Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Ionut

Multumesc si eu pentru efort! O sa folosim harta ta. :)

timisoreanul

Si tot pentru conformitate sa spunem ca UMB a facut si un tronson din A3 Bucuresti-Ploiesti, precum si A3 Gilau-Nadaselu, un lot scurt dar dificil, iar acum Lugoj-Deva lot 4, un lot si lung si dificil. Ca sa fim corecti pana la capat.

pentium10

39% puncte procentuale raportat de CNAIR a facut si Astaldi (19->58%) dar si Strabag(58->98%) in decursul lunii ian-ian 2018-1019
deci se poate, si Strabag putea mai mult, si Astaldi la sfarsit de ani vreo 3-4 luni foarte putin a lucrat deci hai sa zicem 40% se poate si cu un pic de probleme, si daca CNAIR ar rezolva toate problemele si mai mult in jur de 45-55% pe an
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

Goldmund

Sa invatam din greselile unor optimisti: 
cand voi citi undeva  "A3, intre B si C va avea doi ani proiectare si executie", eu voi scrie ....de acum incolo sapte ani, atunci s-ar putea sa am eu dreptate.
Totusi raman un optimist: in curand poate vom avea alta clima, alti alegatori, alti politicieni si peste tot vom avea doar profesionisti, cum e si normal sa fie.

Ionut

Astazi am dat un sincron video pentru Realitatea TV. Am vorbit despre autostrazi, cati km am facut in ultimii 10 ani si alte cateva lucruri despre drumurile noastre de viteza. Probabil azi intra materialul.

BIGRED1984

@AlexAllex - pentru ultima poza din harta,2018, ai uitat minunatul ciot din Pipera sau nu l-ai adaugat pe motiv ca nu e autostrada conform definitiei ? (sigur CNAIR s-a laudat cu km aia)

Allex

#5826
Am uitat. Remediez diseara cand ajung acasa. Multumesc pt atentionare


L.E.
4,0 sec ->https://imgur.com/eg3P8W3
1,5 sec -> https://imgur.com/Lkb1WfA
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Ionut

Azi am stat 2 ore intr-o intalnire cu PressOne. Le-am povestit despre autostrazile noastre, le-am explicat multe exemple cu problemele specifice. :) Vor sa faca un material mai amplu si i-am incurajat sa scrie des despre autostrazi (si nu numai).

Ionut

Din prezentarea oficiala CNAIR de la SCS Transport din 29.01.2019. Verificati informatiile si spuneti-mi daca aveti intrebari sau gasiti greseli/inexactitati de orice fel pentru a le aduce in discutie la intalnire.

Din pacate de data asta prezentarea NU este detaliata pe proiecte, cu stadiul pe fiecare proiect... sunt doar slide-urile de mai jos doar cu unele detalii despre aspectele de finantare (cerere de finantare, absorbtie). La intalnire o sa-i iau la intrebari despre proiectele majore, cat apuc.

In tabel sunt si alte proiecte in afara de autostrazi - DX si DN. Discutam detalii pe thread-urile dedicate. Dar pun aici tot ca sa fie mai usor de identificat contextul.














perfidus

Slide-ul cu proiectele majore depuse in MySmis 2014+ in perioada noiembrie decembrie 2018 ii da "castig de cauza" comisarului Corina Cretu in disputa cu primul ministru care gresit anunțase ca cererile pentru DX12 si Pod Braila au fost trimise la Bruxelles in decembrie. Dar e de domeniul trecutului deja lucrul asta.
CAT TIMP  SE ESTIMEAZA CA MAI STAU IN ANALIZA LA MT ACESTE PROIECTE?

Autostrada Pitesti - Craiova (A12) e ingropata. Se prefigureaza Drumul Expres CrPit (DEx12).; Contract semnat Tr.1 12.2018 - Tirrena Scavi ; Tr.2/L1&L2 finalizat - Spedition UMB ; Semnare contract Tr.3 si Tr.4 16.09.2020  - Spedition UMB ; Licitația pentru ,,Centura de ocolire Craiova Varianta Sud DN 56- DN 55- DN 6" - contract semnat 14.01.2022 - Rizzani de Eccher; "Constructia Variantei de Ocolire Targu Jiu – Finalizare Lucrari" - contract semnat 22.09.2020 - S.E.C.O.L. - stadiu lucrari 60%; "Reabilitare DN 6, Alexandria – Craiova, Lot 2: km 132+435 – km 185+230 – Relicitare" - contract semnat in 08.03.2022 - Ozaltin Inșaat

Ionut

Am vorbit la EBS Radio Cluj despre autostrazile A3 si A10. :) Probabil dau material azi-maine. Ma bucur sa vad des interes din partea mass media locala.

survola

Salutare tuturor.
Aș dori să îl intrebați pe d-nul Neaga cum a rămas cu promisiunea celor 100 de km de autostradă pe 2018, pentru care garantase cu postul său.
Atât.

Ionut

Salut, bine ai venit.

Aia cu 100 km a fost doar joc politic, nu trebuie luata in seama. A se observa si promisiunile noi facute ieri (prin Scarlat) si azi chiar de catre el, in carne si oase. Tot joc politic, joc de glezne, ce vrei tu. Nu e vorba ca va raspunde daca nu se deschide in 2019 nu-stiu-ce-lot-de-autostrada.

GDPR

A aparut proiectul legii bugetului de stat pe 2019. Am postat la fiecare proiect de autostrada propunerile de alocare bugetara (doar creditele bugetare) conform anexei aferente Ministerului Transporturilor.

vancouver

#5834
Ii raspund aici lui pasadia, legat de parerea mea despre autostrada A3 pe Valea Prahovei. Citez din propriul meu articol din martie anul trecut:

Quote8. Realizarea etapizată a autostrăzii A3 Brașov – Ploiești, pornind de la Brașov spre Ploiești. Prima etapă: half-profile între Râșnov și Azuga, cu tunel în zona Pârâul Rece și astfel mutarea traficului din Predeal și de pe serpentinele Predeal – Timișul de Sus pe traseul nou.

    În condiții NORMALE construirea RAPIDĂ A UNEI AUTOSTRĂZI MONTANE nu este posibilă tehnic, din punct de vedere al tuturor avizelor și din punct de vedere financiar. Ideea vehiculată permanent în zona politică, că se poate face o autostrada cu tunele în munți în 3-4 ani este o fabulație politicianistă, posibilă numai dacă sunt sărite multe etape legale și cu un efort financiar excesiv. Experiența unor țări dezvoltate arată că un astfel de proiect necesita minim 10 ani, daca nu 15-20 (timpul dintre decizia politică și punerea în funcțiune și presupunând că banii vin imediat atunci când este nevoie). De aceea măsurile de ameliorare a DN1, DN1A și măsurile din domeniul feroviar sunt absolut obligatorii pe termen scurt. Construcția autostrăzii Ploiești – Comarnic – Brașov – Codlea poate fi programată pentru un orizont de timp mai lung. Costuri estimate: 2 miliarde euro la preturi actuale. Repartizate pe 20 de ani înseamna o medie de 100 milioane de euro anual. Suma este ușor de susținut, dat fiind următorul calcul: România primește de la UE in 7 ani ca. 3 miliarde euro pentru autostrăzi prin fondurile de coeziune. Aceștia reprezinta ca. 75% din costuri. Dacă adăugăm 25% cofinanțarea României, rezulta 4 miliarde euro de investit în 7 ani. Numai cheltuind exact 4 miliarde vom avea absorbție de fonduri 100%. 4 miliarde / 7 ani = 570 milioane pe an. Rotund 600 milioane pe an. Aceasta este suma pe care România și UE o acordă anual pentru autostrăzi. Credem că este fezabil și acceptabil ca din 600 de milioane sa alocăm 100 de milioane pentru Ploiești-Comarnic-Brașov, ca și alocare anuală. Rezultă că avem suficienți bani ca să facem această autostradă, dacă procedăm într-un mod judicios.
    Din punct de vedere tehnic, cel mai mare dușman al construcției rapide de autostrăzi în munți este reprezentat de tunele. Străpungerea unui tunel (prin orice procedeu) nu înseamnă că acesta este gata. Durează încă cel puțin de 2 ori pe atât până când acesta este utilizabil. De exemplu la un tunel de 1,5 km timpul de finalizare a execuției este de aprox. 4 ani (cu lucru 24/24 și 7/7 în subteran), dar înainte de execuție mai avem sondaje geologice, proiectarea, avizarea proiectului și minim un proces de licitație. Cu cât lungimea unui tunel crește, cu atât timpul de execuție crește și el, mai ales din cauza drumurilor din ce în ce mai lungi până la punctele de lucru din interior. Cel mai important, în tunel nu se poate lucra concomitent în mai multe puncte (cel mult două, după ce tunelul este străpuns, dar în condiții normale un anumit tip de operație se realizează într-un singur punct, adică pe un singur tact; tacturile au de regulă 10m lungime și la 1-2 zile se merge pe următorul tact de 10m, etc...). La un șantier normal, deschis, se pot aduce mai multe macarale, mai mulți oameni și se poate lucra concomitent în mai multe puncte. Iarăși la tunele orice sculă uitată, orice neregulă în plan, orice defect constatat înseamnă 10-20-30 de minute până afară, apoi același timp înapoi. Timp în care posibil să nu se mai poată face nimic. La un șantier obișnuit aceste drumuri durează 1-2 minute și aproape că nu contează în economia șantierului. În concluzie pur și simplu un șantier de tunel nu se poate compara cu un șantier normal. Mai mulți muncitori, mai multe utilaje, mai multe materiale – toate acestea nu pot grăbi cu nimic finalizarea, iar lucrul în 3 schimburi și 7 zile din 7 este oricum ceva normal în subteran și este deja luat în calcul atunci când vorbim de 4 ani pentru un tunel de 1,5 km. Ceea ce nu contează este dacă se fac concomitent ambele galerii (tuburi) ale tunelului unei autostrăzi sau se lucrează întâi pe un fir. În a doua galerie pot lucra echipe diferite și lucrările avansează concomitent. Un tunel simplu (o galerie) de 1,5 km durează 4 ani, un tunel dublu (ambele galerii) tot 4 ani. Vrem să subliniem, că există și această idee falsă, că se poate face half-profile și atunci merge mai repede. Nu merge mai repede. Doar costurile sunt la 50%, timpul este aprox. același.
    TRASEE ALTERNATIVE – existența unei autostrăzi pe Valea Prahovei înseamnă intre altele poluare fonica (mai ales noaptea, sunetul nu are cum sa scape dintre munți și se va auzi în mod neplăcut – în loc să savuram aerul curat și liniștea, vom auzi șuieratul cauciucurilor camioanelor pe autostradă). Considerăm așadar importantă studierea de variante pentru autostradă. Cum ar fi pe Valea Doftanei sau pe traseul DN1A Vălenii de Munte – Cheia – Săcele. Pe de altă parte și oricare alternativă înseamnă traversarea unei zone turistice mai mult sau mai puțin importante.
    Propunem realizarea autostrăzii A3 Ploiești-Brașov pornind DE LA BRAȘOV spre Ploiești. Motivul principal: celelalte măsuri propuse de noi mai sus rezolva în mare măsură legătura stațiunilor cu Bucureștiul și sudul României, iar calea ferată reabilitată acoperă aceeași zonă: de la Predeal spre sud. Legătura de la Predeal la Brașov, atât feroviar, cât și rutier rămâne extrem de deficitară și lentă. Pe rutier discutăm de serpentinele de la Predeal spre Timișul de Sus, care sunt unele extreme. A3 nu urmează să treacă pe la Predeal, ci are traseul propus pe la Pârâul Rece, adică de-a lungul DN73A: Azuga – Pârâul Rece – Râșnov – Cristian, cu ieșire la vest de Brașov. Propunem realizarea cu celeritate a exact acestui segment din A3, la nivel de half-profile (jumătate de autostradă). Cea mai dificilă parte este la Pârâul Rece, unde urmează să se facă un tunel.
    Odată dată în folosință secțiunea A3 nod Azuga – nod Râșnov la nivel half-profile, accesul rutier dinspre Brașov spre Valea Prahovei devine unul extrem de civilizat, se elimină trecerea prin Predeal și se elimină trecerea pe serpentinele periculoase Predeal – Timișul de Sus.
    De la Râșnov la Cristian (6km) este un lot ușor de autostradă, singurul deja licitat și pentru care constructorul este deja desemnat și speram că se va executa în următorii 3-4 ani.
    După realizarea întregii autostrăzi half-profile (12-15 ani) se va putea decide în ce măsură aceasta trebuie adusă la standardul full-profile sau acest lucru nu este necesar. În acest timp sperăm să fie gata autostrada Pitești – Sibiu (full-profile), iar traficul de marfă principal să urmeze acea rută.

De aici: https://www.construim-romania.ro/2018/03/21/strategie-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-pe-valea-prahovei/

Deci da, exista un pasaj in care spun de poluare (acela care incepe cu "TRASEE ALTERNATIVE") si ca ar trebui studiat daca nu exista vreo alternativa. Nu spun ca nu trebuie autostrada intre Bucuresti si Brasov, ci doar ca trebuie studiate alternative. Orice discutie realista trebuie sa prezinte si bune si rele. Si avantaje si dezavantaje. Daca acum extragi din articolul meu numai comentariul legat de dezavantaje si ignori tot restul, daaa ... atunci rezulta poate ca sunt impotriva autostrazii pe Valea Prahovei, which is not true...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.