Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

4 Members and 15 Guests are viewing this topic.

Ionut

^ Exista deja acest thread:
Autostrazi si drumuri - materiale mai vechi

Se poate discuta acolo in voie.

Legat de file storage, daca avem unele documente sau materiale foarte importante, pot fi puse pe server. Insa tot ce inseamna fotografii and stuff trebuie puse in cloud/CDN pentru ca altfel rupem serverul.

Morosanu

Si totusi ma intorc la ale mele de mai sus: pacat North puteai face ceva, acuma degeaba...... :lolz:
Politica distruge tot ce atinge.

Gendan

Right. North, te admir. O treaba super faina, si cu materialele pe care le aduni, si cu reteaua trasata. Jos palaria.

Acum, am o mica observatie referitoare la A13 si A7 (am lamurit deja ca e A7). Chestia asta ar trebui sa fie un mare cui in sicriul A13, pe langa dificultate de constructie, cost, oportunitate de operare s.a.m.d.
Uite o harta cu densitatea tarii, pe care am trasat in paint doua linii.



P.S. Intre Bacau si Focsani m-am lenevit, Adjudul e mai in est. In caz ca spune cineva ca si A7 trece prin zone cu densitate sub 50 loc/km2.

dumbravaandrei

Tocmai o astfel de harta justifica atat Sibiu-Brasov, A10, A8, A13, A7, A12, A3 de la Ploiesti la Tg Mures si cel putin A11 si A6. Toata populatia din zonele rosii se misca intre cele 3 zone mari de rosu... Asta daca nu le inconjuram cu gard si interzicem circulatia :)

Gendan

Nimeni nu e ridicol. Evident ca de toate avem nevoie, dar hai sa facem o curba cost-beneficiu. Daca sunt prea ambiguu, iti spun ca imi doresc enorm de mult o rejuvenare demografica nu doar a zonei adiacente Oituzului, ci a intregii Romanii. Daca inca sunt prea ambiguu, spun pe sleau ca pentru anii mai multi care vor veni, A7 va deservi mult mai multa lume.

Gendan, dar in clipa de fata nu avem treceri serioase intre Moldova si Ardeal.
Just, de asta ne trebuie A8. Inainte de A7 daca ma intrebi pe mine.

Da mai, dar A13 va lega si depresiunea Brasov cu toate oraselele.
Da, ar face asta. Dar in depresiunea Brasov nu sunt mai multi oameni ca in Valea Siretului. Plus ca vorbim de A13, nu A3. VP deja e aglomerat si drumul dinspre Sibiu spre Fagaras... Ok, aici chiar nu am idee, am circulat doar cu trenul si intre noi fie vorba, poate ca ar fi bine sa existe Sibiu-Brasov ca Autostrada, dar nu in conditiile in care cineva va incepe sa nutreasca idei crete si sa puna on hold cel mai important sector din tara. Hai sa nu mai Sovaim.



Traficul de care avem nevoie este Est->Vest. Nu vine nimeni din capitala sa faca fabrica in Dolhasca si sa mute produsele inapoi in capitala. Strainul face fabricile alea. Ne place sau nu. Si strainul nu vine pentru ca avem o piata de desfacere grozava. Suntem putini, jumatate din noi sunt la tara, puterea de cumparare e cum e. Strainul vrea sa duca in Europa ce produce la noi ieftin. Nu e filosofie buna dar cat timp la bac se pica pe capete, asta vom fi. Si as merge inca 20 de ani pe DN2 daca as avea A8 in 2016. Si poate asta ar trebui sa fie pe bune dezbaterea, A7 vs A8.


