2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

vancouver

Nu pot sa vad filmele, cica sunt stricate. Poti sa le pui si altfel. De ex. pe youtube.
Sau fa-ne un rezumat cu concluziile.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

tom_sawyer

Nu merg in Mozilla. Merg in Chrome.

alin2pas

Pentru cei care încă mai susțin că e mai bine cu drum 1,5+1,5 decât 2+1:
https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/tragedie-pe-dn2-3-persoane-au-murit-iar-alte-4-au-fost-ranite-intr-un-grav-accident.html
Acesta este un accident care ar fi fost evitat dacă drumul era 2+1 cu parapet median. Condoleanțe pentru cei morți în accident și multă sănătate pentru cei răniți în accident!

v46is

Evitabil doar cu parapeti New Jersey .

tom_sawyer

#919
Si parapetele din cabluri de otel este capabil sa opreasca un camion. Vezi

si .

Dominik

Da este capabil sa opreasca un camioan sau un autobuz, dar intra 2-3 m pe contrasens si daca atunci este o masina pe sens opus tot pot fi accidente cu victime, nu se compara cu parapet NJ
You're in Steelers Country

ghrt

S-ar putea să nu ai impact frontal şi deci mortal, cablurile să arunce celălalt vehicul, care circulă regulamentar, în dreapta şi să scape.
Cont (aproape) inactiv.

vancouver

In mod evident este mai bine cu cablu Safence decat nimic. Si evident e inca o data mai bine cu NJ.
Pacat ca unde s-a facut 2+1 nu s-a gasit si o varianta pentru parapet median, asta ar fi fost un plus real cert de siguranta.

Ca sa se puna totusi cabluri in varianta actuala de 2+1, dat fiind si poza pe care am vazut-o cu camionul care bloca banda 1 din 1, trebuie adaugat un acostament suplimentar de 1-1,5 metri, compactat si cu balast stabilizat ca strat final, ca sa poata sa iasa camioanele in pana suficient pentru a fi ocolite.

Adica in final ajungem acolo unde eu tot zic: ne apropiem de platforma de 15 metri, necesara pentru 2+2 cu parapet NJ.


Mai am un comentariu si legat de ambuteiaje: DA, acum aceste ambuteiaje sunt omenesti, adica doar vineri 1-2 ore si duminica 3-4 ore, si pentru soferul din trafic intarzierea este de max. 20-30 de minute. DA, E SUPORTABIL si sunt de acord ca pentru asa de putine ambuteiaje e ok transformarea, pentru ca intr-adevar, fix atunci cand apar aceste ambuteiaje, fix atunci era si circulatia aia haotica periculoasa in mod improvizat pe 2 benzi.

DAR ATENTIE: daca se extinde sistemul 2+1 pe intreg drumul Bucuresti - Bacau - Iasi atunci nu o sa se mai stea 30 de minute maxim. Ci, duminica seara, LA FIECARE REVENIRE DE 2 LA 1 SE VA STA CATEVA MINUTE. Sa zicem in medie 5 min x 50 de ingustari = 250 de minute = peste 4 ore ! ! Sigur, dupa ce o sa stea de cateva ori asa, multi soferi se vor reorienta, vor folosi varianta DN24 (atentie, mult mai periculoasa ! este un 1+1 cu multe accidente mortale la un trafic inca modest) sau vor merge mai mult cu trenul (bravo) sau vor merge mai tarziu noaptea (asa cum fac multi care vin de la mare inapoi in Buc abia pe la 2-3 noaptea, ca sa evite agomeratia). Asa ca real nu o sa se stea decat rar cu orele, dar cred ca ati prins ideea.

In concluzie, OK, e circulatie haotica pe Iasi-Tg. Frumos la anumite ore si mergi cu inima in dinti si nu e ok in formatul actual 1,5+1,5. Stiu despre ce vorbesc unii si au dreptate. OK, nu vrem sa mai adaugam cate un metru de drum dreapta stanga (numai in afara loc.) ca sa facem 2+2 (personal ma revolta acest fapt, consider ca este o bataie de joc imensa, sa nu avem atata sange in pantaloni sa mai adaugam un rahat de terasament + asfalt, in conditiile in care, repet a n-a oara, podurile sunt deja 2+2). OK. Si atunci ramane sa facem 2+1 pe Iasi - Tg. Frumos, la fel ca pe Bucuresti - Urziceni. DAR GANDITI-VA DE 2 ORI INAINTE DE A PLEDA PENTRU 2+1 PE INTREAGA DISTANTA BUCURESTI - IASI. Ganditi-va ca acum se pierd 15-30 de minute in ambuteiaj pe vreo 15 km si extrapolati!
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

Allex

Intre "Castelul de apa" si Iasi nu avem podurile largite. Deci cam exclus 2+1 alternativ pe acest segment.
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

vancouver

#924
2+1 pe unde se poate si 1+1 in zonele ingustate.
De altfel la intersectii cu drumuri secundare oricum trebuie 1+1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

ovideatza

#925
Va trebui largit pe Iasi-Letcani-Tg Frumos. Mai departe probabil ca duce 2+1 fara probleme. Avem acum 1+1 pe o sectiune + pod de 1+1 si nu-s probleme.

