Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

3 Members and 6 Guests are viewing this topic.

pasadia

@gruia88 si cat te gandesti ca totul ar fi putut fi rezolvat mult mai usor daca mergeam pe solutia initiala din MPGT-ul initial, ala al lui AECOM si pus in dezbatere de Rus. Aveai legata si Craiova de vest, si Brasovul de vest, si Craiova de Bucuresti si Constanta, si Brasovul de Bucuresti si Constanta.
Dar nu, toata lumea s-a axat doar pe PiSi caci toti credeau, atunci in 2014, ca se face PiSi peste noapte si vom avea retea de transport gata foarte repede. Si uite ca si PiSi dureaza, uite ca si A6 e ceruta...

Ma rog, eu sunt convins ca nu se va construi niciodata CoBra. Dupa cum am spus si atunci, e ilogic sa faci doua traversari ale Carpatilor atat de apropiate. Daca una va avea investitii mari, 2 benzi pe sens si viteza de croaziera de 130km/h, cealalta va avea cateva investitii mici, 1 banda pe sens, si viteza de croaziera de 60km/h.

TibiV

Quote from: gicu on May 30, 2024, 10:05:24 AMVineri după masă cei 158 km se fac în 4 ore, iar cei 250 pe autostrăzi s-ar face în 2 ore.

De acord.
Dar cei ~160 km cu CoBra construita ar putea fi facuti in 1h 20 min (presupunand o Vmax de 120km/h din Bucuresti pana in Brasov, ceea ce evident nu este cazul. Mai degraba va fi un pic peste 1h Buc-Bv). Cam jumatate din "cei 250 pe autostrăzi s-ar face în 2 ore"....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Liviu M

Quote from: gicu on May 30, 2024, 10:05:24 AMVineri după masă cei 158 km se fac în 4 ore, iar cei 250 pe autostrăzi s-ar face în 2 ore.
Vinerea după amiaza se golesc autostrăzile?  ???

FakeML

https://economedia.ro/compania-de-drumuri-scoate-proiectarea-din-3-contracte-de-autostrazi-si-drumuri-expres-deja-semnate-si-le-muta-in-licitatii-noi-pentru-proiectare-si-executie.html

QuoteCompania de Drumuri scoate proiectarea din 3 contracte de autostrăzi și drumuri expres deja semnate și le mută în licitații noi pentru proiectare și execuție

Compania de Drumuri a decis să elimine proiectarea din trei contracte de autostrăzi și drumuri expres deja semnate și să mute această etapă într-o nouă procedură de licitație pentru proiectare și execuție, arată instituția într-un răspuns transmis Economedia. ,,Contractele de servicii aferente obiectivelor invocate: Drumul Expres Focșani – Brăila, Autostrada Pașcani – Suceava, și Autostrada/ Drum Expres Craiova – Filiași – Târgu Jiu includ prevederi contractuale care permit CNAIR ca etapele de proiectare ulterioare Studiului de Fezabilitate (Proiect pentru Autorizarea Executării Lucrărilor de Construire, Proiect Tehnic de Execuție) să fie incluse într-un viitor contract de proiectare și execuție", a răspuns Compania de Drumuri pentru Economedia. Astfel, CNAIR încearcă să ,,grăbească" anumite proiecte, prin scoaterea la licitație pe FIDIC Galben (Proiect Tehnic și Execuție). Serviciile de proiectare prinse în contractele inițiale nu vor mai fi, astfel, nici decontate.

Ma uitam daca cumva scaote ceva si de la Consitrans...
Mi se pare mie sau Consitransul este protejat?  :o

marinul

Mie mi se pare ca e ceva penal aici, la propriu!
Maine, poimaine o sa ne trezim ca scoate asfaltarea dintr-un contract de executie!

Feri

^^ Parcă s-a procedat la fel și cu Consitrans la Alternativa Techirghiol de exemplu.

Deci atât Search cât și Consitrans ar fi protejați să nu intre în faliment prin penalități și dare în judecată.

Totuși, chiar dacă este probabil legal și valoarea PT este scoasă din contract, nu este tocmai fairplay pentru că poate altfel ar fi arătat ofertele și ofertanții inițiali dacă licitația era doar pt SF.

naivu

Ca să mă autocitez de pe DX Focșani-Brăila:
Quote from: naivu on May 16, 2024, 12:47:05 PMSe zicea pe forum că au fost licitate contracte de elaborare SF+PTE pt că, atunci când era doar elaborare SF, proiectantul își permitea să livreze un SF varză (el nu mai avea responsabilitate, iar Beneficiarul se baza pe Constructor să corecteze la execuție).
Să înțeleg, dat fiind scoaterea PT din contract combinată cu graba electorală, că se vor recepționa SF-uri proaste, care vor duce la licitații prelungite, cu multe contestații lungite prin justiție, urmate de șantiere cu termene de proiectare și execuție lungite și ele la nesfârșit  :(

Gio

Quote from: pasadia on May 30, 2024, 04:06:14 PMMa rog, eu sunt convins ca nu se va construi niciodata CoBra. Dupa cum am spus si atunci, e ilogic sa faci doua traversari ale Carpatilor atat de apropiate. Daca una va avea investitii mari, 2 benzi pe sens si viteza de croaziera de 130km/h, cealalta va avea cateva investitii mici, 1 banda pe sens, si viteza de croaziera de 60km/h.
De ce sa nu se faca, daca ai trafic de autostrada pe Bucuresti- Brasov, de ce sa nu se faca? Cele 2 treceri montane nu sunt chiar asa apropiate, una leaga Bucurestiul de Brasov ala de Sibiu, orase aflate la 150 de km distanta unul de altu, e vreo perspectiva ca dupa ce e gata PiSi si Sibiu- Brasov sa scada semnificativ traficul pe Bucuresti- Brasov incat sa nu mai fie nevoie de autostrada? Eu zic ca nu, chiar si tu zici ca nu: "viteza de croaziera de 60km/h". Ca nu sunt bani, ca o sa se faca peste 100 de ani etc, nu stiu, dar exceptand eventuale restrictii de mediu nu vad motiv pentru care sa nu se faca candva, lasand deoparte prostiile gen "autostrada turistica" e totusi o legatura intre Bucuresti si Brasov.

pasadia

Nu cred ca e cazul sa aduci in discutie volumul de trafic. Adica ma rog, nu in discutie cu mine caci eu sunt cel care insista sa spuna, obsesiv si deseori nebagat in seama, ca in marea majoritate a cazurilor NU exista trafic de autostrada acolo unde se construiesc autostrazile sau DX-urile din Romania.
Nu exista volumul de trafic care sa ceara autostrada nici macar pe segmente deja deschise (Sibiu - Deva e goala si acum, la un deceniu dupa inaugurare. La fel Timisoara - Arad).

Asta nu inseamna ca nu trebuie construite, caci (si aici e partea importanta) - aceste proiecte au in primul rand scopul de a creste siguranta rutiera a soferilor (si a localnicilor din DN-urile paralele). Deci inca odata - argumentul pentru CoBra, A8, A6, sua orice alt proiect, tine de beneficiile in partea de siguranta rutiera plus beneficiile economice (predictibilitate transporturi de marfa, conectivitate marita prin cresterea vitezei de deplasare, etc...). Dar volumul de trafic nu e un argument.
Caci daca era volumul de trafic argumentul principal, atunci CoBra chiar ar fi trebuit construita cu mult inaintea multor altor segmente. Dar nu e asta argument fata de nimeni (stat, organisme finantatoare, publicul larg, etc...).

IonutPad

Am căutat ceva de la MT ca poziție oficială și am găsit asta (harta de la pag. 30) - Masterplan general de transport
QuoteDin această perspectivă, au fost stabilite 5 coridoare cheie de conectivitate rutieră la nivel
național și mai multe intercoridoare și coridoare transfrontaliere care să asigure nevoia de
conectivitate a populației și a mediului de afaceri
.

Cele 5 coridoare sunt - CC1 Nădlac-Sibiu-București-Constanța, CC2 Giurgiu-București-Bacău-Vama Siret, CC3 Sibiu-Brașov, CC4 Oradea-Cluj-Iași și CC5 București-Craiova-Timișoara.

Brașov-București (IC2) este catalogat inter-coridor, este doar o dreaptă în triunghiul Sibiu-București-Bacău.

IonutPad

Mă scuzați - CC3 Sibiu-Brașov-Bacău (A13)

mirceaeliade

E posibil sa fi scapat ceva noutati, dar oricum foarte slabuta una mai cu noutati. Probabil sunt ocupati cu scrieri de carti pentru campanie.  Sau/si asteapta campania efectiva ca sa dea la TV "marile progrese" ale ultimului cincinal electoral:




pikciu005

Acum au facut update si pe harta CESTRIN.

RazesIesean

M-am uitat pe harta Cestrin, si pe aproape toate proiectele stadiul financiar este mult sub cel fizic.
Chiar toti constructorii sa aiba probleme cu facturarile sau informatiile listate de Cestrin sunt eronate?
~~~~~~
Ramasag de 500 lei in contul API ca nu se va scoate la licitatie pe A8 nimic, in 2024, in afara de capatul vestic care va fi semnat in Q3 2024.
~~~~~~

pikciu005

Cristian Pistol - 03.06.2024
QuoteProgres fizic de 27% între #Săucești și #Trifești, pe lotul 1 al Autostrăzii #Bacău - #Pașcani (secțiune a #A7)!
Constructorul (Spedition UMB) este bine mobilizat în șantier, iar în zona nodului rutier de la Săucești, unde lucrările sunt mai avansate, a ajuns la 35%.
Vremea s-a ameliorat și de acum înainte mă aștept ca lucrările să evolueze și mai bine.
Acest lot, cu o lungime de 30,3 km, are termen contractual de finalizare anul 2025.
Valoarea construcției, finanțate prin #PNRR, este de 1,63 miliarde de lei (fără TVA).





Powered by API/PUM imgur uploader