Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

voicul


rota

#2026
Tel Aviv-Jaffa aims to be world's first city with network of recharging roads

https://www.youtube.com/watch?v=GNPXLk9ILgw

City launches pilot project of futuristic Israeli technology that does away with need for charging stations, supplying a bus with power from under the asphalt as it travels along

The Tel Aviv-Jaffa Municipality announced Monday that it is on track to become the first city in the world to roll out smart roads that can charge electric vehicles as they drive along, with a pilot project set to trial an electric public transportation system.

Tel Aviv's pilot, due to start in a couple of months, will see a 600 meter (just under 2,000 foot) recharging stretch built under the two-kilometer (1.25 mile) bus route between the Tel Aviv University Railway Station and the Klatzkin Terminal in Ramat Aviv. The vehicle to be charged will be an electric bus with a special battery, the city said.Sursa

rota

aaaand my next car is here:

Volkswagen ID.4 SUV Global Reveal

Mamutu

Cel mai vândut model de Porsche in Europa este electric. Porsche a făcut Tranziția. Urmează colegii din concern...


Mamutu

#2029
Se anunta Dacia electrica, autonomie 200km, pret 15.000Eur înainte de subvenții.
Suna bine. Lansare prima jumatate 2021.

https://www.gsp.ro/stire/stire-611578.html

Mamutu



voicul

Tesla has officially dropped the price of both versions of the Model S available for order on its website by $3K.

dr4qul4

Sambata am comandat un Bolt si m-am trezit cu un E-Golf nou nout.  Era chel, dar acest lucru pe E-Golf inseamna destul de multe dotari.
Range-ul afisat in bord era de 270 km. In Bucuresti inseamna destul.
Pretul am inteles ca este de 35.000 E, dupa care scazi prima de la stat de 9000E si ceva discount de la dealer. Soferul spunea ca a platit undeva la 23.000 E. Nu am intrebat daca e cu sau fara TVA...
A zis ca este rentabil in primul rand datorita consumului. Inca se mai gasesc destule statii unde incarca gratis.
Si se pare ca sunt foarte multe statii de incarcare in Bucuresti. Pe langa magazine, parcari si benzinarii a mentionat si hotelurile ca ar fi instalat statii rapide.

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

#2034
Si eu am prins una cu Uber. Tipul a spus ca a avut un Toyota hibrida vreo 10 ani (cred ca tot prius) si acum isi luase un RAV hibrid. si cica el se foloseste de statiile la care se incarca gratis si merge mai mult electric. Prefera sa incarce electric contra cost decat sa mearga pe benzina.

E bun pe oras si distante scurte, dar daca vrei sa faci mai mult de 100KM, nu prea e rentabil inca decat daca ai vreo testa sau altceva ce rezista pana in 2-300km. Mai sus de atat, inca nu e posibil la noi. Iar daca vrei sa pleci la drum vreo 1000+ KM, electricul inca nu se justifica. Nu poti sa faci pauza de 1 ora la fiecare 2-3 ore max.

PS: spuneam mai sus ca "tot prius" fiindca sotia si-a luat un prius. A vrut electrica. In oras e super. o incarca acasa, si apoi merge pe unde vrea. Cat vrea. In Iasi nu sunt statii gratis. Dar tot e mai ieftin pe distante scurte.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

E si normal: PHEV-urile tin cam 50 - 80 de km - depinde de baterie.
Costul pe 100 de km in mod electric e 7 - 10 ron si de pe la 35 la 60 ron la termice in functie de consum.

dr4qul4

Preturile scad vertiginos. Dar pentru a deveni competitive, trebuie sa dubleze range-ul acela. Fara 500 de km,  mergand "la consum" este destul de greu.
I-am zis ca este greu de iesit din oras si indeosebi pana la mare, iar el a replicat ca nu e chiar atat de greu ca exista statie de incarcare la Lehliu si chiar la benzinariile de pe A2, dar acolo sunt de obicei ocupate.
Eu unul nu ma vad iesind de pe A2 si mergand la Lehliu doar pentru a incarca bateria. Dar omul parea pasionat de-a dreptul. Si pentru taxi in Bucuresti, calculul sau chiar se merita. Chiar a mentionat ca nu mai are ulei si reviziile sunt mult mai sumare.
Abia astept Dacia electrica. Daca iese la 15000E (final cu TVA dupa toate reducerile, varianta de baza) cu range de 300 km, vor disparea complet taxiurile diesel din oras.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hvm

#2037
^
asa este.

Pe distante lungi nu se justifica inca, dar pe oras, in cel mult 10 ani eu vad cam toate taxiurile pe electric. E mult mai economic. O sa creasca consumul, si probabil pretul KW dar tot o sa fie mai bine:
- redus poluarea
- redus cheltuieli cu o dacie electrica la care in prima instanta o sa primesti si prima de la stat (o sa dispara destul de curand, cu cat o sa creasca numarul de masini cumparate si o sa scada pretul de achizitie)
- mult mai silentioasa pentru oras decat un diesel sau benzina.

Cand o sa creasca range-ul peste 500 km o sa fie si mai atractive. Insa diferenta o sa se observe cand o sa se reduca timpul de incarcare la <15 min. Aveam o discutie cu cineva din domeniu, care spunea ca o solutie la care se gandesc constructorii de electrice este sa mearga pe un standard astfel incat sa poata sa fie schimbata bateria in max 3-5 minute cu totul pe sub masina decat sa fie incarcata. Aici e vorba de statiile de alimentare. In cazul acesta ar fi similar ca si timp cu un plin de benzina/motorina.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

voicul

Deja se intampla asta cu schimbat de baterii, in China, dar pentru autobuze in general. Asta ar fi o solutie pana se mai reduce timpul de incarcat.

Da e ciudat sa iesi de pe A2 pana la Lehliu si sa si stai in Lehliu 30 - 60 de minute. Nu se merita adica.

Range peste 500 si atunci cam poti sa mergi oriunde fara planificare prea mare.

reed

Am mai scris,am luat in China taxi,BYD,schimbat baterie in 2 minute intr-un container  range 250 de km.

Asa arata
https://news.cgtn.com/news/2020-08-16/EV-battery-swapping-finds-new-life-in-China-SWZQhFZoEE/index.html