2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

vancouver

Dar puteti fi de acord cu:

Betonul:
- este cel putin la fel de sigur (la 80cm sau mai mult) precum metalul
- se poate produce local de catre orice firma, atat in cantitati mici, cat si mari (inclusiv nu vad de ce sa nu se produca chiar in house la DRDP)
- dupa accidente cu vehicule usoare nu se deformeaza, deci nu necesita intretinere (si ca in general in Romania stam prost cu intretinerea)
- o reparatie efectuata la un parapete metalic sub trafic poate fi periculoasa pentru muncitori si poate genera ambuteiaje
- pentru metal trebuie licitatie si dureaza

Si acum sa raspund la problemele legate de beton, enuntate de tom_sawyer:
- sunt prea late? serios. Adica eu pun poza de pe un 2+1 real din Romania (de pe DN65) unde se circula bine mersi (mai e si curba accentuata acolo) si dupa ce s-a pus nu a mai fost nici un accident si tu vii si spui ca nu se poate. . . Adica vezi in fata ta poza ca se poate, dar zici ca nu se poate.

Alt exemplu pe DN7, aici: https://www.google.ro/maps/@45.0534415,24.4545169,3a,75y,336.78h,72.79t/data=!3m7!1e1!3m5!1s0etkRWxcfJSGrt2ILfHecg!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3D0etkRWxcfJSGrt2ILfHecg%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D212.39388%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312!8i6656



In 2019 arata cum se vede pe maps. Intre timp acolo exista parapet din beton intre sensuri. Este pe DN7 intre Dedulesti si Rm. Valcea. In toate curbele periculoase s-a pus.

- in caz de accident se blocheaza. . In caz de accident oricum se opreste circulatia. Pe langa asta eu nu am cerut nici o clipa sa se puna parapet median pe DN2 pe sute de km continuu. Atentie: am spus DOAR IN CURBE! Exact ca pe DN65, pe DN7 si mai este si in alte locuri. Si nu am auzit sa se blocheze nimic. Unele tipuri de NJ se pot muta usor cu o furculita de motostivuitor (se poate monta pe diverse utilaje, incarcatoare, etc). Pe Dn7 intre Lazaret si Boita unde de asemenea s-a montat asa ceva pe 2+1 (aici chiar pe vreo 10 km) sunt lasate cam la 2km zone de cate 20-30 m cu bidoane de plastic. Aceste intreruperi se pot pune in punctele mai putin periculoase unde drumul este drept, in caz ca se opteaza pentru zone lungi cu NJ.

Dar repet, in general discutam doar de cateva sute de m de NJ si fara probleme politia poate devia circulatia pe contrasens inainte sa inceapa acea zona si pana unde se termina.

- se aduna mizerie. Pai in Romania se aduna mizerie la orice parapete. Si e mai simplu de maturat automatizat la cel de beton, la cel metalic se vor strica periile. Am pus poza din Olanda cu NJ la 2+1, de ce nu te uiti la acea poza. E curat. Deci se poate pastra curatenie daca se vrea.

- constituie bariera pentru animale - inca o data, pare ca vorbim unul pe langa altul. Eu nu cer acest tip de parapet din beton decat strict in curbe pe 2+1. Acolo unde deja avem exemple concrete din Romania, nu din Patagonia, unde functioneaza. Si sincer, nu incurajez nici un animal sa treaca pe DN2!

- traficul greu se va muta pe autostrada in 3 ani. Nu se va muta. Sigur. Din cauza modului defectuos in care s-au facut licitatiile, cu toata proiectarea inclusa in documentatie (mii de pagini), cu criterii complicate, nu se vor incheia nici macar toate contractele in 3 ani. Cu putin ghinion patim ca pe Chetani - Campia Turzii si in 2030 s-ar putea inca sa existe segmente lipsa.



Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

cristi5

#1471
Eu sunt OK cu orice fel de bariera fizica. Din pacate ala de beton e prea lat, greu de demontat la accident, si e timpul ca CNAIR sa evolueze spre solutii mai moderne.

@alin2pas @vancouver cum sa se loveasca motociclistul de stalpi? El cade de sus... Probabilitatea sa vina de jos intr-un stalp al Saferoad-ului rotund e fix tot aia ca la un parapete metalic pe autostrada.

Statistic 2+1 alternativ cu bariera fizica are siguranta de autostrada. Cu motociclisti cu tot. Nu poti construi infrastructura pt fiecare participant la trafic, trebuie sa lucrezi statistic.

Atentie, astia sunt cei mai avansati parapeti ingusti, luand in considerare motociclisti si tot tacamul. Ati studiat voi coliziuni cu motociclisti pe Saferoad-ul rotund? Iar ajungem la La Noi Nu Se Poate ca noi murim (de data asta) de grija motociclistilor?? Pana acum muream de grija camioanelor stricate, carutelor si altor exceptionalisme care faceau 2+1 vezi-doamne complet inaplicabil in Romania.

Este alegerea motociclistilor sa iasa in trafic neprotejati. Romania trebuie sa-i salveze intai pe cei protejati si evident are probleme majore cu asta.

Cand s-or rezolva alea, cand vom avea 400 de decese pe an pe tara, nu doar pe DN2, putem sa incepem sa numaram victimele motociclisti. Mi se pare ca punem carul inaintea boilor rau de tot la faza asta. Luam o fitza occidentala si o aplicam la noi, unde e total nelalocul ei, ca marea majoritate a victimelor sunt ori pe 4 roti, ori pe 2 picioare, ori pe bicicleta.

Rolul nostru ca societate civila e sa educam societatea si guvernul. Ei stiu de betoane, nu mai avem ce educa acolo. Liderul mondial in domeniul 2+1 alternativ nu foloseste betoane, si motivele sunt evidente: latime, demontare la accident, ape pluviale, curatarea drumului, etc.

Dar, cum zic, decat nimic, sa puna din partea mea beton si cand s-o bloca un camion sau la un accident se descurca ei cumva cu deblocat drumul.

@vancouver de unde deduci tu ca suntem impotriva betonului? Comunicatul nostru cere parapete separator de sens. Apoi dam cateva exemple *educative*. Adica chestii noi si moderne, ca de betoane stie toata lumea.

Si dam mai multe solutii. E bine sa fie multe, pe langa betonul banal si arhicunoscut, sa aiba decidentii de unde alege.

cristi5

#1472
Ma bucur ca apreluat G4. Dar au inteles ca cerem "glisiera". Mai e mult de lucru la explicat :) Ca vorbeam de educat societatea...

https://www.g4media.ro/dn-2-drumul-crucilor-compania-de-drumuri-sa-continue-sistemul-pilot-21-pana-la-iasi-si-sa-monteze-separatoare-de-sens-asociatia-pro-infrastructura.html

dr4qul4

@vancouver, eu prefer betonul pt ca se intretine mult mai usor. Adica rezista mai mult fara interventii, si asta la noi e un avantaj.
Insa pe DN2 avem viscol si s-ar putea sa ne trezim ca dam din lac in put.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Știre TVR, care preia poziția API:


TibiV

#1475
Distanta 300 km, 550 de borne kilometrice?!?!... :o
Mama masii de jurnalism la fara frecventa...



Oricum, Vama Siret este pe la km 485 pe DN2 / E85, deci nici pana acolo nu sunt 550 de borne kilometrice...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Mă îndoiesc că asta e explicația, dar ... Tu ești cel care insista cu km 0 din București din piata Sf. Gheorghe. Ei bine, cred că DN2 pe bucata dintre acea piața și DNCB nu e prevăzut cu borne kilometrice și asta ar putea fi o explicație - în sensul că cele 550 sunt pe ambele părți, deci de fapt acoperă o distanta de 275km, adică oarecum distanta dintre DNCB și intrarea în municipiu BC.

TibiV

#1477
Bornele kilometrice se amplaseaza DOAR pe dreapta drumului, in sensul cresterii kilometrajului.
A postat cineva normativul pe forum. Nu vei vedea niciodata borne kilometrice pe stanga drumului. Indiferent ca este DN sau DJ - ca pe DC-uri nu cred ca exista borne...

Practic, reporterul TVR a luat "de buna" o stire din august a celor de la Libertatea, dar nu a "procesat" deloc informatia: https://www.libertatea.ro/stiri/drumul-crucilor-564-cruci-dn2-bucuresti-bacau-3699931

Quote
Drumul crucilor. Sunt 564 de cruci pe DN2 între București și Bacău, mai multe decât cele 550 de borne kilometrice dus-întors
De Andrada Lăutaru, Răzvan Luțac, Luni, 23 august 2021, 06:55

