Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Liviu M

Quote from: voicul on June 07, 2019, 09:03:56 AM
Deja de la 500 de km in sus, autonomia nu va mai fi o problema/subiect de discutie.
Pana nu fac statii de incarcare rapida suficient de dese si suficient de rapide, autonomia ramane o problema (pentru mine).
Din cei 19 Tkm facuti in ultimul an, cam jumatate au fost in drumuri de (macar) 1000 km/zi. Cam nu prea am timp sa stau sa caut statii de incarcare si sa astept pana se incarca de macar doua ori. O data ar merge, ca tot fac pauza de pranz.

voicul

Cam esti o exceptie (nu stiu cati, ca si procent, au drumuri asa lungi si frecvente).
Ai fi la limita cu 500 km si pauza aia ar trebuie sa fie de 1.30h ca sa incarci full deci probabil vorbim de statii de la 100 in sus. In RO abia avem de 50 cateva.

Recomandabil e sa te opresti des si sa incarci putin, pentru ca cel mai greu e de la 80 la 100%.

Mamutu

#1082
In țările vestice se circula in medie între 40 și 80km/zi. Mai jos e un studiu stufos pe tema asta.
La noi nu știu. Nu am găsit nimic online. Deci merge cu o electrica cu autonomie de peste 200km.
Paradoxul este după parerea mea ca cu cât rulezi mai mult cu atât e mai rentabila electrica dar te limitează autonomia. Taxiurile însă intra in ecuația asta la optim, fac distante relativ mari dar in oras și pot reîncărca mai frecvent. In Cluj s-au aprobat pentru anul viitor doua stații de incarcare pentru taxi, din partea primăriei. Pe măsura ce vor fi tot mai ieftine electricele taxi pe motorina nu va mai fi rentabil.
Pentru distante lungi, in Romania mai durează. Dincolo Tesla te rezolva (autonomie mare plus supercharger).

https://ziuadecj.realitatea.net/administratie/primaria-cluj-declara-razboi-transportului-poluant-se-vor-amenaja-standuri-speciale-pentru-taxiurile-electrice--179706.html


https://setis.ec.europa.eu/system/files/Driving_and_parking_patterns_of_European_car_drivers-a_mobility_survey.pdf

adiarc

nici pt mine media asta cu zeci sau pana in 200 de km zilnic nu e valabila si nu ma incanta cu nimic ... .si nu pt ca fac in medie 200-300 zilnic ci pt ca drumurile sunt tot mai aglomerate.....si vb de cele din toata Europa...

ieri ( in Anglia),am facut in 4 ore ( accident),un drum din estul Londrei pana la aeroportul Luton ( aprox 85 de mile,drum de o ora si 20 de min in mod normal)...am mers cu clima la maxim si am scos consum mediu de 9...la o mașină care scoate 5...pot spune ca am vazut pe banda de urgenta un I3 fara curent....

Concluzie - as investii mult mai mult in chestii gen autostrazi electrice cu incarcare din mers....asta ar face sa nu mai stai cu morcovul intr-o electrica
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune

Asta îmi dă o idee de afacere. Pe modelul "asistenței tehnice" (ADAC, ACR, sau cum e în UK, AA, RAC, etc.), o mașină cu baterie mare în spate și cablu de încărcare (rapidă, gen supercharger), care să scoată din "pana prostului" pe electrici. Cred că e mai eficient decât să tractezi mașina fără curent până la încărcător.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


voicul

Poate in RO sa fie business. M-as mira sa nu existe deja in afara.

kitsune

#1087
Da, mă gândeam la generator, dar nu am scris despre, e într-adevăr ironic să faci "pana prostului" pe electric și să vină un dizăl să te încarce  :lol: :lol: :lol:

În altă ordine de idei, Loganul nostru cel de toate zilele s-a tot chinuit de-a lungul anilor să devină electric. De la compania aia americană care electrifica niște MCV-uri acum vreo 9 ani (a dat faliment, vindea apoi caroseriile fără motor), la compania din România care electrifică Logane (că îs mai ieftine și la vreo 15000€ conversia...), iată că am văzut într-un clip pe YouTube un Mahindra eVerito. Băi, da ce seamănă cu Loganu' (da, știu, Mahindra și Renault au cooperat pe vremuri și le-au rămas indienilor planurile și drepturile Logan I, eram doar sarcastic. Da' arată ok-ish).



Să nu mai vorbim despre ce bord au pus indienii  :o

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

Liviu M

Eu merg 90% din timp distante scurte, in oras, o electrica ar fi minunata, dar
- n-am unde s-o incarc, nici acasa, nici la slujba
- n-am bani de doo (dac-ar fi mai ieftine astea electrice si mici, m-as mai gandi, da' astea electrice mici costa mai mult decat m-a costat benzinara mare si setoasa)
- de 2 - 3 ori pe an plec la drum lung ( > 10 ore de condus pe zi) si autonomia e importanta. Cum nu ma duc sa stau intr-un loc, imi trebuie masina si sa inchiriez masina 1-3 saptamani, nu-s convins ca merita.
Deci pentru mine inca nu-s o optiune. O hibrida poate - poate, da' nici aia n-a intrat in buget.

kitsune

#1089
Un autobuz alimentat cu hidrogen va circula săptămâna viitoare pe străzile Capitalei



Săptămâna viitoare, bucureştenii vor avea ocazia unică de a vedea un autobuz alimentat cu hidrogen. Acest tip de autobuz nu poluează atmosfera, deoarece celula de combustibil generează doar emisii de apă, a anunţat, vineri, Ministerul Energiei.


