristi N

E nevoie de mai multe detalii, locul de parcare este unul privat sau pe domeniul public? Daca e privat, de exemplu daca e un bloc nou si are curte privata, atunci scapi usor. Ai nevoie doar de acordul asociatiei si un electrician autorizat care sa faca lucrarea.
Daca e domeniu public s-ar putea sa ai nevoie inclusiv de autorizatie de construire, acord de traversare a domeniului public, o gramada de hartogaraie.

Rodeo

Quote from: SB76UFO on March 04, 2021, 11:47:29 AM
...Contoarele sunt afara.
Ce implica ?
Fara sa am pretentia ca stiu exact care sunt pasii de efectuat, am putea presupune ca daca:
a. vrei sa instalezi statia de incarcare tot pr un perete exterior al cladirii: ai nevoie de autorizatia distribuitorului de eng. electrica pentru desigilarea BMP-ului si realizarea conexiunii dupa iesirea contorului tau. Fiind un traseu nou se va cere un proiect spre avizare, il intocmeste o firma autorizata care de obicei efectueaza si lucrarea efectiva. De asemenea, daca statia este de putere mai mare decat totalul alocat pentru un consumator casnic e posibil sa se impuna redimensionarea conductorilor din amonte, a elementelor de siguranta, rebalansarea consumului in postul de transformare, modificarea contractului de furnizare.
b. vrei sa instalezi statia la o oarecare distanta de cladire, folosind un conductor subteran intre cladire si statia de incarcare dar nu traversezi domeniul public (de exemplu la marginea terenului detinut in cota indiviza de proprietarii din condominiu). In acest caz ai nevoie de toate cele de mai sus plus acordul proprietarilor, posibil aviz ca traseul conductorului subteran nu incurca alte retele subterane (e parte din proiectul instalatiei, se ocupa firma ce realizeaza lucrarea).
c. la fel ca la pct b dar statia va fi amplasata pe domeniul public. Aici situatia se complica prin implicarea autoritatilor locale care sa aprobe ocuparea domeniului public, inclusiv locul de parcare aferent, acordul de traversare, autorizatia de construire etc.
Intrucat necesitatea acestui tip de lucrare va creste exponential in anii viitori ar fi util daca am centraliza aici informatiile despre procedurile necesare in diversele scenarii de lucru.

Mamutu

S-au anuntat preturile pentru Dacia Spring, de la 18.100(TVA inclus) pentru modelul de baza. Dupa parerea mea pentru o masina de oras suna bine. Toti cei cu flote de distributie locala ar putea migra pe electric si noaptea sa incarce in parcarea firmei...

https://www.go4it.ro/content/auto/pretul-dacia-spring-electric-si-versiunile-de-echipare-confirmate-de-producator-19169378/