2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

cristi5

#705
Foarte de acord ca a permite intrarea pe contrasens e o problema daca exista doua benzi pe sens la cativa km in fata. Tocmai asta e ideea 2+1 alt. Daca nu exista 2 benzi pe sens mai in fata, e o alta discutie care nu e pt acest topic.

Parerea mea e sa nu mai discutam aici simple dublari de banda (de exemplu pt urcare) de multe ori cu intrarea pe contrasens permisa.

De acord ca sunt zone foarte periculoase pt ca pe banda din mijloc se merge f tare in ambele sensuri. @Ionut poate vrei sa muti astfel de mesaje la Siguranta circulatiei.

NadlacII

Quote from: cristi5 on July 15, 2019, 02:58:52 PM
dublari de banda (de exemplu pt urcare) de multe ori cu intrarea pe contrasens permisa.
Dublări de bandă (pentru urcare) se găsesc în toată lumea. Dar cu intrare pe contrasens permisă nu am văzut decât în România - și mi se par inadmisibile. :(

cristi5

#707
^ cred ca s-a rezolvat, uite-aici

Quote from: Dominik on July 16, 2019, 07:03:29 PM
Filmare din drona cu montare de parapete axial, tip New Jersey, DN 66, pe sectorul de drum dintre localitățile Bănița și Baru.

https://www.facebook.com/cnadnr/videos/776545592762545/

Ala e NJ? Nu e cumva parapete ingust "inteligent"?

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=973.msg248686#msg248686

dr4qul4

Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

Dominik

^^
Nop, sunt parapeti de tip New Jersey...
You're in Steelers Country

Ionut

Ieri, Sinesti-Movilita. La inceputul filmarii (in zori) un bou/bizon a depasit pe linie dubla continua. Traficul era acceptabil pentru DN2 la ora aia. Unde plm se grabea?! Asta pentru cei care se intreaba de ce trebuie parapet.


voicul

#711
Pai ala nu era orice bizon: avea herghelie germana de top. Cum sa stea el pa loc dupa 3 masini?

Deci da, separatoare trebuie, pentru ca se rupe ritmul pe sectiunea asta.
Daca pe DN2 se merge si cu 180, acolo 70 sau 80 - regulamentar?!!!

Cum depasesc eu un tir cu maxim 80, regulamentar vorbesc, cand majoritatea pot atinge lejer cu 90 ?
NOROC ca am limita de viteza de 50 (8.41) la intrare pe 2+1 !!!!
50 pe drum EUROPEAN - E85.

Care e logica limitarii de viteza la 70 si 80 sau chiar 50 la intrarea pe 2+1?

Daca CNAIR vrea sa demonstreze ca nu e bine 2+1, deja si-a creat premise pentru asta - parerea mea.

elphax

ciudat marcata parcarea aceea, nu prea intelegi ce este acolo
si remarc o situatie posibil periuloasa - in zonele cu parapeti sau vegetatie, daca apare o problema si cel de pe banda simpla e obligat sa opreasca, exista riscul sa se blocheze complet sensul cu 1 banda

panzer

Problema aceasta apare peste tot unde sunt NJ daca nu exista banda de urgenta. Accesul se va face pe sensul opus, unde sunt 2 benzi.

Eu am trecut Duminica. Erau cam 5km cu marcaj si cam tot atatia fara marcaj. Cam ce vedeti si in filmarea lui Ionut.

Imediat in Movilita este plin de vanzatori ambulanti. Problema in trafic este ca de obicei, doamna vede ceva (pepeni galbeni sa spunem) si soferul trage brusc de volan sa opreasca. La iesire ies fara sa se asigure. Din pacate DN2 are propriul lui manual de supravietuire.

As vrea sa vad si continuarea exact in Movilita: reconfigurare la 1x1 cu 1x2 la iesire.

RaduC

Am gasit normativul dupa care a fost construita sectiunea de 2+1 a N2 in Irlanda. S-a mai scris despre ea pe aici, cred ca TibiV a pus niste impresii.
Linkul catre toate normativele irlandeze despre drumuri.

Am circulat de cateva ori pe acolo si este comfortabil.

