Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.


voicul

Vad ca vor sa mai spele din pacate si la noul Prius PHEV i-au pus si celule solare - ca optiune. Nu inteleg de ce nu e standard asa ceva pe toate electrice mai ales astea cu autonomie de pana la 100 km.




Powered by API/PUM imgur uploader

cristi5

Articolele cu echivalent CO2 al mixului energetic poate ca au dreptate azi. Dar ce nu spun e ca odata cumparata masina, in ciclul ei de viata (care apropo pare mai lung decat o masina normala, asa cum tramvaiele au ciclu de viata mult mai lung decat autobuzele, ma tot uit dupa Tesla la mana a doua si nu scade pretul :)))) ) mixul energetic al tarii se poate schimba de N ori. Si acolo au loc progrese cu surse regenerabile etc... Pe cand daca ai cumparat o masina cu motor termic, vei emite garantat CO2 10-20 de ani, in flux continuu si constant.

voicul

Ai incercat sa te uiti in US pentru Tesla. Desigur vor fi niste costuri de logistica si taxe, dar s-ar putea sa iesi mai ieftin asa.
Acum m-am uitat si eu de la 30.000 euro in sus la 230.000km - km nu prea conteaza la electrica. Au mai scazut (nu ca ar fi putin). In 1 maxim 2 ani le cumperi cu 20.000.

Cea mai mare problema care o vad eu este Nox. Asta e de scos din oras.

Mamutu

Ar merita luat Tesla din Europa, modelele europene sunt dotate din start cu CCS2 si permiti ncarcarea rapida la orice asemenea statii plus la Superchargerele Tesla. Altfel trebui folosite adaptoare pentruCHaDEMO sau mai nou exista si pentru CCS.
Pe Mobile.de gasesti Model 3 de la 54.000Eur si Model S de la 35.000Eur. Mai merita asteptat un an.

tom_sawyer

Legea UE care obligă mașinile electrice să emită zgomot

Începând cu 1 iulie, toate vehiculele electrice cu patru sau mai multe roți din Uniunea Europeană vor trebui să emită zgomot (la un nivel minim de 56 de decibeli) dacă mașina se deplasează cu 20 km/h sau mai lent.

startupcafe.ro

Liviu M

Quote from: cristi5 on June 06, 2019, 10:12:28 AM
Dar ce nu spun e ca odata cumparata masina, in ciclul ei de viata
Rationamentul tau e valabila daca oricum iti schibai masina si, in loc sa iei fosila, iei electrica.
Altfel, daca schimbi masina fosila relativ noua cu o electrica numai ca sa ai electrica, rationamentul nu mai tine de tot. Dupa parerea mea, o masina de 10 ani cat de cat intretinuta polueaza inca mai putin decat producerea unei inlocuitoare. De una de 2-3-5 ani nici nu mai vorbesc.

Clar, vorbesc pareri, n-am nici o dovada pentru afirmatia de mai sus.

voicul

Cam ai dreptate.

Mai mult, eu personal am vazut masini electrice de 4 - 6 ani cu 15 - 50.000 de km. NU zic ca nu se intampla si la termice asa, dar mult mai rar.
Adica cand zici ciclu de folosire la termica zici 200.000 si face 300.000 si la electrica zici tot 200.000 si face 100.000.
Pana acum la Tesla (adica la masinile care au autonomie mare si iti permit sa iesi din oras) ar cam fi exceptiile: adica mai multe masini cu peste 100.000 km.

Mamutu

Am găsit o estimare la bateriile mașinilor din Europa care a evaluat la cca 50kg CO2 pentru producerea unui kWh. La mașina mea care are 18kWh ar ieși CO2 cât ar produce o mașina similară pe benzina in 9000km. Fata de un SUV ar fi cam 4500km! Și asta fără NO, și alte subproduse. Deci la un an am ieșit pe zero.
La o Tesla ar fi de 5 ori mai mult.
In plus gazele sunt emise in afara orașului.

voicul

Ar fi bine sa fie asa. Deci probabil cine l-a comandat este pro masini electrice.

