2+1 alternativ în România

Started by cristi5, October 12, 2017, 01:05:43 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

thinker

Cu ce acoperi un scandal mare?  Cu unul si mai mare.
Data viitoare vor promite Hyperloop pe Valea Oltului  :lol:
Infrastructura de transport e sistemul prin care circula sangele unei tari. Romania are prea multe cangrene, prea multe artere lipsa.

TibiV

Just counting....  >:(

Quote from: AlexAllex on September 30, 2018, 06:44:31 PM
Grav accident pe DN2, jud. Vrancea, în care au fost implicate două autoturisme. Trei morți și cinci răniți.
http://m.hotnews.ro/stire/22729706
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

cristi5

#422
Traficul pe drumul 265 de langa Stockholm, HP 2+1 cu tunel 1+1, ori a crescut ori nu m-am uitat bine data trecuta.

Partea de vest (29,9k MZA) este autostrada FP pe 2x13m.

Partea din mijloc (19,5k MZA) este 2+1 HP (1+1 in tunel) si ma mir cum functioneaza la asa trafic mare. Probabil functioneaza pt ca e destul de scurta (4,4 km)

Partea de est (13,5k MZA, 3,6km) are trafic normal pt un 2+1.

Am pus o supraveghere waze sa vedem cum se comporta luni dimineata
http://pum.project-online.se/status?at=265




Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

"".......dar prost intretinute ( gurile de jos pt scurgerea apei sunt de ceva timp colmatate cu nisip)......""
"".......in curba cu parapeti NJ - impiedicarea scurgerii rapide a apei,am mai zis asta pe undeva, deci acvaplanare in curba.""

   Două citate ale unor colegi, cu probleme reale ale acestor parapeți N.J. (treaba cu acumularea apei și-n aliniament este foarte serioasă, atât vara cât mai ales acum la vreme rece, când deja la puțină umbră poți da de gheață), care mai au o "hibă": blochează multe animale și în nu puține zone întâlnești cadavre făcute terci și pe care numai timpul le face să dispară, că de curățat/înlăturat...le e scârbă tuturor!!

cristi5

Quote from: cristi5 on November 24, 2018, 03:18:56 PM
Partea din mijloc (19,5k MZA) este 2+1 HP (1+1 in tunel) si ma mir cum functioneaza la asa trafic mare. Probabil functioneaza pt ca e destul de scurta (4,4 km)

Am pus o supraveghere waze sa vedem cum se comporta luni dimineata
http://pum.project-online.se/status?at=265

Mi se pare ciudat ca status-ul arata liber luni dimineata pe 19,5k MZA. Poate e o problema la supravegherea mea... Pun aici link-ul direct waze, poate vede cineva o coada. Am observat un galben saptamana trecuta, 57 km/h in tunel, dar inainte sa pun supravegherea...

https://www.waze.com/location?ll=59.48809855%2C18.11034266&navigate=yes&zoom=14

cristi5

^ asa arata traficul dimineata pe varf de flux. 265 e 2+1 de la punctul galben din mijloc pana la E18 (dreapta). E liber, mai apare din cand in cand galben (40 km/h) in tunel pe directia est-vest, probabil pt ca e trecere 2->1 chiar inainte de tunel pe acel sens.

Drumurile blocate din vest si sud sunt autostrada FP, MZA 30k si peste. E18 la nord de 265 (dreapta sus) e 2+1 si e tot liber, MZA 16k+. Deci au nimerit la fix dimensionarea drumurilor.

Deci pare ca 265 2+1 e ok la trafic de 19,5k MZA (dar segmentul e de 5 km). Poate conduc intr-o dimineata acolo sa vad la fata locului.





Powered by API/PUM imgur uploader

JohannDB

2+1.......
     Să coborâm "ceva" mai jos, pe la alții.... Unde dai tot pe "naționale" (Bundesstrasse) de aceeași formulă, de 2+1 alternativ; nu discutăm de M.Z.A.. Sectorul vizat este pe B 311 și B311/B32 (combinat), între Mengen - Herbertingen - iar B311 (simplu ieșit din "combinația cu B 32) până pe la Ertingen (unde în zona de vest a localității B 311 se "îngroapă într-un tunel ciudat" cu acoperiș de sticlă pe mare parte din lungime  (ochiul lui "Gogu" vede bine zona)....
     Și totul fără separatoare; fără "betoane", fără "sârme"; numai marcaj longitudinal și semne pe dreapta..... Era o zi de duminică pe la ora prânzului, în 11.11.2018......




















Powered by API/PUM imgur uploader

dr4qul4

Asta am zis si eu> 2+1 fara separare este mai bun decat 1,5+1,5, din simplul motiv ca organizeaza traficul. Nu se mai merge la mica intelegere. Nu mai mergu cu: acum depasesc eu ca va ceda celalalalt. Totul e clar.
separarea de sens e un plus, bineinteles, dar stii ce aduce cel mai mare beneficiu? intersectia denivelata din pozele tale.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

JohannDB

  Păi, s-o luăm așa, de sus în jos, poza a 3-a, este pe Google situată aici; iar sensul deplasării este dreapta imaginii, respectiv spre intrarea în B312 spre A7......





Powered by API/PUM imgur uploader

Și ai dreptate cu intersecțiile denivelate, dar nu toate unele sunt ca aici în imagine ( poza de mai jos, situată în spatele fotografului cu circa 800-1000 m ; drumul principal B311/B32 este de jos/stânga spre sus/dreapta)....




