2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

tom_sawyer

#1515
Quote from: alin2pas on October 09, 2021, 09:21:25 AM
@vancouver:
Să nu uităm însă că DN2 trece prin numeroase localități și transformarea lui în 2+2 prin localități ar ajuta șoferii, dar ar fi o piedică pentru locuitori. Peste tot pe unde e posibil drumurile cu trafic mare (cum e DN2, mai ales pe porțiunea București-Buzău, care nu va fi dublată de A7) ar trebui scoase din localități cu v.o.

Doar o precizare, ca să nu se mai enerveze vancouver: el nu susține lărgirea la 2+2 în localități, acolo vrea să rămână 1+1.

Haideți să insistăm să se facă (măcar) încă un sector de test într-o zonă mai puțin aglomerată a drumului. De exemplu la sud de Bacău unde a fost accidentul cu 8 morți din vara aceasta.

Ionut

Pentru ce iti mai trebuie test? Ce vrei sa mai testezi daca profilul si-a dovedit eficacitatea pe Sinesti-Movilita IN CIUDA traficului practic maxim (cat vezi pe DN2), a lipsei parapetului median si marcajului trasat de-amboulea?! Ce se mai testezi? Bine, putem testa cate verzi si uscate si pe mama si pe tata. Dar fiecare zi de amanare se poate traduce in morti. Sa fie primiti! In karma alora care pun bete in roate transformarii la 2+1.

tom_sawyer

Daca se mai fac ambuteiaje pe zone cu MZA mai redus. Că ăsta e argumentul contra, ca se stă în ambuteiaj.

cristi5

#1518
^ Pai au facut suedezii toate testele. Vezi la inceputul topicului. Fluxul se taie pe la 1650 vehicule pe ora pe sens, adica un MZA aproximativ de 18000. Ceea ce ne spune de ce e ambuteiaj pe Sinesti-Movilita. De fapt uitandu-ne doar la MZA ar fi trebuit sa fie ambuteiaj zilnic. Dar uite ca nu e, se prezinta mult mai bine. Probabil traficul din dupa-masa respectiva de weekend e mult mai intens decat in restul saptamanii.

Dar daca acolo e ambuteiaj 6 ore pe saptamana pe sens, toate 6 in aceeasi zi a saptamanii, incepand cam cu aceeasi ora, evident ca la MZA mai mic ambuteiajul va fi 3 ore pe saptamana, la altel zone cu MZA si mai mic nu va fi deloc.

In plus CNAIR/CESTRIN au si date de flux. Stiu ei unde si cand depaseste 1650. Poate pot sa ne spuna la ce flux exact se strica fluenta pe Sinesti-Movilita ca poate la noi o fi 1800 mai stii? Dar stiu sigur ca CESTRIN nu va coopera pt ca ordinul pe unitate este "2+1 nu e sigur (! am auzit asta de la om din CESTRIN) si creeaza *mereu* ambuteiaje" (asta zic toti mai-marii din zona, ca daca in weekend cand au ei drum e ambuteiaj, inseamna ca asa e tot timpul)

Adica "baieti, voi CESTRIN sunteti cu datele, bagati ceva acolo sa para tehnic, sa reiasa ca acum e acum e mai bine, ca ne baga sorosistii astia la coada cu  toti loserii pe sensul de o banda". Asta ii doare, ca tre sa stea la rand cu pulimea.

Au numarat suedezii si mortii si au comparat cu 1,5+1,5. Scad de 5 ori. Ce sa mai testam?...

alin2pas

Mai testăm și noi pentru a amâna luarea unei decizii.

RaduG

#1520
2+1 ar pe DN2 pe toată distanța ar trebui să fie prioritatea 0 a MT și CNAIR pentru Moldova. Până se face A7 mai trec 3-4 ani, timp în care toți participanții la trafic își pot asuma niște mici ambuteiaje, pe anumite porțiuni, în anumite zile.

Este mult mai importantă fiecare viață salvată, în fața unor minute economisite în trafic. De exemplu acum traseul de la ieșire din București pe E85 până la giratoriul de intrare în Roman (cu tot cu centura Bacău - A7) se face în 3:50h, iar fără trafic s-ar face în 3:33h. Maxim 17 minute câștigi dacă ai fi singura mașină de pe traseu. Iar ambuteiajele sunt, as we speak (mă uit pe hartă), în orașe, Râmnicul Sărat, mai pronunțat în Focșani, și bineînțeles, al dumneavoastră, Adjudul etern.





Powered by API/PUM imgur uploader

dumbravaandrei

@cristi5 esti constient cate intersectii denivelate si prin cate localitati trece dn2?!? Ca suedezii nu si-au facut 2+1 prin toate catunele cu treceri de pietoni, intersectii cu dc-uri, cu curti care au acces direct in 2+1 si alte din astea...


Dar nu-mi mai bat capul... faca bors...

MSlv

#1522
^^

Oare sunt singurul deranjat de vitezele din aceste filmări de pe DN2? Aproape 120 km/h in localitate, 150 km/h in afară... Sau asta reprezintă normalitatea pentru cei care fac zilnic acest drum?

Recunosc faptul că personal n-am trecut prea des prin zonă și recent (ultimii 2 ani) am mers de 2 ori dus-întors între Urziceni și Buzău cu treabă și de fiecare dată a fost o experiență obositoare, fiind constant împins pe "prima bandă" foarte îngustă și relativ proastă pe alocuri, in condițiile in care circulam cu limita vitezei legale (setat limitator pe 111 km/h că de pilot nu era cazul).

Referitor la parapete și panta pentru apă, dacă se instalează un parapete îngust, ori cu cablu ori solid, pe suporți bătuți in asfalt, direct, fără altă bordură pe mijloc, mai reprezintă o problemă in ce direcție curge apa? Teoretic n-ar mai avea ce să se înfunde precum la parapetele de beton și deci n-ar trebui refăcut asfaltul, mă gândesc.

cristi5

#1523
@dumbravaandrei asta cu La Noi Nu Se Poate am tot auzit-o. Aici pe topic a fost in floare, ani de zile.

2+1 in Suedia sunt majoriatatea cu acces necontrolat fix ca-n Romania. Intersectii: giratii, curbe spaniole, cateva intrari laterale cu traversare perpendiculara (deci intretupt separatorul pe 4m, dar cu spatiu de accelerare pe partea cealalta). Dar da, cand au reamenajat drumul la 2+1 au stat si au gandit fiecare intersectie. Ceea ce cand se proiecteaza marcajul 2+1 (sau ce o fi) trebuie facut oricum, e ceva munca de proiectare, incepand de la alegerea alternantelor in functie de intersectii. Am tot pus exemple, sunt mai sus pe topic.

DN2 (si nu mumai) are nevoie de separare se sens, pe toata distanta. Siguranta rutiera. Ala e obiectivul, nu sa ne gandim cat suntem de exceptionali. 2+1 in afara, probabil 1+1 in localitati (ingustat la treceri de pietoni), se gasesc solutii.

dr4qul4

Din pacate unii au inceput sa puna parapeti amboulea pe toate sectiunile 2+1. CHiar si acolo unde nu avem nici macar 12 m.
Ma refer aici atat la portiuni de pe Dealul Negru (unde tirurile se chinuie efectiv sa aiba loc), dar am intalnit o portiune si pe DN67 unde un tir abia a avut loc pe portiunea de 1, iar pe portiunea de 2 nu am reusit sa-l depasesc decat la sfarsit de tot (cand cred ca mi-a si urat de bine ca practic el a trebuit sa opreasca). Pur si simplu pe portiunea de 2, el mergea cu rotile dupa linie dintre benzi si asta doar pt ca sa aiba loc.
Pe portiunea de 1 cred ca mergea cu 20 maxim. banda cred ca avea maxim 3 m plus acostament piatra/iarba de maxim 25 cm...
O sa caut filmarea...
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

cristi5

Din pacate proiectarea amboulea ne poate lovi si la 2+1. Am pus mai sus cel mai recent profil suedez, se vede cat de departe e pus parapetele lateral, daca exista!

Cat despre ala median, de-asta trebuie sa fie ingust...

ghrt

Cred că 2+1 este cu atât mai important cu cât e destul de clar că nu vor exista în viitorul apropiat (termen mediu, 5 ani) nici A7 şi nici extindere la 2+2. Din păcate, DN2 nu va avea nici VO în localităţi, dar măcar exteriorul să fie sigur. Vorbim de minim 10 ani în care Dn2 va duce în continuare trafic de tranzit pe segmente lungi.

Din păcate argumentul deceselor pare ignorabil, priviţi ce se întâmplă cu pandemia, nu îi pasă nici unei autorităţi. Pagubele sunt salutate de asigurători, mai cresc preţurile şi comisioanele.