Libertatea a făcut un experiment jurnalistic pe unul dintre cele mai sângeroase drumuri nu doar din România, ci și din Europa: Drumul Național 2 (European 85), cel care este un cimitir. Parcurs lent, în două zile, filmezi cum, dintr-o bandă și jumătate de circulație pe sens, o bandă e rezervată crucilor care comemorează victimele accidentelor de circulație. Sunt mai multe cruci decât kilometri, iar pe unele cruci sunt mai multe nume, după cum nu toate victimele au cruce.  285 de cruci pe sensul București – Bacău și 279 de cruci când străbați invers drumul din Bacău la București. Primele încep la centura București. Sunt câte două, câte două, pe sensul spre Moldova. Dincolo, pe celălalt sens, câte una. De lemn, fier, ciment, cu flori și lumânări lângă.  Mai multe cruci decât kilometri Am făcut drumul București-Bacău și retur în două zile, ca să putem vedea, filma, regăsi fiecare cruce, cât e omenește posibil. Drumul a fost parcurs cu o viteză de 60 de kilometri la oră. Practic, nu este numărul morților, mult mai mare, ci este peisajul pierderilor umane ireversibile și al unei nepăsări și dureri naționale, este ceea ce vede fiecare șofer care merge pe DN 2.

În fiecare din ultimii zece ani au avut loc între 400 și 500 de accidente rutiere pe DN2, conform datelor poliției, oferite la solicitarea Libertatea.  În România mor circa 2.000 de oameni pe an în accidente rutiere. Răcăciuni, porțiune horror Cele mai recente cruci de pe DN2 sunt puse chiar la începutul lunii august, după ce, în apropiere de localitatea băcăuană Răcăciuni, au murit 7 persoane. 28 iulie 2021 scrie pe crucile lor. Cele 7 cruci albe sunt acum martore mute ale vitezei și ale depășirilor neregulamentare de pe E85. Asta plus faptul că infrastructura drumului nu face față volumului de trafic sau vitezei cu care se circulă.

LE
Ai dreptate privind lipsa bornelor kilometrice din localitati. Deci sunt mult mai putine decat 550...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

tom_sawyer

#1478
Ziarul a întrebat, în ultima lună, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, Brigada Rutieră a Poliției Române și Ministerul Transporturilor următoarele lucruri:
– Ce reprezintă acostamentul cunoscut drept ,,jumătate de bandă" de pe DN2/E85;
– Dacă reprezintă un acostament și nu o bandă de circulație, de ce este permisă circulația mașinilor pe el
– Ce soluții există pentru diminuarea accidentelor pe drumul dintre București spre Moldova?

Prima instituție care a răspuns a fost CNAIR.

,,Pe benzile de urgență de 2,5 m lățime, situate lângă acostament și care fac parte din platforma drumului, nu este permisă circulația autovehiculelor, pietonilor, animalelor etc. Aceasta este folosită de șoferi pentru circulație, pentru facilitarea depășirilor, deși lățimea drumului permite depășirea fără trecerea peste axul drumului doar atunci când ambele vehicule implicate sunt autovehicule mici", explică Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Precizăm că marea problemă de siguranță a traficului de pe DN2 este că se circulă 2+2, neregulamentar și haotic.


Poliția Română: ,,În lipsa trotuarelor, pot circula pietonii"

,,Pe acostament pot circula pietonii, în lipsa trotuarului, precum și bicicletele și celelalte vehicule fără motor, dacă circulația se poate desfășura fără pericol, însă doar în situația în care pe drumul public nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru aceste vehicule", spune Poliția Română, arătând că acest acostament are, de fapt, și mai multe funcții.
Poliția invocă o OUG privind circulația pe drumurile publice.

Niciuna dintre autorități nu explică de ce este permisă circulația pe respectivul acostament, dacă el nu este destinat rulării autoturismelor, iar folosirea sa crește numărul accidentelor rutiere soldate cu decese.

,,Este adevărat că un drum 2+1 are capacitatea mai mică decât un drum ca DN2 care, deși este proiectat în sistem 1+1, în realitate, este folosit neregulamentar, în sistem. 2+2", mai spune CNAIR.
"Va trebui toți să acceptăm că în anumite ore de vârf vor fi ambuteiaje, dar câștigăm siguranță și vieți salvate."

