News:

Doar 30 minute de editare!
Poți edita propriul mesaj timp de doar 30 minute după ce l-ai scris!

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

shift2rail

^^departe de a avea un gust pentru macabru dar exista undeva un clasament al nr. de morti anual pe fiecare sector de DN?

Mi se pare mai pertinent acest metric decat obisnuitul mza, iar intuitia mea este ca (sectorul montan al) dn6 e foarte sus, daca nu pe primul loc, la nr de fatalitati.

danutzu_1069

^ Mai mult decat ce se intampla pe DN2???
Nu cred...

a.l.x

^
Aproape că nu este zi să nu fie accident între Lugoj și Severin, nu știu însă de DN2.

ovicor

@horatiu.cosma Cu ani in urma, ma enerva stilul tau agresiv de-a pune la punct unii useri ce reluau o tema deja lamurita pe forum. Aveai dreptate, doar stilul ma enerva! Acum ma mir cat de concesiv poti fi, realizezi ca nu toti sunt atat de sprinteni in gandire! Chapeau!

shift2rail

^nu stiu, politia ofera date agregate la nivel national si anuak, ar fi interesant granular, la nivel de DN, apoi pe sectiuni, montan/deal/campie, eventual pe anotimpuri, luni etc.




dr4qul4

Eu am zis doar ca nu e o prioritate.
Sf-ul pt A6 trebuie facut si e in licitație.
Sunt accidente pe DN6 tocmai pt ca se circula cu viteza si sunt multe tiruri in tranzit.
Eu prefer sa facem Sibiu-Brasov-Tg Secuiesc si Oradea-Cluj decat sa facem Caransebes - DTS.
Cred ca e si mai simplu (ce a ramas de facut) si mai avansat!
Iar pe mine nu ma avantajeaza absolut deloc. Am fost de 10+ ori de la DTS pana la Herculane sau la Timisoara, si doar de cate 2 ori pe Sb-Bv si Cluj-Oradea.
Dar cred cu tărie, ca odata ce avem A1 gata, DN6 va ramane doar pt Tranzit Bg-Hu.
Bulgarii si Ungurii fac drumuri pt ei, nu pt noi. Ei fac drumuri care trec doar prin Sofia si Budapesta, desi noi am vrea un drum rapid Bucuresti-Istanbul sau Arad-Maribor.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#8991
@ovicor

Asta este din ciclul "Dă-i Doamne românului mintea cea din urmă!"...
Sau dă-i niște ani pe forum, înainte să grăiască necugetat...

Cum ar fi sa incep eu:
- Ce se mai stie  de PiSi? Cand va fi data in trafic?
- Ce stiti, cand se semneza pe A7 Lot 3 Ploiesti-Buzau?
- Este vreo sansa sa termine A0 anul asta?...
- De ce au urcat A1 pe deal la Soimus?
- De ce nodul X pleaca spre dreapta si nu spre stanga?
+ alte sute de balarii similare...


In urma cu cativa ani am tot repetat: "cititi topicul din forum pe cel putin 6 luni in urma, inainte sa va bagati in vorba".
Dar am renuntat, nimeni nu citeste nici macar o saptamana in urma. Se intreaba lucruri la care raspunsul s-a dat cu 5-10 postari mai devreme... >:(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

mariusbalasa

@dr4qul4 Cum poti sa gandesti in felul asta? Pentru ca eu unul m-am saturat sa citesc asa ineptii... pe bune.
,,Dar cred cu tărie, ca odata ce avem A1 gata, DN6 va ramane doar pt Tranzit Bg-Hu.'' >:(  >:(  >:(

dr4qul4

Piata constructiilor este dezechilibrata. Nr de km de A si Dx aflati in executie depasesc cum mult capacitatea constructorilor.
Si in urmatorii 10 ani nu va fi deloc mai bine. Ba din contra.
In curand vor intra in construcție PiSi 2 si 3, unde volumul de lucrari este imens. Mai avem si tunelul Meses si vor incepe rand pe rand loturi (din ce in ce mai grele) pe A8.
Daca cineva crede ca putem face 3 treceri montane in acelasi timp, probabil uita ca noi sughitam si la dealuri.
Dar poate se intorc 50.000 de romani care acum lucreaza pe santierele Europei si vin sa lucreze pe santierele patriei (eventual gratis ca sa nu avem nevoie de bani). Si atunci facem si A1 si A8 si A3(tot) si A13 si A6.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

