Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

schluppi

Pasaport al emisiilor, dar si pentru combustibilii fosili. Altfel nu e echitabil.

adiarc

combustibili fosili o sa iasa....si vor fii grabiti de accize din ce in se mai mari si reglementari din ce in ce mai stricte,pana la interdicții totale......

nu cred ca trebuie irosit timp si bani pe ceva muribund

in schimb ce ar putea CE este sa nu mai subventioneaze sectorul fosil...si sa fie agresiva si impotriva lobby-ului facut de acestea
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

Troleibuzele sunt si ele vehicule electrice, asa ca acest video mi se pare interesant.

Mai ales pentru ca atunci cand este vorba de transport in comun urban, troleibuzele mi se par mult mai "eco" decat autobuzele electrice - iar in video sunt cateva argumente foarte bune....

Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Din aceeasi categorie: idee mega extra hiper cool, dar care nu a mers  :-

"First French solar road completely broken after 3yrs

Cost $5.2m, produced ½ the power bc rotting leaves

In total, produced 270,000 kWh, worth $13,000 (at wholesale €40/MWh)

Would have paid for itself after just 400 years"

https://twitter.com/BjornLomborg/status/1338069243934494720

Mamutu

In legatura cu diferenta troleibuz/autobuz electric - pot coexista linistite. pe anumite strazi e imposibil sa montezi firele pentru troleu si acolo se potrivesc autobuzele, in plus sunt mai elegante...
BYD a inceput sa livreze o parte din cea mai mare comanda de autobuze electrice din Europa (in Olanda - 259buc in total), au o fabrica in Ungaria si una in Franta



https://insideevs.com/news/460255/byd-delivers-246-ebuses-keolis-netherlands/

horyatm

Știre mare știre mare!!!!!

Tesla va veni oficial în România. Se fac angajări.

https://www.tesla.com/en_EU/careers/search#/?region=3&country=44

https://www.tesla.com/en_EU/careers/job/store-managerbucharest-79189

As we prepare for our exciting new entry in to Romania, we are looking to recruit a Store Manager to lead our brand new team in Bucharest.

As we embark on our exciting new entry in to Romania, we are looking to recruit a Service Manager to join our brand new team in Bucharest.

Dacă are cineva mai multe informații ar fi super! (Locație)

Se pare că vor să deschidă un magazin și un service în București. Deocamdată doar ce au fost publicate anunțurile (14.12.2020), însă probabil la anul se va concretiza totul

naivu

Nu sunt f impresionat de troleibuz: când ninge liniile de troleibuz sunt primele care nu mai circulă, în plus nu o dată am văzut troleibuz blocat în trafic pt că nu-i ajungeau coarnele să ocolească mașini parcate aiurea sau încadrate prost în intersecție. Dacă ar avea o baterie măcar pt câteva zeci-sute de metri ar fi altceva!

bgd77

Exista in Brasov astfel de troleibuze. Au baterii si in zona centrala a orasului, unde nu exista retea aeriana, circula cu ele. Problema e ca recaptarea automata (nu stiu daca la modelele acestea cum e cu recaptarea manuala ) la retea se poate face numai in anumite locuri, special facute pentru lucrul acesta:




Si si acolo se pot intalni bizoni care sa blocheze troleibuzele:

https://www.bizbrasov.ro/2020/12/14/soferii-ratbv-declara-razboi-celor-care-blocheaza-statiile-noile-troleibuze-nu-se-pot-conecta-automat-la-retea-din-cauza-inteligentilor-care-lasa-parcheaza-in-alveole-ca/

Mamutu

Noua Zeelanda impune ca toate automobilele achizitionate de intitutiile de stat sa fie electrice! Iar pana in 2025 toate institutiile de stat sa fie neutre dpdv. al emisiilor de CO2!
Si aici este o pozitionare geografica care favorizeaza masinile electrice - insula izolata, distante relativ scurte, iar masinile politiei nu cred ca parcurg mai mult de 3-400km/zi nici la noi, asa ca nu ar fi lipsit de interes nici la noi asa ceva. In Cluj politia locala are Renault Zoe, incarcatoarele proprii de 22kW, pe termen lung isi scot si banii din economia de combustibil.
WIN-WIN!

https://cleantechnica.com/2020/12/18/new-zealand-requires-all-government-agencies-to-buy-evs/

Mamutu

#2184
Valoarea de piata a principalilor producatori auto mondiali.


Mamutu

Daca acum ne urmareste si noua conducere a ministerului ar fi important de discutat problemele legislative legate de automobilele electrice in tara noastra.
O problema este legata de diferitele incarcatoare si complicata conectare (aplicatii, carduri, chemat omul de la benzinarie)... Dpdv tehnic se poate identifica masina in momentul in care o bagi in priza de catre sistem iar o data ce ai legat un card de credit de acea masina plata ar trebui sa mearga automat (vezi Tesla). Daca se prevede clar in legislatie furnizorii vor fi obligați sa ofere aceasta facilitate.
In plus ar fi bine de propus si la nivel european acelasi lucru.
Ar fi interesanta si evitarea tzepelor (vezi Ionity).
Alta idee ar fi prevederea obligatorie de statii de incarcare rapide in toate zonele de odihna adiacente autostrăzilor, si incluse in proiect inainte de orice licitatie. Iar numarul acestora sa fie estimat in functie de necesarul anilor viitori.
Poate ar fi interesante si facilitati fiscale pentru firmele care monteaza incarcatoare in parcarile lor pentru angajati sau clienti...
Dupa exemplul Noii Zeelande si automobilele achizitionate de catre firmele de stat ar putea fi electrice daca se dovedeste ca fiind financiar mai eficient (pe toata durata de folosire) - sunt convins ca se cheltuie o groaza de bani cu motorina si intretinerea acestor vehicule...
Din cate stiu UE incurajeaza aceste investitii si s-ar putea accesa bani frumosi.
Daca mai aveti idei m-as bucura sa le discutam.
Este oare cineva care locuieste in Norvegia?  Sau Olanda? Acolo am inteles ca infrastructura de incarcare e cea mai dezvoltata. Poate furam ceva idei de acolo.
Pentru taxiuri ar fi interesant de oferit statii speciale/dedicate de incarcare in orasele mari incurajand taxiurile electrice. Asta chiar ar duce la scaderea poluarii (dupa modelul Londrei sau Shenzen).
Etc.

Mamutu


dumbravaandrei

Quote from: Mamutu on December 24, 2020, 08:00:41 AM
Dpdv tehnic se poate identifica masina in momentul in care o bagi in priza de catre sistem iar o data ce ai legat un card de credit de acea masina plata ar trebui sa mearga automat (vezi Tesla).
Se poate realiza, doar cu modificari substantiale atat a masinilor cat si a statiilor. La ora actuala, pe pinii Mennekes se citesc doar parametrii bateriei (pre si post inserare conector), nu acceseaza direct canbus pentru alte tipuri de date. Acceseaza doar bms (battery management system).


Quote from: Mamutu on December 24, 2020, 08:00:41 AM
Ar fi interesanta si evitarea tzepelor (vezi Ionity).
Ionity in sine nu este o teapa, ci doar un business model diferit. Un charger care sa suporte 350-400KW la incarcare costa cel putin 230.000 EUR, fara taxe. Daca te duci in afara la Ionity cu statii de 75-100, vei avea un pret mai mic (0,5 EUR/kw). Trebuie inteles si aspectul ca acel charger este pana la urma urmei un echipament cu costuri specifice de productie, mentenanta si operare.
Tesla isi compenseaza altfel aceste costuri, ei avand si capacitate de productie, ceea ce Ionity nu are.


Acum, ce sa zic... daca te uiti la industrie, "sweetspot" ar fi statiile de 75/100, nu cele de peste 250. Daca te uiti la productatori, incarcare >100 nu au decat Porsche si Tesla, restul ori o depasesc numai 10 minute in conditii astrale speciale, ori nici nu se ating de valoarea asta (real duc maxim 80).


Quote from: Mamutu on December 24, 2020, 08:00:41 AM
Alta idee ar fi prevederea obligatorie de statii de incarcare rapide in toate zonele de odihna adiacente autostrăzilor, si incluse in proiect inainte de orice licitatie. Iar numarul acestora sa fie estimat in functie de necesarul anilor viitori.
Aici nu e problema spatiilor de servicii ci a legislatiei specifice ANRE-ului. Sa faci un ATR de 70 sau 120 KW la naiba in camp e mai complicat birocratic si aici ANRE-ul impreuna cu distribuitorii de energie trebuie luati la palme. Stiu operatori de statii care si maine ar monta niste sute de statii de 50/100 dar nu pot din cauza ATR-urilor care dureaza si pana la 2 ani.


Quote from: Mamutu on December 24, 2020, 08:00:41 AM
Poate ar fi interesante si facilitati fiscale pentru firmele care monteaza incarcatoare in parcarile lor pentru angajati sau clienti...
Ce frumos ar fi un sistem de certificate verzi la nivel de furnizor de energie... sa vezi cum in 6 luni se umplu benzinariile de statii de incarcare :D . Nu trebuie subventie, nu trebuie nimic :D :D :D .

Sunt grupuri de discutie pe aceasta tema, sper ca aceste discutii sa continuie. Stiu ca discutiile au loc in principal la Ministerul Energiei si la cel al Mediului, pentru ca problema majora e in special la Energie, ca si statiile alea trebuie alimentate de undeva iar problema majora e la ATR-uri (mai bine spus birocratia de obtinere atr si apoi PIF-ul)

Mamutu

#2188
Legat de pretul incarcarii rapide, faptul ca furnizorii accepta preturi mai mici de la cei cu abonament imi arata ca fac profit si la preturi mai mici. Sunt curios cum ar fi ca pretul motorinei sa fie diferit la pompa daca am abonament sau nu la Petrom, si daca nu am abonament sa platesc cu 40%mai mult?!?
Pana la urma e un model de business care poate fi reglementat intr-o directie sau alta (la telefonul mobil platesc abonament sau cartela... dar numai o data pe luna).

dumbravaandrei

Din cate stiu, daca ai card de fidelitate la niste benzinarii, iei mai ieftin combustibilul. Chiar si cu 50 de bani.