Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 12 Guests are viewing this topic.

Ionut

^^^ Pozitia API de aseara despre km de autostrada din 2019 a fost deja preluata de News.ro si Adevarul. Probabil urmeaza si altii.

Ionut

#5791
Intru live la Realitatea TV acum.
Si pe la 12:15 la Digi24 tot live.

Despre km inaugurati în 2019. :)

Later edit: la Realitatea am apucat sa zic doar doua vorbe, a intrat breaking news cu Iohannis peste noi. :D

Ionut

Incredibil ce tupeu de borfas are Șerbănescu. M-am certat în direct la Digi24 despre proiectele de autostrăzi blocate în exproprieri și relocari utilități.

Am dat si la Realitatea scurt interviu despre autostrăzi.

E bine ca bubuie toata presa după poziția API. Asa nesimțire nu poate să treacă netaxata.

elphax

si pe stirile protv este un articol clar, pacat ca la final stirea video include doar promisiunile CNAIR

Ionut

Am vorbit si la Europa FM despre km de autostrada pe 2019. Am zis două vorbe și despre iluminatul pe Popasului-DNCB si despre controlul de la CNAIR.

TibiV

Pana si la radio Magic FM au dat stirea cu pozitia API depre km care pot fi inaugurati in anul asta ...
;)
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alexV

^^
Stirea e o balada trista, merge perfect pe Magic FM.

Gendan

Quote from: Ionut on January 09, 2019, 12:36:25 PM
Incredibil ce tupeu de borfas are Șerbănescu. M-am certat în direct la Digi24 despre proiectele de autostrăzi blocate în exproprieri și relocari utilități.

Nicio cacealma nu merge fara tupeu.

vasile.silion

,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Ionut

#5799
Pozitia API cu autostrazile din 2019 nu putea lipsi din Hotnews. :) Am vazut ca a intrat si pe BiziDay, G4Media... a bubuit intr-adevar toata presa. Este una dintre cele mai de succes pozitii date de noi. Mai mult nu cred ca se putea realiza cu o singura pozitie... TV, radio, online.

Am intrat chiar si pe Mediafax, ceea ce se intampla extrem, extrem de rar...




De curiozitate am dat search pe Google "pro infrastructura autostrazi 2019". WOW. Incercati si voi si vedeti ce rezultate primiti. :lol:

Vice33

,,Erori" de 90 mil. € pentru două loturi din Autostrada Sebeş-Turda. Greşelile în managementul drumurilor, o ,,afacere" bănoasă

Ionuţ Ciurea, vice-preşedinte Asociaţia Pro Infrastructura spune că ,,statul este principalul vinovat, dar nici constructorii nu sunt sfinţi", potrivit jurnaliștii.ro.


"Principalele motive din spatele acestor decizii sunt pregătirea proastă a proiectelor şi incapacitatea administrativă a statului român. De asemenea, trebuie să subliniem incompentenţa instituţiilor implicate în construcţia de drumuri şi autostrăzi: CNAIR, CFR, Finanţe, Mediu. Expropierile nu sunt făcute la timp, iar constructorii acumulează costuri suplimentare pentru că, de cele mai multe ori, nu pot intra efectiv cu utilajele.Statul nu este capabil să facă cum trebuie studiile de fezabilitate şi organizează licitaţii fără acordul de mediu. Dacă nu vrem claim-uri, trebuie să avem studii de fezabilitate foarte bine făcute şi totodată să nu mai facem licitaţii pe genunchi. Este firesc să avem probleme cu constructorii şi aceştia să câştige la Curtea de Arbitraj. De exemplu, pe Lugoj-Deva, constructorii erau în teren fără a avea acordul de mediu şi mai sunt probleme cu tunelurile pentru urşi. Acum, nu se mai lucrează fără autorizaţie de construcţie fiindcă este caz penal", spune el.


