2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

TibiV

Quote from: cristi5 on October 04, 2018, 09:20:19 AM
^ Mesajul nostru e intepretat in fel si chip, se pare ca trebuie repetat. Eu as zice asa: A7 nu e nici macar proiectata, este la 7-10 ani distanta, DN2 trebuie amenajat 2+1 maine daca permite programul... Trebuie pornit cu portiuni de proba in afara localitatii si proiectat cu grija separarea de sens

Eh, aici este aici....
Cine proiecteaza "cu grija", si mai ales... cu grija pentru ce ?....

Daca proiecteaza niste CNAIR-isti care nu chef de sarcini suplimentare, se poate proiecta sa iasa "uite, s-au blocat toate drumurile laterale, e mai rau ca inainte!..."

Oare nu exista programe europene de transfer de know-how ?....

Adica proiectarea sa se faca printr-un program interguvernamental european fix de catre cei care sunt "meseriasi in 2+1"?...
Mai pe scurt: nu se poate face o treaba de genul CNAIR zice "va dam experimental 20-30-50 km de DN2, proiectati voi"?...

Unde "voi" sa fie niste suedezi "de meserie"?...
Caci daca proiecteaza "specialistii" CNAIR, clar se va dovedi in 3 luni ca "poate merge in Suedia, dar in Romania nu merge, pentru ca deh, alta natie..."

(Sunt convins ca se poate "dovedi stiintific" ca, daca in Suedia legea lui Newton face merele sa cada vertical pe pamant, in Romania merele cad usor in sus si "se satelizeaza", caci "la noi e altfel"...
Sau, si mai bine, nu apuca sa atinga pamantul caci le-a furat cineva pe traseu...)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Allex

Auzisem azi pe la stiri ca CNAIR/Neaga ar vrea sa separe sensurile pe cateva zone din DN1, DN2 si DN7, insa nu a precizat nimic despre 2+1 alternativ. Au dat exemplu doar zone de pe DN2 intre Bucuresti si Urziceni unde sunt curbe periculoase.

Quote from: prd.marius on October 04, 2018, 02:36:40 PM
Desi scrie "Drum expres" in titlu, eu nu cred ca e asa, de aia pun aici.
...
Stiti voi mai multe detalii?

O fi drum expres dar nu in regim de autostrada ;)
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

thinker

#407
Daca tot discutam de siguranta rutiera, CNAIR supraliciteaza si promite parapeti cu role in curbele de pe Valea Oltului inca din aceasta toamna - inteleg ca se refera la sectorul recent modernizat 2+1 si 2+2, sa inlocuiasca cei 200-300 m de parapeti NJ din beton cu parapeti cu role.

Aici cred ca ar merita o discutie serioasa daca parapetii cu role sa fie doar pe mijloc sau sunt necesari, e ok sa fie si pe laterale.

http://www.turnulsfatului.ro/2018/10/04/proiect-pilot-pe-valea-oltului-parapeti-cu-role-in-curbe/
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

rizzuh

^^ Macar e drum de mare viteza? Sau e drum de mica viteza? Sunt limitari de 50 km/h, foarte expres se circula la marea viteza de 50 km/h.

adiarc

Separarea trebuie facuta imediat....de anul trecut in zona DN1 Sibiu-Vestem de cand s-au separat sensurile cu parapeti de beton,pe aceste portiuni nimeni nu a mai intrat pe contrasens si nu s-a mai produs nici un accident grav ...sunt excelente,dar prost intretinute ( gurile de jos pt scurgerea apei sunt de ceva timp colmatate cu nisip)
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

thinker

#410
Bine punctat adiarc, banuiesc ca asta e cauza principala pentru accidentele de pe Valea Oltului pe 2+1 in curba cu parapeti NJ - impiedicarea scurgerii rapide a apei,am mai zis asta pe undeva, deci acvaplanare in curba.
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

cristi5

O alta problema cu NJ e ca daca-i loveste TIRul se imprastie ca popicele si blocheaza toata Valea Oltului (auzit de la cineva care lucreaza in domeniu)

adiarc

da..corect...dar mai bine decat sa te intalnesti față in fața cu tirul...mai sigur de atat e doar autostrada....sau cele cu role si wrsb...dar ma indoiesc ca pot oprii un tir
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

cristi5

WRSB poate opri un camion cel putin, e un video mai sus pe topic.


Lyvyoo

Oare posibila solutie cu role ca si separatoare de sens, se va lega si de o eventuala configuratie 2+1?
https://stirileprotv.ro/stiri/auto/separatoare-cu-role-pe-cele-mai-periculoase-drumuri-vom-fi-primii-din-europa-cu-sistemul.html

In reportaj nu precizeaza de 2+1  dar se vorbeste de doua benzi, fara a preciza alternativ sau continuu: " Cu această ocazie, circulaţia va fi reconfigurată. Adică, în zonele unde va fi mai aglomerat se va circula pe două benzi, iar pe sensurile unde va fi mai lejer, pe o singură bandă."

voicul

Sa ne aducem aminte ca CNAIR a decis foarte multe gen: PISI si PPP - A3.

Deci sa ne concentram pe motivele reale:

"Reprezentanţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu ştiu deocamdată la cât se ridică investiţia, dar speră să convingă producătorii să monteze câteva, de probă, gratuit."

cristi5

Da, deci asta cu prapetii cu role cred ca e din ciclul "hai sa va bag sub nas o chestie nemaivazuta pe la noi, pe post de perdea de fum, ca sa para ca lucrez". Mirodenie rutiera din extremul orient. Sa aiba si comunitatea ce povesti pe forumuri.

Sorinus

Cred ca trebuie continuata presiunea, altfel o sa deturneze ideea asta f buna cu WRSB-ul si o vor transforma intr-o mizerie locala (1km de proba cu role d-alea, gratis de la producator, si atat).

Granata06

De ce nu ar face sectoare experimentale cu ambele solutii?

Kidu

Zau ca suntem in situatia chelului cu tichie de margaritar. Nu punem WRSB care e solutia cea mai "slim" si cea mai usora de implementat, nu punem parapete metalic clasic care la fel e usora de implementar si destul de sigura pentru ca e tot un parapete elastic in schimb nascocim ideea asta exotica cu rolele pentru a distrage atentia tuturor dupa cum bine a remarcat si "cristi5".

Se vor scarpina in cap si in alte parti anatomice, vor face n analize si "brainstorming-uri" in speranta ca presiunea mediatica va scadea si ei o vor putea lasa dupa aia in coada de peste in dulcele stil clasic cu care ne-au obisnuit.