Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 15 Guests are viewing this topic.

pasadia

Vezi ca nici alt traseu pentru A8 nu ai voie sa propui - uite cum reactiona teocharis in mesajele dinaintea acestuia. ;)

pentium10

atunci e clar: scriem lui Elon Musk, ca cei de aici vor defapt un H1 adica un Hyperloop, intre Moldova si Vest :)
Waze advocate, Google Developer Expert, In Mures

horatiu.cosma

Quote from: pasadia on March 24, 2016, 05:20:01 PM
Quote from: Quest on March 24, 2016, 02:36:47 PM
A doua strapungere a Carpatilor dupa PiSi trebuie sa fie ptr A8 nu A6.

Quote from: horatiu.cosma on March 24, 2016, 03:29:16 PM
Quest, tin sa te contrazic. A 3-a strapungere a Carpatilor [...] trebuie sa fie A8, nu A6.

Merita subliniat. :)))

Prea fina ironia ca sa o simt :). Vroiam sa subliniez ca urmatoarea trecere de munti trebuie sa lege Ardealul de Moldova. Din punctul meu de vedere, cele mai mari sanse le are A8.

dr4qul4

M-am uitat putin in MPGT si acolo avem cateva cifre.... acum nu stiu cat de reale sunt (sau daca au fost masluite):
http://www.mt.ro/web14/documente/master_plan/anexempgt.pdf

- Tg Mures- Tg Neamt -183 km- 2942 milioane EUR
- Brasov-Bacau - 160 km- 1845 milioane EUR iar Brasov-Sibiu alti 816
- o autostrada Tg Mures- Bacau pe Valea Trotusului (cu avantaje pt Moldova de sud si dezavantaje pt cea de nord) ar putea costa mai putin

Prin urmare, beneficiile A8 ar trebui sa fie cu 60% mai mari decat beneficiile aduse de A13 montan si cu 10% mai mari ca A13 complet
De unde facem rost de MZA cu Origine in Iasi-Suceava-Botosani-Piatra Neamt si Braila-Galati-Focsani-Bacau catre Brasov-Sebes-Timisoara-Nadlac-Moravita si Tg Mures-Cluj-Oradea-Bors?
Putem incepe prin a calcula timpul scutit pt 1 tir pt fiecare dintre destinatii. Apoi cand avem MZA avem si rezultatele.

Refuz sa iau in considerare ca am putea face o autostrada pentru al 3-lea razboi mondial!
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

alecu26

am mai spus asta mai demult...ca problema trecerilor poate fi rezolvata mult mai logic si mai matematic.

Prima si prima data ne hotarm cate treceri vrem sa face, sau putem...sau ne permitem....1,2,3,4,5,6

Dupa ce stabilim...logica ar fi sa impartima arcul de cerc carpatic in sectoare cat mai egale:

1 trecere- Comarnic brasov...e pe centrul tari...e legatura directa spre Bucuresti, nu cred ca are competitor.

2 treceri - Pisi si inca 1....care pana de curând era clar ca trebui sa fie Tg mures -iasi, dar se poate lua in considerare si Brasov-bacau.

3 treceri -  Pisi, CoBra, A8. Acum Brasov-Bacau nu mai poate intra in ecuatie ca e Cobra aproape si musca din trafic..:). Dar posibil si invers.

4 treceri- Pisi, Cobra, Brasov Bacau, si o varianta mai la nord de A8....cam pe unde e DN 17. (sau Lugoj-Craiova, Pisi, Brasov-Bacau, si varianta mai in nordul moldovei. Acum oricum se gasesc mai multe variante cat de cat echilibrate.

5 treceri - Lugoj-Craiova, Pisi, Cobra, Brasov-Bacau, Varianta mai la nord de A8 pe DN 17.

Si mergând mai departe, cu eliminarea de variante:

PISI se face, si va fi cam prima (sa speram ca si nu ultima)....Ramane A8 care imparte cel mai echitabil arcul carpatic ramas. Singura problema ar fi sa ne decidem relativ repede daca vrem si ne permitem eventual 3 treceri....pentru ca atunci ar fi un pic de discutat.

Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

marisRO

Bolo a declarat la conferinta Capital - ,,A fost greu să ajungem în acest stadiu cu acest document. Mai avem o dezbatere finală la Comisia Europeană pe 22 martie, această fiind ultima dezbatere. Apoi va putea intra pentru aprobare. Nu sunt doar proiecte aruncate pe hârtie".

Nici o veste legat de aceasta dezbatere?

stefan_viziru

Parerea mea cea mai sincera cu putinta este urmatoarea:
MPGT nu va fi aprobat prin lege pana la alegerile parlamentare.
Partidele, toate, nu au niciun interes sa-si "bata cuie in talpa" prin fixarea legislativa a unui astfel de plan,
care le-ar obtura defintiv "izvorul" imbelsugat al pomenilor electorale!!!  >:( >:( >:(

Vom trai si vom vedea! Pot face ramasag cu oricare dintre membrii formului pe tema asta!

S-auzim numai de bine!   :)
A12 sau A6 pentru Romania pana in 2025!

mircea

Quote from: cezar-mario2012 on March 23, 2016, 09:30:56 AM
Voi nu țineți cont de un lucru, marea majoritate a moldovenilor lucrează în Italia și Spania, iar mai nou în UK. Pe cei din UK îi eliminam pentru că  majoritatea vor folosi avionul. Pentru a ajunge în sud rută cea mai scurtă este prin Bulgaria și Serbia, în aceste zone fiind planificate autostrăzi. Până când noi o să avem A7, bulgarii o să aibă terminate secțiunile de la Ruse până la Kalotina și mai departe prin Serbia către sud veți merge numai pe autostradă.
Acum A8 se adresează în principal Iașului,  OK, pentru ce? Industrie? Nu cred ca A8 va aduce investițiile visate, de de? Cei care fac fabrici vin pentru forță de muncă ieftina, salarile sunt minime, adică 250 €, chiar și un căpșunar câștigă mai mult în Spania sau UK, crezi ca o să vină acasă pe 250€?  Iașiul se poate de zvolta pe IT asemenea Clujului, au destule creiere acolo, ei nu au nevoie de A8, produsele IT nu se exporta cu camionul. Mă refer la programe, nu la calculatoare, alea se fac în China, este mai ieftin.
  Cred că a-ți auzit de fabricile din vestul țări care au căutat oameni prin Moldova și nu prea au găsit, cu toate că le oferea și cazare.
  Regiunea de nord a Moldovei va avea mai mult de câștigat dacă rămâne turistică, Lacul Roșu, Cheile Bicazului, Lacul Muntelui(A8 ar trece prin capătul lui pe la Pietre Doamnei), Mănăstirile Neamț, Agapia, Văratec..., Cetatea Neamțului, Cetatea Sucevei, Mănăstirile Voroneț, Putna, Moldovița, Sucevița, Humor...Vatra Dornei. Atenția trebuie acorda protejări acestor zone și nu  a unei autostrăzi cu o utilitate îndoielnică.  Turiști străini nu vor veni cu mașina sau cu autocarul chiar dacă este autostradă, vor veni cu avionul la lași și de aici cu mașină mai departe. Deci clar A7 ar ajuta cel mai bine Moldova.

Permite-mi să te contrazic. Am impresia că vorbești din pix, să zic așa, pe când realitatea îți arată obrazul.

Așa cum ai punctat și tu, marea majoritate a moldovenilor sunt plecați în Italia și Spania. Dar reține un singur lucru: fac muncă de necalificat pe acolo, care e prost plătită. Sau mai bine zis, făceau! Sunt destui care fac cale întoarsă pentru că sunt două țări care nu și-au revenit încă din criză. Mulți nu-și mai găsesc de lucru. Când ai un venit de 800 de € din căpșunărit, o soție care nu-și găsește de lucru, 2 copii la școală și o rată/chirie de 350€, îți cam bagi picioarele în ea Spania/Italia. Și nici fluxul exodului nu mai e așa mare. De aia, mulți ar prefera să lucreze ambii într-o fabrică din Moldova, să adune câte 500€ pe lună, dar măcar sunt acasă și nu plătesc chirii. Mai pui niște cartofi, morcovi și niște roșii în grădină, crești 2 sau 3 porci, 10-15 găini, că doar ai curte, grădină și ai și un hectar sau două de pământ, iar ce primești pe arendă îți ajunge pentru orătănii.

Spui că n-au vrut să vină în Vest cu cazare asigurată. Ai idee în ce consta cazarea aia? Îți spun eu! O cameră de 2,5*4 m, în care să stea 2 persoane, la un motel de 2 lei, într-o comună (a mea e doar un exemplu). Al naibii de atractivă oferta! Nu înțeleg de ce n-au dat năvală?!

Spui că trebuie să se concentreze pe IT. Corect. Foarte corect, chiar. Dar nu toți oamenii au înclinație spre așa ceva. Ce te faci cu sutele de mii de oameni care n-au tangență cu sectorul ăsta? Plus că axarea pe IT se face pe termen relativ lung pentru că vorbim de o zonă săracă și cu un nivel de educație relativ scăzut. O autostradă care aduce (asta-i o certitudine, nu posibilitate cum sugerezi tu) și câteva fabrici ar ajuta foarte mult populația în viitorul apropiat. Știi, pe ăia care au făcut o profesională la un liceu agricol dintr-un sat, sau chiar și un liceu, dar pe la CFR, Electromotor, Energetic, Construcții sau orice altceva de genul, care nu-i oferă prea multe șanse să se descurce cu un Atom/Netbeans/Eclipse/CodeBlocks sau mai știu eu ce editor sub nas, butonând de zori clase, metode, constructori și query-uri în baze de date.

Cât despre turism, îți dau dreptate parțial. Nu uita că grosul turismului e făcut de noi, nu de străini. Ori dacă așa avea autostradă Timișoara-Tg Mureș-Iași, parcă mi-ar fi mai lesne șa iau la puricat, vreo 2 săptămâni, mănăstirile din Moldova. Dar ca să ajung la Iași via București, parcă-mi piere cheful.

A8 e la fel de inutil ca A7. Citește-o cum vrei.

Ionut

Va rog nu mai deviati discutiile aiurea.

dr4qul4

Daca veei sa ajungi la Iasi si Bacau din Timisoara ,Sebes,  Sibiu sau Brasov, A13 castiga in fata A8.
A8 te ajuta doar pentru TgMures, Cluj si Oradea.
Dar A8 costa putin mai mult decat A13 intreaga.
In orice economie capitalista, totul pleaca de la un buget.
In cazul de fata avem 2 rute. Nordica A8+A3 si centrala A13+A1.

Consideram ca vor fi terminate loturile in constructie.
N = 3,5 mld + Nadaselu-Suplacu .sarim de 4, 5 mld euro
S= 3,4 mld
Bucata Bacau-A8 tb facuta in ambele variante.

Asadar vorbim de o diferenta de peste 1 mld de euro. Care pot fi justificati prin traficul mai mare, daca acesta va exista.
Eu as vrea sa vad studiata si varianta pe V Trotusului. Daca e fezabila financiar, poate fi o solutie buna.

Cu 1 mld de euro am putea face minuni pt Dn-urile actuale. Cel prin vatra dornei, sau chiar si cel prin Poiana Largului.
Dar la noi se insista pe reabilitari de DN-uri fara modernizare, astfel ca ne gandim doar ca pe autostrada putem obtine medie de 80 in siguranta.
Doar imaginati-va ca am avea modernizare la nivel de DN6 pe Tg Neamt-Tg Mures.
Cati ani ar face fata traficului?
Un tunel pe DN costa de 3-4 ori ca un tunel pt A....
Mai exista si varianta Half-profile, care a fost folosita la greu pt zonele montane din europa.
Noi o incercam la campie....unde nu are sens.
Dar asa suntem noi: ne place sa reinventam roata.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

#3280
Quote from: dr4qul4 on March 26, 2016, 12:48:42 PM
Un tunel pe DN costa de 3-4 ori ca un tunel pt A....

Viceversa, viceversa.... :)

Quote from: dr4qul4 on March 26, 2016, 12:48:42 PM
Mai exista si varianta Half-profile, care a fost folosita la greu pt zonele montane din europa.
Noi o incercam la campie....unde nu are sens.
Dar asa suntem noi: ne place sa reinventam roata.

Corect...

LE
Corect cu reinventarea apei calde...
Dar cu zonele montane nu ştiu ce să zic.
Mă gândesc la Gilău-Nădăşelu, care nu este chiar montană, dar categoric nu este de câmpie. Dacă s-ar fi făcut întâi half-profile, cum se făceau half- deblee ? Să renunți la viaductele de pe un sens este simplu, dar cred că sunt lucrări (gen deblee) care trebuie făcute complet chiar dacă în prima etapă faci doar half...
Greşesc? Ce zic colegii constructori?
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

pasadia

Fire separate. Niciodata nu voi intelege de ce trebuie sa punem firele unul langa altul, la exact aceeasi cota, mai ales in zone unde facem debleu intr-o parte si rambleu in alta. Asta ca sa nu spun ca in unele zone ar trebui luata in calcul si modificarea DN-ului in A prin largirea acestuia sau transformarea lui in unul dintre fire. Cu titlu de exemplu, Ploiesti - Ibanesti. Sau aceste bucati din DN1 intre Brasov si Sibiu: Vladeni si respectiv Avrig - 10 kilometri pe care ai putea considera ca ai un fir de autostrada deja creat.

Bine, legat de Sibiu - Brasov am discutia asta cu multe persoane care utilizeaza des drumul. Toti vor neaparat constructie noua in totalitate, nimeni nu ar accepta transformarea unor bucati din DN in A. Atitudine oarecum tipica pentru romani: nu s-ar multumi cu un Golf, toti vor X5. :(


TibiV

Gândiţi-vă la debleul dintre IV şi V de pe Gilău-Nădăşelu...
Cum faci acolo 2 deblee separate ? La ce distanţă între fire ? Ajungi să sapi un W în loc de un V un pic mai lat..
Mi se pare că volumul sapaturlor ar fi dublu... Şi costurile aferente...

Oricum, problema half-profile mi se pare interesantă dpdv tehnic...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

carutasul

E clar ca nu ai cum să obţii 50% din cost pe un half-profile, dar probabil ca si 60-70% ar fi bine dacă te gândeşti că ai apela la împrumuturi compensezi din dobânzi. Probabil depinde mult de conformaţia terenului; ce mi se pare destul de clar e că proiectarea trebuie făcută pentru full ca să nu ajungi să-ti tai macaroana pentru mai târziu :)