Dosarul daunelor plătite contructorilor pare a fi o adevărată piatră de moară în contractele de infrastructură. Problema este trecută cu vederea de către Guvern. Suma cerută de constructori suplimentar de la CNAIR valorilor contractuale, respectiv 510 milioane de euro, este una importantă dacă ne gândim că în 2018 statul a dat CNAIR pentru investiții mai puțini bani, adică 1,79 miliarde lei (aproape 400 de milioane de euro).


Cu 510 de milioane de euro, plătiți constructorilor dacă acestora li se va da dreptate, s-ar putea construi jumătate din autostrada Comarnic – Predeal.


Sursa: http://www.monitorulcj.ro/economie/68190-erori-de-90-mi-%E2%82%AC-pentru-doua-loturi-din-autostrada-sebes-turda-greselile-in-managementul-drumurilor-o-afacere-banoasa#sthash.M5OzHchE.dpbs

Ionut

În seara asta la 20:30 sunt în direct la București TV. Vorbim de autostrăzi și alte proiecte majore de infrastructura.

pasadia

#5802
Apropo de mesajul asta.

Quote from: horatiu.cosma on January 16, 2019, 02:39:27 PM
^
Dar până atunci, să încercăm la toate contractele de SF să aflăm cât mai multe info, să facem cât mai transparent procesul și să găsim toate aceste situații care, odată rezolvate, ne vor salva în următorii ani de blocaje cum am avut în zona asta și nu numai(tunelurile de pe LD 2, dealul de aici, cimitirul, halda etc).

De cate proiecte de SF in derulare discutam noi? Din 2014, adica de cand forumul si API au capatat importanta si mai ales din 2014 de cand a varsat Sova (sau era deja Rus ministru?) conducta cu SF-urile alea multe? Nu de alta, dar eu stiu doar asa:

- SF pe A1, PiSi, derulat pentru lotul 1 si lotul 5, partial pe 4 si cam atat. Despre solutii am aflat noi, concomitent cu publicul, in momentul licitarii pentru Design &Build (undeva prin 2017).
- SF pe A8, Tg. Neamt - Iasi, rezilat destul de curand dupa, cu scuza anchetei DNA / Curtea de Conturi (practic nu a existat nici o discutie despre solutii / traseu)
- SF pe A13, Sibiu - Fagaras, unde nici acum nu stim nimic (da, ma rog, stim ca exista o intreaga disputa pe solutia Boita vs tunel pe sub Hula Bradului, dar nu a transpirat nici un document, nici o analiza multi-criteriala, nimic (macar pe PiSi la inceputuri, cand trebuiau sa aleaga traseele, au existat documente facute publice ba chiar CNADNR a invitat publicul sa voteze).
- SF pe A3, mai exact pentru tunelul Meses (la fel, un alt proiect despre care nu a transpirat nimic in public)
Si cam atat. In ultimii 5 ani nu stiu sa mai fi existat vreun alt SF in lucru. Da, teoretic e in lucru A7 (sau DX7), dar asta e prea recent pentru a-l lua in seama.

Si atat. In 5 ani de zile astea sunt TOATE proiectele de SF ale CNAIR, iar toate discutiile legate de solutii distincte s-au axat pe PiSi, in materie de traseu si de reglementari de mediu. Adica extrem de putin, practic zero. Speram intr-o vreme sa aflu care e solutia propusa in capatul estic de la Fagaras, care vor fi nodurile pe Sibiu - Fagaras si unde sunt amplasate sau alte detalii de genul asta, dar nimic. Faptul ca nu se intelege Jasper cu Consitrans ma doare fix in partea dorsala cat timp nu exista nici un acces la documente care sa contina punctele lor de vedere, calculele si justificarile pentru ele.

cristi5

#5803
Pai asta e problema ca executia o vedem in teren si putem trage semnale de alarma dar SF si PT, si la CNAIR si la CFR, sunt procese complet inchise, numai pt privilegiati (si sunt multi privilegiati carora nu le pasa decat sa-si ia chenzina), si societatea n-are nimic de spus pana la momentul licitatiei (cand e prea tarziu), sau nici atunci. Asta trebuie schimbat!

