2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#390
Ionut vrei sa trimiti o intrebare pentru Politie?
1. cate accidente au fost pe zona unde e mai mult de 1+1 pe VO in ultimul an (poate cineva sa ajute cu kilometrajul?)
2. cate dintre ele au implicat lovirea parapetului median
3. cate dintre ele au avut loc la trecerea de pe doua benzi pe o banda
4. care sunt cauzele accidentelor: neadaptarea vitezei, depasire neregulamentara, intrare pe contrasens, iesire in decor, pentru toate accidentele (1), si specific pentru (2) si (3)

Si o intrebare pt cei care cunosc alternantele 2+1 pe VO: exista insule hasurate la trecerea 2->1? Ca daca nu sunt, nu ma mir ca intra lumea in parapete (daca este) sau pe contrasens

Adica asa
https://goo.gl/maps/DcsLNJ1smjp

Se observa "largirea" marcajului median (insula hasurata) la zona de trecere 2->1. Ea se va largi si mai mult pe masura ce se ingusteaza sensul de la 2 la 1 banda. La inceputul acestei zone, parapetele este lasat cat mai departe de cei care revin din depasire: daca ajung sa calce marcajele rezonatoare mai au sanse sa evite parapetele.



Practic exista un punct in alternanta unde avem 1 banda pe fiecare sens, si 1 banda hasurata. Lungimea alternantei e cam 300m dar se pot proiecta si mai scurte. Drumul din figura are 12m asfalt si 0,5+0,5 acostament (platforma 13m). Rang de drum expres. MZA 12k, mai sus exista o filmare pe el.




Powered by API/PUM imgur uploader

Ionut

Tocmai am dat un interviu telefonic pentru Pro TV legat de 2+1 alternativ pe DN2. Sper sa intre bine pe post. Poate se face totusi ceva.

thinker

#392
@cristi5
Sa stabilim ceva - Valea Oltului din punctul meu de vedere nu cuprinde portiunea de 2+2 cu separator de beton pe mijloc cuprins intre sens giratoriu Talmaciu pana la sens giratoriu de la intrare mall Sibiu.

Alternantele de la 1+1 la 2+1 sau 2+2 sunt doar pe portiunea modernizata de 4.5 km.
3km sunt la 2+1 si aici pe circa 200-300m exista parapet median din beton + parapet plastic (nu stiu care e denumirea tehnica), in rest nu e nici un parapet median
Accidente nu stiu sa fi fost cu capatul parapetului, portiunea hasurata exista la fiecare alternanta de la 2+1 de pe o parte pe alta, dar nu ca si rezerva pentru conducatorii auto, 20-25 m e prea putin
Au fost accidente cu parapetul in curba, 3 in acelasi loc in aceeasi zi recent, profilul curbei e dificil+ drenarea apelor de pe carosabil necorespunzatoare+ semnalizare rutiera deficitara

Loc de parapeti de beton pe mijloc nu e :D daca drumul are profil 8 m din sant in sant pe portiuni lungi, unde pui parapet din beton? Transporturi agabaritice sunt probabil zilnic pe acest drum, e adevarat mai mari sau mai mici, ca sa pui parapet de beton trebuie sa ai macar 5.5m  latime pe fiecare parte
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

@ionut
Perfect de acord cu cristi5, daca poti si eu te rogsa faci cerere la politia rutiera  Sibiu pentru sectorul cuprins intre giratoriu Talmaciu pana la intrare in judetul Valcea si  la rutiera Valcea  pentru portiunea limita judet Valcea intrare in municipiul Rm Valcea cu accidente in ultimul an, ultimii 5 ani, morti,  raniti, traficul rutier blocat.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#394
Quote from: prd.marius on October 01, 2018, 08:55:18 AM
Mersi pentru explicatii.  :cheers:
Legat de accidentele cu parapetele median, eu cred ca nu numai CNAIR poarta vina. Sunt o gramada de teribilisti care merg foarte tare, viteze de autostrada pe acolo.
Din pacate, nu stiu ce ar trebui facut ca si la noi sa iti fie frica de amenzi cum e in vest (ca si ei tot cu "forta" s-au civilizat).
La noi, aproape legea junglei.

