Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dumbravaandrei

Ti-a cam tremurat degetul pe tasta "0"  :-[

Mamutu

Depinde intr-adevăr cât e de scump modelul (iar modelul 3 s-a vândut majoritatea cu dotări de top).
Alt articol estimează profitul raportat la Ford
https://cleantechnica.com/2018/03/12/tesla-model-3-profit-target-5x-higher-average-ford-vehicle/

dumbravaandrei

Quote from: Mamutu on October 02, 2018, 08:04:53 PM
valoarea acțiunilor sa ajungă in câțiva ani la 4000USD (de la 310acum).


voicul

Nu stiu ce vi se pare asa mult.
Ce Romania nu va avea 1000 de km de autostrada?!
Chiar 2000 ca nu ma dor degetele sa bat din taste!
3000 ca e la moda la noi sa zici: fara numa!

cristi5

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-22735119-reducerea-emisiilor-poluante-ale-inilor-centrul-unei-uria-controverse-constructorii-auto-spun-oamenilor-bag-inile-electrice-asocia-iile-mediu-spun-reduceri-drastice-ale-emisiilor-sunt-necesare-urgent.htm

Reducerea emisiilor poluante ale mașinilor, în centrul unei uriașe controverse - Constructorii auto spun că oamenilor li se "bagă pe gât" mașinile electrice. Asociațiile de mediu spun că reduceri drastice ale emisiilor sunt necesare urgent

Ionut

Ecosistemul european al maşinilor electrice: Ungaria şi Polonia sunt în faţă, România nu are nimic

Evoluţia tehnologiei, nevoia reducerii poluării în oraşe şi moda fac iminentă o revoluţie a maşinilor electrice. Producătorii auto şi guvernele diferitelor ţări se pregătesc. Carlos Ghosn, preşedintele alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi şi reprezentantul celui mai mare investitor în pro­ducţia de maşini din România, spune că maşinile 100% elec­trice vor fi ,,tehnologia supremă" din industria auto. Pentru ambiţiile de electrificare ale Renault şi ale altor mari producători auto, fabricile de baterii sunt esenţiale. Ungaria are două fabrici de baterii pentru maşini elec­trice, iar Polonia va avea cel mai mare astfel de centru de produc­ţie din Europa.

Anul trecut, Samsung SDI din Coreea de Sud a finalizat construirea unei fabrici de baterii electrice în Goed, Un­garia. Fabrica este capabilă să producă baterii pentru 50.000 de vehicule electrice pe an. În noiembrie 2017, compania sud-coreeană SK Inno­va­tion a anunţat că  va construi în Ungaria o fabrică de celule pentru baterii electrice pentru constructorii auto europeni. Fabrica ungară a SK Innovation†va fi în principal furnizor pentru Mercedes. Jaguar va cumpăra baterii produse în Ungaria de Samsung SDI. Tot în Ungaria, Mercedes, BMW şi Audi îşi vor construi motoare sau maşini cu propulsie electrică. Toate acestea înseamnă investiţii de miliarde de euro şi sute de noi locuri de muncă. În Polonia, LG Chem şi-a construit ceea ce ar putea deveni cea mai mare fabrică de baterii pentru vehicule electrice din Europa. Uzina, în care sud-coreenii investesc peste 1,3 miliarde de euro, a creat locuri de muncă pentru 2.500 de persoane. Clientul ţintă  al LG Chem este Volkswagen.

ZF

Ionut

Investitorii nu ştiu ce a fumat Elon Musk, dar încrederea în Tesla a explodat: Miliardarul a atins ţinta de producţie pentru T3 şi a depăşit toate recordurile. Acţiunile au crescut cu 17%

Tesla a produs circa 80.000  de vehicule în acest trimestru, reuşind să atingă ţinta de producţie şi să depăşească orice record înregistrat anterior de compania lui Elon Musk, potrivit Fortune, care citează site-ul de ştiri de specialitate Electrek. În numărul total se încadrează circa 53.000 de vehicule Model 3, o creştere de 187% la nivelul producţiei faţă de trimestrul anterior, potrivit Electrek. Conducerea companiei speră că Modelul 3 sedan va fi cel care va transforma Tesla într-un producător de masă cu succes global, potrivit CNBC.