Ministerul Transporturilor nu a răspuns la întrebările trimise de Libertatea luna trecută.







libertatea.ro

dumbravaandrei

of doamne... e plin yt de filmulete cand masina de la rutiera merge pe acostament, chiar si cu ditai coloana dupa ei...
capi de creta...  :bash: :bash: :bash: :bash: :bash:

cristi5

#1480
Un think-thank recent aparut (mie imi seamana cu ONGurile fantoma facute sa "observe" alegeri) ataca API pe tema 2+1. Poate aveti comentarii. Sau poate putem afla in ce laborator au fost creati :)

Atat deocamdata

https://grupinfrastructura.ro/dn2-drumul-catre-zero-victime-cu-decizii-mortale-profilul-transversal-21/


Sorinus

Deci, lumea imi spune ca put, dar am doar un lighean cu apa. Eu, in loc sa ma spal cat de cat, le zic ca stiu, dar o sa fac baie cand imi pun apa curenta, n-are sens sa ma spal la lighean acum, ca un pic tot o sa mai miros.

alin2pas

E normal că e mai bun un drum 2+2 decât unul 1,5+1,5 sau 2+1, dar pentru a face un drum 2+2 din 1,5+1,5 trebuie studii de fezabilitate, proiectare și execuție cu licitațiile și contestațiile aferente, cu exproprieri (unde este cazul), cu costuri mai mari și realizare într-un timp cu mult mai lung. Timp în care vor mai muri mulți oameni pe aceste drumuri. De ce să nu facem ceva ACUM pentru a salva aceste vieți și să extindem ulterior drumul la 2+2?
Drumuri 2+1 sunt destule în zonele de deal și de munte, cu două benzi pe urcare și cu parapet median din beton. Porțiunile cu două benzi pe sens sunt mai scurte decât cele prevăzute a fi realizate la câmpie, dar permit depășirea mașinilor lente, care altfel pot face coloane interminabile în spatele lor. Din momentul în care mă apropii de vârful de pantă, mă aștept să se termine porțiunea pe două benzi și din mers caut să mă încadrez între mașinile de pe banda cealaltă și astfel tranziția de la două benzi la una e mai ușoară. La șes nu ai vârfuri de pantă, de aceea sfârșitul porțiunii cu două benzi pe sens trebuie presemnalizat din timp.
Pentru transformare din 1,5+1,5 în 2+1 trebuie doar vopsea și parapeți (de care a pus CNAIR o mulțime pe drumuri de ceva timp încoace), fiind mult mai rapid, ieftin și ușor de realizat decât un drum 2+2. Cât despre o lărgire a DN-urilor la 2+2, cred că e o mare greșeală dacă drumul va continua să treacă prin centrul localităților sau dacă localitățile se vor întinde ca un șarpe de-a lungul drumului, astfel încât să se meargă mai mult în regim urban decât extraurban. Degeaba mergem cu maxim 50 km/h pe două benzi, putem să mergem cu 90-100 km/h pe o singură bandă pe sens, trece același număr de mașini, dar într-un timp redus la jumătate dacă scoatem traficul din localități.

vancouver

Bullshit. Ca sa se faca DN2 la nivel de 2+2 nu trebuie nici un megastudiu, nici un megaproiect nici un fel de licitatie, nici o expropriere si costurile sunt infime.

Exista aici pe forum cativa oameni extrem de vocali, care explica cat de greu este de largit un drum. Vedem pe viu cat de usor este de largit DN6 la Alexandria nu cu cate 1 metru pe fiecare parte, ci cu cate 2,5 metri. Nu s-a auzit de nici o dificultate, de nici o licitatie monstru, de nici un cost, de nici o expropriere, de nici un studiu, de nici un proiect...

Largirea integrala a DN2 Bucuresti - Iasi (in afara localitatilor) la 2+2 se poate face in maxim 1 an de zile, integral in regie proprie, iar costurile sunt ridicole. Cel mult vor ramane cateva zone (maxim 10% in total) unde punctual o sa fie cate o problema, si care apoi trebuie rezolvate in urmatorii 2-3 ani. Dar daca macar in toate curbele se trece la 2+2 cu parapet de beton, deja suntem la ani lumina ca siguranta.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

pasadia

Toata argumentația ălora poate fi redusa liniștit la acest mesaj ce surprinde întrega motivație a opoziției lor:

QuoteAplicând cea mai ieftină soluție, se va ajunge în situația în care să mai adăugăm, între Moldova și Muntenia încă 1-2 ore la timpul de parcurs.

Degeaba se leagă ei de "siguranță" și crează scenarii cu drumurile alternative pe care se vor muta cei deranjați de 2+1. Problema lor e că 2+1 nu le va mai permite sa gonească cu viteze de autostrada. Atâta tot.