da se merge cu viteza acolo, asta e clar.
- acum pentru cine cunoaste ce sens are limita de 30km/h la trecerea de la Lazaret? Acolo sunt 3 case parasite pe o parte si centrul pe cealalta, nu am vazut pe nimeni pe trecerea aceea nici o data
- portiunea modernizata de 4.5 km, inainte era in afara localitatii la 90km/h acum e la 50 km/h si o treime poate la 70 km/h cu toate ca avem 2+1 si 2+2. Curba unde sunt parapetii in loc sa aiba un profil mai usor dupa modernizare, are acum un profil mai strans, asta e senzatia mea
- limita de 50 km/h incepe cu mai mult de un km inainte, soferii vad ca nu e nici un pericol si revin la viteza de croaziera
-drenarea apelor e deficitara in acel punct, 3 accidente intr-o zi acolo, 
- au stiut ce fac, imediat dupa curba e o banda de urgenta unde se pot parca masinile lovite in curba, si locul e intens utilizat, statea si radarul la panda in zona pana au realizat ce periculos e acel loc si pentru ei
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Lyvyoo

Fac DN2 (B - VN) de 10 ani si pot sa confirm ca niciodata nu a fost mai apasatoare ca acum solutia 2+1.
Chiar weekend-ul acesta am fost din nou, parca mai atent si mai temator ca alta data dupa atatea evenimente mortale, si a nu stiu cata oara am vazut "accidente ca si facute" evitate la secunda, accidente in lant (aseara 3 tiruri lipite / strivite in lant + unul la Sinesti + 3morti spre Adjud). S-a ajuns ca inclusiv noaptea sa se depaseasca pe banda ingusta / de urgenta (sau cum s-o chema), desi coloana mergea cu 120 constant. Liniile duble continue demult nu mai conteaza...

Ca si "solutie", de aprox. 2 ani, s-au implementat pe centura Buzau cateva portiuni de curbe periculoase lungi cu parapet NJ pe mijloc. INsa nu e in niciun caz o solutie pentru ca se cade intr-o capcana nasoala - tendinta pe DN2 (imposibil de schimbat) este ca masinile ce ruleaza la 80-100 (sau chiar 120-130 daca ai bizon grabit in spate) sa mearga pe banda de urgenta. Daca in aceste portiuni cu NJ cedezi retragandu-te pe banda de urgenta, apare riscul major de a calca cu o roata pe acostament sau in gropi, pentru ca bizonul forteaza depasirea intre tine si parapet NJ, chiar noaptea si la viteze mari, iar asfaltul este pe alocuri "mancat" pe marginea benzii de urgenta, deci nu e loc efectiv sa se mearga in doi. Acesta e un exemplu perfect de aplicabilitate 2+1 sau de 1+1 , dar in niciun caz tigania aia de 1+ 1/2 si parapet NJ.   

prd.marius

Nu stiu daca s-a mai vorbit de subiectul asta, dar si DN1C ar trebui transformat in 2+1.
Configuratia e cam aceeasi cu cea de pe DN2. 2 benzi pe sens plus acostament.
Si acolo se circula foarte rau. Viteza foarte mare. Depasiri la limita. etc.

Nu pot sa-mi dau seama ce minte luminata "a inventat" drumurile astea in Ro.

dragos76

#397
Quote from: thinker on October 01, 2018, 11:43:51 AM
- portiunea modernizata de 4.5 km, inainte era in afara localitatii la 90km/h acum e la 50 km/h si o treime poate la 70 km/h cu toate ca avem 2+1 si 2+2. Curba unde sunt parapetii in loc sa aiba un profil mai usor dupa modernizare, are acum un profil mai strans, asta e senzatia mea
- limita de 50 km/h incepe cu mai mult de un km inainte, soferii vad ca nu e nici un pericol si revin la viteza de croaziera

Din păcate nu e singular cazul cu zone periculoase unde se implementează măsuri de reducere a riscului de accident, dar unde se păstrează limițări aberante de viteză. Cred că am mai pomenit de exemplul curbelor de pe DN1 (pe o porțiune 2x2) pe raza județului Cluj între Vâlcele și Mărtinești. În trecut au fost acolo accidente foarte urâte cu victime, prin pătrunderea pe contrasens. De când s-au instalat parapeți NJ pe mijloc, eu nu am mai auzit de nici un astfel de incident; se circulă destul de cursiv, și cam toată lumea abordează fără probleme curbele cu viteză de 70-80km/h. Dar limitarea a rămas tot la 50km/h.

Am trimis o sesizare poliției rutiere prin care să justifice de ce limita de viteză a rămas așa de mică, din păcate am primit un răspuns foarte "lemnos", prin care eram informat că în codul rutier se impune o limită de viteză în orice curbă periculoasă semnalizată ca atare. Tehnic o fi așa, dar din păcate ceva nu pușcă, când 99,9% din oameni merg pe acolo cu viteză (mult) superioară celei reglementate, și totuși nu se întâmplă nici un accident.



PS. Ionuț, ăsta ar trebui mutat la Legislația rutieră, sau la semnalizare. Oare e o modalitate prin care noi să putem muta un post, odată creat? Sau care ar fi modalitatea prin care să îți dăm cât mai puțin de lucru, în astfel de cazuri?

TibiV

Cum ce trebuie facut ?...
Trebuie aprobata legea (contestatata la CCR de Iohannis) potrivit careia politia trebuie semnalizata cu "faruri si tălăngi" cu 2 km înainte, ca nu cumva sa stea cu radaru' si sa prinda soferu' nevinovat si sa il amendeze...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

Am pus la topicul MZA un mesaj (si) despre normativele suedeze de dimensionat drumuri functie de flux si MZA, si rolul jucat de 2+1 in strategia suedeza.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=958.msg215158#msg215158

Ionut

VIDEO De ce este extrem de periculos drumul european E85 şi de ce o şosea de mare viteză ar salva multe vieţi: explicaţiile specialiştilor

Aproape 80 de oameni au murit anul trecut pe această rută şi 180 au fost răniţi. Multe accidente s-au produs, din cauză că unii şoferi consideră că şoseaua are două benzi pe sens - deşi, în realitate are doar una şi un acostament. Pentru că pe fiecare sens şoseaua are o bandă de 3 metri şi jumătate şi un acostament îngust, două maşini mari nu pot circula în paralel. Reprezentanţii asociaţiei Pro Infrastructura susţin că din această cauză se produc multe accidente.

Adevarul

cristi5

#401
^ Mesajul nostru e intepretat in fel si chip, se pare ca trebuie repetat. Eu as zice asa: A7 nu e nici macar proiectata, este la 7-10 ani distanta, DN2 trebuie amenajat 2+1 maine daca permite programul... Trebuie pornit cu portiuni de proba in afara localitatii si proiectat cu grija separarea de sens cu mici intreruperi in localitati (1+1 eventual cu zone de depasire unde se poate)

reed

Ca si adaos,la suedezi WRSB ul se foloseste si la autostrazi


prd.marius

Desi scrie "Drum expres" in titlu, eu nu cred ca e asa, de aia pun aici.
https://stirile.oradesibiu.ro/2018/10/04/video-inca-zece-kilometri-de-drum-expres-pe-valea-oltului-de-la-boita-pana-la-vestem/
Si pana la anul e gata.  :lol:
Si vor sa faca si de la iesirea din Talmaciu pana la sensul giratoriu de la Vestem inca o banda. Pe unde o trec pe sub podul de cale ferata, poate numai ei stiu. Si asta pana la anul.

Stiti voi mai multe detalii?