Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

panzer

Quote from: voicul on October 17, 2018, 10:40:08 PM
In prezent si va deveni si mai evident in viitorul apropiat (imediat dupa interzicerea masinilor diesel prin orasele din V) cea mai rentabila investitie este intr-un: DIZAL!
Rentabilitatea reala va fi afectata de factura de la Institutul Oncologic Fundeni.

voicul

^Din pacate multa lume va plati acea factura si primii probabil ca vor fi biciclistii, ca i-au aer curat direct de langa sursa.

Cu diesel eu am spus de rentabilitate (doar la bani ma refer) personala.
Mai pui alte criterii gen sa fii mai eco - nu mai cumperi diesel, dar te costa mai mult.

Ca idee: nu se zice nimic de reciclarea bateriilor. Peste vreo 5 ani deja o sa avem primele masini ale caror baterii trebuie reciclate. Nu cred ca e un proces simplu.

adiarc

eu din contra vad partea plina a paharului......cred ca acest aspect va forta o trecere mai rapida de la combustibili fosili ( pt prod.de electricitate ) , la surse mai eco si acolo unde vor fii pastrati partial ( trebuie pastrati pentru motive de siguranta electrica atunci cand nu bate vântul,nu e soare,e seceta  etc ),producătorii vor fii obligati sa faca exploatarea lor mult mai curata.

este o presiune benefica care se va transmite peste tot,dar lucrurile nu se vor schimba radical peste noapte
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Mamutu

Exista firme care refolosească bateriile de la mașini pentru case, se estimează încă vreo 10 ani de folosire (ce se va întâmpla după aia nu știu).
Vezi filmulețul (bateriile de la ZOE).

cristi5

#559
Quote from: tom_sawyer on October 17, 2018, 10:20:39 PM
Pentru a construi o baterie de autovehicul - care cântăreşte 500 de kilograme – emisiile de CO2 sunt cu 74% mai mari decât în cazul producerii unei maşini convenţionale eficiente, dacă este fabricată într-o fabrică alimentată energie produsă cu combustibili fosili în Germania, potrivit concluziilor lui Berylls.

Asa, si daca nu este alimentata?

Cat dureaza sa comuti alimentarea fabricii pe altfel de electricitate? Nu cumva e functie de ce produce sistemul energetic? Daca are excedent la eolian sau solar, cum arata comparatia?

Si daca tot comparam, cat de usor e sa treci productia sau miscarea unei masini electrice pe energie regenerabila, decarbonizata, fata de o masina "conventionala"? Si apropo, cata electricitate consuma petrochimia?

Si cum e aia cu masina conventionala eficienta? Cate din masinile produse in Germania sa zicem sunt ineficiente? Fata de masinile electrice, toate

Cei care traiesc din petrol si prelucrarea lui isi vad veniturile limitate in in urmatoarele decenii, vom vedea multe astfel de studii si titluri senzationale.

alexV

^
Exact. Sursa energiei e cam ce iti livreaza furnizorul.
De exemplu Electrica mi-a livrat asta, in 2017:

Sursa Energiei

thinker

#561
se introduce la cracare 1 tona petrol (titei). Nu tot petrolul e la fel asa ca rezultatele difera, dar din ce imi aduc aminte:

- 20-30l kerosen
- 140-170 l benzina
- 400-600 l motorina
- petrol lampanat
- pacura
- asfalt

Acuma daca toata lumea vrea sa mearga cu benzina, ce o sa faca cu motorina ?
Ok, facem plastic din ce putem,  ca vapoarele merg mult si pe pacura.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#562
Productie electricitate 2017 undeva  62-63 Twh  anual in Romania, din care 54Twh ajung la consumatorul final (restul pierderi, autoconsum system, nu avem explicatii)
Consum carburant in tara e undeva la 6 mil tone anual. O tona carburant e mai mult de 1000 l.
Un litru carburant diesel -motorina 11.8kwh pe litru - teoretic, cu randament peste 40% motorina-4.8kw/l .
Benzina are teoretic ceva mai mult de 11.8 kwh pe litru, dar real se obtine ceva mai putin - 25-30% randament.
Motorina e 75 % din consumul national.

