Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

voicul

"prețul de pornire Dacia Spring va fi de 16990 euro pentru versiunea de echipare Confort" - nu asta ar trebuie sa fie pretul de baza.

17000 - 11250 (atat parca era cu toata Rabla+) = 5750   :shocking:
Nu atat e un Logan?

Si daca iesi la 8000 euro cu Rabla+ tot e ceva.
Ca masina de oras 225 de km (real probabil minim 150 - iarna) e perfect.

nirolf

Prin Rabla Plus se pare finanța maxim 50% din valoarea mașinii, deci reducerea va fi ceva mai mică, dar oricum prețul va fi foarte bun.

Să trecem și principalele dotări și specificații:

Quote
Modelul are o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).

Dacia Spring beneficiază, în serie, de câteva echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.


TibiV

DACIA ANUNȚĂ PREȚURILE PRIMULUI SĂU MODEL ELECTRIC

Precomenzile pentru versiunea ,,Comfort Plus" vor fi deschise online începând din data de 20 martie.
Livrările sunt programate pentru luna septembrie.



Începând din 20 martie, Dacia deschide online precomenzile pentru versiunea ,,Comfort Plus" a primului său model electric. Aceasta va fi disponibilă la prețul imbatabil de 18.100 Euro (TVA inclus).

Dacia Spring dispune de un motor electric de 33 KW (45 CP), cuplat cu o baterie de 26,8 KWh și poate fi alimentată atât la o priză casnică de 220V cât și la un Wall Box sau, opțional, la o bornă DC. 

Modelul are o autonomie de 230 km conform ciclului WLTP și de 305 km conform ciclului WLTP City (care cuprinde doar partea urbană a ciclului omologat).

Dacia Spring beneficiază, în serie, de numeroase echipamente de siguranță, printre care: limitator de viteză, ABS, ESP, repartitor electronic al forței de frânare, 6 airbag-uri, apel de urgență (buton SOS), aprindere automată a farurilor și frânare automată de urgență.

Modelul este disponibil, de la lansare, în trei culori: Kaoline White, Cenote Blue și Lightning Silver. La aceasta se va adăuga, ulterior, o a patra opțiune: Goji Red.

Garanția oferită este de 3 ani sau 100.000 km pentru vehicul și de 8 ani sau 120.000 km pentru bateria electrică.

Ulterior vor fi deschise precomenzile pentru versiunea de echipare ,,Comfort", disponibilă la prețul de 16.800 Euro (TVA inclus). O variantă destinată clienților de flote va fi de asemenea disponibilă, la același preț: 16.800 Euro (TVA inclus).

Dacia Spring va putea fi achiziționată de clienții din România prin intermediul programului RABLA PLUS.

Primele livrări sunt programate în cursul lunii septembrie 2021.

https://www.gruprenault.ro/media/2021/dacia-anunta-preturile-primului-sau-model-electric

Asta este "oficialul"...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

vladb

Exista undeva diferențele de echipare intre Confort si Confort Plus?

punktnet

Echipare comfort + fata de comfort

- navi 7 inch
- climatizare automata
- vopsea metalizata
- cablu pt incarcare DC
- roata rezerva
Just kidding.

voicul

Cum adica cablu de incarcare? La cealalta ce faci/cum incarci?

Apropo acel cablu era de la 150 de euro pana la 600. Acum ca e mai generalizat EV-ul poate s-a mai ieftinit, dar ce zic: nu e ieftin.

horyatm

În varianta standard mașina se poate încărca doar pe AC (încărcare lentă) cu o viteză de 6.6kW, probabil că primești cablu AC. În a doua variantă mașina se poate încărca și pe DC (încărcare rapidă) cu o viteză de 30kW și de aceea primești și cablu DC. Acum sincer cablul acela nu e necesar fiindcă majoritatea stațiilor de încărcare rapidă au și cablu CSS. Eu unul nu am găsit stații de încărcare rapidă pe DC fără cablu de încărcare. În schimb sunt o grămadă de stații pe AC care au doar intrarea de type 2.

punktnet

Sunt și ceva șmecherii prin soft nu doar cablul este necesar :)
Just kidding.

dumbravaandrei

#2273
Quote from: horyatm on March 11, 2021, 06:34:51 PM
În varianta standard mașina se poate încărca doar pe AC (încărcare lentă) cu o viteză de 6.6kW, probabil că primești cablu AC. În a doua variantă mașina se poate încărca și pe DC (încărcare rapidă) cu o viteză de 30kW și de aceea primești și cablu DC.


:o :o :o :o :o
Cablu == port incarcare? Ca nu primesti nicaieri "Cablu DC". Il gasesti la statie...
Cat despre cablul AC, cel mult primesti un Mobile Charger cu Schuko->Type2. Daca vrei cablu Type2->Type2, iti cumperi singur sau daca ai un VAG il cumperi la oferta - de cel putin 3 ori mai scump.


Acum, eu am Kona si va garantez ca incarcarea la priza de casa este super mega convenabila. Presupun ca tot mai prinzi ceva timp sa stai si pe acasa, ca nu esti sofer de tir... Eu preponderent incarc acasa cu mobile charger-ul, care duce 2.7KW (cele de la Hyundai sunt limitate la 12A) si peste noapte se incarca mai mult decat suficient.
OBC (Onboard Charger) nu este acelasi lucru cu Mobile Charger. Primul este un echipament al masinii iar Mobile Charger-ul este un echipament extern masinii. OBC-ul la Kona mea e de 7.4KW, exista si optiune de 11KW.
Cat despre limitarea la 33KWh pe DC, ce sa zic... ar fi fost frumos sa fie macar la 50, dar trebuiau sa faca si ceva aiurea, nu? Pe de alta parte, la cum vinde Renault-ul CCS-ul de 50, care la zoe costa niste sute bune de eur.... cred ca nu prea o sa fie o optiune asa de importanta pentru Spring.

punktnet

Nu exista nici un interes sa se puna mai multe pe Spring, asta primesti pentru segmentul asta de piata .
Vrei mai mult, cumperi Zoe sau chiar Twingo ZE.

Si asa nu visa nimeni in 2000 ca o sa faca Dacia masini electrice
Just kidding.

Mamutu

Speram ca se vor face si la noi in tara.

punktnet

Just kidding.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

punktnet

Just kidding.

horyatm

@dumbravaanderi da, cred că e vorba despre posibilitatea de încărcarea DC, nu despre cablu DC. Nici eu nu am auzit de cablu DC.