Insa pana la Tg Frumos, unde fluxul de trafic se imparte in 2, trebuie largit. Chiar nu e o grozavie sa faci asemenea lucrare. Iar poduri avem mai ingust la 1+1 cred ca 1 singur pana la Tg Frumos. Deci din nou, un amarat de pod, nu e o avere...in schimb stam si reasfaltam, schimbam periodic stratul de uzura, deh..."ne permitem", dar ceva pt viitor pauza. Sectorul va ramane circulat si dupa ce va fi A8, asa ca nu e o investitie rea.

Din punctul meu prima data ar trebui largit sensul Iasi-> Tg Frumos, pt ca vrem sa putem deservi masinile care pleaca din Iasi in general, pt decongestionare. Ulterior ce intra. E exact cazul invers al portiunii rond Metro-Antibiotice, unde avem 2 benzi de intrare si 1 de iesire (nu 1,5). Stupid, pt 500m de banda lipsa se creeaza ambuteiaj zilnic pe sensul de iesire.


Iar podurile care acum sunt 1+1 vor trebui refacute si pt a acomoda 2+1. Asa ca tot investitie se cheama, si pe Tg Frumos-Castelul de Apa.

Nox

Salutare,

tl;dr - am venit ieri după-amiază pe E85 (Focșani - București) și se formaseră ambuteiaje pe două segmente de drum la intrarea pe o singură bandă, acolo unde au implementat "minunea" de 2+1. Am făcut o oră în plus din cauza asta.

https://imgur.com/a/LkencJ3

alin2pas

Să nu uităm că mașinile care au format ambuteiaje la trecerea de la două benzi la una singură au parcurs înainte de tronsonul cu două benzi și un tronson cu o singură bandă, unde aparent nu au fost semnalate ambuteiaje. Mașinile mai grăbite trec pe banda a doua unde aceasta se creează, eliberează astfel loc pe prima bandă, astfel crește ușor viteza și pe prima bandă și acel loc dispare. La îngustarea drumului, banda a doua se desființează și mașinile de pe această bandă trebuie să revină pe prima bandă, dar conform codului rutier și semnalizărilor trebuie să dea prioritate mașinilor de pe banda 1. Astfel, pe banda 2 se formează un blocaj și apare nervozitatea în trafic. Când vreunul de pe banda 2 forțează revenirea pe banda 1 face mașinile de pe această bandă să frâneze în lanț pentru evitarea accidentelor, formând un blocaj și pe această bandă. Introducerea regulii fermoarului în aceste puncte de îngustare a drumului (prin modificarea legii și a marcajelor) ar obliga mașinile de pe banda 1 să lase mașinile de pe banda 2 să revină pe banda 1 și să se intercaleze între ele și ar reduce foarte mult ambuteiajele. Dacă era tronson de 1,5+1,5, mașinile ar fi circulat pe acostamentul lat aproape ca pe o bandă normală, iar care circulau pe bandă ar fi mers ca pe banda 2, dar călcând frecvent linia dintre sensurile de mers. Ce s-ar fi întâmplat dacă și pe celălalt sens ar face la fel? Încă niște evenimente pentru buletinele de știri... Dar accidentele se întâmplă numai altora, nouă niciodată, cei care o pățesc sunt ghinioniști sau nu știu să conducă, așa este?
Eu consider că scopul principal al mașinii este să te ducă din punctul A în punctul B, iar când o folosesc, în primul rând vreau să ajung în punctul B din punctul A. Dacă vreau adrenalină caut în altă parte. Dacă nu am familia cu mine în mașină, atunci înseamnă că mă așteaptă să mă întorc teafăr acasă.

vancouver

Se intampla exact ceea ce v-am explicat timp de vreo doi ani aici pe forum, ca o sa se creeze ambuteiaje la revenirea de la 2 la 1, inclusiv nervozitate, inclusiv in unele situatii si accidente.

Pur si simplu cei mai multi nu vroiati sa intelegeti principiul. Acum vedeti in realitate ca am avut dreptate. Poate data viitoare analizati mai cu atentie ce spun si nu mai bagatelizati.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

frunzaverde

Zonele de tranzitie sunt complet gresit facute - fix pe dos de cum trebuiau sa fie facute - rezultand in segmentul 2 in format paralelogram. Tranzitiile 1.5-2 se fac si ele gresit, prin sectiuni 1+1. Bineinteles ca solutia facuta gresit va avea probleme. Faptul ca are probleme doar cateva ore pe saptamana (similar cu ce se intampla in perioada 1.5+1.5), in cele mai aglomerate sectiuni, unde, conform datelor ad-hoc pe care le avem, ar fi trebuit de mult autostrada, arata mai degraba ca noi am avut dreptate.
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!