Însă sunt multe intersecții, ca aceasta din imagine, aflată mai spre vest, ( în spatele fotografului, cu cca 2,5-3,3 km, cu vreo 2km mai la vest de intersecția denivelată de deasupra) și altele mai mari care arată precum în imaginea de jos ( o ușoară mărire scoate mai mult în evidență marcajul)





Powered by API/PUM imgur uploader


Powered by API/PUM imgur uploader

  Astea toate se pot face, însă e nevoie și de constrângere pentru a obliga "ultimul bizon" să respecte parcursul/sectorul și atunci cheltuielile pe construcție pot fi mult mai mici......

DragosTm

#429
Doar că bizonii o sa dispară în momentul în care:
1) o să avem infrastructură pt. distanțe lungi în condiții de viteză ok și fără oboseală
2) amenzile de viteză să se aplice

Nemții au nativ o predispoziție către condusul rapid, dar prin îndeplinirea acestor două condiții, bizonii îs pe cale de dispariție.
Adică când știi că în jumătate de oră intri pe A nu prea îți vine pofta de depășiri periculoase. Când ai 10 ore de DN de condus, câștigi timp când poți, mai ales la început de drum când încă nu ești obosit.

ghrt

Bizonii dispar prin educaţie. Cât timp predomină reflexele de dinainte de '89, şi anume să te bagi cu tupeu în faţă că altfel rămâi nemâncat şi tu şi familia, reflexe transmise prin educaţia familială copiiilor chiar dacă problemele alea nu mai există, vor exista indivizi care se vor băga în faţă absolut iraţional.

Ce câştig crezi că ai la condus 10 ore pe DN dacă faci depăşiri periculoase, faţă de cineva care merge complet legal? Îţi pot răspunde că extrem de puţin, vorbim de minute. Cred că sub un sfert de oră. Am mers cu şoferi şi şoferi, uneori mă amuz spunând despre cineva că depăşeşte pe toată lumea, pe unii chiar de mai multe ori. Merită să îţi rişti viaţa pentru aşa ceva?

Bizonii vor mai dispărea atunci când e parapete în stânga (uneori trebuie şi în dreapta). Asta cred eu că ar fi necesar la noi.


Cont (aproape) inactiv.

voicul

 :lol:
De pus in rama si de folosit:
Unii depasesc pe toată lumea, pe unii chiar de mai multe ori !!!  :lol:

DragosTm

#432
@ghrt
Total de acord și cu asta, și cu faptul că mulți depășesc doar să arate că ei îs mai tari.
Oricum, ca să nu ducem discuția în off-topic, ideea e că în România momentan un 2+1 are nevoie de separator de sens, dacă vrea să mărească efectiv siguranța, altfel mulți o să taie linia continuă.

vancouver

Deci inca o data: capacitatea 2+1 este identinca cu 1+1. Pe zona de 2 ajung numai acele masini care reusesc sa treaca de zona de 1. Si daca totusi ajung mai multe (de ex. din drumuri secundare aducatoare de trafic), la urmatoarea reducere de la 2 la 1 vor trece strict atatea masini cate permite un drum de 1. FIZIC nu se poate altfel. Ce e in plus se manifesta ca ambuteiaj temporar, pana cand din spate vin mai putine vehicule decat "scapa" in fata. Deci cum ai lua-o fizic nici o masina in plus nu poate trece de zonele de 1. Restul sunt lucruri ce tin de confort sporit pe 2+1 (ex. lipsa nervozitate la depasiri, etc...).

Fac aceste precizari in contextul discutiei de pe threadul A1, legat de o eventuala largire la 2+1 a zonei Holdea-Margina.

Asa cum am spus si pe threadul A1, discutia generala este clara, 2+1 este mai bun decat 1+1, mai ales in zonele cu urcari, dar raman la parerea ca pe Holdea-Margina ar face mai mult rau decat bine. Inca o data, nu exista nici o crestere de capacitate, doar de viteza si confort la vehiculele mici. La confort intra inclusiv lipsa de nervozitate, asta apropos de postarea lui @icristian de pe A1.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

TibiV

Quote from: vancouver on December 09, 2018, 10:21:00 PM
Deci inca o data: capacitatea 2+1 este identinca cu 1+1. Pe zona de 2 ajung numai acele masini care reusesc sa treaca de zona de 1.
Quote from: vancouver on December 09, 2018, 02:52:46 PM
Atrag inca o data atentie, ca se pare ca unii nu inteleg: 2+1 are capacitate IDENTICA cu 1+1.

Pe alte topicuri am fost de acord 100% cu tine, dar aici avem o problema...

Esti convins?...
Pe logica asta, 2+2 (sau 2x2...) are DOAR capacitate dubla fata de 1+1.
Dar 2+2 (basically, autostrada...) are o capacitate de cel putin 3 ori mai mare decat aritmeticul 2x(1+1).
De unde o veni diferenta?!...
Oare din faptul ca vehiculele lente pot fi depasite oricand de cele mai rapide?....

Caz in care calculul spune asa:
1+1=100% (MZA 10k)
2+2 (A)=300% (MZA 30k)

2+1 alternativ= 1/2 din distanta capacitate de (1+1) & 1/2 din distanta capacitate de (2+2)
Per global, 2+1 alternativ iti da 200% din 1+1.... (MZA 20k)

Mai babeste...

1+1 cu toata lumea circuland legal, fara sa se arunce in depasiri bune pentru jurnalele de la ora 17, inseamna sa ai o coloana care circula cu viteza celui mai lent vehicul din coloana.

2+1 alternativ inseamna sa poti depasi in siguranta in 50% din timp (50% din traseu).

Deci este echivalent cu a circula pe jumatate din distanta pe o autostrada, iar pe cealalta jumatate pe un DN 1+1...

Oricum as suci-o, tot imi iese mult mai bine pe 2+1 alternativ....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)