2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

vancouver

N-ai prins esenta ideii cu punctele negre: faptul in sine ca exista iti contrazice tie ideea ca majoritatea accidentelor sunt datorate bizonilor. Fals. Bizonii sunt repartizati uniform pe acest drum. Ori punctele negre arata altceva: accidentele sunt in locuri in care configuratia drumului e proasta sau sunt necesare manevre (la intersectii).

Nu vreau sa discutam aici de punctele negre. Vreau doar sa nu mai fii asa de vehement sustinator al 2+1, cu argumentul ca se reduc accidentele. Cele din punctele negre NU SE REDUC! Iar punctele negre mai arata ca nu bizonii sunt marea problema a acestui drum. Deci daca nu bizonii sunt marea problema, atunci de ce nu lasam drumul asa cum e? OK, daca 2+1 ar fi fost modul in care se facea loc pentru parapet median, atunci de acord 100% sa se faca. Cata vreme nu se pune parapet median, pe mine m-ati pierdut.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

nirolf

Și ți se pare că cineva, în afară de CNAIR, susține 2+1 fără parapeți? Toată lumea e de acord că este o prostie, ba chiar probabil o încercare de discreditare a soluției. La care contribui și tu prin poliloghiile astea pe care le-ai mai scris de trei ori pe forum și ți s-a explicat elegant că nu aici este locul lor.

carutasul

oricum, accidentele sunt un cumul de factori. De obicei bizonii scapă cu fața curată, ajutați de atenția celorlalți, nu provoacă un accident la fiecare infracțiune comisă. E normal ca aventura lor să se termine într-un loc cu un trafic mai complex, nu într-o zonă unde circulația e fluentă și liniștită...

vladg

#738
Eu mi-as dori separarea sensurilor mai mult decat prin linia dubla continua, pentru siguranta, dar nu vad cum s-ar putea rezolva situatia defectarii unui vehicul in zona cu o banda pe sens si aia ingradita.

pelan87

Ieri am fost si eu pe noul tronson de pe DN2 marcat (partial) cu 2+1 benzi. Ce am observat: ochiometric, distanta dintre cele 2 linii continue este suficient de mare pentru a putea pune WRSB si a ramane si un mic spatiu de siguranta intre cabluri si marcajul median continuu (comparativ cu WRSB-ul din Afumati unde e mult mai mare "inghesuiala"). Macar au facut marcajul in asa fel incat sa poata pune WRSB, chiar daca acum se pare ca nu au luat in calcul asta. Spun ca nu au luat in calcul, pt ca intr-adevar pe portiunile cu 1 banda pe sens, in cazul defectiunii unui vehicul, sunt sanse mari ca acesta sa nu poata fi scos in afara carosabilului. Ar trebui balastata o portiune de macar 1,5 metri latime pe acostamentul sectiunilor cu 1 banda pe sens.

De asemenea, ce am observat si mi se pare cu adevarat nepotrivit, este acea limita de 80 km/h, pe care au pus-o pe tot tronsonul, inclusiv unde sunt 2 benzi pe sens (cu exceptia intersectiilor unde avem limitare de 50 km/h). Am vazut ca a mai observat cineva de pe forum problema data de aceasta limitare: daca vrei sa respecti limita de 80 (hai, 85-90) si vrei sa valorifici cele 2 benzi pentru a depasi TIR-urile din fata ta, cum o sa faci asta? TIR-urile, in general, merg cu 85-90, deci nu ai cum sa le depasesti, asadar rezulta ca e inutila banda 2 (repet, daca mergi legal). Chiar nu am inteles aceasta limitare, nu are niciun sens, dar sper sa fie doar ceva temporar, pana monteaza WRSB-ul.

Insa cel mai urgent este sa termine mai repede de marcat toata zona, pentru ca acum marcajul este pe aprox. 50% din distanta, iar acolo unde nu sunt marcaje, se circula extrem de haotic.

cristi5

#740
Quote from: vancouver on July 19, 2019, 12:19:57 AM
N-ai prins esenta ideii cu punctele negre: faptul in sine ca exista iti contrazice tie ideea ca majoritatea accidentelor sunt datorate bizonilor.

Da, n-am prins-o ca-s mai slow. Atata ca eu n-am spus asta. Am spus ca (pe 2+1 fara separare) se reduce numarul celor care intra pe contrasens fata de 1,5+1,5 unde orice mielusel are dreputul pe contrasens. Daca asta ajuta sau nu la reducerea nr de victime vom vedea.

