News:

Unboxing Coradia Stream în depoul Alstom!
API admisă în structura partenerială pentru dezbaterile pe Politica de Coeziune post-2027!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

pasadia

Nu știu cine a inventat "borna de 1000km A+DX" (mare lucru, ce să zic!), dar știu că festivismul a revenit (vezi Johannis la Brăila) prin urmare sunt convins că borna va fi atinsă prin mari festivati la Otopeni.

Au tras de timp cu soluția de descărcare de la Surplacu, a forțat UMB-ul construcția in nordul Bucuresti-ului, dar pun pariu că se dorește să se facă mare sărbătoare televizată cu 1000km de autostrada + primii km din A0. Nu știu când va fi, doar zic asta căci văd că pe topicul de A3 unii inca cred că va fi inaugurarea din Ardeal mai întâi.

Ionut

Nu a inventat-o nimeni, pur și simplu de asta se tot vorbește public de vreun an și jumătate. Când atingem 1000, când atingem 1000. Evident, n-are nicio importanță în sine, e doar o chestiune simbolică. La fel cum nici când împlinești 50 de ani, să zicem, nu înseamnă nimic, e doar o cifră rotundă.

tom_sawyer

Sper ca după ce trece marele eveniment să se vorbească mai des de noua bornă, aia cu 100 km inaugurați anual.

Ionut

Am spus eu despre suta de km anual în nenumărate rânduri, în presă. Adică dublarea vitezei actuale. Ca să facem restul de 2000 km în 20 de ani, nu în 40.......

mike_us

^ Clar e important sa facem următorii 2,00km in 20 de ani sau cit o fi. Dar si mai important după mine e sa facem următori 500-600 repede 4-5 ani. Pe la 1,500-1,600 măcar devine un pic mai respirabil chiar daca nu e perfect.

mirceaeliade

QuoteCompania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis pentru site-ul RomâniaTV.net, lista sectoarelor de drum care vor fi deschise în 2023

1. Autostrada Transilvania (Nușfalău – Suplacu de Barcău) – 13,55 km.
Stadiu fizic: 90%.

2. Autostrada Transilvania (Chețani – Câmpia Turzii) – 15,70 km.
Deși termenul contractual este anul 2024, există o mobilizare foarte bună a antreprenorului, astfel că lucrările vor fi finalizate mai devreme de termen. Sfârșitul anului 2023 este termen asumat de către antreprenor.
Stadiu fizic: 37,86% (la momentul rezilierii), 32% (stadiu actual).

3. Autostrada A0 – Lotul 2 Sud (Vidra – Bragadiru) – 16,30 km.
Stadiu fizic: 80,44%.

4. Autostrada A0 – Lotul 2 Nord (Corbeanca – Afumați) – 19 km
Deși termenul contractual este anul 2024, există o mobilizare foarte bună a antreprenorului, astfel că lucrările vor fi finalizate mai devreme de termen. Sfârșitul anului 2023 este termen asumat de către antreprenor.
Stadiu fizic: 72%

5. Drum expres Craiova – Pitești – Tronsonul 3 (Valea Mare – Colonești) – 31,75 km.
Deși termenul contractual este anul 2024, există o mobilizare foarte bună a antreprenorului, astfel că lucrările vor fi finalizate mai devreme de termen. Sfârșitul anului 2023 este termen asumat de către antreprenor.
Stadiu fizic: 71%.

6. Drum Expres legătura Oradea – A3 (Autostrada Transilvania) – 19 km
Deși termenul contractual este aprilie 2024, există o mobilizare foarte bună a antreprenorului, astfel că lucrările vor fi finalizate mai devreme de termen. Sfârșitul anului 2023 este termen asumat de către antreprenor.
Stadiu fizic: 66%.

În total, în 2023, ar urma să fie inaugurați 116,3 km de drum de mare viteză:
64,55 km de autostradă;
50,75 km de drum expres.
sursa
Se fac calcule!  Macar declarativ inca mai planuiesc 100 anul asta. Sunt curios cum o sa rotunjeasca jumatatile din 3 si 4 ca sa dea 100.

cosminnus

Sa nu mai spunem ca la punctul 6 doar 13km sunt drum expres.

oneway

Macar au incetat sa mai minta ca se deschide anul asta A0S1
A0S3 - Aprilie/Mai 2025

montaniardul

#9008
Cred ca razboiul asta a mai "trezit interesul" cel putin pentru infrastructura rutiera pentru ca altfel nu ar fi nicio graba ...

gicu


shift2rail

^^ te referi la tranzitul cerealelor ukrainiene? Altfel, nu vad nicio legatura intre autostrazile din Ro si razboi.

lucianix

Poate razboiul de la guvernare in prag de an electoral sa mai puna presiune pe deschiderea de tronsoane noi.

montaniardul

@shift2rail @lucianix ma refer la faptul ca organismele internationale politico-militare (U.E. si NATO) pun presiune pe Romania sa-si construiasca mai repede (odata ...) infrastructura rutiera (cel putin) sa ajute (si) la trasportul tehnicii militare la granita de est a NATO.

mike_us

Quote from: gicu on August 10, 2023, 01:08:34 PMPunctele 3 și 6 au 0 șanse :)
6 intradevăr nu are șanse dar 3 măcar o deschidere parțiala cred ca se poate.

cosminnus

Au aparut update-uri pe harta CESTRIN (majoritatea, daca nu chiar toate, sunt datate 7 august):

A0 Sud L1 - 68.78% -> 70.99% (+2.21%)
A0 Sud L2 - 81.95% -> 84.85% (+2.9%)
A0 Sud L3 - 50.6% -> 53.37% (+2.77%)
A0 Nord L2 - 72% -> 80% (+8%)
A0 Nord L4 - 8% -> 10% (+2%)

A1 Pitesti - Curtea de Arges L5 - 36% -> 42.66% (+6.66%)

A3 Chetani - Campia Turzii - 32% -> 43% (+11%)
A3 Nadaselu - Zimbor - 54.25% -> 58.5% (+4.25%)
A3 Zimbor - Poarta Salajului - 27.05% -> 29.2% (+2.15%)
A3 Nusfalau - Supl. Barcau - 90% -> 94.28% (+4.28%)

A7 Ploiesti - Buzau L1 - 16% -> 20% (+4%)
A7 Buzau - Focsani T1 -  17% -> 17.5% (+0.5%)
A7 Buzau - Focsani T2 - 16% -> 18% (+2%)
A7 Buzau - Focsani T3 - 13% -> 14% (+1%)
A7 Buzau - Focsani T4 - 15% -> 16% (+1%)

Le-am trecut doar pe cele care, conform hartii, au inregistrat progres.