In rest, A10, A12 si A3 de la Bors la Brasov nu au cum sa nu produca efecte impresionante. Pe VP Autostrada... as mai discuta. A6 pana la Calafat e utila, dar ne impuscam singuri in picior. Si eu vreau ziua in care sa aleg pe ce autostrada sa merg acasa, dar mai e pana atunci. Si nu avem bani destui. Ori ne imprumutam si #deficit, ori omoram alte proiecte, ori bafta armata, de exemplu. Hai sa Moldova, ca e forta de munca apta care sta degeaba. Sau culege capsuni. Multa. Dupa ce vom avea PiSi, Bania va fi mai aproape de granita. Plus ca mai e si o Dunare pe acolo. Riscam sa facem din moldoveni ciuca tuturor glumelor si sa fim aia care nu ii ajuta, de parca tot am vrea sa fie asa.

A11... Sunt curios cate companii din Banat-Crisana colaboreaza intre ele. Daca exista o interdependenta intre orasele astea, hai cu A11, e usor si ieftin de facut. O facem repede si castigam alegerile. Altfel, e cvasi-inutila.

Est-Vest, dendritic in Transilvania, trelitic in Moldova si circulara in Muntenia. Ca tot e mai ieftin sa ne folosim de topografie cand construim autostrazi.


pasadia

Ai spus o multime de cuvinte, dar foarte putine idei - sau ma rog, una singura: trebuie A8, inclusiv inainte de A7.

Quote from: Gendan on March 22, 2016, 10:36:45 PM
Nimeni nu e ridicol. Evident ca de toate avem nevoie, dar hai sa facem o curba cost-beneficiu.

Hai sa facem si asa ceva. Uite, nu definim A8 ca fiind un proiect de 300 km (Ungheni - Ungheni) ci il definim doar ca un proiect de 200km (Acatari - Targu Neamt). Si il comparam cu orice alt proiect de circa 200 km pe care il vrei: A6 Craiova (Calafat) - Lugoj. Sau A13 Brasov - Bacau. Sau A3 Ploiesti - Acatari.

Costuri? Evident, nu avem date exacte, dar tare am impresia ca A8 e cel mai scump, avand de traversat cea mai lunga portiune montana. Beneficii? Hmm, A8 iese cel mai prost: trafic local zero, trafic mediu redus (deh, nu sunt orase importante in zona), trafic de lunga distanta discutabil.

Dar nu, noi vrem autostrada, noi vrem A8. Un simplu half-profile, amenajat ca 2+1 ar rezolva TOT traficul pentru 30 de ani cel putin. De fapt si simple imbunatatiri la rutele cele mai folosite (DN11 si DN17) ar fi mai productive pe curba aia de costuri si beneficii. Nu de alta dar inca nu s-a plans nimeni de aglomeratie sau de siguranta pe drumurile de peste Orientali - singura problema fiind viteza medie.

FRS

Pai și dacă s-ar dubla DN 17 de exemplu, care ar fi timpul economisit? Nu de alta, dar tot prin localități am trece, și tot cu 50 km/h. Deja avem prin pasuri 2 benzi la urcare acolo unde declivitatea o impune. Numărați proiectele implementate în Moldova. Numărați bani investiți acolo ca și infrastructura rutiera. Parcă prea suntem luați la mișto. Vorba colegului care vorbea de voturi. Nu-I așa.

pasadia

Eu n-am vorbit de dublarea lui DN17. Solutiile punctuale sunt altele si sunt diferite functie de situatie. Dar in privinta asta:

QuoteDeja avem prin pasuri 2 benzi la urcare acolo unde declivitatea o impune.

am dubii mari: intre Bacau si Onesti nu ai 2 benzi pe urcare pe nicaieri, si sunt zone destule unde e aproape imposibil sa depasesti un autovehicul lent in ciuda faptului ca nu e trafic (curbe dese, vegetatie, etc...). Asa ca 2 benzi pe un sens sau un 2+1 alternativ ar fi ajutat pe Dealu Magurii sau prin valea Oituzului. Apoi in pasul Bretcu nu ai 2 benzi pe urcare cam in 75% din lungime pe partea secuiasca si cam pe 50% din lungime pe partea moldoveneasca. Iar Onestiul nu are centura, nici macar ca 1+1, nici macar transformata din drum industrial ca la Roman.