Merg destul de mult (cam un drum dus-întors B-SV/BT săptămânal) şi sunt relativi puţini şumahări, celelalte autoturisme merg 100-120 în afară (ceea ce este destul de safe) şi undeva pe la 75 în localităţi, ceea ce nu mai e chiar aşa de safe dar pe undeva e scuzabil, cred că distanţa intraurbană e semnificativă, peste o treime din distanţă.
Cont (aproape) inactiv.

alin2pas

Pe DN2B (E58) pe porțiunea Tg. Frumos - Lețcani mi s-a părut că se conduce mai agresiv, în afară cu 120 - 140 km/h (la 110 - 120 mergeau în spatele meu ,,la aspirație" și dădeau flashuri) și cu 80 - 100 în localități. Șumahării Circulau pe cât se pare pe traseul Moțca - Pașcani - Tg. Frumos - Iași și retur, pe TG. Frumos - Roman - Bacău se circula mai civilizat. Sunt subiectiv însă, pentru că eu ajung mai rar prin acele zone.

vancouver

Depinde foarte mult cum mergi tu insuti. Daca mergi numai de-al dracu incet si pe mijlocul drumului, ai sansa sa enervezi cateva mii de soferi. Practic devii cauza primara a nervozitatii altora, chiar cauza primara a accidentelor.

Daca mergi cam la fel ca si toti ceilalti, atunci depasesti putini si vei fi depasit de putini. Daca esti mereu atent la trafic si faci loc altora, atunci nu prea are cine sa-ti dea flash.

Toti expertii in securitate rutiera recomanda sa te incadrezi pe cat posibil in tiparul general, adica sa adopti pe cat posibil o viteza apropiata de a celorlalti. Daca mergi mult mai incet obligi un numar foarte mare de vehicule sa te depaseasca (esti un obstacol), daca mergi mult mai repede vei ajunge din urma foarte repede alte si alte masini, drumul o sa ti se para mereu aglomerat si ca nu poti sa inaintezi, devii nervos si deci un pericol.

Ca exemplu in acest sens, am intrebat in Germania legat de autobuze. Stiam ca in Bucuresti le-au limitat pe toate la 40 km/h. In Germania insa le vezi si cu 100 (pe autostrada). Si mi s-a explicat ca este o greseala limitarea la o viteza inferioara celorlalte masini aflate in trafic. Autobuzele trebuie sa circule neaparat cu aceeasi viteza cu restul. Daca in oras este 50, cu 50. Daca pe un drum intre localitati e 80, atunci cu 80. Iar unde intra pe autostrada (de ex. eu folosesc linia 50 in Frankfurt si are de mers ca. 2km pe autostrada) acolo cu 90-100. Numai asa ajuta la pastrarea fluentei traficului.

Tot in Germania la scoala de soferi a venit vorba ca se poate (legal) circula si mult mai incet decat este limita pe un drum. Si inginerul de trafic ne-a explicat ca nu este asa, si ca legea spune ca viteza maxima este totodata si viteza RECOMANDATA (exceptie pe autostrazile fara limita de viteza, acolo viteza recomandata este 130). Iar circulatia cu mai mult de 20 km/h sub viteza recomandata fara o buna justificare constituie o obstructionare a traficul rutier. Nu exista amenzi, dar asta nu inseamna ca legiuitorul este de acord cu o viteza mult mai mica si ca este in regula.

@alin2pas: merg si eu pe DN2 (e adevarat ca nu langa Iasi), cum zici si tu cu 110-120. Dar nu prea mi se intampla sa primesc flashuri. Da, la aspiratie mai e cate unul, dar daca la randul meu am de depasit ceva, asta e, asteapta sa trec de vehiculul mai lent. Eu apoi fac imediat loc si grabitul se duce.
Prioritatea zero: A1 Sibiu - Pitești. Prioritate zero virgulă zero: A0 centura București. Importante: A7 Ploiești - Bacău - Pașcani - Suceava; A13 Sibiu - Brașov - Onești - Adjud; A3 Cluj - Oradea; A3 Ploiești - Brașov; A12 Pitești - Craiova; A8 Pașcani - Iași; A4 Constanța - Vama Veche. Toate NUMAI SI NUMAI cu fonduri europene. Un NU categoric oricărei forme de taxare la km pe autostrăzi.

alin2pas

De regulă merg cu viteza coloanei, la 110-120 încă e ok, dar viteze de 120-140 km/h pe DN (a coloanei, nu a celor mai grăbiți, care mai depășeau și așa, pe acostament sau pe contrasens) nu mi se pare safe. Comparăm acest stil de mers cu porțiunea 2+1 unde pe o bandă pe sens nu poți depăși și viteza e limitată la 80 km/h și devine evident de ce unii preferă 1,5+1,5. Eu totuși nu cred că un "Nurburgring" cu dublu sens e soluția pentru lipsa autostrăzilor.