Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

thinker

#570
bine bine, cine garanteaza ca masina o sa consume electricitate numai din surse regenerabile? Daca in sistemul energetic national sunt si termocentrale nu are cum.
Sau fiecare isi incarca masina din panourile solare de pe acoperis sau balcon, dupa posibilitati  :D

Sau mai e o varianta, prizele pentru masinile electrice o sa dea curent numai din surse regenerabile, iar restul (prizelor :)) pentru consum casnic si industrial o sa fie numai carbune + atomica?   :lol:
Fabricarea panourilor solare, a turbinelor, la punerea in functiune a hidrocentralelor si la mentenanta tuturor acestora nu are nici o amprenta?
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Europiu

Evident ca asta e aspectul pe care nu-l rosteste nimeni cu glas tare... din ce produci electricitatea aia :D
La fel ca motoarele pe etanol, care etanol provine din plantele cultivate pe suprafetele eliberate prin defrisarea padurilor tropicale. Multumesc...   
The problem with the world is that the intelligent people are full of
doubts, while the stupid ones are full of confidence (Charles Bukowski).

Io

Oamenii, probabil ca in 20 de ani se va ajunge la un mix: citadinele (masinile) care fac trambalarea catre/dinspre casa, birou, mall, casa parcurgind 50 km pe zi n-au decit sa fie electrice. Ok. Celelalte, cele de vacanta de 1000 km, drum lung, vor fi Otto, hibrid si ce-or mai fi iar ok. Iarasi probabil ca energeticienii vor gasi ei solutii pentru echilibrarea sistemelor de productie/distributie. Putem fi de acord aici.

Unde moda asta n-are ce cauta (pentru nivelul tehnologic previzibil) e la transportul de marfuri cu ce doriti voi, auto, tren, vapor, acolo povestile eco nu tin. Poate in orase sa bagi pentru aprovizionare niste dube electrificate, fie, dar n-o sa miste nimeni un camion de 40 de tone (capul tractor + remorca) din sfirleze sau din Soare. Nu pareti a accepta asta.
E la moda interzicerea motorul Diesel si toti aplauda ca focile orice masura in directia asta. Ia mai ginditi-va la locomotive si vedeti ce va da. Sau la excavatoare, autogredere, finisoare, masini de asfaltat, astea toate sint Diesel. Cum le inlocuiti astora motoarele?
De vapoare nimic? Un procent urias din marfurile lumii e transportat pe vapoare. Cum se face ca majoritatea au motoare Diesel? O fi vreo conspiratie a industriei (care anume?), o oculta (care?), o intelegere secreta a companiilor petroliere sau vreun lobby (ihim...) sau pur si simplu e ceva ce tine de costuri, randamente, eficienta etc. Si, va rog, astea nu sint subventionate!
Nu zic nimic de motoarele de aviatie dar imaginati va rog 2 motoare (electrice de ce tip vrei voi) capabile sa ridice de la sol si sa tina in aer pentru macar 2 ore o aeronava de 50 de tone (pe-acolo e greutatea la gol a unui Boeing 737/Airbus 330).
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

georgec

Iti dau dreptate cu "aplaudatul ca focile pentru interzicerea motoarelor diesel" dar pe partea de masini electrice progresul este rapid si in urmatorii 5 ani vom vedea lansare dupa lansare si ele vor deveni standardul.
Intre 10 si 20 de ani masinile electrice vor depasi ca vanzari pe cele cu motor termic.
Pe partea de camioane si autobuze pentru oras va fi similar.(imi bazez afirmatiile pe datele din piata-cresterea vanzarilor la Tesla si pe declaratiie producatorilor si decidentilor politici din Europa)
In rest diesel-ul va ramane la putere.

adiarc

Io...dar ce zici de americani care au camioanele pe benzină?camioane de tonaj mai mare si putin mai lungi ( consum mai mare).....asta cu nu se poate decat pe diesel nu are suport in realitate....poate in Europa asa o fii...dar nu si in lume

si cum spuneam....presiunea asta va face totul mai eficient...nu nu mai electricele ci si benzinarele/hibrid.
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

ovicor

Partea precara, cea care n-ar putea face fata din SEN este cea a consumatorului sau din apropiera acestuia: JT si MT. Reteaua Transelectrica si cea de distributie 110KV poate transporta mai multa energie. Problema pe IT este de retragere pentru revizii, accidentale, (vezi relocari), cand, daca sunt doar doua cai de curent si una este retrasa,cam stai cu morcovul sa nu intervina ceva accidental. De asta si veti vedea, la relocari, prima perioada, cand vor lucra cu linia veche in functiune, lucru de pregatire meticulos, maximum de lucrari ce se pot face in siguranta, si-o iutire evidenta din momentul retragerii din funciune a liniei vechi.

Mamutu

Pentru distantele lungi, vapoare, etc, solutia exista deja, e reprezentata de hidrogen, cu cat se va dezvolta mai mult cu atat va fi mai ieftina.
Pentru cei care isi fac griji de furnizarea de energie, la ora actuala e cel mai ieftin sa faci energie de la soare si vant, problema ramanand inconstanta. Daca se va inmagazina sub forma de hidrogen sau in baterii, si se va folosi local, nu va mai necesita incarcarea sistemului de transport energetic. Costa sa refaci infrastructura dar daca se vrea se poate. Noaptea toata lumea poate face hidrogen/isi poate incarca bateriile de acasa sau din masina cu curentul de la Cernavoda.
Lasand la o parte ecologia, petrolul e o resursa finita, daca nu se gaseste altceva acum peste o generatie doua nu va mai ajunge.

https://www.engadget.com/2018/09/18/first-hydrogen-train-alstom-coradia-ilint-germany/

kitsune

Pentru vapoare poate că va fi pe viitor soluția cu hidrogen, dar momentan se investeşte in "dual fuel" gen adaptarea motoarelor diesel pentru a folosi LPG, LNG, CNG, condensat din vaporii de marfă (la petroliere), plus investiții enorme in "scrubbere", pentru că numai mâine nu e 1 ianuarie 2020, când toată planeta trece la combustibil cu 0,5% sulf (mai puțin zonele speciale, unde va rămâne 0,1%). În prezent limita e 3,5% S în combustibil.
Plus că tot ce se construieşte nou trebuie să respecte Tier II NOx, parcă
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

cristi5

Hidrogenul si pila de combustie inlocuiesc deja diesel-ul la trenuri. Cred ca pe "trenurile in eropa" avem ceva in Germania.

Despre emisiile necesare pt produs acel hidrogen, nu stiu prea multe.

TibiV

La trenuri deocamdată avem doar Coradia iLint, în Germania
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

La cat e de "noua" tehnologia, mi se pare remarcabil ca exista trenuri in trafic regulat cu asa ceva. Sa vedem cum merge. Dar daca ma gandesc la liniile Diesel din Romania, peste vreo 10 ani asa, ar fi foarte interesant.

nirolf

În cazul în care trenurile ar migra spre hidrogen ar fi "încurajată" și migrarea mașinilor spre hidrogen? Că să fie mai clar, hidrogenul ăsta se poate transporta cu canistra?

dumbravaandrei

#582
Nu se poate transporta cu canistra "clasica". Iar canistra in care poti sa transporti H2 va fi atat de speciala incat vei uita de acest concept.
Cat despre Hidrogen.... nu e chiar atat de fesabil dpdv economic la ora actuala. Probabil peste 20-30 de ani discutia va fi cu totul alta. Dar cu tehnologia de la ora actuala nu poti scala la nivel global


voicul

Masina se deplaseaza oriunde. Nu oriunde ai statie de hydrogen.
Locomotivele, navele si chiar si camioanele au trese mult mai fixe - deci pot mai usor sa adopte aceasta tehnologie.

voicul

Elon Musk s-a ținut de cuvânt. Mașina lansată azi de Tesla
Tesla a introdus joi o nouă versiune a sedanului Model 3, care ar urma să aibă o autonomie de până la 260 de mile (418 kilometri) la o singură încărcare şi un preţ de pornire de 45.000 de dolari, transmit Bloomberg, MarketWatch şi Reuters.

Perioada de livrare este de şase-zece săptămâni, astfel încât clienţii din SUA sunt eligibili pentru actuala subvenţie de 7.500 de dolari dacă achiziţionează maşina până la sfârşitul anului. De la 1 ianuarie 2019, clienţii Tesla nu vor mai beneficia de subvenţii deoarece compania a depăşit în iulie pragul de 200.000 de maşini vândute.

Mult promisa versiune a sedanului Model 3 în valoare de 35.000 de dolari (mai puţin de jumătate faţă de precedentele modele) încă nu a fost lansată, dar versiunea apărută joi se apropie de acest preţ.

Succesul Model 3 este considerat un factor crucial pentru ca Tesla să devină în sfârşit o companie profitabilă. Însă întârzierile de producţie au încetinit numărul de automobile livrate clienţilor, ceea ce înseamnă că vânzările Model 3 nu au avut practic niciun efect asupra rezultatelor contabile ale Tesla.  AGERPRES

https://www.money.ro/elon-musk-s-a-tinut-de-cuvant-masina-lansata-azi-de-tesla/