Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

^
Da, asa e. De aia pentru loturile ce speram sa se finalizeze in 2016(Sebes-Turda 3&4 si Lugoj-Deva 3) nu am pus ca sume decontate in 2016 chiar tot ce mai e de platit din partea CNADNR. La estimarile mele , s-ar ajunge la final de 2016 pe aceste loturi undeva la 90% din plati. Restul vor fi decontati in 2017. Mai putin de atat nu ar fi etic pentru constructor, el isi termina treaba 100%, dar la plati CNANDNR sa fie cu mult in urma. Pe TL 2, TS a oprit motoarele prin septembrie, probabil exact din cauza asta. Erau la 90% fizic, si la plati la vreo 50%. 

icristian

#2866
Se pare ca a facut si Victor Cozmei o harta interactiva cu stadiul lucrarilor si pop-up pentru fiecare lot. Exact ce discutasem aici.

cristi5

Foarte bine! Daca apuc, o sa fac ceva permanent si actualizabil.

O inexactitate: descarcarea Holdea nu ar castiga 20 km ci numai 10 km (pana la Grind). Restul de 10 km Grind-Ilia se vor putea folosi.

horatiu.cosma

#2868
http://www.digi24.ro/Stiri/Digi24/24+Minute/Catalin+Drula+invitat+la+24+de+minute

L.E. Foarte buna prestatia, Catalin, asa ceva as vrea sa aud si din partea tehnocratilor/CNADNR-ului: recunoscute problemele si greselile din ultimii ani. Rezolvarea unei probleme porneste de la constientizarea ei. Ar fi genial daca la final de 2016 am avea inca vreo 70 de km de A, centura sud inceputa si toate proiectele de SF pe fonduri europene incepute cu proiectanti capabili, pe contracte beton. Dar pentru asta e de lucru nu gluma.

dr4qul4

Eu zic sa-l invitam pe d-nul conferentiar la UTCB (cel care comenteaza la articol) aici pe forum. Daca ar cunoaste toate problemele s-ar putea sa inceapa sa caute solutii.
Cand spuneam ca nu mai putem sa visam si trebuie sa ne adaptam la realitate, toti mi-ati sarit in cap (inlcusiv cutter). Adevarul doare, dar mai bine incepem de la ce avem, ce putem face, folosim termene realiste si de acolo..vedem ce putem imbunatatii.

In momentul actual Romania nu poate construi mai mult de 100 de km de autostrada anual. Ca sa depasim aceasta bariera trebuie sa renuntam la stilul "pompieristic" si sa o luam pas cu pas.

Constructia propriu-zisa nu reprezinta vreo provocare. Adevaratele provocari sunt birocratia, coruptia, planurile facute superficial si in graba si, nu in ultimul rand, lacomia constructorilor care speculeaza la maxim lacunele legislative.

Cutter spune 2023 dar sunt sigur ca se gandeste ce poate face sa scada 1, 2 ani. Dar nu "in caz ca se aliniaza planetele" ci pentru ca s-a optimizat procesul, care va putea fi folosit si la alte proiecte.

Oricum, un mare pas inainte: De la declaratii " deschidem maine si inchidem poimaine", "la deschidem saptamana viitoare si nu inchidem niciodata".
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

akacrys

 :gj: E de apreciat Catalin pentru munca pe care o desfasoara, era necesara o analiza clara a tuturor proiectelor din cadrul CNADNR, e pacat ca nu exista mai multi oameni ca el in sistem si mai mult timp la dispozitie, vor trebui sa traga anul asta daca vor sa lase "mostenire" lucruri bine stabilite.
E clar, minuni nu se pot face peste noapte, insa as vrea totusi, pentru evitarea blocajelor si a birocratiei, sa se insiste pe modificarea cadrului legislativ intrucat de multe ori acolo porneste toata "buba".

Io

Foarte bun interviul. Un cap limpede. Felicitari!
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.

adiarc

Felicitări Catalin pt realism si implicare

Sper ca pt cei care mai trebuiau convinși sa realizam cat suntem de întârziați....si pericolul de a pierde alte mld de euro si pe 2014-2020 e cat se poate de real...

devine imperativ necesar sa demaram si alte proiecte pe "core", la care de asemenea nu avem nimic si ar dura oricum 2-3 ani doar pt un SF ca lumea

Termenul de 2023 este unul optimist,fara rezilieri si alte nebunii
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

TibiV

#2873
http://www.agerpres.ro/economie/2016/01/22/cnadnr-a-planificat-la-executie-peste-467-kilometri-de-autostrada-in-2016-suma-alocata-1-73-miliarde-lei-21-38-51
Quote
CNADNR a planificat la execuție peste 467 kilometri de autostradă, în 2016; suma alocată, 1,73 miliarde lei
vineri, 22 Ian 2016, 21:38

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) are planificați la execuție, anul acesta, 467,27 kilometri de autostradă, conform contractelor de lucrări în derulare sau aflate în procedură de licitație din anul 2015, bugetul total alocat depășind 1,73 miliarde de lei.


Potrivit unor documente ale CNADNR, din total, 99,70 kilometri de autostradă vor avea finanțare de la bugetul de stat (3,325 km din secțiunea București-Moara Vlăsiei, Autostrada Brașov-Borș, secțiunea Suplacu de Barcău-Borș — 60,25 km, Gilău-Nădășelu — 8,7 km, Nădășelu-Mihăiești — 16,80 km, finalizare lucrări Câmpia Turzii-Gilău — 0,32 km, Comarnic-Brașov, sector Comarnic-Predeal și Predeal—Cristian și drum de legătură — 10,30 km), 198,38 de kilometri de autostradă vor beneficia de finanțare din fonduri europene (Dumbrava-Deva, lot 2, 3, 4 — 71,88 km, Sebeș-Turda — 70 km, Câmpia Turzii-Ogra-Târgu Mureș — 56,5 km), iar 169,19 kilometri de autostradă vor fi în concesiune (Autostrada de centură a Capitalei/sector Centura de sud — 48 km, Craiova-Pitești — 121,19 km).
...

LE
Am găsit şi sursa stirii..
http://cnadnr.ro/img/tabel/buget2016.pdf

Interesant document. Trebuie citit...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

GDPR

Da, imi place prezentarea bugetului CNADNR. Anii trecuti se publica doar tabelul de la pag. 3 si 4.

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.


adiarc

Ai idee cand va fii trimis spre aprobare catre Parlament,MPGT-ul ?
"Eficienta" cnair...claimuri de sute de milioane de lei,puse pe tava constructorilor pentru proiecte inexistente ( LD2 sect E ; LD 3 ; A10 )

DESFIINTATI compania Antiinfrastructura

AFC

Felicitari Catalin. Mentalitate si coerenta cum ar trebui sa aiba toti oficialii nostri. Cand vad astfel de acte de normalitate, parca reinvie speranta.  :gj: :)
"Intr-o epoca de minciuna universala, sa spui adevarul este deja un act revolutionar" - George Orwell

Quest

Fain interviu Cutter :) Felicitari ! Am apreciat la Morarita c-a avut rabdare sa te asculte. In general moderatorii sint nerabdatori si isi intrerup invitatii exact in mijlocul frazei. De asta conduita Moraritei e de apreciat.

1. Legat de SF ptr PiSi, sint prevazute 4000 (patru mii) de foraje geo ? Eu stiu ca s-a vorbit in anii trecuti de 150 foraje, ceea ce e oricum mult (>1 foraj / km) fata de ceea ce se facea in mod obisnuit, citeva per proiect. Cum s-a ajuns la 4000 ? Cifra vine de la UE ? Daca da, inseamna ca e o chichita plina de constructivitate, ptr a evita cit mai mult o posibila proiectare superficiala pe FIDIC galben.
 
2. Spuneai ca unele disfunctionalitati in derularea contractelor internationale pe FIDIC (in care riscurile sint echilibrate ptr ambele parti), sint cauzate de faptul ca noi am mai adaugat paragrafe romanesti. Acestea au fost adaugate ptr minimizarea riscului la beneficiar ? Poti da niste exemple ?

3. Sa ne tii te rog la curent cu pachetul de legi din febr. care va inlesni si scurta procesul greoi (6-8 luni) de schimbare a destinatiei terenului  (Lg18/91).

4. Ce se mai stie legat de tunelurile de pe LD2 la Holdea ? In decembrie CNADNR le-a returnat celor de la Salini proiectul propus, cerind o argumentare mai buna a nevoii de-a transforma debleul D4 cu h=34 m (din randarile lui Delacroix), in cel de-a treilea tunel (care coboara linia rosie a proiectului catre limita intre loturi LD2-3).

5. Deci totusi ne intoarcem catre FIDIC rosu ? Asa ar fi normal, dar presupune seriozitate maxima din partea Beneficiarului cit si a proiectantului. Stiu ca sintem patiti cu FIDIC rosu (stim cu totii certurile interminabile dintre proiectant si constructor, de asta proiectele mai recente s-au facut in FIDIC galben), dar calea normala esta ca Beneficiarul SA STIE in detalii cum vrea sa fie autostrada pe care vrea sa i-o faca constructorul, proiectul derulindu-se pe FIDIC rosu. Altfel ne trezim cu optimizari care ni se intorc impotriva cind nici nu te astepti.
Common sense will get you far !