Este citata experienta suedeza in numeroase randuri prin normative, unde AADT (Annual Average Daily Trefic) este citata ca fiind de 14000 (Tabelul 6.1, p. 54, NRA TD 9)

Sectiunea transversala se gaseste la pagina 11 a Type 2 and Type 3 Carriageways. Benzile sunt 7.0 m + 3.5 m, acostament de 1 m pe partea cu o banda si 0.5 m pe partea cu doua benzi. Parapet separator flexibil, acele cabluri care nu ocupa atata spatiu ca si New Jersey. Numar limitat de viraje la dreapta (ca se circula ca in UK, pe stanga). "Pietonii si biciclistii vor fi incurajati prin marcaje sa foloseasca o ruta alternativa, de exemplu vechiul drum national. Totusi, din motive de siguranta, se specifica si un acostament dincolo de limita asfaltului, care poate fi folosit de pietoni.

Nu e nevoie sa reinventam roata... daca piesele le avem deja....

vancouver

WOW - 14.000 MZA si pietoni pe margine la nevoie --- descrierea perfecta a unui drum de rang secundar. De exemplu un judetean, pe care traficul creste pe o anumita portiune, aproape de un oras mare... sau un drum regional (national) pe care treficul se subtiaza in zone mai slab populate, dar cu relief mai dificil, care face scumpe 2+2 si atunci se opteaza pentru 2+1.

Dar noi trebuie sa fim neaparat mai cu mot si vrem sa punem 2+1 pe un drum care leaga capitala de o intreaga regiune a tarii si de capitala acestei regiuni....
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Noi vrem sa fim mult mai cu mot si sa facem o autostrada care sa lege capitala de o intreaga regiune a tarii si de capitala acestei regiuni.

Si nu suntem seici arabi pentru ca, simultan, sa largim la 2+2 si DN-ul paralel...

In urma cu cateva saptamani a postat cineva o filmare cu DN1 / DN7 Sebes-Sibiu. PUSTIU!... Trafic de DJ nu prea aglomerat... (O alta filmare cu DJ706A ne arata un judetean cu adevarat aglomerat...)

Care ar fi logica sa ne apucam de o largire a DN2 la 2+2, cand stim cu totii ca probabil santierul va dura tot atat cat cel de pe A7?!... Si va costa cam pe sfert din A7...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Eu imi zic parerea:
Intre B si Urziceni se merita.
Acum daca CNAIR ar gasi printre cei 6000+ de angajati vreo 100 sa faca 2+2 in regie proprie (ca nu au tuneluri, nu au poduri, nu au nimic: fundatie si 3 niste asfalt) ar fi altceva.

De la Urziceni mai departe, deja nu se mai merita ca A7 urmeaza ca sa fie in drum spre SICAP.

RaduC

Pana una, alta, se face ceva cu resursele care sunt la indemana pentru a avea rezultate cat mai rapid. Eu cred ca si despre asta este vorba.

Cert este ca situatia actuala a DN2 nu este acceptabila si aici ma refer la restul care nu e 2+1.
Dar problema o constituie chiar modul CNAIR de a intelege diminuarea riscului de accidente cu resursele aflate la dispozitie acum. Adica au luat o idee care functioneaza bine si experimenteaza implementarea ei intr-un mod ce poate demonstra cat de mult s-au inselat ceilalti idioti care au implementat-o.

Inadmisibil sa ai un asemenea drum, sa il reasfaltezi si sa dureze atat pana marcajele sunt aplicate. Si aceasta este un precursor la temeinicia cu care se va analiza rezultatul experimentului.

cristi5

@RaduC @vancouver fluxul maxim e 1650, cu 15% mai mic decat 1,5+1,5.

Exista o euristica ce aproximeaza 15k MZA pt acest flux maxim. Dar eu stiu 2+1 de 20k MZA, (265 suedez) l-am pus aici. Clar ca e un drum depasit (e un half-profile care a crescut ca trafic mai repede decat se astepta). Am tot vrut sa-l filmez intr-o dimineata (probabil e "infundat"). E o filmare cu el in afara orelor de varf, merge bine.

Avem masuratori waze sper destul de precise, vom putea calcula ce procent din timp e plina portiunea 2+1.