frunzaverde

#5804
Quote from: vancouver on December 25, 2018, 07:18:24 PM


TOTAL DISPONIBIL FINANTARE 2021-2030: 8,7 MILIARDE

Nu, nu, corectam : Total sperante desarte politicianiste de finantare pentru 2021-2030 : 8.7 miliarde. S-o luam in ordine:

1. Fonduri de coeziune - bugetul UE pentru 2021-2030 este inca intr-o faza incipienta. Nici macar propunerea bombastica si absolut nerealista a comisiei (si comisarei Cretu) nu este atat de generoasa ca in tabelul ala (in cazul prognozei "Cretu" vorbim de o crestere a alocarilor generale cu 7.5%, nici decum cu 300%). Dar propunerea Cretu a fost de mult luata in ras (si amenintata din multiple locuri - din Polonia pana in Suedia - cu veto) si ignorata, pentru ca bugetul este complet imposibil de finantat.

Bugetul pe urmatoarea programa bugetara (si a fondurilor de coeziune) va fi facut dupa alegerile de anul viitor si dupa schimbarea Comisiei in noiembrie 2019. In conditiile in care centristii vor reducerea masiva a bugetelor pentru "Est", iar radicalii nationalisti vor reducerea bugetului UE in general, o triplare a fondurilor de coeziune e asa, vis frumos in stilul termenlor lui Serbanescu et. company.

2. Supracontractare - se pare ca e o neintelegere a ce inseamna supracontractare. Inseamna licitam si contractam, adica cumparam constructii pentru (mult) mai mult decat avem fonduri disponibile, desi nu avem banii necesari si nici macar nu stim unde i-am putea gasi. Pe principiul "la cat de proaste sunt facute proiectele oricum se vor bloca o parte din ele". Sunt doua posibilitati de rezultat:

2.1. Daca proiectele se blocheaza, inseamna ca banii necesari pentru "supracontractare" nu vor fi folositi, pentru ca lucrarile treneaza din alte motive, si nu inghit bani. Deci banii aia sunt doar "scriptici" acolo.

2.2 Daca proiectele nu se blocheaza, atunci trebuie gasit de undeva, din neant (pentru ca n-au fost bugetati, ca d-aia supracontractare) respectivii bani. Bineinteles, nu vor fi gasiti, ca daca existau pe undeva, nu s-ar fi numit "supracontractare", ci ar fi fost bugetati normal. Si n-o sa taie nimeni salarii, pensii si medicamente ca sa mute banii in a acoperi "supracontractarea", nu?

Caz in care lucrarile se vor bloca din lipsa de finantare. CheFeReul are din astea cat cuprinde - tunelul Filesti - 26 de ani de lucrari cu bani cu taraita, gara Galati (vreo 30 face acusica), electrificarea Tecuci - Barbosi (oare o sa faca 40?) si multe altele. Avem si hidrocentrale tot asa, fac jumate de secol tot pe "supracontractare" de cand s-au inceput, si spitale, si multe-multe altele. Intrebati Spitalul Municipal Bacau,
12 de ani de lucrari, tot cu "supracontractare" - n-avem bani acu' da' las' ca-i gasim noi etc. etc....

In ambele cazuri, deci, "supra-contractarea" sunt bani care nu exista, n-au de unde sa existe (in mod explicit), dar ii punem acolo.
Deci alt "wishful thinking". Dar ce sa-i facem - in Romania toti sufera de visuri si vise cu "nori pufosi de bani".
Cand esti amenintat cu ban permanent pentru ca ai criticat pozitia publica a unui politician, nu se mai poate numi conversatie sau forum, ci campanie electorala. Imi pare rau, dar din pacate, sunt nevoit va urez la revedere!