Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

dr4qul4

cardul Routex (care merge la noi atat la Petrom cat si la OMV) nu ofera discount pentru toata lumea ci doar in functie de consumul de carburant.
Discounturi se ofere doar la camioane, la autoturisme nu am auzit. Poate doar daca ai o flota mare.
Avantajul Routex este factura se plateste la sfarsit de luna si firma scapa de bonurile din deconturi.

Cardul Routex nu se elibereaza oricarei firmei! La sub 500L/luna nici nu te baga in seama.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

voicul

Sunt multe - pana si cardul ING iti da 3% discount la MOL - dar trebuie o preselectare cumva din ING Bazar.

Card LukOil - in weekend iei combustibilul scump la pretul celui ieftin (vreo 0.4/l reducere) si primesti si 0.1 in puncte pe card la fiecare 1 ron cheltuit.
Mai au diverse oferte. Mi-au dat o cutie de vin de 3l, vreo 20 de ron, la alimentare de peste 25 de l ...

Revenind la Ionity eu zic ca e un serviciu excelent din prisma vitezei de incarcare.
0.28 la Tesla si 0.79 euro centi la Ionity, dar nu trebuie sa mergem toti cu Tesla, de fapt multi merg cu Dacia.  :)
Vrei ceva mai repede/altceva platesti, cam asta e economia de piata.

horyatm

Ei vezi, în toate exemplele, inclusiv al tău ai prezentat mici oferte sau reduceri de 1%-10%. Pe când la operatorii de stații de încărcare vedem diferențe de 100-200%. În exemplul dat de tine, diferența între prețul Tesla și Ionity este de 282%.

Unde mai pui că la anumite stații prețul este gratuit. Dacă am merge mai departe cu comparația cu combustibil fosili, nu cred că există undeva în lume unde poți să îți faci plinul gratuit. La hotel, supermarket și așa mai departe.

Eu zic că clar ar trebui reglementat și ar trebui să fie o plajă de prețuri în funcție de puterea de încărcare. Fiindcă Tesla oferă viteze de 100-150 kW/h la același preț 0.28 €, pe când Renovatio cere în România 0,40 € pentru 50 kW/h. Mi se pare o diferență absolut nejustificată.

voicul

Țara care va interzice vânzarea de mașini pe benzină în următorii 15 ani

Japonia își propune interzicerea în următorii 15 ani a vânzării de automobile noi echipate cu motoare pe benzină, a anunţat Guvernul de la Tokyo. Inițiativa face parte dintr-un plan prin care statul nipon vrea să ajungă la emisii zero de carbon.

Planul prevede stimularea vânzării de vehicule electrice, inclusiv modele hibride şi vehicule cu celule de combustibil, până în jurul anului 2035. Pentru a accelera răspândirea automobilelor electrice, Japonia va lua măsuri pentru reducerea la mai puțin de jumătate a costului bateriilor pentru vehicule până în 2030.


https://www.digi24.ro/stiri/externe/mapamond/tara-care-va-interzice-vanzarea-de-masini-pe-benzina-in-urmatorii-ani-1424084

Mamutu

#2194
Vanzarile de masini electrice si plug-in au ajuns in luna Noiembrie la 16% in Europa, (8% pur electrice, 8% plug-in), iar pe tot anul 2020 10% (peste 1 milion de buc in 11 luni).
Pe locul 1 (Nov): ZOE, urmat de ID3, Kona EV, Model3.



Electricele nu mai sunt un moft si in 1-2 ani vor depasi 50% din vanzarile totale (parerea mea).

https://insideevs.com/news/462834/europe-plugin-car-sales-november-2020/

Mamutu

Prin programul Electric-Up, în prima fază, Ministerul Economiei pune la bătaie un buget de aproape 100 de milioane de euro, în anul 2021, din care ar urma să se acorde fonduri nerambursabile de până la 100.000 de euro fiecare pentru microîntreprinderi și firme mici și mijlocii (IMM) din aproape toate domeniile (cu unele excepții) și pentru firme HoReCa indiferent de dimensiune (restaurante, pensiuni, hoteluri etc).
Se pare ca exista acest program de finantare a panourilor solare plus statii de incarcare, pentru cei interesati.

https://www.startupcafe.ro/finantari/inscrieri-electricup-panouri-solare-incarcator-masini-electrice-ghid.htm
http://www.imm.gov.ro/ro/2020/11/10/ministerul-economiei-energiei-si-mediului-de-afaceri-a-finalizat-ghidul-programului-electric-up/

Mamutu

Tesla a schimbat locatia superchargerelor din Romania!
Timisoara, Sibiu, Pitesti, Bucuresti.
Timisoara e planificat in trimestrul 1, celelalte trimestrul 2 anul acesta!

https://www.tesla.com/en_eu/findus?bounds=47.82747207425675%2C27.222610225153804%2C42.41486655351395%2C22.674270381403808&zoom=7&filters=store%2Cservice%2Csupercharger%2Cdestination%20charger

ovicor

Tesla urmareste Culoarul 4, respectiv A1.


voicul

Si e si normal sa urmareasca culuarul asta.
Nu e cel mai important si tranzitat din RO?

Asa merg si cei cu reteaua de CNG

naivu

Apropos de rețeaua CNG, pe site au termen de finalizare 01.06.2021, dar numai cea din București este efectiv în construcție (+Arad și Timișoara în demarare)!


Mamutu

Olanda a avut un nou record de vanzari de masini electrice si plug-in in Decembrie: 72%! (69% pur electrice). Asta se datoreaza si subventiilor care au scazut dupa 01.01.
Pentru intreg anul 2020 vorbim de 25%plug-in (21% pur electrice!).
Peste 3ani o sa vedem masinile astea in tara noastra ca second hand.


https://cleantechnica.com/2021/01/09/72-plugin-vehicle-market-share-in-the-netherlands/


kitsune

Am zis că nu mai preiau de la băieții ăștia, dar nu am găsit știrea în altă parte (articolul complet și poze/video) în link:


One of the big surprises of this year's virtual Consumer Electronics Show was the official introduction of the pre-production prototype Sion from Sono Motors, dubbed the first SEV or solar EV in the world.
Sion has been around in one form or another since 2017, but the company goes several years back. In 2018, when we  covered Sion , the first-gen prototype existed and Sono had plans to take it into production in late 2019, for an early 2020 delivery. That would later change to late 2020 for mass-production and 2021 for delivery, but the international health crisis has pushed those dates even further back.
The silver lining is that the delay allowed Sono to further refine the Sion. The second-generation prototype was shown at CES 2021 virtually (see the video below for the full presentation), with Sono saying that this will most likely the car customers will be getting, whenever deliveries start. Pricing has also seen an increase, from a reported €12,000 to €25,000 ($14,500 to $30,200 at today's exchange rate), but the quality of the vehicle is also considerably improved.
And Sono promises they will continue to work on improvements until units go out to customers.
Whatever changes may come, Sion will still stand out for two things in particular: it aims to be the first solar-powered vehicle in the world (not if  Aptera gets there first , though), and it is the only mass-produced vehicle to use moss as an air filter.
Instead of paint, Sion is covered in solar cells on all straight and curved exterior parts, meaning the roof, the hood, the doors and the rear. They should offer charging for up to 34 km (21 miles) on sunny days, topping the electrical charge even in motion or when stuck in traffic. Depending on location and daily needs, this could be enough for the daily commute – as long as you don't have to go out of your way for groceries.
If you do have to stop by the supermarket as well, you have standard electrical charging for that. The battery is good for 255 km (158.5 miles) on a single charge, Sono promises. But if you're only using your car to drive to and from work, you don't live outside the city, and you happen to be in a  mostly sunny area , you can make do  with solar power alone . A lot of "ifs," but not impossible to be lumped together.
The electric drive is from Continental, with 150kW peak power, 60kW continuous power, and 175 Nm (129 lb.ft) of torque. Top speed is rated at 140 kph (87 mph).
The Sion will come with an accompanying app, which is currently in development. It will allow keyless entry and settings control, which will make this SEV ideal for ride-sharing as well, either across a network or between friends. In fact, as an extra  push for sustainability , Sono says Sion is best shared – if only with friends, whenever you're not using it.
Also at CES, Sono offered a good look inside the cabin, with highlights on the infotainment system and the breSono, the integrated dashboard air-purifier, which is made of actual, living Iceland Moss.
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence