Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 8 Guests are viewing this topic.

StefanCelMare

Mai sunt lucruri interesante pe harta de trafic.
Spre exemplu, pe Cluj-Oradea + Cluj-Zalau-Oradea, traficul e la fel de aglomerat ca pe Deva-Timișoara (A1 + DN).
Am eu ce am cu acea porțiune de A3... Cred că aducerea Autostrăzii A3 până ușor după Tg. Mureș + o continuare OK până în Moldova, ar fi necesară.
:)

esendy

Eu NU zic sa nu se faca NICIODATA A peste Orientali, dar sa se inceapa cu A7A8/A13 portiunile de la campie/deal si cu solutiile propuse mai sus de modernizare a DN-urilor ce trec muntii si tuneluri, etc si apoi in 2040 putem face si A peste munti;

Aceeasi solutie poate fi aplicata si pt traseul A6, A pe tronsoanele usoare . . . DN modernizat + tuneluri in zona montana.

pasadia

Bine ca tot reinviati discutia, nu o puteti lasa moarta nicicum... Uite, chiar credeam ca mesajul lui alecu e clar si ca decizia e simpla si oarecum matematica. Voi sustineti planul cu 2 autostrazi, eu as insista pe idea cu 4, dar le vad distribuite altfel decat el. Adica : A6, A1, A13 si Ax undeva intre Vatra Dornei si Bistrita (fara CoBra adica).

Bine, de fapt nici partea asta din mesajul sau nu am inteles-o:

Quote3 treceri -  Pisi, CoBra, A8. Acum Brasov-Bacau nu mai poate intra in ecuatie ca e Cobra aproape si musca din trafic..:). Dar posibil si invers.

Care din care trafic musca? Nu de alta dar e vorba de 3 treceri peste Carpati, nu de A7 sau A6...
Bine, in viziunea mea 3 treceri peste Carpati ar fi mai degraba A6, A1 si A8 (da, iarasi fara Cobra). Cu schimbarea ca denumire a A1 pe ruta B - SB- CJ - Bors, astfel incat sa fie privita astfel ca axa principala. 

AdrianB1

Fara autostrada Bistrita-Vatra Dornei. In primul rand ca daca exista autostrada un pic mai jos (A8) nu mai e trafic care sa o justifice, in al doilea rand e ca e o traversare grea, nu exista nici o vale pe care sa se poata merge - Bistrita se duce in directia gresita, asta inseamna ca trebuie traversate sau facute tuneluri sub 2 pasuri montane, Mestecanis si Tihuta, plus bucata Tihuta-Vatra Dornei care e dificila pentru ca e o zona de tinoave, teren care musteste de apa la suprafata, ar fi nevoie de lucrari uriase pentru terasamente ca sa nu se scufunde in sol. Nici macar loc de centuri pentru localitati nu prea exista, iar conditiile meteo sunt foarte nefavorabile: -35 iarna, temperaturi sub zero din septembrie-octombrie pana in aprilie. Oricat m-ar atrage ideea sa ma duc acasa pe autostrada, nu mi se pare deloc buna.

esendy

#3304
mikidutza zicea: "Tunelurile Mont Blanc, Saint Bernard, Gotthard si Frejus sunt cu o singura banda pe sens, cam departe de ce numim noi autostrada!"

La ce nivel de dezvoltare si necesitate de trafic au acele zone (N Italiei, Elvetia, Franta SE, Germania S si Austria) cred ca si pt Ardeal -Moldova ar fi f ok acest gen de tuneluri + DN-uri modernizate (scoase din localitati, 2 benzi la urcare), pe zona montana, A pana la buza muntelui. Chiar si tunelele de pe PiSi si CoBra si tunelul Meses pot fi cu un fir pe sens.

Nu inteleg cum in Romnia considerati ca e nevoie peste tot de A, indiferent cat costa, chiar si in vf muntilor

horatiu.cosma

PiSi nu e in varful muntilor. Cred ca altitudinea maxima e de 800 de metri. Si nu costa enorm, comparand cu alte lucrari de genul. Nu zice nimeni ca un tub facut acum si celalalt peste un an doi nu e o solutie buna, dar sa facem acum un tub si celalalt peste 15 ani nu e o solutie. La accidente nu mai poate intra sau iesi nimeni.

esendy

#3306
ideea era de Ardeal-Moldova ..  . celelalte exemple erau doar o paranteza.

@horatiu - asimileaza te rog realitatea ca alte tari au tunele 1+1 si Romania are trafic mult mai mic


mhCoder

Nici nu o ajuns Master Planul in parlament si deja se vor schimbari, o sa avem un spectacol de zile mari in parlament.
QuoteDesi documentul a fost finalizat si agreat deja cu Comisia Europeana, europarlamentarul roman Marian-Jean Marinescu considera ca documentul ar trebui modificat, iar prioritatile rutiere stabilite pentru Oltenia si Moldova in urmatorii ani ar trebui schimbate cu cele programate teoretic pentru perioada 2020-2030
[/b]

Intreg articolul http://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-20904006-schimbare-masterplanul-transport-inainte-trimis-aprobare-parlament-europarlamentar-roman-vrea-modificarea-ordinii-care-fost-prioritizate-autostrazile-din-oltenia-moldova.htm

GDPR

Da, o sa fie un adevarat spectacol. Dar din pacate unul de proasta factura.

marisRO

De ce nu ar cere API informatii direct de la Comisia Europeana? Hai sa afla daca au primit MP-ul, daca au obiectii sau sugestii, etc.

http://ec.europa.eu/commission/2014-2019/bulc_en


marisRO

Pai atunci de ce au revizuit reteaua TEN-T pe o anumita zona: http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/news/2016-02-04-ten-t-maps-neighbouring-countries_en.htm.

In plus ministrul spune multe ... ca e usor de spus ...

marisRO

Legat de discutia A8  sau A13 este clar nevoie de o analiza cost-beneficiu. Cine are timp poate sa arunce o privire aici: http://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure/studies/doc/2015-06-fraunhofer-cost-of-non-completion-of-the-ten-t.pdf

esendy

^^^ Daca s-ar finaliza pana in 2022 (n+2) tot ce e in scenariul pesimist (jugoj-deva,gilau-nadasel, pod somes gilau, A10, campia-tgmures,pisi, DNCB Sud si A7) sa fim multumiti. Si ar rezolva o parte din cele mai urgente probleme de trafic. Eu estimez ca nici aceste proiecte nu vor fi finalizate integral in 6.5 ani

Ionut

Quote from: cutter on March 30, 2016, 09:22:47 PM
Quote from: pentium10 on March 30, 2016, 08:29:00 PM
ce a lucrat CNADNR/MT în 2 luni la Ogra-Tg. Mureș (1 feb-31 mar)?

După ce se emite HG de exproprieri, trebuie ceruți banii de la Ministerul Finanțelor. CNADNR nu plătește pentru proiectele de investiții din venituri proprii (=rovinietă), ci numai de la buget. Iar acel buget stă tot timpul la Ministerul Finanțelor și pentru orice factură și orice plată trebuie făcută o cerere de "deschidere de credit" (parcă așa se numește). Adică un circuit de X semnături (vreo 5-7?) prin CNADNR de la Direcția Exproprieri, Direcția Juridică, Direcția Economică, etc, etc. Apoi se trimite la MT, unde parcurge un circuit similar. Apoi ajunge la MFP unde parcurge și acolo un circuit. Apoi vin banii la MT și trebuie un circuit de semnături pentru transferul lor către CNADNR. Și apoi ajung la CNADNR. Și apoi sunt transferați la CEC. Și apoi se fac consemnări (cîte o recipisă) pentru fiecare poziție din anexa la HG (fiecare proprietar). Apoi se mai face un document cu semnături care e notificarea de expropriere. Și se transmite la toate primăriile care sunt pe traseul exproprierilor. Acolo se afișează. Din acel moment, conform legii trebuie să curgă 20 de zile. Abia apoi se emite decizia de expropriere de către CNADNR (alt document cu semnături) care este momentul în care exproprierea este efectivă.

În afara de stupizenia că CNADNR n-are niște banii în cont să poată face ca orice companie plăți din ei, ci trebuie tot timpul ceruți de la MFP pe acel circuit (care are la bază, mă gîndesc, presupunerea că cineva ar încerca pe undeva să fure banii statului - de-aia mai există și ceva numit control financiar preventiv și alte bazaconii), în afară de faptul că totul se mișcă ultra lent și nu ar trebui să ai 7 semnături pe fiecare document (dar așa e în România că altfel de unde știm că juridic-economic-expropriatic-managerial totul a fost de comun acord)... deci în afară de asta... o oarecare procedură și întîrziere și un termen (de 20 de zile) trebuie și e normal să existe, că dacă te gîndești, pînă la urmă e un act de o anumită sobrietate și importanță, luăm forțat terenul unor oameni ca stat.

Doar că exproprierea asta trebuie făcută cu mult timp în urmă, în faza de pregătire în proiectului și atunci ar fi mascat acolo în acel timp de cîțiva ani de pregătire a proiectului. La noi se face tot timpul în ceasul al 14-lea după ce contractul e semnat de 14 luni și atunci de-aia fiecare zi ne omoară (pe bună dreptate).

Am reușit să clarific?