Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Dati-mi voie sa reamintesc o postare un pic mai veche despre "electricitate gratis / moca / no-cost"...

Quote from: TibiV on May 29, 2018, 12:36:21 AM
Am unori senzatia ca va asteptati (cel putin unii dintre voi) la "prize" care vor fi "free" pe vecie.
NU uitati ca acum trecem printr-o perioada de "promovare" a noului produs (electric).
Produs care este atat de rar incat niste "alimentari mocca" nu se vor simti prea tare in buzunarele firmelor (mall/hypermarket/cash&carry etc. etc.) care il vor implementa.

Dar, in momentul acesta, aceste vehicule sunt undeva la a doua zecimala dupa zero in ceea ce priveste parcul auto total....

Acum "politica globala" este sa incurajam cumpararea de electrice...
Chiar sa o dam moca.

Dar pana la urma energia electrica care ajunge in bateriile masinilor electrice se produce cu niste costuri. Uriase.

Cand "noua tehnologie" va fi "suficient de matura" subventiile vor disparea , inclusiv la "electrice".
Abia atunci (fara subventii, adica "technological neutral") vom putea discuta despre comparatii de pret si de costuri.

Sa nu uitam un lucru.
Deplasarea unui vehicul de masa M pe o distanta D necesita un lucru mecanic L.
Indiferent daca vehiculul este "eco" (electric) sau "poluant" (benzina/Diesel) ai nevoie de acelasi L...
Iar cei care furnizeaza acel "L" vor dori sa fie platiti pentru ceea ce livreaza.

Mai simplu: daca de maine toate automobilele ar deveni electice, credeti ca va mai exista macar o singura priza ne-taxata ?!....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

In momentul acesta as recomanda cumpararea unei masini electrice daca aveti acces la priza acasa (in felul acesta si costul este foarte decent), sau daca masina are baterie mare (peste 40KW) astfel incat sa nu fie nevoie de incarcari foarte frecvente.
Mgazinele pot sa pastreze incarcarea gratis (dar nu neaparat rapida - necesita investitii mari), pentru ca o incarcare la viteze mici e ieftina si banii cheltuiti pe incarcare se vor regasi pe nota de la casa de marcat in cumparaturile facute (la bateria mea de 18KW ar costa maxim 10RON).
In UK exista posibilitatea sa incarci si la stalpii de pe marginea drumului unde parchezi noaptea masina.
Solutii exista, vointa sa fie!

voicul

Suna bine!
Nu as folosi asa ceva.
150E e cablu after market si 300 la Renault (asta pentru ZOE)
Ti-a furat cablu ... s-au dus toate calculele de eficienta.

Nu inteleg de ce nu e cablu fix/prins din masina, pe care sa il tragi pana la priza.

rizzuh

Nu ar ajuta cu mare lucru daca cablul ar fi prins de masina. Exista clestele :p

GrmmrNzi

Dacă mașina e încuiată, nu poți trage ștecherul din ea. Cel puțin așa e la i3.

Există și stații cu cablurile lor, dar nu multe, pentru că trebuie să ofere mai mulți conectori - cel puțin Mode 2 și ChaDeMo (dacă nu și CCS).

adiarc

Tibi iubeste electricele "tot mai mult ".... :lol:

eu cred ca in viitorul mai departat ( 20 ani ),vor fii si multe case care vor produce mai mult curent decat consuma,asa ca asta se va adauga ca si concurenta la producatorii clasici.
In rest la mine raman temeriile legate de capacitatea retelei de a suporta...
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Mamutu

Daca se va permite masinilor electrice sa dea inapoi retelei vor putea stabiliza reteaua in orele de varf si in felul acesta vor scadea necesarul de capacitate de productie (lucrul acesta se intampla deja in anumite tari)
https://www.businessinsider.com/electric-cars-could-support-the-power-grid-2018-4

cristi5

^ am vazut un studiu (dar nu mai am referinta), cand iei la bani marunti ideea asta, e rentabil sa vinzi din baterie in retea numai pe varfuri de sarcina cand e curentul scump

Mamutu

#518
Renault K ZE
Foarte tare.


Într-un interviu acordat Les Echos (pag 18), șeful Renault a vorbit despre intențiile companiei pe piața auto. Renault a prezentat luni noaptea un automobil mic electric- K-ZE care va fi comercializat în China începând din 2019. Este una din ambițiile Renault de a lua cu asalt piața din China, unde este absentă pe moment. Anul trecut, vânzările din China ale brandului francez nu au depășit 17.000 de unități. Renault va lansa de asemenea versiunile hibride ale  Clio, Mégane și Captur, bazându-se pe tehnologia dezvoltată în cadrul companiei, denumită "e-Tech". Ghosn țintește un volum de vânzări de vehicule electrice de 500 000 în 2022, adică 10% din vânzările totale. În 2017  vânzările de autoturisme electrice au fost de 40.900 și de circa 30.000 în primele 9 luni din acest an.

Șeful alianței dintre Nissan-Mitsubishi-Renault speră să vândă aproximativ 11 milioane de vehicule în acest an și să se mențină în topul vânzărilor mondiale de mașini electrice.

"Dacă citim declarațiile unora sau ale altora, e greu să-ți dai seama cine e în frunte și cine nu (la vânzările de mașini electrice-n.n.). Dar dacă ne uităm la volumele efectiv vândute, vedem realitatea, nu? Și realitatea este că suntem în fața celorlalți atât ca volume vândute cât și în termeni de rentabilitate. Aceasta este realitatea. Nissan Leaf și Renault ZOE sunt pe primele locuri. Pentru moment, stăm bine. Asta nu înseamnă că vom fi mereu primii, competiția e deschisă, dar deocamdată suntem lideri", a mai spus Ghosn.