Dar problema vitezei nu e pentru masini mici (cat de cat acestea circula cu o viteza medie de peste 50km/h) ci pentru masinile cu marfa, pentru tiruri (caci parca pentru ele vrem autostrada). Asa ca acele solutii punctuale ar trebui sa aiba in vedere cresterea vitezei medii a traficului de marfa.

Morosanu

Of, of... Pasadia tot ii dai inainte ca unde s-ar face A8 traficul e inexistent. Bineinteles ca e inexistent pe poteci de munte. In momentul in care va fi autostrada va atrage marea majoritate a traficului. Iti dau un exemplu. Nu stiu daca ai fost prin Slovenia, dar pana ce slovenii nu au terminat A5 (Maribor Pince) sin ungurii M7 de la Balaton la Letenye traficul nu era nu stiu ce, majoritatea (Italia, Spania, sudul Frantei s.a.) foloseau reteau austriaca si apoi M1 in Hu. O data terminate A5 in Slo si M7 in Hu traficul a explodat pur si simplu, aproape tot foloseste Slo si M7 in Hu. Identic se va intampla si cu A8 orice ai spune tu aici, si n-am nici un interes sa afirm asta.
Politica distruge tot ce atinge.

pasadia

#3189
Buna comparatie, ce sa zic... Acolo vorbim de trafic de tranzit de lunga durata pe care nu il avem aici, Ucraina sau Rep. Moldova negenerand aproape deloc trafic (sau ce genereaza se duce prin A4 polonez).

In plus adu-mi aminte: acel trafic nu pe un half-profile 1+1 circula?

Ps: vezi ca DN 15 numai "poteca de munte" nu e. Pe unele portiuni se prezinta mai bine decat VO sau VP. Iar DN 15B era reparat in 2012-2013, cred ca acum e gata. Dar e folosit doar de calugari si habotnici. Di unde asa imi dezvalui si eu interesul anti-A8: m-am saturat de drumuri pe care singurul marcaj indica manastiri.

Morosanu

Sunt doar 20 km M70 DX si aceia impartiti in doua, jumatate e 2+2, cu trafic teribil si o gramada de accidente. E cam acelasi lucru si pentru A8, traficul nu va merge nici in nord si nici in sud ci pe mijloc A8 cand va fi, daca va fi.
Politica distruge tot ce atinge.

cezar-mario2012

#3191
 Voi nu țineți cont de un lucru, marea majoritate a moldovenilor lucrează în Italia și Spania, iar mai nou în UK. Pe cei din UK îi eliminam pentru că  majoritatea vor folosi avionul. Pentru a ajunge în sud rută cea mai scurtă este prin Bulgaria și Serbia, în aceste zone fiind planificate autostrăzi. Până când noi o să avem A7, bulgarii o să aibă terminate secțiunile de la Ruse până la Kalotina și mai departe prin Serbia către sud veți merge numai pe autostradă.
Acum A8 se adresează în principal Iașului,  OK, pentru ce? Industrie? Nu cred ca A8 va aduce investițiile visate, de de? Cei care fac fabrici vin pentru forță de muncă ieftina, salarile sunt minime, adică 250 €, chiar și un căpșunar câștigă mai mult în Spania sau UK, crezi ca o să vină acasă pe 250€?  Iașiul se poate de zvolta pe IT asemenea Clujului, au destule creiere acolo, ei nu au nevoie de A8, produsele IT nu se exporta cu camionul. Mă refer la programe, nu la calculatoare, alea se fac în China, este mai ieftin.
  Cred că a-ți auzit de fabricile din vestul țări care au căutat oameni prin Moldova și nu prea au găsit, cu toate că le oferea și cazare.
  Regiunea de nord a Moldovei va avea mai mult de câștigat dacă rămâne turistică, Lacul Roșu, Cheile Bicazului, Lacul Muntelui(A8 ar trece prin capătul lui pe la Pietre Doamnei), Mănăstirile Neamț, Agapia, Văratec..., Cetatea Neamțului, Cetatea Sucevei, Mănăstirile Voroneț, Putna, Moldovița, Sucevița, Humor...Vatra Dornei. Atenția trebuie acorda protejări acestor zone și nu  a unei autostrăzi cu o utilitate îndoielnică.  Turiști străini nu vor veni cu mașina sau cu autocarul chiar dacă este autostradă, vor veni cu avionul la lași și de aici cu mașină mai departe. Deci clar A7 ar ajuta cel mai bine Moldova.

alecu26

Poate fi o strategie simpla a UE sa împingă dezvoltarea ei spre Chisinau. Chiar și a NATO. (Sunt multe voci care spun ca și autostrăzile făcute de Bechtel prin fosta Iugoslavie tot pe același calapod sunt construite: acces rapid dinspre Adriatica spre Rusia).
Dar ok....pe distante foarte mari dacă se vrea neapărat și e cu multa ieftin culoarul spre Moldova poate fi și prin Sibiu - Brașov - Bacău. ...ăsta fără a viola cu perversiuni Brașov Bacău și sa ne mințim ca aia e cea mai bună soluție pentru București Bacău.

Dar din nou revenim la.scrisoarea API care solicita flexibilizarea MPGT în programarea tipului de profil transversal și stabilirea lui prin studii temeinice la momentul propice.
Ăsta poate însemna că se apuca foarte repede și sa facă autostrada ca by pass TGM cu legătură la DN 13 , sa facă autostrada pe targu frumos Iași,  și câte un prim sens al tunelurilor din munți acolo unde viteza pe DN e foarte mica. Restul.....în funcție de nevoie.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

horatiu.cosma

Asa cum spunea si @North, putem sa ne uitam mai departe de strict legarea Moldovei de vest si sa vedem un culoar Odessa-Vest prin Romania. Si un astfel de culoar va genera trafic de tranzit, nu gluma. Pornind din Odessa sau chiar din Moldova, TIR-istii vor fi obligati de tahometru sa opreasca in Romania, deci nu e de neglijat aportul financiar care o sa ni-l aduca, pe langa RO-vignette.

istvan78

Quote from: Morosanu on March 23, 2016, 08:42:28 AM
Of, of... Pasadia tot ii dai inainte ca unde s-ar face A8 traficul e inexistent. Bineinteles ca e inexistent pe poteci de munte. In momentul in care va fi autostrada va atrage marea majoritate a traficului.
Asta-i adevarat, dar e valabil pentru orice autostrada care ar lega Moldova de Ardeal, (aproape) pe oriunde ar fi ea. Din pacate, dintre alternativele luate in calcul, traseul A8 este cel mai dificil si pe departe ce mai scump.
A13 s-ar putea realiza cu multi ani mai rapid, si banii economisiti s-ar putea adauga la bugetul axei Nord-Sud a Moldovei sa se realizeze A7 in loc de DX7.
Iar daca inca mai sunt fonduri, portiunea Tg.Neamt-Iasi din A8 ar lega si Iasiul de retea. Partea montana din A8 (sau DX8, de ce nu) ar putea fi inceputa si ea  dupa 2030 daca se constata nevoia.

Eu raman cu convingerea ca daca se insista pe A8, atunci nu va exista autostrada continua intre Moldova si Ardeal nici in 2030, si si pe axa Nord-Sud Moldova va ramane cu un DX7 nesatisfacator, si asta pentru multe decenii inainte. Efectele ecestei decizii vor defini infrastructrura rutiera a Moldovei pana in 2050 cel putin, adica probabil pentru toata viata noastra, a celor care discutam aici!