2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

cristi5

#375
Quote from: thinker on September 26, 2018, 11:23:27 PM
Da o banda pe sens duce mult trafic, daca e si la 90 km/h si mai bine. Dar Valea Oltului traverseaza multe localitati, si daca sa spunem ca ar fi o coloana de la un capat la altul, aceasta ar merge cu viteza minima dintr-un punct, daca aceasta e de 30 km/h toata Valea Oltului se va misca cu 30km/h, daca e 10 km/h toata Valea Oltului se va misca cu 10 km/h.

Nu e chiar asa, pentru ca incetinirea la 10 km/h se propaga cu o anumita viteza. Dar cred ca suntem de acord ca trebuie eliminate obstacolele pentru ca in prezenta obstacolelor, 2+2 sau 2+1 nu ajuta la nimic. Pe 2+2 inaintezi un pic mai repede pana la coada cauzata de obstacol, apoi astepti mai mult acolo.

Quote from: thinker on September 26, 2018, 11:23:27 PM
2. CESTRIN 2015 - traficul a mai crescut intre timp cu 20-30%, spun din observatii personale + cresterea volumului de marfuri miscat pe aceasta axa, vedeti evolutia exporturilor

20-30% e estimarea ta? Pentru ca estimarea pe care am vazut-o eu e ca traficul creste cu 50% in 10 ani. Ne putem uita comparativ la precedentul CESTRIN (2010 parca). Oricum, cred ca depopularea masiva a Romaniei va contrabalansa cresterea economica si va reduce cresterea traficului.  Pe de alta parte, multa marfa migreaza de pe CF pe rutier...

Cred ca ce vedem pe RmValcea-Calimanesti e trafic determinat de o pereche de "poli" aflati la distanta relativ mica. 19 km trafic mare, urmat de 60 km trafic de 2+1 sau chair 1+1 foarte aglomerat.

E clar ca daca te apuci sa largesti un drum cu MZA 16k faci direct 2+2 cu separare de sens daca ai loc. Si acolo pare sa existe loc, mai putin in localitati (de ex la Seaca, Gura Vaii) unde casele sunt cam lipite de drum. Dar daca nu rezolva trecerile de pietoni, efectul 2+2 va fi mult redus pt fluenta.

Odata rezolvate obstacole, daca o portiune e prea ingusta 2+2 se combina bine cu 2+1 . Nu trebuie sa vedem tot in alb si negru (numai 2+2 sau numai 2+1), orice adaugare de zone cu 2 benzi pe sens la un DN 1+1 va fi benefica.

Pe de alta parte, avem semnale ca CNAIR/politia se tem de 2+1 in localitate, prefera sa lase DN2 fara separare de sens in localitati. Deci asta e o discutie mai larga si mai lunga dar sper ca se vor gasi solutii.

Quote from: thinker on September 26, 2018, 11:23:27 PM
5. Se mai poate imbunatatii ceva si cu solutii simple gen semafoare cu buton Talmaciu si Calimanesti, dar nu stiu daca legal pe drum european se pot amplasa, si poate ar mai fi cate ceva cu impact mai mic. Dar problema se mentine.

Ceva trebuie facut si la Talmaciu si la Busteni. Nu cred ca semafor, ci denivelat cumva, nu stiu. Dar factorii de decizie fac management optimist: lasa ca facem autostrada maine asa ca azi nu mai trebuie sa facem nimic. Cel mai simplu.  Timpul trece, leafa merge.

Suntem de acord ca dat fiind ca autostrada de munte nu exista in Romania, riscurile de intarziere sunt uriase. 20 de ani minim. Catararea autostrazii pe VO va fi o provocare inginereasca uriasa. In timpul asta, sa lasi DNurile asa cum sunt, este criminal. Si DN1, si DN7, si DN2. Primul pas este eliminarea obstacolelor si separarea sensurilor.

Quote from: thinker on September 26, 2018, 11:23:27 PM
6. Luati in considerare aceasta solutie, nu inlocuieste autostrada, dar aceasta sufocare actuala va avea un impact economic major in urmatorii ani si pentru aceasta zona dar si pentru toata tara. Va fi artera critica lipsa, traficul dinspre granita se va gatui serios la intrarea pe Valea Oltului

Nu e chiar asa dramatic (deocamdata). 14-15k nu e trafic de autostrada. Poate ne spune Ionut cat are A1 pe centura Sibiului (trafic mai mare, peri-urban) si la vest de Sibiu. Valoarea de la vest de Sibiu va fi aproximativ egala cu traficul de 13k de pe VO, banuiesc ca un pic mai mare. Faptul ca e auotstrada nu inseamna ca are automat trafic peste 20k MZA. Deci nu va fi o gatuire ca atunci cand descarci 30kMZA de pe A pe un DN, cand coada se intinde cativa km pe autostrada.

De-asta sic ca rezolvarea obstacolelor si separarea sensurilor pe VO ar ridica drumul la provocarile "deceniilor de asteptare dupa PiSi".

cristi5

#376
Quote from: JohannDB on September 27, 2018, 11:43:35 AM
Mă gândeam la soluția de DN 2+1 și ca reflexie a experienței deja căpătate la trecerea din două benzi la o bandă, chiar pe Valea Oltului, nu pot să nu mă gândesc la un lucru... Cum va forța românul reintrarea pe banda din dreapta. La "alții" se învață, se practică și se și semnalizează acel/acea principiu/manevră tip "fermoar", de care mai ales bizonul localnic nu cred că a auzit.

E clar ca fermoarul trebuie promovat si legiferat (am pus ideea la schimbari de normative) dar daca bine inteleg, in Suedia cel putin, pe 2+1 la revenirea pe banda nu se aplica fermoarul ci revenirea din depasire. Adica daca n-ai loc sa revii, nu te bagi in depasire.

Drumul e marcat foarte defensiv/sigur, in zona 2->1 e desenata o insula hasurata terminata cu linia continua (din stanga soferului) care ajunge chiar si la cativa metri departare de separatorul median, tocmai pentru a reduce riscul ca cel care depaseste sa se apropie prea mult de separator in aceste zone. Localnicii stiu asta si se baga, pt ca stiu ca daca sunt foarte aproape de linia continua tot mai au loc pana la separator. Eu depasesc mult pe 2+1 si am patit de multe ori sa revin "la mustata" (credeam eu) si in secunda urmatoare sa ma depaseasca un localnic.

Dar pt ca vehiculele merg in acelasi sens, si pt ca zonele de depasire au 2 km, problema nu e foarte mare. Daca Romania ar fi diferita la acest aspect ar vedea pe youtube filme cu "bizoni la revenirea pe banda" de pe VO de exemplu.

cristi5

Inteleg ca s-a discutat 2+1 alternativ la Europa FM azi-dimineata. Poate gaseste cineva clipul.

cristi5

Quote from: Ionut on September 26, 2018, 06:52:20 AM
MZA Valea Oltului. Date recensămînt CESTRIN 2015.

Râmnicu Vâlcea-Calimanesti 16000 (rotunjit)
Calimanesti-Talmaciu 13000 (rotunjit)

Pentru cei nu cred ca 2+1 duce 16k MZA va invit sa vizionati acest video, de la 7:17. Limita 2+1 cred ca e pe la 20-22k MZA.

http://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=202.msg182345#msg182345

Cu toate astea am zis ca cred ca o eventuala largire, odata inceputa, trebuie facuta la 2+2 daca e loc. 2+1 nu e nici o religie si nici all-or-nothing.

cristi5

#379
Quote from: rizzuh on September 24, 2018, 08:38:20 AM
Cristi, sunt cateva portiuni de 2+1 alternant pe DN7 (Valea Oltului) unde au pus in final parapete New Jersey. Mai sunt cateva pe DN65, unde la fel au pus NJ, insa acolo doar unde portiunea de 2 benzi este in urcare. ;)

Am uitat sa zic la vremea respectiva: am corectat articolul cand inca avea doar vreo 1000 views, multumesc!

http://www.contributors.ro/idei-si-solutii/drumurile-21-alternativ-sau-cum-poate-dn2-sa-devina-5-ori-mai-sigur/

A ajuns la 14k views si vedem cum il mai putem promova.

Comentariile sunt foarte interesante, de exemplu cineva spune ca CNAIR a raspuns:

Quote
Circulația alternativă propusă pentru DN 28 nu reprezintă o soluție, participanții la trafic sunt obișnuiți cu modul de circulație de 1 banda pe sens plus acostament. Modificarea regimului de circulație ar putea genera accidente cu consecințe foarte grave. O soluție foarte buna ar fi crearea a cate 2 benzi de circulație pe sens separate fizic cu parapet de protecție, astfel încât fluxurile de circulație să nu se intersecteze. La nivel CNAIR se analizează această soluție care are implicații financiare mari, dar ar reduce foarte mult numărul accidentelor.

http://www.contributors.ro/idei-si-solutii/drumurile-21-alternativ-sau-cum-poate-dn2-sa-devina-5-ori-mai-sigur/#comment-357071

GrmmrNzi

Mai trebuie să corectezi și cei "partu morți" din prima propoziție, când ai timp :D :D

thinker

O sa vorbes despre traficul pe Valea Oltului in conditii spre foarte bune, trafic lejer.  Duminica 30.09.2018, plecare din Rm Valcea 11.00, o ora cu trafic lejer.

Contorizarea am facut-o de la iesire din Caciulata spre Sibiu, (peco OMV) incepand cu ora ora 11.30- pana la sens giratoriu Talmaciu cu Brasov si Sibiu ora 12.28.,  61 km, drum cu trafic liber, decent pentru Valea Oltului. De accea am si ales aceasta ora pentru traversare.
Numarat 1012 vehicule pe sensul opus (Sibiu-Rm Valcea), din care d cu o aproximatie de poate +/-5-10% (mi-a fost un pic greu sa le contorizez):
- 40 motociclete
- aproximativ 80 camioane cu semiremorca TIR, 5 axe
- sub 10 autocamioane fara remorca/semiremorca 2-3 axe
- 8-10 autocare de +54 locuri 2 si 3 axe
- aproximativ 7-10 ansambluri de dubite +semiremorci ce transportau 1-3 autoturisme  pe platforma - 3-4 axe
- resul pana la 1012 sunt autoturisme si cateva dubite cu doua axe, categoria B

De la sens giratoriu Talmaciu cu Brasov si Sibiu ora 12.28 - pana la Talmaciu variante de intrare/iesire autostrada ora 12.35 am numarat alte 170 de vehicule pe sensul opus.
Pana la sensul giratoriu cu mallul (supermarketurile de la intrare in Sibiu) am numarat alte 70 de vehicule ora12.40

E mult, e putin, e doar o prima privire.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

thinker

#382
@ cristi5

Nu e chiar asa dramatic (deocamdata). 14-15k nu e trafic de autostrada. Poate ne spune Ionut cat are A1 pe centura Sibiului (trafic mai mare, peri-urban) si la vest de Sibiu. Valoarea de la vest de Sibiu va fi aproximativ egala cu traficul de 13k de pe VO, banuiesc ca un pic mai mare. Faptul ca e auotstrada nu inseamna ca are automat trafic peste 20k MZA. Deci nu va fi o gatuire ca atunci cand descarci 30kMZA de pe A pe un DN, cand coada se intinde cativa km pe autostrada.

De-asta sic ca rezolvarea obstacolelor si separarea sensurilor pe VO ar ridica drumul la provocarile "deceniilor de asteptare dupa PiSi".


Renault a plecat cu Dacia in Tangier cu o investitie radicala intr-o noua fabrica din cauza acestei infrastructuri. Acolo au riscat, si apoi au avut si avantaje cu forta de munca mai ieftina, pe o periada de cativa ani. Probabil ar fi preferat sa investeasca gradual in cresterea productiei la fabrica de la Mioveni, cu investitii si costuri mult mai mici. Ce impact a avut oare in economie daca aveam la Pitesti o fabrica sau doua fabrici de 700 000- 800 000 de vehicule pe an? Cati alti suplieri de componente am fi relocat in plus in Romania? 100 000 de locuri de munca numai de aici probabil asa la o prima privire. Acesti oameni cu familiile lor au emigrat in vest. Acesta e numai exemplul Dacia.
Eu spun ca este dramatic si pentru economie si pentru romani.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

Vlad94

Un alt drum unde ar functiona foarte bine 2+1 este DN59 (Timisoara-Sag-Moravita).

tom_sawyer

Astazi din nou 3 morti pe DN2, impact frontal pe contrasens, tot in Vrancea:

https://forum.peundemerg.ro/index.php?topic=57.msg214910#new

Pacat ca la discutia cu Sova n-ati adus in atentie si subiectul DN2, cred ca si cei de la asociatiile din Iasi ar trebui sa-si puna mai mult problema.


Ionut

A ajuns discuția despre 2+1 la Sova. Cică el se declară pro 2+1 alternativ.

driver_x

Nu inteleg cati mai trebuie sa moara pe struto-camila asta de drum ca sa faca cineva ceva. Separarea sensurilor mi se pare absolut obligatorie... Nu stiu daca mai exista un alt DN cu atat de multe cruci pe margine... Pana inceperea lucrarilor ar trebui umplut cu radare si ar trebui sa se dea amenzi in draci. Lipsa autostrazilor nu e o scuza sa conduci ca inconstientul si sa omori nevinovati.

prd.marius

cristi5, total de acord si incantat de ce zici despre 2+1 pe VO.
Dar drumul pe VO trece prin destul de multe localitati, si unde nu se intampla asta, are muntele intr-o parte si Oltul in cealalta.
Nu vreau sa caut nod in papura. Scriu asta doar in speranta ca mi-ai putea explica, pe scurt, cum s-ar putea face 2+1 alternativ pe VO.
Trec destul de des prin zona si clar mi-ar placea sa nu merg mereu cu grija ca intra vreunul in mine.

cristi5

#388
2+1 alternativ nu e "all or nothing" ca autostrada. Poate fi lasat 1+1 (cu separare de sens) pe distante de pana la 3 km unde nu incape 2+1 sau 2+2. O banda fara obstacole duce trafic de 16k MZA daca nu e prea lunga. Asta se vede pe filmarea legata in mesajul meu de mai sus, e 1 km unde sunt practic 1+1 cu separare de sens iar drumul are MZA 16k.

Pe scurt, peste tot unde se poate largi, se face banda/benzi de depasire. E mai complicat decat pe DN2 dar spre deosebire de DN2, pe VO s-au implementat deja cateva alternante (cu si fara separare de sens).

Nu stiu cat e de fezabil, dar din moment ce exista disponibilitatea CNAIR pentru largirea drumului, putem spera. Trebuie insa ajuns la portiuni suficient de scurte de 1+1 ca sa se poata pune separare de sens pe ele (si deci pe aproape toata lungimea drumului)

Dar fara eliminarea obstacolelor se va castiga doar siguranta, nu si viteza...

Din pacate inteleg ca unele accidente sunt cu parapetele median. Ceva nu e bine amenajat in astfel de cazuri...

prd.marius

Mersi pentru explicatii.  :cheers:
Legat de accidentele cu parapetele median, eu cred ca nu numai CNAIR poarta vina. Sunt o gramada de teribilisti care merg foarte tare, viteze de autostrada pe acolo.
Din pacate, nu stiu ce ar trebui facut ca si la noi sa iti fie frica de amenzi cum e in vest (ca si ei tot cu "forta" s-au civilizat).
La noi, aproape legea junglei.