Argumentul meu principal nu e reducerea numarului de indisciplinati. 2+1 e mai sigur dintr-un motiv mentionat si de colegi care au condus pe aceasta sectiune de DN2 si in alte parti. 2+1 este confortabil pt ca e mult mai clar. Soferul depune un efort cognitiv mult redus. Asta inseamna mai putina oboseala si mai multa atentie la punctul negru, care astfel nu mai e asa de negru. Poate si din motivul asta scade nr de victime de 5 ori?

Separarea de sens creste acest confort ca nu trebuie sa fii cu ochii-n 16 la bizon.

Si fireste ca atunci cand reamenajeaza drumul in punctul (negru) respectiv ca sa-l faca 2+1 (if ever) poate totusi o reconfigureaza. Pozele pe care le-ai pus arata a intersectii de lumea a treia, nu avem de ce sa ne miram ca-s puncte negre.

Cred ca nu gresim daca sintetizam ca multe din obiectiile la 2+1 (hai sa nu le spunem vehemente) sunt bazate pe sistemul rutier de azi, in loc sa-l imagineze pe cel de maine.

Nu ma astept insa ca aceste intersectii sa fie refacute cu cap, si aici ar trebui insistat sa vedem proiectul, etc.

Quote from: vancouver on July 19, 2019, 12:19:57 AM
Vreau doar sa nu mai fii asa de vehement sustinator al 2+1, cu argumentul ca se reduc accidentele.

Ai cifre? Statistica suedeza zice ca se reduc victimele bine de tot. Tu crezi ca suedezii n-au sau n-aveau puncte negre la intersectii si-ni alte parti pe 1,5+1,5? Sunt zeci de intersectii la nivel pe 2+1 suedez.

Drumul acesta fiind mai putin cunoscut la noi, eu fiind un utilizator destul de frecvent al acestui sistem rutier, cititor de limba suedeza, educat in factor uman si ergonomie, etc, mi-am asumat aceasta misiune de a informa si a lamuri aspecte cu privire la 2+1, pe forum si in societatea romaneasca. Poate ca par vehement pt ca sunt multe ingrijorari care cel putin in Suedia nu s-au confirmat. Sindromul LaNoiNuSePoate este foarte adanc inradacinat.

Pe scurt am ales (impreuna cu API) sa fac ceva constructiv. Si acum ca CNAIR a implementat acest sistem pe o distanta scurta (desi intr-un loc nu tocmai fericit ales si cu mici scapari), o sa ajut la monitorizarea acestei implementari.

Si o sa continui sa lamuresc aspecte, ca in mesajul de mai jos. Ajut si eu cum pot :)

cristi5

#741
Quote from: vladg on July 19, 2019, 12:50:23 AM
Eu mi-as dori separarea sensurilor mai mult decat prin linia dubla continua, pentru siguranta, dar nu vad cum s-ar putea rezolva situatia defectarii unui vehicul in zona cu o banda pe sens si aia ingradita.

Implementarea pe DN2 este 3x3,5m deci mai greu... Dar, cum a observat Ionut cand a trecut pe acolo, exista mult spatiu liber in dreapta drumului, si chiar si pe 1,5+1,5 vehiculele defecte sunt scoase acolo total sau partial.

Situatia mai poate fi salvata oarecum cu un parapete ingust intre liniile continue, cat mai departe de sensul de o banda dar lasata vizibila linia continua de langa sensul cu 2 benzi (nu acoperita cu parapete)

Implementarea suedeza are 2x3,25 pe sensul cu 2 benzi si tot spatiul care ramane (aproape 6m cu acostament cu tot) este lasat pt sensul de o banda. Acolo se poate depasi aproape orice vehicul defect care a apucat sa traga mult dreapta.

cristi5

#742
Quote from: pelan87 on July 19, 2019, 09:00:44 AM
Mi se pare cu adevarat nepotrivit, este acea limita de 80 km/h, pe care au pus-o pe tot tronsonul, inclusiv unde sunt 2 benzi pe sens (cu exceptia intersectiilor unde avem limitare de 50 km/h).

Sunt indicatoare de 80 permanente? Sunt noi sau erau acolo si inainte? Oricum daca se conving ca drumul e sigur, pot sa creasca limita.

In Suedia 2+1 e limitat la 90, 100 sau 110 (doar denivelat cred, este DXul lor, pe 14m). Dar in depasire nu respecta nimeni 90. Noroc ca, fiind considerat un drum sigur, nu sunt camere de viteza decat eventual la intersectii.

Quote from: pelan87 on July 19, 2019, 09:00:44 AM
Insa cel mai urgent este sa termine mai repede de marcat toata zona, pentru ca acum marcajul este pe aprox. 50% din distanta, iar acolo unde nu sunt marcaje, se circula extrem de haotic.

Eu sunt chiar curios daca vor sa continue sau s-au speriat de traficul de duminica. Schimbari in CNAIR, context politic sensibil, etc.

Deocamdata in timpul saptamanii drumul a functionat foarte bine. Vedem diseara si in weekend.

http://pum.project-online.se/status?at=2plus1&lines=1000

(ora Zulu, adaugati 3 vara si 2 iarna)

v46is

Eu ma tot gandesc la aceasta problema care exista cu adevarat pe orice drum 2x1 : "nu vad cum s-ar putea rezolva situatia defectarii unui vehicul in zona cu o banda pe sens si aia ingradita ".
Pe DN65 Pitesti Craiova pe zonele de urcare 2x1 au pus parapeti de beton seriosi separand sensurile . Cred ca avem mai mult de 1 an de la aceasta operatie . Ce se intampla cand se defecteaza o masina unde drumul are doar o banda ? Ceva accidente au mai fost ? Statistici etc..
Singura diferente aici ar fi ca zona cu o banda va fi pe teren plat , nu in panta . Oare masinile defectate pe DN65 pe acel sens cu o banda au mers din inertie scoase din viteza pana jos ? Defectiuni sigur se intampla si se vor intampla ( eu am patit pompa de combustibil arsa , motorul s-a oprit deci ramas pe dreapta ).

cristi5

Eu cred ca sunt mai multe accidente decat vehicule defecte, si chiar daca politia ar permite, ambulanta nu poate ajunge, coloana nu poate trece de accident etc. Sunt multe locuri in tara unde au trantit betoane, inclusiv pe 1+1 si se intampla asa.

CNAIR a tratat problema asta cu durere in dos, inclusiv pe tronsonul 2+1 experimental, daca pun si acolo beton.

Separatorul WRSB are aici un mare avantaj: cablul e usor de coborat de pe stalpisori daca ai sculele necesare, si se poate trece peste cablu pe sensul opus.

pelan87

Referitor la intrebarea lui cristi5 despre indicatoarele de limitare la 80 km/h:
- nu erau inainte de reconfigurarea la 2+1, pe drumul respectiv limita era cea standard pe drumurile europene, de 100 km/h
- sunt indicatoare permanente, in sensul ca sunt pe fundal alb, nu pe fundal galben

voicul

Atentie ca mai sunt si indicatoare de 70.

cristi5

#747
Se pune intrebarea daca aceata zona de tranzitie 2-1 (cea mai periculoasa zona) este suficient de lunga. Macar aici ar trebui parapete median solid (nu stalpisori). Si fireste hasurata zona


(5:24 pe filmarea lui Ionut)

In Suedia zona 2-1 are 200m.


Iar aici, la trecerea 1-2 nu era nevoie de nicio zona de tranzitie. Parapetele median (sau doar linia dubla) o ia spre stanga si se fac 2 benzi. Pe ambele sensuri!



Se vede aici


Powered by API/PUM imgur uploader

vancouver

Quote from: cristi5 on July 19, 2019, 09:48:15 AM
Argumentul meu principal nu e reducerea numarului de indisciplinati. 2+1 e mai sigur dintr-un motiv mentionat si de colegi care au condus pe aceasta sectiune de DN2 si in alte parti. 2+1 este confortabil pt ca e mult mai clar. Soferul depune un efort cognitiv mult redus. Asta inseamna mai putina oboseala si mai multa atentie la punctul negru, care astfel nu mai e asa de negru. Poate si din motivul asta scade nr de victime de 5 ori?

Daaaa, foaaarte confortabil sa stai 3 km in spatele unui zid (camion) care poate mai si fumega, cu viteza mica... Sa vezi confort...

Foarte confortabil cand in sfarsit poti depasi ca se fac 2 benzi, vrei sa te bagi, dar bizonul din spate iti da flashuri si sta la un metru in spate, ca vrea el primul sa depaseasca, ca s-a saturat...

Foarte confortabil si cand la revenirea de la 2 la 1 ti se baga unul in fata in ultima clipa sau chiar te obliga sa franezi, ca sa-i faci loc.

Foarte confortabil si daca esti in depasire si se retrag benzile, si ai unul dobitoc, care nu te lasa sa intri...

Totul fara efort cognitiv... poti sa dormi la volan, 2+1 vegheaza pentru tine  :lol:
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

mihaistoian

#749
Am circulat pe 17 iulie pe DN2 intre Urziceni si Lilieci si am observat si eu retrasarea si indicatoarele cu limitarea vitezei la 80km/h.