Vehicule electrice și hibride

Started by cristi5, November 03, 2017, 02:03:04 PM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

naivu

^^^Nu poti incarca bateria LiIon mai rapid de 0-80% in 30min (de la 80-100% necesita inca 30min), incarcarile/descarcarile mai rapide de atat cresc viteza de degradare a bateriei. (Poti incarca pt 500km autonomie in 15min doar daca ai baterie pt 1200km autonomie + statie de incarcare suficient de puternica). Este limita chimiei bateriilor LiIon; poate la bateriile solid state va fi un pic diferit, dar nu te astepta la interconversia instantanee a energiei electrice in energie chimica!
Aici se poate vedea cam ce ar implica schimbarea unei baterii de ~70kWh https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=938.msg289480#msg289480 . Un robot o poate face in cateva minute, dar cat vor rezista toate conexiunile alea desfacute/refacute si suruburile acelea dessurubate/reinsurubate de cateva ori pe saptamana timp de zece ani?

hvm

^
Eu nici nu ma gandeam la LiIon. Au cam ajuns la limita desi vazusem la un moment dat un studiu care spunea ca daca se incalzeste bateria la exact 60C in timpul incarcarii se reduce foarte mult "uzura" determinata de ciclul de incarcare. Nu mai gasesc articolul acum. Oricum se gandeau ei cum sa implementeze asta pe telefoane.

Trebuie alt tip de baterie pentru a incarca mai repede. Si momentan nu prea exista. Iar la schimbat, nu stiu ce sa spun, cat ar rezista. Probabil conectorii electrici si sistemul de ar fi mai afectati. Ar fi considerate consumabile care in timp se inlocuiesc la revizie. Eu zic ca asta ar fi ultima problema. Ce nu vad eu prea curand sa se intample este ca toti producatorii sa mearga pe un standard. Momentan fiecare isi proiecteaza masina astfel incat sa isi foloseasca cel mai bine spatiu pentru a monta bateriile. O baterie care poate fi detasata deja genereaza probleme ca trebuie montata cam in aceeasi pozitie pe toate masinile si atunci incep sa apara constrangeri. As vrea sa ii vad cum o sa ajunga la intelegere ca sigur o sa necesite re-desing pentru a putea fi montate bateriile similar.

Nu mai spunem ca daca se face pe dedesupt cum am inteles apare problema: ce se intampla cand intra acolo apa cu sare de la dezapeziri: apa sarata + baterie = bad karma...
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

Mamutu

Primele modele Tesla S ofereau serviciul de schimbare a bateriei, consumatorii americani nu au folosit opțiunea și Tesla a renunțat la ea.
Necesitatea aceasta depinde de profilul șoferului (in medie se circula 40-50km/zi), in SUA 92% dintre încărcari se fac la domiciliu. In contextul acesta cu niște încărcătoare cu viteza de peste 100kW/h, nu e o problema circulația pe distante lungi. Tesla permite încărcari cu pana la 250kW/h la începutul încărcării la modelele noi.
La noi putini au priza acasă și asta face ca încărcătoarele publice sa fie mai solicitate.
Singura problema (rezolvabilă) după mine e infrastructura de incarcare insuficienta in acest moment. La noi vor fi probabil cu 2-3 ani in urma altora sau din contra (ca la internet) e un domeniu in care putem ieși in fata.

AlexxC


O solutie ce ar putea fi aplicata camioanelor electrice si posibil autonome. In ultima parte din video precizeaza ca inlocuirea bateriei se face in 5 min


La masinile mici ar fi interesanta varianta in care din fabrica sa plece cu 30kw(cost de achizitie si greutate reduse) dar sa aiba un spatiu dedicat in portbagaj sau frunk pentru o a doua baterie de 20kw(varianta la remorca cu baterii)   pe care sa o inchiriezi de la benzinarie atunci cand pleci la drumuri lungi.

voicul

#2044
Ideea suna bine, dar in general doar la drumuri lungi ai nevoie de portbagaj (cat mai mare).

O sa vedem o gramada de masini ECO care vor fi foarte poluante, pentru ca dupa 10 ani si autonomie de 150km, cu doar 15 - 30 de mii de km la bord, vor trebui casate.

L.E. M-am uitat de curiozitate pe Autovit de electrice si surpriza - au scazut bine de tot preturile.
Am gasit un ZOE Intense (peste Life varianta de baza) 109 CP - 2020 cu 4150 de km si baterie de 41kw - 16790 negociabil, deci lejer 16500, poate chiar 16000.

cristi5

#2045
Dacia prezinta maine un model electric, bazat pe Renault K-ZE, 4 locuri, 5 usi... Mai scurta decat Sandero, masina de oras, autonomie 150-170km

https://economie.hotnews.ro/stiri-auto-24351082-dacia-prezenta-joi-prima-masina-electrica-momentul-este-unul-istoric.htm

AlexxC

@voicul
De ce sa nu o cumperi noua...uite extras de pe situl renault :
"Prețul este obținut prin scăderea din prețul standard a contravalorii primei de casare de 6500 lei și a eco-bonusului de 45000 de lei, calculate în euro (la cursul de 4,8174 lei), reducerea de 400 Euro (TVA inclus) aferentă campaniei promoționale Renault Finanțare Octombrie și a reducerii comerciale oferite de Renault Commercial Roumanie, în valoare de 2360 euro (TVA inclus) pentru Noul ZOE Life Z.E. 40."
"Exemplu de calcul reprezentativ pentru Noul Renault ZOE Life Z.E.40, în valoare de 81.409 lei, "....etc   = 16700 euro.

voicul

Intradevar asa cumperi mai bine nou  :D
Ultimul pret de nou il stiam pe la vreo 18.000 de euro (prezentat ca super oferta), pret de acum 1 an.

Dar concluzia ramane: preturile au scazut foarte mult (si la noi si pentru SH).

Ca idee si Corsa E are pret excelent de noua - de la 18.500 euro cu 136 CP
Autonomie - Distanța maximă fără încărcare (km) 330, baterie 50kw.

----------


horyatm



Au prezentat Dacia Spring.

Pe scurt:

- Baterie: 28.6 kWh
- autonomie WLTP 225 km
- putere motor 33 kW, 125 Nm
- capacitate portpagaj: 300L, va fi un model și cu 800L
- va apărea în cadrul aplicației de car-sharing Zity în ianuarie 2021, lansarea pe piață ori nu am prins-o eu ori nu știu când va fi.

Nu au spus de preț nimic, doar că va fi cea mai ieftină mașină electrică. Personal comparând cu Skoda Citigo-e, care e cea mai ieftină mașină electrică momentan pare mult mai slabă baterie 28.6 vs 33 și putere motor 33 s 61. Om vedea cât de grea este, mie mi se pare mai mare.

Mașina arată bine, însă capacitatea bateriei va scădea drastic din cauza puterii slabe a motorului. Păi dacă viteza maximă va fi de 80-100km, la viteza aia îți scade rapid autonomia. Ca să ai autonomia aia de 225, probabil trebuie să fi tare moale cu ea și să nu depășești 60-70.

În altă ordine de idei a apărut un nou Renault Megane. Mașina arată bine, în schimb bateria de 60kWh mi se pare mică. Deși Renault se laudă cu mașinile lor electrice, mi se par mult în urmă în comparație cu Tesla spre exemplu. În fine, mă bucur totși că lucrurile se mișcă în direcția electrică. Sper că modelul de Dacia nu va fi văzut ca un antiexemplu și vor veni unii cu "asta îi mașină electrică? 100km/h maxim? Te duce până la colț?". La banii la care se va vinde va fi ok. Speram totuși la o putere ceva mai mare la motor.

oc7avian

Pentru persoane fizice a zis comenzi din vară, livrări din toamnă

dr4qul4

E diferita de sandero? Adica e mai mica? Mie mi se pare cam la fel
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

kitsune

#2051
Mai mică. Renault Kwid, cam pe acolo.
LE: eu nu înțeleg ce atâta mister. Spring e K-ZE de la chinezi, lansat deja de un an.

Natural stupidity is much more dangerous than artificial intelligence

voicul

"car-sharing Zity" - asta va fi in RO sau e in alta tara?
Oricum excelent pentru asa ceva: ieftin de cumparat si firma de inchiriat si nici putere mare, ca multi fara experienta se baga la car-sharing.

adiarc

"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

yetiman

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu