Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

5 Members and 9 Guests are viewing this topic.

TibiV

In afara de "te doare mintea" mi-e si jena sa comentez altceva...
Merita sa accesati linkul... :(

http://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

voicul

Sa fim practici: in 45 de ani o sa ruleze masinile autonome cu viteze astronomice - chiar si pe DC. Nu stiu daca va mai fi nevoie de autostrazi, pentru ca robotii o sa stie sa optimizeze tot.

Deja la camioanele autonome se poate merge la 5m (parca atat era) unul in spatele altuia, in conditii de siguranta.


cristi5

#5762
Quote from: adiarc on January 01, 2019, 05:27:00 PM
si eu sunt pt minim 3000 km de A ,fara DX.....comparativ cu o tara de dim noastra cum ar fii Marea Britanie ....ei au intre 3000 si 4000 la aceasi suprafata dar o densitate a parcului auto mai mare...de care ne putem apropia in 15-20 de ani cu toata depopularea

Stai asa ca n-ai luat in seama drumurile expres A din UK, care sunt aprox la fel de sigure ca autostrazile. Asa UK are peste 7000 km de drum cu acces controlat, ceea ce poate e una din explicatii pentru performanta lor in materie de siguranta circulatiei (locul 2 in UE la victime/locuitor)
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_countries_by_road_network_size

Oricum mi se pare un act de curaj sa compari cu UK, care la suprafata comparabila are populatie de 3-4 ori mai mare (depinde daca tinem sau nu seama de emigratie), PIB pe locuitor de 3-4 ori mai mare si de 12 ori mai mare in valoare absoluta. Sunt constient ca PIB in Romania va creste, in parte tocmai datorita autostrazilor, dar comparatia PIB mi se pare in continuare relevanta pt ca traficul e generat de forta economiei, la fel si presiunea (si capacitatea) de a implementa proiecte de infrastructura.

Sa observam si ca putine autostrazi trec prin zone putin populate (M6/A74 este principala exceptie). In alte zone putin populate drumurile principale sunt 1+1 (de ex A1 intre Anglia si Scotia)
https://www.reddit.com/r/MapPorn/comments/7ljwp4/population_density_map_of_the_uk_3531x6258/

Densitatea de vehicule nu cred ca are importanta asa mare, de ex. daca multe din vehicule fac trafic local. Una e sa-ti permiti o masina si alta e sa ai bani si nevoie (generata de activitate economica) sa faci regulat cateva sute de km si sa ai nevoie de autostrada.

Daca tot facem comparatii, sunt curios de nr de km parcursi pe an (care cred ca sunt legati de activitatea economica).  O statistica de genul asta:
https://www.trafa.se/en/road-traffic/driving-distances-with-swedish-registered-vehicles/

pasadia

Quote from: TibiV on January 01, 2019, 06:55:58 PM
http://media.rtv.net/other/201812/prezentare---final-19-12-2018_59074300.pdf

Dar totusi, Craiova - Targu Jiu - Simeria de unde a aparut? Ingropam complet podul de la Calafat si ruta A6 prin culoarul Timis - Cerna?

TibiV

V-am spus ca mi-e jena sa comentez...
Nici macar nu au argumentul ca au impins in fata proiecte mature... :(
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

Ionut


Dagda

#5766
Quote from: horatiu.cosma on January 03, 2019, 09:50:08 AM
^
S-a făcut o "ievaluare" în studiul de fundamentare despre posibilitatea atragerii de fonduri europene. Rezumatul ar fi: deja s-au lansat o mulțime de proiecte (CraPi, PiSi, Brăila, A7, A3 Transilvania, ST, Ogra-Tg.Mureș etc) pe fonduri europene și sigur nu mai rămân bani și pentru Tg.Neamț - Iași...
CraPi -> lobby politic
PiSi -> prioritatea 1 in masterplan la categoria A
Brăila -> lobby politic
A7 -> prioritatea 2 in MP la categoria DX (desi are un punctaj mai bun decat prioritatea 1 Buc-Alexandria-Craiova)

S-ar putea zice ca s-au tinut de plan (doar nu credea cineva ca ne apucam de mai mult decat proiectele din capul listei!? :lol: si chiar si acolo doar daca exista interes politic)

Pentru proiectele de pe reteaua Core mai exista spatiu de finantare in cadrul Axei 1 din POIM, iar Pascani-Iasi ar merge...

dr4qul4

in hartile astea desenate cu creionul de croitorie exista si un lucru bun: Avem A7 Ploiesti- Pascani si DX7 intre Pascani si Siret.
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Pariu cu hefaistos: 200 lei: UMB nu deschide nimic (min 9 km, chiar si HP)  pe A7 înainte de 15 iunie 2024

AlexxC

#5768
@pasadia



Si totusi parca merita o dezbatere A6 vs DX Brancusi
Locuind in Craiova am sa incep o lista Pro DX Brancusi, voi completati cu argumentele contra lipsa
-conexiune rapida din Craiova atat spre Timis cat si spre Cluj
-necesar doar 200km drum nou pana la Simeria vs 290km pana la Lugoj
-distanta egala cu A6 spre Timis
-relief in general favorabil cu exceptia a aprox 35km unde se poate face doar 1+1 cu benzi de urgenta
-beneficii sociale pentru Valea Jiului !!!
Marele argument contra: 2 megaTuneluri de aprox 5-7km fiecare

Nu cunosc costurile constructiei unui tunel cu o banda pe sens ; sunt curios daca ar putea fi acoperite din diferenta de km fata de alternativa A6

gruiarew

Mă bag și eu în discuții...

Poate ar fi mai ok de avut o varianta alternativă de conectare a Bucureștiului sau a portului Constanța cu vestul Europei. Nu cred că-i ok să legi mai bine de jumătate de țară de un singur tronson de A1.
Pe de altă parte nu știu cât trafic va mai trece pe la noi dacă intră Serbia în U.E.
'You can't cheat an honest man. Find somebody who wants something for nothing, then give him nothing for something.'' -- A Hater's Synthesis

vasile.silion

#5770
^^^
Totuși, cum pot să spună ăștia că la sfârșitul lui 2020 va fi gata tunelul de la Coșava? Văd pe hărți sigla CNAIR. Chiar ei să fie? Sunt tupeiști, habarniști sau nu mai înțeleg eu nimic?
,,România are un sens întrucât o începem. Trebuie s-o creăm lăuntric, pentru a putea renaște în ea. Plăsmuirea acestei țări să ne fie singura obsesie." Emil Cioran

Gendan

Și jurnaliștii de la Digi sunt optimiști: ei zic că e gata totul la anul.

https://m.digi24.ro/stiri/economie/transporturi/lista-sectoarele-de-autostrada-care-ar-trebui-sa-se-deschida-in-2019-1058161

Poate n-ar fi rău să ieșim cu inca o poziție. Nu de alta, dar e an electoral și cred că vorbesc în numele tuturor când spun că nu mai doresc un Cunta-Saliste. Sa spunem exact cât și cum e realist de a fi terminat anul ăsta. Ionuț, ai făcut postarea cu 2018. A ieșit super. Hai cu inca una pentru 2019. Nu de alta, dar când văd că Aktor își plătește spoturi TV de promovare și că Șerbănescu e cu "alte loturi de autostradă în lucru" îmi vine să caut bilete de avion.

Ionut

O sa dam poziție cu predicțiile API pentru 2019 în materie de autostrăzi.

pentium10

#5773
cel putin mie imi este clar de unde compileaza aceste informatii
in documentele de executie este la momentul actual termeni de finalizare o anumita data din 2019 indiferent ca e mai sau septembrie,
ei de fiecare data declara sau pun pe hartie aceste zile,
si nu am auzit declaratii ca se va termina peste X luni, fata de termenul actual prevazut in documentul semnat de inginerul FIDIC
intrun fel ei nu mint, ca pe hartie actual este chiar o zi din 2019, dar realistic stiu si ei ca va fi prelungit nu o data, ci de mai multe ori
API ar trebui sa explice aceste lucruri, ca presa sa nu fie derutata de aceste informatii
si facut diferenta eventual un tabel in care sa fie precizat ca data nu corespunde realitatii din teren, si doar daca proiectul trece de 90% progres lunar eventual atunci poate fi intradevar cat de cat aproximativ

as aduce aceste cuvinte mai aprope de oameni simpli, sa inteleaga si ei diferenta intre promisiuni si realitate
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

ovicor

Chiar l-am auzit pe "purtatorul de vorbe" al CNAIR, dupa ce-a debitat o multime de promisiuni irealizabile, a venit cu o atentionare ca sunt promisiunile constructorilor, deci sa nu fie ei (CNAIR) luati de mincinosi la final de an!