Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 16 Guests are viewing this topic.

vm75

Pe Bacau-Pascani progresul UMB se masoara la a doua zecimala, ceea ce corespunde din pacate realitatii din teren. Daca mai creste iarba posibil chiar sa scada cu 0,02%

cosminnus

^^^ Lipseste A0 Nord Lot 4 8% progres.

endre.kemenes

@mirceaeliade cum vine ca 1.05% la "avans notabil", dar 6% la Oradea nu?

mike_us

#8973
Știu ca s-a mai discutat ca numerele nu reprezinta exact situația, dar pe A0 sud parca s-au mai accelerat lucrurile cu progrese de 5, 7, 8%. Poate avem o surpriza plăcuta anul asta cu Alsim.

dr4qul4

Dezamagitor.
Singurii care au sanse sa termine anul asta (sau la inceputul anului viitor) sunt Turcii...Alsim si Nurol si ei nu au alte lucrari unde sa inceapa/accelereze. 
Sa speram ca nu trimit inapoi in Turcia utilajele si oamenii, ci vor da o mana de ajutor fratilor lor pe PiSi.

Mai e si Strabag care pare a avea ceva resurse libere, dar per total, piata pare sa fie suprasaturata. Sunt prea multe santiere pentru puterea constructorilor de la noi si la anul vor incepe sa vina si loturile de pe A8 si A13.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

tom_sawyer

Mulți strâmbau din nas legat de firmele turcești, dar până la urmă e un noroc că le avem pe piață.

mike_us

@dr4qul4 Eu vad 2 motive de optimism.

  • Faptul ca piața pare sa fie suprasaturata înseamna ca se muncește aproape de capacitate maxima de care suntem capabili.
  • După tabelul lui @mirceaeliade am calculat peste 140 km care au trecut de 60%. Mare parte din ei vor fi inaugurați pina in vara următoare.

dr4qul4

Strabag, Nurol, Erbasu, Bog'Art, Geiger, Tancard, Marcu, Danlin XXL si multe firme mici (si sunt zeci de astfel de firme in Romania) ar fi putut construi unele loturi mici (cum a luat Dimex acum la Turda). Sau mai mari daca s-ar fi asociat.
Dar e greu sa te bagi la o licitatie la care vezi ca se baga UMB-ul.
Acum inteleg ca UMB incearca sa cumpere firme mai mici (isi foloseste pozitia dominanta de pe piata), desi ideal ar fi fost sa le angajeze ca si subcontractanti/prestatori. Sunt sigur ca s-ar fi inteles la pret pentru acest lucru, dar UMB vrea mai mult.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

hefaistos

Îți înțeleg temerile dar pana la urma piata e piata. Inclusiv la achiziții.
Stii ceva nume?
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

mirceaeliade

QuotePe de altă parte, vicepreședintele PSD Olguța Vasilescu, a susținut că blocajul apărut în construirea drumului expres ține de faptul că fermierii ar fi solicitat amânarea exproprierilor terenurilor pentru a-și recolta culturile de rapiță, orz și grâu, pentru care au primit subvenții APIA, conform Mediafax.
https://www.mediafax.ro/politic/olguta-vasilescu-despre-blocarea-lucrarilor-la-drumul-expres-pitesti-craiova-fermierii-nu-au-recoltat-culturile-de-orz-rapita-grau-18229269
Probabil ce "scuza" s-a gasit pe DEx12 sa fie folosita si la A7.

mariusbalasa

@dr4qul4
,,Am stabilit deja ca vrem A1, care trece prin centrul tarii.'' ... Da, si nu-i rau daca am reusit sa le luam bani la E.U. pentru asta.
Dar ca: ,,A6 nu este o prioritate pt Romania.'' asta este o prostie cat casa poporului.
CAND NE VOM TREZI DIN PROSTIA ASTA ... va fi prea tarziu. E.U. nu va mai fi intereata sa ne de-a bani pentru A6...

dr4qul4

Prioritati sunt:
A0
A1
A7
DX12
A8 (pascani-iasi)

Restul sunt de umplutura. Nubzic sa nu sebfaca A6. Dar nu e grav daca o luam usor si facem intai Lugoj-Caransebes si Craiova -DTS. Partea montana.... ne putem apuca abia dupa ce avem A1 gata complet
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

a.l.x

^Ai pus A8 pe ultimu loc :lol:  , ai grijă să nu sară pe tine Urtoi sau fanii lui înfocați :lol:  :lol: . Oricum SF-ul pentru partea montană o să fie gata pe la sfârșitul lui 2025 ,începutul lui 2026, deci mai e timp. Cel mai important este să se semneze odată contractele alea,să primească ordinele de începere și sper să facă treabă bună antreprenorii.

dumbravaandrei

#8983
^^ spre 80% din lista aia se va termina in 5 ani. Dupa, lasam pampas sau ne amagim doar cu A3, A13 Boita-Mandra si ADX11?
Ca sa pastram ritmul actual (fara sa ne deoachem), tre sa ne apucam de sf + pt pentru inca macar 500-700km pe care sa ii fazam in urmatorii 5-10 ani. In acest context, A4 TL-granita BG, A6 si A13 Bv-Bacau.
Numai sa ne tinem de SF si apoi PT+DTAC ca la A7, ca sa putem beneficia la maxim de eventuale oportunitati. Ca daca era sa lasam fidic galben pe a7 in pnrr, n-aveam nimic din el pana in 2030.

N-are releventa apoi de care segment si pe unde il si construim daca ne cream premizele ca in 5 ani inchizi transa din ce ai proiectat. Chiar nu moare nimeni de la un decalaj de 5 ani cand incepinsa ai deja scheletul core-ului

horatiu.cosma

Ăștia 5-7 sute de km (chiar mai mulți) sunt deja în proiectare, in diverse etape: A8 montan, Pașcani - Suceava - Siret, Bacău - Neamț, Tișița - Albita, Timișoara - Moravița, Oar - Satu Mare, Constanta - Tulcea - Brăila - Focșani/Buzău, Brăila - Slobozia - Călărași, București - Alexandria - București - Târgoviște, Ploiesti - Găești, Ploiesti - Brașov, Bistrița - Dej - Baia Mare - Satu Mare.