,,Compania belgiană Van Hool va prezenta autovehiculul cu hidrogen în cadrul Conferinţei Comune la nivel înalt Set-Plan & ENVE, cu tema ,,Realizarea procesului de tranziţie energetică la nivel local". Conferinţa este organizată de Comisia Europeană împreună cu Asociaţia Municipiilor din România, Comitetul European al Regiunilor şi Ministerul Energiei, în perioada 12-14 iunie 2019, la Universitatea Politehnica din Bucureşti.

Autobuzul care va fi prezentat la Bucureşti utilizează o tehnologie dezvoltată recent, bazata pe celule de combustibil alimentate cu hidrogen dar şi pe baterii. În această arhitectură hibridă, celula de combustibil furnizează toată energia pentru funcţionarea vehiculului, în timp ce bateriile asigură puterea de vârf a motoarelor pentru a putea face faţă acceleraţiei rapide. Realimentarea unui astfel de autobuz durează astăzi aproximativ 7 minute pentru umplerea obişnuită a rezervorului. În scurtă vreme însă, va fi disponibilă tehnologia necesară unei umpleri, adica a unui ,,plin" în mai puţin de 5 minute.

Având în vedere că celula de combustibil generează doar emisii de apă, aceste autobuze nu poluează atmosfera. Astfel de vehicule care transportă persoane sunt folosite deja în câteva oraşe mari din Europa precum Londra, Amsterdam, Hamburg, Koln, Frankfurt, Rotterdam sau Milano.

Tot în cadrul acestui eveniment, vor fi prezentate şi două autoturisme alimentate cu hidrogen: Toyota Mirai şi Hyundai Nexo", se specifică în comunicatul transmis de Ministerul Energiei.

Conform Ministerului Energiei, la Conferinţa SET Plan 2019 (Planul strategic european privind tehnologiile energetice) şi Reuniunea Comisiei ENVE (Comisia pentru energie, schimbări climatice şi mediu) din cadrul Comitetului European al Regiunilor vor participa reprezentanţi ai Comisiei Europene şi peste 600 de lideri locali şi regionali aleşi, preşedinţi de regiuni, primari din cele 28 state membre ale Uniunii Europene, membri ai guvernelor, cercetători, precum şi reprezentanţi ai companiilor active în domeniul energetic.
Sursa

Aș vrea să atrag atenția asupra faptului că nu există celulă de combustibil, asta fiind doar traducerea mot-a-mot a termenului din engleză, "fuel cell". În limba română, așa cum se învață și la chimia din liceu (dar poate autorii articolului sau, mai rău, ai comunicatului, nu au liceul terminat pe bune), așadar în limba română se numește pilă de combustie.

LE: cum bănuiam, cei care au lipsit la ora respectivă de chimie sunt cei de la Ministerul Energiei, care dau comunicatul. Asta nu scuză ziaristul, care putea să se documenteze, nu să facă doar copy-paste (sau taie-lipește în traducere mot-a-mot :lol:)
Întrebare: e mare distanța între Ministerul Energiei și cel al Educației? Că doamna de acolo e de chimie. Măcar un telefon??
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

Acum vin si astia, dupa ce 400 de dizaluri noi polueaza in B. De unde atatia bani sa mai luam ceva?
A zis duamna ceva si deci concluzia e ca avem bani cat sa dam faliment!  :lol:

Apropo asta ar fi o solutie, pentru ca ar presupune doar cateva statii de alimentare a autobuzelor, care se dezvolta repede, comparativ cu o retea pentru masini mici.

paulmare

sotul duamnei din voluntari a luat autobuze "noi" euro3 de acum 12 ani, si circula cu ele pana la obor
si duamna nu inteleg pe barbu vacarescu - ok e linia aia cretina or - dar e si pe calarasi, si in alte locuri din bucuresti - de ce a scos electricul tramvai si l-a inlocuit cu linie de autobuze deservite de niste mercedesuri batrane tot euro3 ?

Mamutu

Toyota anunța reorientarea de la mașini pe hidrogen spre mașinile electrice cu baterii (poate chiar baterii solide) din 2020!

https://insideevs.com/news/353600/toyota-six-global-bevs/

voicul

Au citit plangerile de pe forum si s-au adaptat  :lol:

Nu se poate trece de la termic si la electric si la hidrogen. E una din 2 si la electric macar gasesti o priza mai pe oriunde, ceea ce face trecerea cumva mai lejera.
La hidrogen nu e mai nimic si trebuie facut totul de la aproape zero.

Ionut

Două mari companii auto s-au aliat pentru a realiza împreună piese pentru maşinile electrice

BMW şi Jaguar Land Rover au declarat miercuri că vor dezvolta împreună motoare electrice, transmisii şi alte piese electronice de putere, realizând încă o alianţă a industriei menite să micşoreze costurile de producţie a maşinilor electrice, transmite Reuters. BMW şi Jaguar Land Rover au declarat că vor economisi costuri prin dezvoltarea, planificarea producţiei şi achiziţionarea în comun a componentelor maşinilor electrice. Ambele companii vor produce motoare electrice în propriile fabrici de producţie, a spus BMW.

ZF