Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

adiarc

o sa le sara islandezi in cap ca le strica total populatia de muschi   :D
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

Mamutu

Sono Motors s-au blocat in organizarea productiei industriale, anunta 2022 ca lansare, o sa mai vedem.... Pentru masini de car-sharing ar fi o solutie exceptionala, firmele ar scuti multi bani nemaifiind nevoie sa duci periodic masinile la incarcat si in felul acesta necesarul de personal scade...
In alta ordine de idei in China Tesla a inceput comercializarea modelului Y din productie proprie, iar fabrica din Germania creste ca Fat-frumos (v. filmul)!
https://insideevs.com/news/466755/china-tesla-starts-deliveries-mic-model-y/


Mamutu

Pentru prima dată în istorie, producția de energie din surse regenerabile (vânt, soare) a depășit-o în 2020, la nivelul UE, pe cea din combustibili fosili (gaze, cărbune).
Argumentele celor care afirma ca masinile electrice polueaza prin sursa poluanta de energie sunt tot mai slabe... iar trendul este clar.

https://www.biziday.ro/pentru-prima-data-in-istorie-productia-de-energie-din-surse-regenerabile-vant-soare-a-depasit-o-in-2020-la-nivelul-ue-pe-cea-din-combustibili-fosili-gaze-carbune/

voicul

E ca la orice produs - cu cat e mai cerut cu atat e mai ieftin.
Nu se (mai) cere doar EV, se cere si energie nepoluanta si curand (de fapt odata cu ele) si productie/reciclare nepoluanta.

adiarc

si sa nu uitam ca mega investitiile in cercetare au inceput doar de cativa ani....de cand Tesla le-a provocat multe dureri de cap,constructorilor tradiționali ....ce e mai bun urmeaza...concurenta e benefica
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

kitsune

Pentru că am apucat să descarc un episod (unul singur din păcate), menționez aici pentru cei pasionați remake-ul călătoriilor celor doi motocicliști, Ewan McGregor și Charley Boorman (Long way round și Long way down), de data asta "Long way up", din America de Sud până la Los Angeles.
Sunt folosite "moto"ciclete Harley Davidson (electrociclete?, e-bike?, cum să le spunem în română?) iar vehiculele de însoțire sunt Rivian. Din câte am apucat să aflu, au făcut o întreagă rețea de încărcare pe traseu (cred că a fost titanică munca de pregătire), dar în același timp cei de la Rivian au dezvoltat o tehnologie de încărcare (cred că îi putem spune power share) prin care încărcau biclele de la bateria mare a mașinii. Oricum, interesant de văzut. Eu nu am cum.
Linkuri vă căutați voi....
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence


Mamutu

#2212
Pe site-ul Skoda Romania se poate configura noul Eniaq iv
Din păcate toate extraopțiunile cresc foarte repede prețul (pompa de caldura peste 1000Eur, încărcarea Rapida cu 100kW încă vreo 1500Eur (standard e 50), .... Bateria mare e cu 6.000Eur mai scumpa.
Puteti sa va configurati optiunile individuale si apoi sa comparati pretul cu o Tesla.
Autonomia estimata la modelul cu baterie mica (60kWh) e intre 310km iarna si 460km vara.

https://configurator.skoda.ro/cc-ro/ro_RO_SKODA20/C/reference-models/680?GrossNetSwitch=GROSS

https://ev-database.org/car/1279/Skoda-Enyaq-iV-60



yetiman

O mica corectie:
Pot functiona exclusiv pe baterii pana la 4 ore.
O incarcare completa de la zero la full dureaza 4,5 ore.

QuoteThe unique feature of the LR 1250.1 is that it can be powered by an onsite electrical source via a cable or operate exclusively on battery power for up to 4 hours. According to CleanTechnica reader Alexandre Moleiro, Liebherr has a 196 kWh battery pack that operates on 700 volt DC. The batteries can be charged at 40 kW using 64 amps of 3 phase AC electricity or 80kW using 125 amps of 3-phase AC electricity. Charging fully depleted batteries takes about 4.5 hours.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu


voicul

General Motors to eliminate gasoline and diesel light-duty cars and SUVs by 2035.

Mamutu

Elon i-a strâns pe toti cu ușa.
GM a scos Voltul si Boltul inaintea lui Tesla model 3, si au fost masini bune, cu autonomie peste 350km (Bolt ev). Ar fi putut fi dominanti pe piata electricelor deja. Au asteptat insă. Acum ca se anunta electrificare flotei de masini ale statului federal, si interesul consumatorului e crescut, incep sa se miste si ei. Din pacate prezenta lor e importanta numai in US si China (dupa ce au vandut Opel in Europa).

https://en.wikipedia.org/wiki/Buick_Velite_7?wprov=sfti1

horyatm

https://www.profit.ro/povesti-cu-profit/auto-transporturi/elon-musk-si-a-deschis-sucursala-din-romania-tesla-motors-romania-19950696?source=biziday

Gigantul american Tesla, controlat de Elon Musk, și-a deschis sucursala din România prin intermediul căreia urmează să deschidă stații Supercharger. Sucursala a fost denumită Tesla Motors Romania, fiind înființată în urmă cu 12 zile, cu sediul social în clădirea Central Business Park din București, relevă date prezentate acum de termene.ro.