Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

kitsune

#2055
Mamăăă, m-am uitat la video ăla cu prezentarea, btw, la minutul 20 incepe, bla, bla până la minutul 29 și apoi Bling!, Megane-ul de haur, viitoarea mașina preferată a maneliștilor și rapperilor.
Live Text în continuare...
Bla, bla in continuare (cu Megane ăla aurit care îți ia ochii mai ceva ca o dantură de bulibașă).
Minutul 37, vine un nene pe nume Le Vot și începe să vorbească despre Dasiia, mașina nouă la preț de second hand. Stay tuned.
Minutul 38:40, introduce Dacia Spring (car sharing version)





Nenea Le Vot "injectează" apoi Dacia cu tot felul de epitete. Cel mai important e faptul că evenimentul continuă pe site-ul Renault, adică aici:

https://easyelectriclife.groupe.renault.com/en/vehicles/spring-electric/




Ceva date tehnice:




Și o imagine cu interiorul:




Se observă reglajul oglinzilor în stânga jos (buton cu 5 poziții și comutator stânga-dreapta). Sistemul infotainment nu e asemănător cu cel de pe noul Logan și Sandero, are ecranul integrat in bord, lipsește suportul de telefon și usb-ul de sus (un feature chiar interesant). Ceasurile din bord par făcute în același stil cu stopurile și farurile cu becuri dar care dau iluzia că sunt premium, cu led, tot așa și aici. Un ecran mic pe centru, dot-matrix și două semicercuri pe laterale, stânga - regimul de mers, regenerare, mers economic, mers in sarcină, în dreapta nivelul bateriei. Și multe iconițe de martori între semicercuri și ecranul central.
Un buton rotativ pe consolă, cred că cel de la Duster, cu 2wd/4wd, de data asta doar cu înainte și înapoi. O frână de mână clasică : applause: și claxonul în volan :bravo:

Gata
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

^Desi e pe platforma Kwid - care e mai mica ca dimensiuni, faptul ca e electrica s-ar putea sa o faca ca spatiu ca urmatoarea din gama, adica cat Sandero.
La electrica sunt mai putin componente si deci ramane spatiu cat cea urmatoare din gama.
300l de portbagaj, atat e pe la compacte.

kitsune

#2057
Da, da, așa cum e ID3, spațios în spate de dădeam cu capul de tavan. Și cu genunchii la gură, că e bateria sub podea. Mai spun ăștia și de varianta cargo, cu 800 litri portbagaj. Poate doar dacă bagi 800 l de aer și îi comprimi. Când or încăpea 4 butoaie de 200, atunci vorbim.
300 l la compacte înseamnă un portbagaj in care intră două trolere de avion.

Ok, sunt subiectiv. Eu bag europaletul în portbagaj  8)

LE: nu se poate să nu își dea cu firma în cap, fir-ar ale dracului de litere. Băi, la nivelul ăsta, te uiți de șaptișpe mii de ori la kit-ul de publicitate.





Powered by API/PUM imgur uploader
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

AlexxC

Cu DC charging optional si de viteza mica e clar ca se vrea a fi o masina de oras sau naveta scurta si un drum la tara sau la munte in weekend . Cei care isi doresc mai mult la ce pret va avea ,sunt absurzi.
Bine ar fi sa se fabrice si la noi...macar partile conventionale si sa aiba viata lunga Rabla Plus la valoarea actuala.

voicul

Eu stiam asa: Rabla + iti da pana la 11.000 euro, dar nu mai mult de jumatate din valoare masinii.
Daca asa e si acum o sa fie de la 7.5 - 8 mii de euro. Cat un Logan/Sandero nou.  8)

Oricum la nivel de car-sharing ar trebui sa fie prima pe lista oricarei comapanii.

kitsune

#2060
Drum la munte în weekend? Cu 44 CP? Poate mai pe la deal, așa. Și să nu bată vântul prea tare din față.
Ok, gluma la o parte. Mașina e ok. Pentru oraș și împrejurimi. Dar cam atât. E cât un e-up/citigo, dar cu jumătate de putere.
Măcar să fi preluat barele de pe plafon de la Sandero, alea ce se pot pune și transversal (ideea lor, nu pe alea exact), să poți pune niste schiuri, cu bolțarii pe scaunele din spate și portbagajul plin cu powerbank-uri, mergea de un weekend in  Predeal iarna.

PS: nu se fabrică la noi, e made in China. Să aibă și colegii de pe car carrier de muncă.
PS2: de la ce o veni Spring? Primăvară? Izvor? Arc? Salt? Emanație?
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

naivu

Quoteînsă capacitatea bateriei va scădea drastic din cauza puterii slabe a motorului
Dimpotriva, randamentul cu care bateria furnizeaza energia electrica este cu atat mai bun cu cat viteza de descarcare a acesteia (adica puterea consumata momentan) este mai mica. Puterea slaba a motorului ajuta la scaderea consumului, cu atat mai mult cu cat si bateria are capacitate mai mica decat celelalte BEV de pe piata (32kWh eUp, 40kWh i3, 50kWh Zoe).

voicul

Am acum 150 cp - termic.
Cand am mers cu I3-ul - 170 eram cu pedala la fund la plecarile de la stop-uri.
Cand am mers cu Leaf-ul ... mai incet ca era a lui vara-meu si am vrut sa am grija de baterie, dar totusi trebuia sa simt NM-ul.

Ce zic: la 44 cp numai cu pedala la fund as sta. Probabil si pe loc la fel, dar as apasa si frana atunci  :lol:

Deci nu stiu cat de protejata este bateria aia, ca toti o sa o foloseasca la maxim si doar atat.

AlexxC

44cp si 125NM...ar fi interesant de aflat cuplul la roata, daca are vreun reductor cuplat la acest motor.
Din cate stiu varianta pentru China e limitata la 105kmph iar varianta europeana are declarat 125kmph.

naivu

#2064
@voicul, vor folosi motorul la maxim nu bateria. E nevoie de un motor de minim 55kW ca sa folosesti la maxim o baterie de 26,8kWh.

kitsune

Puterea slaba a motorului ajuta la scaderea consumului...

Dintr-o comparație găsită pe net:

Datorită motorului electric mai mic, Dacia Spring are un consum de 10,8 kWh/100 km în timp ce Skoda Citigo e iV anunță un consum oficial de 12,4 kWh/100 km.


Mi se pare infimă diferența. Unde mai pui și diferențele de motor, 44 CP vs 80 CP
Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

@naivu Si daca folosesc la maxim motorul, motorul cum se alimenteaza ca sa mearga la maxim?
Eu m-am gandit ca isi trage energia din baterie.

AlexxC

La Plug-in hibride in modul EV gasim motoare de peste 100cp ce trag din baterii sub 10kw, deci despre ce discutam?   
Eu inca sper ca la varianta asta de baterie vor avea inspiratia sa ofere o extraoptiune de motor electric mai puternic . E o tampenie treaba cu motor mic pentru consum mic ,consumul vine din pedala.Punct.

kitsune

Of, iar începem discuția cu kW și kWh?

KWh este energia stocată, kW este puterea (sau rata cu care energia stocată este livrată).
Prin analogie, un exemplu care e mai la îndemână. Bateriile (de acumulatori) cu plumb comune pe majoritatea mașinilor noastre (și de fapt și la hibride și EV pentru partea de 12V) au două înscrisuri, de exemplu 65 Ah și 750 A. Primul este energia stocată și al doilea este curentul pe care îl poate furniza la pornire. Nu intru in detalii gen rată de descărcare și alte alea, încerc să fac asta cât mai simplu de înțeles.

Hibridul meu are o baterie de 1,1 kWh (220V) și un motor electric de 20,5 kW (154 Nm). Acum că mă uit la specificații, nu e mai răsărit decât ăla de la Spring, ba chiar mai slab. Avantajul este că transmisia puterii la roți se face printr-o cutie DSG in 7 trepte și atunci poate duce o mașină de 1,2 t (1,4 t cu mine la volan  :lol:) și la plecarea de pe loc, dar și la 120km/h in cruising pe autostradă. La Spring cred că e doar un reductor, amplasat cumva în zona de compromis de rapoarte de transmisie, să poată și pleca de pe loc și să prindă și 125 km/h (100km/h dacă are și șofer  :lol:). Asta pentru că un motor electric are cuplu bun pe o plajă mare de turații, spre deosebire de cel termic (cu ardere internă, în fine).
Spre exemplificare, cuplul și puterea la un MAI, în raport cu turația:



Și cuplul și puterea la un EV:


Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

adiarc

^ "Numele de Spring înseamnă energie, înseamnă dinamism. Spring este cea de-a treia revoluţie de la Dacia după Logan şi Duster şi este o maşină uşor de înţeles precum este orice automobil Dacia", explică Dan Bordeanu, directorul de marketing pentru Dacia din cadrul Grupului Renault.

sursa...Zf.ro
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura