Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

voicul

#1050
Poti face un rezumat si sa sari peste link, daca tot e "ei" cool si scrie in engleza. Te credem pe cuvant.

Modele noi pe piața vehiculelor electrice: Opel Corsa-e și Skoda Citigo-e iV (pun doar despre Corsa-e ca de Skoda s-a mai zis pe forum)

Opel Corsa-e folosește un motor electric de 100 kW (136 CP) amplasat pe puntea față. Cuplul disponibil de la zero este de 260 Nm, ceea ce îi permite modelului german să accelereze de la 0 la 50 km/oră în 2.6 secunde și 8.1 secunde de la 0 la 100 km/oră.

Corsa-e folosește o baterie de 50 kWh ce îi oferă o autonomie de 330 km, măsurată conform noului standard WLPT. Încărcat la o stație electrică rapidă, acumulatorul are nevoie de 30 minute pentru a ajunge la 80%.

https://blog.autovit.ro/2019/05/modele-noi-pe-piata-vehiculelor-electrice-opel-corsa-e-si-skoda-citigo-e-iv/

Mamutu

#1051
Corsa e fratele lui Peugeot e-208, esența aceeași, haina diferită. Pe cei de la Peugeot i-am întrebat dacă anul acesta se va putea comanda la noi iar răspunsul a fost ca numai de anul viitor.

voicul

#1052
Nici nu stiam ca exisat e-208. Mi se pare ciudat ca ca din 50kw baterie se scot 340km autonomie si ZOE scoate din 40kw - 400km WTLP.



Am mai gasit si asta:


TibiV

Probabil aia 340 km autonomie sunt mai "sinceri" decat cei 400 km de la ZOE...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

Începând de săptămâna viitoare se deschid comenzile in Germania pentru Opel Corsa e, Peugeot 208e, dar și pentru DS Crossback e-Tense.
Acesta din urma este construit pe aceeași platforma dar se vrea un SUV. (Marca DS s-a desprins din Citroën ca linie superioară).
https://www.drivingelectric.com/ds/754/new-ds-3-crossback-e-tense-2019-specs-prices-and-sale-date

voicul

#1055
Arata bine toata gama veche DS, DS5 fiind chiar un optim spatiu/frumuseste. Cu astea noi mai trebuie sa ma obisnuiesc. Se cam schimba design-ul la toata gama de masini din cauza tehnologiei LED.

In alta ordine de idei:
Asa imi place mesajul "Ford va opta în următorii ani pentru hibride ,,normale", hibride plug-in şi electrice".
La mai bine de 4 ani de la Dieselgate tehnologia ECO abia "o sa devina" o optiune serioasa.

---
Hans Schep, Ford Europa: Este nevoie de o întreagă gamă de motorizări hibride şi electrice pentru a acoperi nevoile pieţei de vehicule comerciale. Cine are nevoie de transport greu pe distanţe lungi, are nevoie de diesel, iar pentru transport urban, de electric

Hibride ,,normale", hibride plug-in şi electrice, alături de clasica motorizare diesel sunt printre motorizările de bază pentru care Ford va opta în următorii ani, pe măsură ce normele de poluare vor deveni tot mai dure.

Ford a prezentat la începutul lunii aprilie în cadrul evenimentului "Go Further", noi vehicule electrificate, servicii de conectare şi parteneriate. În prezentarea soluţiilor dedicate vehiculelor comerciale, Ford a anunţat: o versiune complet electrică a furgonetei Ford Transit, a cărei lansare în versiunea de serie este anticipată pentru 2021, lansarea noului Tourneo Custom Plug-In Hybrid, un transportor de persoane care oferă opt locuri şi va fi disponibil pe piaţa europeană spre finalul anului 2019, o nouă iniţiativă care îşi propune să atingă un procent de 100% timp de utilizare şi funcţionare pentru vehiculele comerciale cu ajutorul unui program de mentenanţă care ţine cont de gradul de folosire a maşinilor şi este bazat pe date oferite în timp real, o avanpremiera aplicaţiei FordPass Pro, concepută pentru nevoile specifice ale companiilor mici şi ale şoferilor care deţin maşinile, cu scopul de a maximiza productivitatea acestora. Aplicaţia va fi lansată pe piaţă în cursul acestui an, şi versiunea extinsă a programului Qualified Vehicle Modifier (QVM) pentru conversii ale vehiculelor utilitare, care acum integrează 100 de parteneri acreditaţi la nivel european şi plănuieşte dublarea numărului acestora până în 2020.

https://www.zf.ro/auto/hans-schep-ford-europa-nevoie-intreaga-gama-motorizari-hibride-electrice-acoperi-nevoile-pietei-vehicule-comerciale-nevoie-transport-greu-distante-lungi-nevoie-diesel-iar-transport-urban-electric-18071699





Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Maşinile electrice continuă să câştige teren, iar noii jucători intră direct pe primele locuri

În primele patru luni ale acestui an vânzările maşilor verzi au urcat cu peste 50% faţă de perioada similară a anului trecut, la 184 de unităţi, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). La acestea se adaugă alte 68 de maşini hibride de tip plug-in, adică cele care pot rula exclusiv electric câteva zeci de kilometri şi pot fi încărcate la priză. Totuşi, volumele acestora au scăzut cu 44% în primele patru luni. În cazul hibridelor clasice însă, volumele au crescut puternic în intervalul ianuarie-aprilie din acest an, urcând cu 53% la 1.170 de unităţi.

În total, autoturismele ,,verzi" continuă să crească, ajungând să deţină, în primele patru luni ale lui 2019, o cotă de piaţă importantă de 2,9%, faţă de 2,3% în 2018 (primele patru luni). ,,Având în vedere evoluţia foarte bună din prima lună a Programului Rabla Plus din acest an - numărul persoanelor fizice care s-au înscris pentru achiziţia unei maşini electrice a crescut de circa patru ori comparativ cu aceeaşi perioadă din anul trecut – este de aşteptat ca în anul 2019 să se consemneze un nou record al vânzărilor de automobile electrice în România", au subliniat oficialii APIA.

ZF

Ionut

Autohton 100%? Sau ceva gen VW?




Turcia: autovehiculul electric produs local ar putea intra pe piaţă în 2022

Autovehiculul produs pe plan local de Turcia va fi unul electric şi va fi lansat pe piaţă în cea de-a doua jumătate a anului 2022, a anunţat ministrul turc al industriei şi tehnologiei Mustafa Varank, potrivit Hurriyet Daily News. ,,Nu este doar un proiect în domeniul auto. Este un proiect tehnologic care va transforma întreaga industrie auto a ţării şi va creşte competitivitatea industriei locale pe plan internaţional", a declarat Varank. Acesta a adăugat că prototipul autovehiculului autohton va fi prezentat la sfârşitul acestui an.

ZF


AlexxC

"In Paraguay, un vehicul electric produce emisii echivalente cu ale unui vehicul de petrol care ar consuma 1 litru/100 km. La cealaltă extremă, în India, un vehicul electric va genera emisii de CO2 echivalente cu cele ale unui vehicul pe petrol cu un consum de 12 litri/100 km.
În SUA, la nivelul anului 2009, emisiile vehiculelor electrice erau echivalențe cu cele ale vehiculelor pe petrol cu un consum de 9 litri /100 km.
În Canada și Franța, electricitatea este produsă predominat din energie hidro, respectiv nucleară. În aceste țări, emisiile vehiculelor electrice sunt echivalente cu cele ale vehiculelor pe petrol cu un consum de 2,7 litri/100 km, respectiv 1,9 litri/100 km"

Intregul articol despre cam cat de verde este o masina electrica si cum sa mutam o parte din emisiile CO2 din Bucuresti la Rovinari:
http://www.contributors.ro/economie/energie-economie/vehiculele-electrice-%C8%99i-dependen%C8%9Ba-lor-de-big-oil/

Mamutu

#1060
Articolul este foarte slab, documentația din 2009, suntem in 2019!!
Sursele sunt din industria petrolieră!!!
Emisia de CO2 nu are cum sa fie de 370gCO2 pentru 1km nicăieri!
Cel mai mult se produc cam 410gCO2 la ardelea lignitului pt. 1kWh cu care mașina mea merge 8km iar o Tesla 6km, deci cifrele sunt și-n start de 6-8ori mai mari decât realitatea!!!
Deci împărțim 370 la 8 și mașina mea va produce in India 46gCO2/km. Asta e valoarea maxima in cea mai ineficienta producție de energie! 
In India însă regenerabilele sunt pe un trend fenomenal care tinde sa îl ajungă pe cel din China! In 2018 cărbunele a reprezentat cam 57% din capacitatea de generare energetică din India.
Ce nu precizează industria petrolieră este câți kWh se folosesc pentru extracția și prelucrarea petrolului, precum și cat consuma transportul.
Se pare ca pentru 1l benzina se consuma 0,2kwh. Deci din start o benzinara va consuma pe lângă benzina și 1kW la 100km (produs la fell de murdar ca și pentru mașina electrica) - asta numai pentru rafinare, fără extracție, fără transport.
Am găsit date despre consumul rafinăriilor in USA in 2001 și a fost de 47TWh!!! Câți km poți circula cu atâta curent? Grosier am făcut un calcul și mi-a ieșit cam la 3000km/an/mașina din USA.
Deci asta însemna cam o treime din toți km făcuți de mașini ar putea fi generați din curentul pe care îl folosesc deja rafinăriile! Calculele mele sunt corectabile le dar ordinul de mărime cred ca e bun.

Urmăresc forumuri germane de profil și acolo activitatea cu fake news in ceea ce privește mașinile electrice e fenomenala. Apar studii foarte elucubrante susținute de persoane titrate...
Singurii cei de la VW au început sa schimbe direcția de când au lansat seria ID.
Și noi vom vedea tot mai multe asemenea articole...
Totul e sa nu le luam de-a gata!
Din păcate îmi e rușine fata de Contributors.ro care au un renume bun...

voicul

#1061
VW nu prea a avut alternativa dupa ce a dat-o in bara.
Ce sa zica:
Acum masinile noastre diesel nu mai sunt poluante?!
Pai ce despre cele implicate in dieselgate au zis inainte de scandal ca sunt super poluante? NU!
Era singur metoda. Cumva sa treaca de la negru la alb (care e o situatie exterma) SI poate asa sa mai (re)castige incredrea.

Totusi VW nu sunt singurii.
FORTATI (multa lume uite sa zica asta, deci nu de buna voie) de UE, incep sa dispara motoarele diesel si sa apara PHEV-uri in loc.

Cum era si articolul ala ca in RO 70% din masinile noi sunt pe benzina.
Asta nu e fake news, dar daca Toyota si Volvo nu mai au diesel la vanzare, si pe diesel dai 1000 de euro in plus fata de benzina si benzina consuma cu 0.5l/100km mai mult decat diesel ... cine mai cumpara diesel in conditiile astea?

alexV

Sa reflectam, articolul trebuie dezbatut.

Domnul profesor argumenteaza ca sursa primara a curentului conteaza. Daca electricele se incarca din curent produs arzand carbune, trebuie sa luam asta in considerare. Nu e gresit, dar consider ca e mult mai benefic sanatatii sa eliminam din poluarea de pe marile bulevarde din aglomerarile urbane. Privind in ansamblu, cand vrei sa transformi societatea in ceva mai "verde",trebuie sa incepi de undeva. Fiindca nu putem de exemplu sa trecem la 1 septembrie  de la carbuni la eolian nicaieri in lume. Trecereea e treptata. Si trebuie incurajata. Chiar sunt solutii practice deja: de ex taxarea diferentiata a electricitatii zi/noapte, ea provenind din surse diferite. Din experienta, biciclist fiind in oras cu coline: esapamentul masinilor care ma depasesc, in urcare, se poate mesteca, nu doar mirosi.

A doua idee discutabila e aceea ca procesul de fabricatie al masinilor electrice polueaza. Corect e ca procesul de fabricatie al oricarei masini polueaza. Sa fabrici o Tesla sau sa fabrici un Opel consuma tot atataea plastice, manopera. Ca fabricand baterii poluezi mai mult? Dar fabricand motoare, transmisii, ulei consumabil, astea nu le contabilizam? Venim cu ocaua mica si numai le electrice cantarim procesul de fabricatie? Curat murdar!

In concluziile dansului indeamna sa renuntam la progres sau speranta in ce priveste electricele, cat timp China, India si SUA isi produc energia in principal arzand lucruri. Ei as. Nu il suspectez de lipsa de viziune, ci de marsavie. Pe locuitorii din, sa zicem Cluj, ii afecteaza infinit mai mult poluarea de la Pata Rat (cand ia foc) decat termocentralele din Beijing, Delhi si Oklahoma la un loc.

Reclamele Tesla sa contina avertisment ca in realitate polueaza? Elon Musk a spus ca scopul Tesla e sa deschida calea unei noi ere a masinilor, patentele inovatoare Tesla sunt sau vor fi la liber. Punem asta in balanta cu "Dieselgate" unde producatorii masinilor clasice mint si in somn?

Am incercat sa evit sa dezbat activitatea d-lui profesor. Dar nu pot. E petrochimist. Toate lucrarile la care face trimitere sunt din domeniul petrolului. Chiar daca scrie un disclaimer ca activitatea dansului nu a fost direct sponsorizata de vreo companie de petrol, este cat se poate de clar ca face lobby industriei petrolului. Cine foloseste expresia Big Oil in cotidian anyway?

voicul

Apropo de asta:
"Dar fabricand motoare, transmisii, ulei consumabil, astea nu le contabilizam? "
Astea se mai fabrica de inca 2, 3 chiar 30 de ori in functie de componenta ca masina termica sa isi faca ciclul de fabricatie. Deci nu pui 5l de ulei si gata merge masina 300.000km.
Nu: faci 5l * minim 10 ori si asa merge masina 300.000km, ceea ce la o electrica nu se intampla.

AlexxC

Sunt destule aspecte ce nu au fost luate in considerare in acel articol si ma bucur ca au fost evidentiate.
Daca scopul este sa respiram un aer mai curat in oras trebuie sa scapam urgent de masinile diesel si sa mutam industriile poluante de la periferii.
Pentru incetinirea schimbarilor climatice solutia este simpla : reducerea consumului de energie