Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 18 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^
Una e sa asculti, alta e sa intelegi. A cam pierdut-o Catalin in detaliile tehnice si in procedurile birocratice, dar e foarte bine ca a ascultat, l-a lasat sa se desfasoare, dand sansa telespectatorilor sa vada o alta fata a guvernului, o fata mult mai prietenoasa, transparenta si in special realista. Mai mult ma sigur numarul de foraje trebuie sa depaseasca 1000, doar avem o gramada de tuneluri si de dealuri cu potentiale probleme. Acolo e exclus sa se faca ceva din km in km, in speranta sa se nimereste exact locul cu probleme. Zicea @alecu la un moment dat ca in zona tunelurilor trebuie foraje apropiate, pentru a stabili cu precizie milimetrica pe unde e mai ok sa treaca.

Legat de FIDIC, nu o sa mai existe acele certuri intre proiectant si constructor, daca se va face un studiu competent. Constructorul va gasi in teren exact ce va fi si in studiu, din simplul motiv ca pe acolo a trecut si proiectantul cu ceva timp in urma. GATA cu SF-urile facute si trasate in birouri.

cutter

Quote from: horatiu.cosma on January 24, 2016, 08:26:28 PM
^
Una e sa asculti, alta e sa intelegi. A cam pierdut-o Catalin in detaliile tehnice si in procedurile birocratice

Nu e chiar așa. Întrebările au fost excelente (nediscutate în prealabil), chiar am fost curios cum de au fost așa de la obiect. Am fost foarte impresionat că și-a făcut documentarea singură în ziua premergătoare. Foarte profesionistă. Jos pălăria.

ps La restul întrebărilor voi răspunde cînd am un pic de timp, sunt întrebări foarte bune

horatiu.cosma

Intrebarile au fost grozave, au atins punctele cele mai fierbinti in infrastructura in ultimii 2-3 ani. Nu asta era ideea. Eu ziceam ca ea parea putin derutata cand ai intrat in detaliile tehnice de realizare a SF-urilor. A tot incercat sa sara peste aceasta parte si sa obtina de la tine un raspuns mai pe intelesul dansei, ca sa zic asa: cand avem SF, cand incepe constructia? Oricum, e mai putin important ce a inteles sau nu a inteles. Important e ca ai fost lasat sa te desfasori, lumea a vazut, si probabil o sa mai primesti astfel de invitatii. Suna mai bine pentru televiziuni sa aiba un invitat consilier al prim-ministrului decat un membru al unui ONG :).

Io

Quote from: horatiu.cosma on January 24, 2016, 08:56:40 PM
Suna mai bine pentru televiziuni sa aiba un invitat consilier al prim-ministrului decat un membru al unui ONG :).

Iar pentru noi ceilalti suna si mai bine ca e aceeasi persoana. Felicitari!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

cristi5

Ce autostrazi s-au facut la noi cu FIDIC rosu? Daca am inteles bine pe reabilitarea CF se lucreaza cu FIDIC rosu iar rezultatele nu sunt spectaculose chiar daca traseul nu se schimba prea tare. Mi-e sa nu ne punem prea mari sperante intr-un "silver bullet". Scoaterea paragrafelor autohtone suna in schimb foarte logic...

bond

Quote from: horatiu.cosma on January 24, 2016, 08:56:40 PM
Intrebarile au fost grozave, au atins punctele cele mai fierbinti in infrastructura in ultimii 2-3 ani. Nu asta era ideea. Eu ziceam ca ea parea putin derutata cand ai intrat in detaliile tehnice de realizare a SF-urilor. A tot incercat sa sara peste aceasta parte si sa obtina de la tine un raspuns mai pe intelesul dansei, ca sa zic asa: cand avem SF, cand incepe constructia? Oricum, e mai putin important ce a inteles sau nu a inteles. Important e ca ai fost lasat sa te desfasori, lumea a vazut, si probabil o sa mai primesti astfel de invitatii. Suna mai bine pentru televiziuni sa aiba un invitat consilier al prim-ministrului decat un membru al unui ONG :).
am avut aceeasi senzatie la inceput, dar, in marea majoritate, a fost un interviu de calitate.
felicitari @cutter pentru prestatie si multumim pentru munca pe care o depui aproape benevol.

Wadan

Quote from: cristi5 on January 25, 2016, 01:02:59 AM
Ce autostrazi s-au facut la noi cu FIDIC rosu?

Autostrada Timisoara-Arad a fost pe FIDIC rosu :)

horatiu.cosma


VictorC

CNADNR a publicat pe site-ul sau o foarte bună sinteză a proiectelor aflate în derulare, cu informații la zi: http://cnadnr.ro/img/tabel/STADIULPROIECTELORINDERULARE.pdf

Documentul a fost prezentat și presei în întâlnirea informală care a avut loc vineri. Promisiunea CNADNR este de a actualiza acest document în fiecare lună. Așa ca țineți ochii și pe site-ul CNADNR.  :cheers:

bridge

Buna asta cu tunel Meses:
"Tinand cont de faptul ca Proiectantul :
- a avut o slaba mobilizare;
- nu a reusit sa furnizeze informatiile, in forma si cu continutul
solicitate de CNADNR SA;
- nu a reusit sa furnizeze in temenul prevazut de contract toate
documentele Studiului de Fezabilitate,
CNADNR va aplica penalitati de intarziere Proiectantului, iar in
cazul in care acesta nu se conformeaza cerintelor contractuale
impuse, CNADNR va rezilia contractul de  proiectare"

Victor C. :cheers:

horatiu.cosma

Bravo CNADNR, frumos! Sper sa se tina de promisiune si sa il actualizeze. Ii putem ajuta si noi, sa nu greseasca cumva :).


NGC

^^^ Pentru lotul 2 A3 Iernut - Chetani trebuiau sa treaca acolo ca si ultima contestatie la CAB a fost respinsa si se poate semna. ;)

yetiman

Probabil prezentarea a fost pregatita inainte.  :D

,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu

__dir

Rusine CNADNR! Sunteti un monument de prostie!

VO Bacau - Lucrarile au fost suspendate in data de 22.10.2015 datorita scoaterii
proiectului din POST si includerii in cadrul POIM. Se estimeaza ca
ridicarea suspendarii va avea loc in Semestru I 2016.

bridge

Stadiu fizic:52,12 % (la data incetarii Contractului cu Antreprenorul Bechtel)
Stadiu financiar :55.7% (la data incetarii Contractului cu Antreprenorul Bechtel)??