mike_us

^ Si eu cred ca deocamdată numărul de km de A si Dx aflați in execuție depășesc cum capacitatea constructorilor. Dar cred ca este o situație preferabila celei de pina acum cind se licita/semna foarte puțin.
  Atita timp cit exista un volum mare de munca pentru care se plaste piața va creste. Nu peste noapte dar va creste. Si este important sa se asigure un flux constant de noi km. Speranța mea este sa putem ajunge sa facem constant in jur de 100 km/an.

GIV

eu nu cred ca vom mai avea in lucru  in acelasi timp un nr atat de mare de km  de a cum se intampla acum pe a7. da, nu prea se lucreaza dar nici nu vad toate loturile de a8 montan cu toate loturile semnate sau a6..

ovicor

Am lucrat ani buni pe retele de inalta tensiune. La 110kv, culoarul de siguranta era, cred ca e si acuma, 32 m, 16 m stanga-dreapta din axul liniei. La constructia liniei, culoarul era indestulator, dar copacii tind sa-si dezvolte coroana spre lumina, deci spre culoar=>modificandu-si corespunzator centrul de greutate.Greu de taiat un asemenea copac, el va cadea spre linie. Similar se va intampla si spre sosele si cai ferate.Recomandarea ar fi stabilirea unui culoar de siguranta, unde copacii sa fie defrisati la atingerea unui diametru de 15-20 cm la inaltimea de 1m de sol.Acest lucru ar ajuta si la consolidarea rapelor la debleu sau rambleu, stiind ca radacinile impiedica alunecarile, trunchiurile grele de copaci avand efect invers.

dr4qul4

poate acum avem cei mai multi km in lucru (sau ma rog..ar trebui sa fie in lucru), insa ca volum de lucrari nu inseamna chiar atat de mult.
Cred ca e mai mult ramas pe A1. Terasamentul se face usor...mai ales cand te numesti UMB si "gasesti" gropi de imprumut si balastiere exact unde ai nevoie.

Sa vedem ce zice SF-ul intre DTS si Orsova, ca nu cred ca scapam fara cativa km de tunel.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alin2pas

Piața construcțiilor e dezechilibrată, iar această tendință se va accentua în viitor fără gândirea unei strategii naționale de dezvoltare a acestui sector. Să ne aducem aminte de cutremurele din Turcia (care vor necesita ample lucrări de reconstrucție) și de Ucraina, care probabil peste câțiva ani (după încheierea războiului și începerea lucrărilor de reconstrucție) va necesita enorm de multe materiale de construcție, mână de lucru și utilaje. România importă o mare parte din materialele de construcție folosite, iar acestea se vor scumpi semnificativ în urma creșterii semnificative ale cererii. Ce poate face statul? Să încurajeze constucția unor fabrici de bitum, să inventarieze posibilele surse de materii prime pentru fabricile de ciment, să identifice zone de unde se poate scoate piatră sau balast în apropierea marilor șantiere necesare și să simplifice acordarea autorizațiilor de exploatare în aceste zone (eventual să fie făcute și niște studii de impact asupra mediului), facilități pentru cei care vor să investească în domeniu etc. Ar trebui să se modifice legislația astfel încât între lansarea unei licitații pentru o lucrare și ordinul de începere a lucrărilor să treacă un timp cât mai scurt. În prezent, acest interval de timp e de domeniul anilor, timp în care prețul materialelor crește, ceea ce face ca riscul constructorilor să crească (și scăzând astfel interesul pentru lucrări la noi în țară). Ar fi utilă dezvoltarea școlilor profesionale în domeniul construcțiilor. Fără niște măsuri concrete, ne vom trezi peste câțiva ani că nu vom găsi firme care să liciteze pentru construcția de drumuri (sau căi ferate) și nu vor avea materiale cu care să lucreze.

mirceaeliade

#8999
Sinteza la sfarsit the iulie 2023: