News:

API te vrea în echipa din București!

Main Menu

Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Mamutu

Se pot asocia baterii cu condensatoare care sa preia varfurile de consum care solicita foarte mult bateria și in felul acesta autonomia mașinii sa crească.
Tehnologia exista, se folosește.
Cine are răbdare se poate uita la filmuleț

Mamutu

Tesla modelul 3 este pe locul 13 între toate mașinile vândute in SUA in Septembrie (inclusiv SUV și camioane).

Ionut

FOTO Scuterul Vespa Elettrica va fi lansat în această toamnă, cu un preț comparabil cu un scuter pe benzină



Vespa, cea mai cunoscută marcă de scutere din lume, deținută de compania Piaggio, lansează primul scuter electric al mărcii, cu autonomie de 100 kilometri și un preț comparabil cu cel al scuterelor pe benzină. Unul dintre vehiculele anticipate și așteptate de piață, scuterul electric Vespa Elettrica, va fi lansat în această toamnă de italienii de la Piaggio, vânzările urmând să înceaptă în noiembrie în Europa și apoi pe celelalte piețe globale, la începutul anului viitor. Vespa Elettrica va fi propulsat de un motor cu o putere de 4 kW (aproximativ 5,3 CP) și va avea o autonomie de 100 kilometri, asigurată de o baterie Li-Ion care se încarcă la capapcitate maximă, la o priză casnică, în circa 4 ore.

Profit.ro

ghrt

Ar fi genial daca se poate scoate bateria ca sa o incarci acasă, și dimineața sa fie la temperatura din apartament.
Cont (aproape) inactiv.


Ionut

Ford construieşte în Europa un vehicul comercial electric, cu ajutorul tehnologiei germane

Ford construieşte un vehicul comercial electric în Europa, utilizând tehnologie oferită de startup-ul StreetScooter, al Deutsche Post, în condiţiile în care primăriile oraşelor din Germania iau măsuri împotriva emisiilor poluante ale automobilelor diesel, transmite Reuters. "Fabricarea StreetScooter WORK XL la fabrica noastră din Koln combină perfect expertiza fără rival a Ford în domeniul producţiei de vehicule comerciale cu flexibilitatea de startup a  StreetScooter", a declarat Joerg Beyer, director general pentru dezvoltarea produselor la Ford of Europe.

Noul model van al Ford este bazat pe un şasiu Ford fabricat în Turcia şi echipat cu transmisie şi caroserie proiectate cu ajutorul StreetScooter. Capacitatea anuală de producţie a noului vehicul comercial va atinge 3.500 de vehicule, care vor fi fabricate la sediul central al Ford din Europa, din Koln, a anunţat Deutsche Post, care a adăugat că acestea vor fi livrate mai întâi către DHL Group, dar şi altor clienţi. StreetScooter va continua să fabrice van-uri mici.

News.ro

Ionut

FOTO Noua generație Nissan Leaf marchează era automobilelor electrice mature, populare și tehnologizate







După apariția, la sfârșitul primului deceniu al secolului 21, a primelor proiecte de vehicule electrice, toate fiind mașini de mici dimensiuni, cu autonomie redusă, vândute în volume nesemnificative, în 2010 a apărut Nissan LEAF, primul automobil de familie complet electric, cu o producție de masă și vânzări care s-au extins rapid pe majoritatea piețelor importante ale lumii. Ultimele statistici arată că Nissan LEAF s-a instalat confortabil pe prima poziție în vânzările de vehicule electrice. Lansat în urmă cu un an, LEAF a reușit, în primele 8 luni ale lui 2018, să atingă un nivel al înmatriculărilor de 23.000 de exemplare, și asta doar în Europa, o creștere uriașă față de cele circa 17.000 unități înmatriculate în 2017.

Profit.ro

Ionut

Stay calm and trust Elon. :lol:




Visul lui Elon Musk se apropie de realitate: Vânzările Tesla în Statele Unite le depăşesc pentru prima dată în istorie pe cele ale Mercedes-Benz. Compania ar putea depăşi chiar şi vânzările BMW până la sfârşitul anului

Tesla a ajuns la punct de cotitură important care arată că maşinile electrice merg cu viteză maximă înspre masele de oameni. Compania din Silicon Valley a depăşit la nivel de vânzări în SUA producătorul veteran Mercedes-Benz pentru perioada iulie-septembrie, spune Jean Baptiste Su, analist principal în cadrul Atherton Research, pentru un raport publicat de Forbes. Acesta atrage atenţia că Tesla ar putea în curând să depăşească şi vânzările altor producători veterani, cel puţin pe piaţa americană. Tesla nu a comentat estimările analiştilor de la Atherton Research.

ZF

cristi5

#548
Cotidianul suedez DN a testat Audi e-tron in... Namibia. Pe fundul unui lac secat aderenta este la fel de proasta ca iarna in Suedia. Cele 2 motoare (125kW pe fata, 140kW pe spate) au 3 programe de tractiune, masina poate fi transformata intre SUV de familie si masina sport cu tractiune pe spate si "fundul greu" in curbe.



Baterie (95kWh) in podea, ca Tesla (nu in portbagaj ca multe masini cu ardere interna "electrificate"). Greutatea e mult mai bine distribuita.

Cel mai interesant mi se pare sistemul brake-by-wire care ajuta atat stabilitatea masinii cat si trecerea automata intre frana prin reincarcare (cu 220kW!) si franele cu frictiune. 30% din autonomie vine din franare (zic ei)

Altceva interesant: pompa de caldura care ia caldura de la motor, sisteme unice pe piata de incalzire si racire "smart"

Ar mai trebui recuperata caldura si de la frane :) Pacat ca nu franam asa mult iarna :)

Notele (max 5)
Tinuta de drum: 5
Siguranta: 4
Design: 4
Confort: 5
Economie: 3

Plus
Automomie (consum 23,75kW/100km)
Confort
Tinuta de drum
Tractiune integrala (un motor pe fiecare osie, cu diferential)
Incarcare rapida (curent alternativ 11kW cu optiune pt 22kW, curent continuu 150kW, in curand 350kW adica incarcare in 30 min)

Minus
Pret (88500 EUR, bonus pt climat 6000 EUR in Suedia)
Tehnica buna care nu e in standard
Lungime mare  (4,9m probabil mai e bazata pe o platforma cu motor cu combustie interna, adica mult mai mare decat cele electrice)


Pt google translate

https://www.dn.se/ekonomi/motor/elbilen-som-satter-en-ny-standard-i-klassen/

voicul

#549
Pretul nu mi se pare mare (nu ca mi l-as permite), dar:
1. Comparata cu Tesla X ... e mai ieftin cu vreo 30.000E
2. Comparat cu un Q7 nu e asa scump. Descigur +30.000E fata de varianta de baza, dar cum probabil il compari ca si CP cu V12 e mai ieftin cu vreo 40.000E fata de acesta.

L.E. 3. Comparat cu Jaguar care e 100 de mii :)

Salonul Auto București. Cum arată mașina electrică pe care o puteți lua cu 7.500 euro - Video

https://stirileprotv.ro/stiri/auto/salonul-auto-bucuresti-cum-arata-masina-electrica-pe-care-o-puteti-lua-cu-7-500-euro.html


Ionut

Pentru că viitorul este electric, UE dă drumul la finanţare de miliarde de euro pentru fabrici de baterii pentru maşini electrice

Uniunea Europeană va permite acordarea de ajutoare de stat pentru cercetare în domeniul bateriilor pentru autovehicule electrice şi va oferi miliarde de euro drept co-finanţare companiilor dispuse să construiască fabrici gigant de baterii, scrie Financial Times. Autorităţile de la Bruxelles se tem că industria auto europeană, cu 13 milioane de angajaţi, ar putea rămâne în urmă în cursa pentru construirea de autovehicule electrice din cauza dependenţei de bateriile din Asia.

ZF

Ionut

Justiţia americană a aprobat acordul dintre Tesla, Musk şi autoritatea de reglementare SEC; acţiunile Tesla au crescut cu 5,5%

Un judecător american a aprobat un acord dintre Tesla, directorul general Elon Musk şi Comisia americană pentru bursă şi valori mobiliare (SEC), referitor la tweet-urile acestuia în care promitea că va retrage compania de la bursă, semnalând încheierea unei perioade tumultoase pentru investitori, transmite Reuters. Acţiunile Tesla au urcat marţi cu până la 5,5%, la 273,88 dolari pe unitate, revenind ulterior la 271,63 dolari pe unitate. În pofida acestei creşteri, preţul acţiunilor Tesla este cu peste 20% sub nivelul de pe 6 august, cu o zi înainte ca Musk să anunţe pe Twitter că se gândeşte să retragă compania  de la bursă şi că are finanţarea asigurată.

News.ro

tom_sawyer

Murdăria curatelor maşini electrice

Cercetările arată că, chiar dacă autovehiculele electrice nu au emisii pe şosea, sunt responsabile pentru mai mult dioxid de carbon decât autoturismele convenţionale.
Pentru a construi o baterie de autovehicul - care cântăreşte 500 de kilograme – emisiile de CO2 sunt cu 74% mai mari decât în cazul producerii unei maşini convenţionale eficiente, dacă este fabricată într-o fabrică alimentată energie produsă cu combustibili fosili în Germania, potrivit concluziilor lui Berylls.

ZF

voicul

In prezent si va deveni si mai evident in viitorul apropiat (imediat dupa interzicerea masinilor diesel prin orasele din V) cea mai rentabila investitie este intr-un: DIZAL!

De preferat un EURO5 - deja se gasesc de la 5000 de euro.

Am pus un video in care se zice ca CO2 este distribuit uniform. Nu stiu cum stam cu Nox-ul dar nu m-ar surprinde sa fie si el destul de bine distribuit.

Mamutu

#554
Depinde pe cine intrebi :-).
Dacă intrebi o firma producatoare de petrol îți va spune ca Electricele poluează la fel/mai mult decât Diesel. Dacă stai sa te gândești la eficientă motorului electric fata de cele clasice, dacă iei in calcul și cât de mare e bateria, cât Litiu are (Bateriile Panasonic pe care le folosește Tesla au mult mai puțin Litiu decât in trecut) îți dai seama ca e o prostie.
Mașina mea are o baterie de cinci ori mai mica decât o Tesla. Poluarea ar trebui socotită in funcție de nr de KWh al bateriilor.
Pe lângă asta sunt o groaza de alte emisii pe care le da Diesel-ul iar emisiile reale sunt mult mai mari decât ce se ofera de către producător. In plus de multe ori nu se calculează emisiile secundare extragerii și rafinării petrolului, transportului pana la pompa...
https://www.google.ro/amp/s/phys.org/news/2018-09-emissions-diesel-cars-europe-greatly.amp
https://

www.transportenvironment.org/press/electric-cars-emit-less-co2-over-their-lifetime-diesels-even-when-powered-dirtiest-electricity