Business Magazin

adiarc

Cum spuneam....momentan nimeni nu il poate inlatura pe Musk....e un brand si o eventuala inlaturare ar duce la prabusirea actiunilor.......si va fii in continuare personajul care isi va pune cea mai mare amprenta pe Tesla si....chiar pe "electrice"....cel putin cativa ani pana recupereaza si concurenta
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

https://www.g4media.ro/noile-tehnologii-care-schimba-rapid-lumea-spania-surprinsa-de-raspandirea-rapida-a-trotinetelor-electrice.html

Am auzit ca trotinetele electrice nu au baterie ci un condensator care se incarca si apoi se descarca prin motor. Stie cineva mai mult?

Am vazut multe la Stanford anul trecut si acum incep sa apara si la Stockholm.

voicul

Ca fost posesor a 2 E-Twow (modele diferite) pot zice ca aveau baterie.
Research pe alte trotinete din RO: aveau baterie.
Nu zic ca se poate si altfel.

Ionut

Poşta poloneză testează scutere electrice

Scutere şi biciclete electrice vor circula pe străzile Varşoviei şi altor câtorva oraşe din centrul Poloniei în condiţiile în care Poşta poloneză, grupul de servicii poştale deţinut de stat, încearcă să-şi diminueze costurile, potrivit thenews.pl. Un număr de 15 vehicule, livrate de opt distribuitori, urmează să fie testate. Anterior, poşta a testat camionete electrice. Compania vrea să întrunească cerinţele unei noi legi privind autovehiculele electrice.

ZF

carutasul

Ideea de a pune un condensator este și preferata mea (printre altele pentru că un condensator îl poți încărca extrem de repede), doar că momentan din ce am văzut capacitățile disponibile sunt cu mult sub capacitatea unei baterii ( folosesc termenul capacitate în sens comun, de energie înmagazinabilă, nu în sensul din electronică, dar există o relație clară între cele două)

voicul

A apărut staţia care încarcă maşina electrică în opt minute

Unul dintre exemplele prezentate de asociaţia industriei eoliene din Europa, Wind Europe, pentru a ilustra avansul mobilităţii electrice, este o staţie de încărcare ultrarapidă, care asigură unei maşini electrice necesarul pentru 400 de kilometri autonomie în doar opt minute.

Să încarci maşina electrică la fel de rapid cum faci plinul la maşina cu motor diesel sau pe benzină? Acum se poate, potrivit unei prezentări din raportul Wind Europe. Compania germană Enercon, una dintre cele mai mari din sectorul energiei regenerabile, deja produce E Charger 600, o staţie de încărcare ultrarapidă a maşinilor electrice.

În varianta ideală, ea asigură încărcarea unui autoturism electric de ultimpă generaţie în opt minute, pentru o autonomie de 400 de kilometri. Staţia are patru "prize", fiecare cu o putere maximă de 350 kW, ceea ce practic o face să funcţioneze aproape ca o benzinărie clasică, prin faptul că asigură spaţiu de alimentare practic tot timpul, iar autonomia maşinii ajunge la valori apropiate faţă de cele ale vehiculelor clasice.

Enercon a instalat prima astfel de staţie în Germania în luna martie, şi planurile companiei vizau instalarea a 30 de staţii în acest an.

"Astfel de inovații sunt esențiale pentru introducerea e-mobilității la scară largă şi permit maşinilor alimentate cu energie electrică din baterii să fie prima opţiune pentru şoferi pentru că pot fi folosite şi pe distanţe lungi. Principala provocare pentru electrificarea transportuilor este integrarea infrastructutii de staţii puternice de încărcare în reţeaua existentă. Noile soluţii de încărcare permit reţelei să rămână în echilibru şi pot contribui la stabilitatea reţelei furnizând energie reactivă atunci când este nevoie de ea. Este un factor important pentru extinderea infrastructurii de încărcare rapidă a vehiculelor electrice. Cu astfel de inovaţii, industria eoliană dezvoltă din ce în ce mai multe soluţii dincolo de business-ul ei de bază, accelerând astfel integrarea energiei obţinute din vânt ca piesă principală într-un sistem energetic fără emisii de carbon", se arată în prezentarea Wind Europe.

Amintim că una dintre ţintele Comisiei Europene este o economie cu emisii de carbon zero la orizontul anului 2050, iar unul dintre obiectivele Acordului de la Paris este ca 51% din tot transportul la nivel european să fie electric, în condiţiile în care azi procentul este de doar 1%.

http://www.economica.net/a-aparut-statia-care-incarca-masina-electrica-in-opt-minute_159385.html

voicul

Acum sa vedem si ce masini incarcam cu priza asta :)

SPECTACULOS Ce mașini pregătesc marii producători pentru a ține pasul cu electrificarea

Constructorii de mașini și-au dezvăluit planurile de viitor în privința electrificării gamei de produse, singura lor soluție pentru a îndeplini normele tot mai stricte de depoluare impuse de autoritățile statelor.

Unul dintre pionierii electrificării vehiculelor, grupul bavarez BMW, are în plan ca, începând cu 2019, să comercialize anual circa 500.000 de maşini alimentate cu energie electrică (electrice şi hibride). În 2017 marele grup german a vândut aproximativ 200.000 de astfel de vehicule. Deocamdată, cel mai performant vehicul 100% electric, BMW i3, se dovedeşte o problemă financiară pentru bavarezi din cauza costurilor mari de producţie generate atât de baterii cât, mai ales, de utilizarea pe scară largă a fibrei de carbon. Anul viitor este aşteptată pe piaţă varianta de serie a conceptului ix3, SUV prezentat în acest an la Geneva şi Paris. Peste doar trei ani este anunţată şi intrarea în producţie a modelului i4 şi, tot în 2022,, este planificată demararea asamblării în serie a vârfului de gamă în domeniul electricelor BMW, urmaşul conceptului Vision iNEXT. Până în 2025, BMW plănuieşte o gamă compusă din 25 de vehicule electrificate, jumătate dintre acestea fiind 100% electrice. Anul viitor şi marca Mini a grupului va lansa primul său model 100% electric după ce anul trecut a lansat Countryman plug-in hybrid.

După prezentarea de la expoziţia auto de la Paris a SUV-ului EQC, Mercedes-Benz are în plan electrificarea întregii game astfel încât, în 2022, să poată vinde cel puţin un vehicul electric sau hibrid în toate segmentele de piaţă în care este prezent. Până în 2025, şefii grupului Daimler se aşteaptă ca 15%-25% din totalul vânzărilor Mercedes-Benz să fie modele electrificate. La acest efort se va alătura şi marca smart.

Cel mai vândut model electric pe continentul european, Renault Zoe, este deja însoţit pe piaţă de ,,colegi" precum Kangoo şi Twizy, iar investiţia de circa 1 miliard de euro făcută în acest an va asigura o platformă special dedicată viitoarelor maşini electrice ale Alianţei Renault-Nissan-Mitsubishi. Carlos Ghosn a anunţat deja că în gama Renault vor exista opt maşini electrice în 2022, iar Gilles Normand, şeful programului pentru vehicule electrice al grupului francez, a declarat că nu mai puţin de 50% din întreaga gamă Renault va fi electrificată. Acest procent include 20% maşini electrice şi 30% hibride. De altfel, pe lângă crossoverul K-ZE, care va fi comercializat iniţial în China, Renault va oferi în curând şi variante plug-in hybrid pentru Clio şi Megane. Alături de Renault, partenerul japonez Nissan va produce şi comercializa un SUV 100% electric în viitorul apropiat care se va adăuga modelului Leaf.

Marele grup Volkswagen a prezentat în planul său Roadmap E o ofertă care include nu mai puţin de 25 de modele complet electrice şi alte 20 de hibride la nivelul anului 2020. Până în 2025, grupul Volkswagen se aşteaptă la vânzări de trei milioane de maşini electrice, o treime dintre acestea provenind de la marca de bază, iar celelalte două treimi de la alte branduri ale grupului precum Audi, Porsche, Skoda sau Seat. De altfel, Audi va lansa primul său SUV electric până la finalul acestui an, iar Porsche a pregătit o variantă electrică a lui Taycan pentru 2019.

Americanii de la Ford au deja în ofertă un model 100% electric, Focus, însă acesta nu străluceşte în materie de vânzări. Totuşi, grupul a anunţat lansarea unei puternice ofensive începând cu 2020 când va lansa primul său SUV electric. Apoi, în mai puţin de doi ani, sunt aşteptate alte 16 modele 100% electrice.

Planuri importante care privesc electrificarea vehiculeor au şi cei de la Hyundai, PSA, Toyota, Mazda sau Jeep, însă rămâne de văzut câţi se vor putea ţine de cuvânt date fiind dificultăţile actuale de a produce şi comercializa astfel de maşini. Cert este însă că, fără o electrificare rapidă a gamelor de produse, nicio marcă nu va putea îndeplini ţintele de emisii impuse de Uniunea Europeană.

https://www.capital.ro/spectaculos-ce-masini-pregatesc-marii-producatori-pentru-a-tine-p.html