Aproximand calculul rezulta un necesar de curent de 28.8 Twh anual, pentru a inlocui acest combustibil -  53%  raportat la productia curenta.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

panzer

Calculul este pur teoretic. Nu poti sa incarci SEN cu inca 50% ca se prabuseste.

Pretul va fi cel care va face diferenta.

Acum spui ca pe electric mergi cu 15 lei/km. Cererea de electricitate va duce pretul in sus: daca ajungi la 35 lei/100km? Si daca pe benzina hybrid mergi cu 30 lei/100 km? Plus ca hybrid-ul e la jumatate de pret fata de electrica azi. Subventiile la electrice vor disparea f curand.

Intr-o prima faza tot ce e "fosil" va deveni mai ieftin iar electric-ul mai scump. Infrastructura electrica nu e ieftina la fel cum cea "fosila" existenta nu a fost ieftina.

@Voicul: cea mai ieftina masina este aceea pe care o ai deja, daca mai merge! :)

thinker

Nu poti sa incarci SEN nici cu 10% pe o perioada nedeterminata de timp.  :D 
Asta incercam sa spun, toti vad viitorul automobilului electric, dar nu se intreaba de unde electricitate.

Orice stat, daca vrea sa interzica motoarele cu ardere interna peste 20 de ani ar trebui acum sa inceapa sa construiasca capacitati de producere energie electrica, de echilibrare sistem si de distribuitie.
Asa ca electricele chiar daca o sa creasca exponential puterea bateriilor, si technologia de producere va fi imbunatatita enorm,  scazand costurile, tot nu vom avea de unde atata curent.

Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

Quote from: thinker on October 18, 2018, 09:29:59 PM
Nu poti sa incarci SEN nici cu 10% pe o perioada nedeterminata de timp.   
Asta incercam sa spun, toti vad viitorul automobilului electric, dar nu se intreaba de unde electricitate.

Si eu ti-am spus ca atunci cand *toate* masinile din Suedia vor fi electrice (adica peste 20 de ani), consumul va creste cu 4%

Cu transportul e mai greu probabil dar din nou, vorbim de cateva decenii. Timp amplu pentru construit capacitati noi.

Nimeni nu incarca SEN cu 10% de azi pe maine.

nirolf

#566
Emisiile de CO2 ale diferitelor tipuri de mașini, pentru un rulaj de 200,000 km.


Sursa: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10156644928524666&set=a.10150106206309666&type=3&theater (ar fi vorba de o prezentare a Mercedes Benz)

Legendă: cu albastru este CO2 produs în procesul de producere al curentului electric + cu altă nuanță (nu prea se vede) cel produs la fabricarea mașinii, cu alb CO2 produs de fabricarea și arderea combustibilului (în motor).

ghrt

Au calculat că o maşină cu motor termic clasic emite mai puţin (producere + exploatare pe 200K km) decât una complet electrică, din surse regenerabile?!
Cont (aproape) inactiv.

voicul

Asa inteleg si eu din grafic.

Ce mi se pare interesant: stiu ca EQ este marca lor electrica, si daca asa e, atunci pare un show ratat.
Cum sa te duci la o prezentare de electrice sa zici ca polueaza mai mult decat termica?

nirolf

#569
Nu, cu albastru este CO2 produs în procesul de producere al curentului electric + cu altă nuanță (nu prea se vede) cel produs la fabricarea mașinii, cu alb CO2 produs de fabricarea și arderea combustibilului (în motor). Adică mașina clasică produce în 200,000 km de aproape 2 ori mai mult CO2 decât una electrică, incluzând și fabricarea mașinilor. Dacă mașina electrică ar folosi curent produs doar din surse regenerabile, CO2 se înjumătățește din nou (linia albă).