Ionut

S-a schimbat (oarecum) modificarea.




Indiferent cât de mult îl "urăsc", investitorii nu pot trăi fără Musk: Acţiunile Tesla au crescut cu 16% după ce ,,ASF-ul" american a decis să îl lase pe miliardar în poziţia de CEO

Acţiunile Tesla au înregistrat un boom înainte de deschiderea şedinţei de tranzacţionare de luni, după ce fondatorul companiei, Elon Musk, a primit aprobarea organelor de reglementare de a rămâne în poziţia de executiv al companiei şi a reasigurat investitorii că el va conduce în continuare proiectele companiei, potrivit Bloomberg.

În urma acordului încheiat cu SEC-ul, atât Musk, cât şi compania vor plăti fiecare câte o penalizare de 20 de milioane de dolari, iar Musk va fi înlăturat din poziţia de preşedinte al board-ului, cel puţin pentru următorii trei ani. SEC-ul a încercat iniţial să îl elimine pe Musk atât din poziţia de preşedinte cât şi din cea de executiv pe fondul degringoladei generate pe piaţă de declaraţiile sale cu privire la o potenţială delistare a Tesla de pe Nasdaq. Astfel, luni la ora 13.20, înainte de deschiderea şedinţei de tranzacţionare, acţiunile Tesla erau în creştere cu 16%, la 307,2 dolari per acţiune, după ce au închis şedinţa de vineri cu o scădere de 13,9%, la preţul de 264,7 dolari per acţiune.

Momentan, investitorii aşteaptă ca Elon Musk să livreze pe ţintele de producţie până la sfârşitul celui de-al treilea trimestru, care se termină duminică la miezul nopţii.

ZF

Ionut

Imediat baga declaratii Elon. :lol:

Elon Musk: Tesla este foarte aproape să devină profitabilă

Elon Musk consideră că Tesla este "foarte aproape" să devină profitabilă, după ani de zile în care a consumat capital, și a subliniat că producătorul de automobile electrice poate să obțină "o victorie epică" în ceea ce privește obiectivele de producție, a relatat CNBC. După câteva săptămâni turbulente, care au culminat cu un acord între Tesla și autoritățile de reglementare, compania urmează să publice în această săptămână datele referitoare la producția din trimestrul al treilea, scrie News.ro. În două emailuri obținute de CNBC, Musk a cerut angajaților, vineri și sâmbătă, "să ignore diversiunile" și a spus că Tesla este aproape de a dovedi criticilor că se înșală și că poate să obțină o victorie care să depășească toate așteptările.

Profit.ro

voicul

Daca chiar nu mai are job Musk poate sa vina la guverneze prin RO: "Tesla este foarte aproape să devină profitabilă"  :lol:
(este aproape poate sa fie si peste 10 comparat cu varsta universului).

Asa ar trebui sa fie toate prize de incarcare (cum e in video-ul cu K-ze). Tragi fir din priza publica si bagi in masina. Asta ca sa scapi de stresul firelor si furtul lor.
Va fi greu pana se standardizeaza cat de cat stecherele de incarcare.

alexbb

In unele locuri se fura si cablurile USB pentru incarcarea telefoanelor mobile...

In alta ordine de idei, am cunoscut pe cineva din Olanda care si-a cumparat o Tesla + sistemul solar de la ei (panouri + baterie). Din cate am inteles undeva in jur de 20000E sistemul solar (pentru RO o investitie extrem de mare deocamdata). Avantajul lui major este ca la birou poate incarca pe banii companiei, dar chiar si fara, era extrem de multumit de investitia in panourile solare. In plus este scutit de foarte multe taxe pentru masina electrica. Desi Olanda nu e tocmai cea mai insorita tara, mi-a spus ca doar in perioada de final de iarna plateste factura la curent, in rest este pe minus cu soldul de electricitate. In plus povestea ca in cartierul in care locuieste, acum la moda sunt eolienele, dar trebuie sa ai teren de o anumita dimensiune si nu il are, asa ca se bazeaza doar pe solar.

TibiV

Quote from: voicul on October 02, 2018, 09:12:56 AM
Daca chiar nu mai are job Musk poate sa vina la guverneze prin RO: "Tesla este foarte aproape să devină profitabilă"  :lol:
(este aproape poate sa fie si peste 10 comparat cu varsta universului).

Musk poate candida la PMB...
"este  foarte aproape să devină profitabilă".

Adica "este aproape gata"....
:lol: :lol: :lol:
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Mamutu

Tesla a vândut in ultimul trimestru peste 80.000unitati numai in USA.
Dacă socotim un profit de cca. 20000USD/buc
Însemna in jur de 1,5Miliarde/trimestru. Profit! Pana acum au făcut investiții foarte mari dar grosul investițiilor in USA sunt făcute.
Cred ca vor face in continuare găleți de bani. Sunt unii analisti care estimează ca din cauza avantajului tehnologic de cca 3-4ani valoarea acțiunilor sa ajungă in câțiva ani la 4000USD (de la 310acum).
Vom vedea.
Dar firma va face cu siguranța mulți bani.
https://insideevs.com/tesla-q3-production-eclipses-80000/