Eu am gasit altceva din 2017:
Fabricarea unei baterii pentru maşini electrice poate genera tot atâta poluare cât şofatul pe benzină timp de 8 ani

Având în vedere procesul de fabricaţie mai puţin poluant, un autoturism convenţional cu motor pe benzină sau diesel poate fi condus 2.7 ani înainte de a egala emisiile de CO2 atribuite unui autoturism Nissan Leaf hibrid proaspăt ieşit pe porţile fabricii, sau 8.2 ani dacă luăm exemplul unui model Tesla complet electric.


https://www.go4it.ro/auto/fabricarea-unei-baterii-pentru-masini-electrice-poate-genera-tot-atata-poluare-cat-sofatul-pe-benzina-timp-de-8-ani-16514609/

Mamutu

Evaluarea emisiilor mașinilor cu motor termic este subevaluata fata de emisiile reale cu pana la 40%.
https://www.theicct.org/sites/default/files/L2R17_ICCT-fact-sheet_EN_vF.pdf
Studiul suedez citat in articolul de mai sus a fost expus in repetate rânduri ca fiind părtinitor și ca ia in calcul cea mai rea varianta pentru mașinile cu baterii și cea mai buna pentru cele termice, in plus nu ia de loc in seama emisiile la producția motoarelor termice, a extracției, prelucrării și transportului benzinei/motorinei...
O analiza a studiului este făcută in link-ul de mai jos.
Poate pentru cei care merg distante scurte e mai puțin poluant un hibrid, sau o electrica cu bateri mica (cum se și întâmpla!), dar gaze tot vor face hibridele in oras.
https://cleantechnica.com/2017/06/22/swedish-ev-battery-study-sucks/
Dacă am compara un Smart eq cu un Ferrari pe benzina cred ca raportul ar fi complet diferit ;-).
Pe autostrăzile unde nu este limita de viteza, un Porsche Cayenne Turbo S are un consum de 66l/100km la viteza de 270km/h. Cred ca și emisiile sunt mai mari decât cele din cartea tehnica.
https://www.greencarcongress.com/2006/05/fuel_consumptio.html

voicul

Eu am dat exemplul de mai sus exact in ideea: cine face, lui isi face si ca eu de cifrele de mai sus stiam.

Concluzia mea este cam asta: masinile electrice inca nu sunt atat de verzi pe cat ar putea fi, dar asta se va rezolva in urmatorii ani prin:
1. autonomia - asta e cam rezolvata deja. Cu 300 de km cam poti sa mergi in multe locuri si sa iesi linistit in afara localitatii. Deja de la 500 de km in sus, autonomia nu va mai fi o problema/subiect de discutie.
2. Cu cat energia electrica va fi obtinuta din regenerabile (care e trend mondial) cu atat electricele vor fi mai eco, asta fara sa se mai faca ceva la electricele actuale.

Beneficiul major imediat: eliminare din oras a Nox si alte substante nocive.

elphax

avem disponibile noile modele Volvo hibride, putere de cca 400 CP
https://my.volvocars.ro/volvo-twin-engine-plugin-hybrid

momentan sunt disponibile variantele *60 si *90
astept sa vad cand apare si XC40 , sunt curios ce pret va avea  - asta mi-o doresc peste 3-4 ani :)

AFC

^ Mi-e neclar care este noutatea. Eu conduc un XC60 T8 din 11.2018 si cu Polestar are vreo 430cp. Poate astea au iesit cu autonomie electrica mai mare dar nu este specificat nicaieri. A mea in conditii ideale duce 40km dar nu a scazut niciodata sub 30 km indiferent de sistemele active. Cred ca am dat ceva detalii aici atunci cand am cumparat-o.
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

AFC

#1079
Am citit acum mai atent, au marit autonomia cam cu 10%:
https://my.volvocars.ro/switch-to-pure
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell