Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

horatiu.cosma

Continuand discutia de pe A10, legata de posibilitatea ca pe A10 sa avem vreo 8 km nedeschisi traficului pe lotul 2, de la Teius spre Alba, eu zic ca ar merita sa cautam o solutie. Mi se pare mult mai simplu decat in cazul descarcarii de la Holdea. Ar fi suficienta o bretea care sa se desprinda de pe sensul Alba-Turda care sa continue in traseul propus aici. Si pe traseul asta facuta aceeasi smecherie cu largirea si asfaltarea.

dr4qul4

si cu organizarea de santier ce faci?  ???

Devine foarte scump ce propui tu. Mult mai bine ar fi ca pentru fiecare lot care nu are nod in capat, CNADNR sa ia in considerare o descarcare partiala inca de la inceputul licitatiei.
De ex, la achizitia de masini pt politie, cerinta a fost "pana la X masini", dar MAI poate comanda doar X-1.

Pe acelasi principiu, la licitatie poate fi inclusa si o descarcare partiala, care sa fie facuta doar daca CNADNR cere acest lucru inainte de terminarea lotului si pentru care sa fie executata in doar 3-6 luni de la notificarea CNADNR.

Ca sa nu aiba obiectii Curtea de Conturi, descarcarea partiala ar urma sa devina un semi-nod permanent.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

TibiV

Abia postat pe site-ul guvernului aici: http://gov.ro/fisiere/programe_fisiere/MT_Plan_strategic.pdf
(Sunt planuri pentru fiecare minister, dar am pus doar ce ne intereseaza pe noi).



Mama proștilor este mereu gravidă... :)

horatiu.cosma

Verifica cineva corectitudinea si logica datelor din tabel inainte de a fi publicate? La K-14, intelege cineva prima parte din paranteza de la C.Turzii-Tg.Mures?

Allex

^  probabil greseala de tipar (8 e langa 9=> shift+9="(" ).
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

horatiu.cosma

O ratat si shift-ul si 9-le :)? Si asa de scurta e autostrada, doar 2.12 km?

bridge


Allex

Am mai vazut in tabel Suplacu-Bors 74 km, eu stiam de 64, asa scrie si la sinteza. Cine stie cate greseli or mai fi... :hm:
"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

bridge

#2858
Probabil este vorba de drumul de legatura-10 km- cu Oradea.


Allex

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova

Gendan

Ploiesti-Pascani nu e denumit nici DX, nici A. Sper sa nu fi citit eu prea in graba, dar nu am vazut notiunea de DX pe undeva.

ionescu63

#2862
Documentatie Tehnica de Executie - DTE  =
Proiect Tehnic + Detalii de Executie  PT + DE

horatiu.cosma

#2863
La o privire mai atenta pe planul strategic, cred ca sunt destul de usor de identificat sumele de bani ce vor merge pe A10 si pe Lugoj-Deva printr-o rectificare intra-ministeriala.

Deci, luand la rand:

- Suplacu de Barcau - Bors, daca se reziliaza, apar 50 de milioane de lei.
- Comarnic-Brasov, a ramas in picioare doar lotul dinspre Brasov, unde, daca totul merge bine(fingers crossed), se da un castigator, nu sunt contestatii, se semneaza contractul, castigatorul se apuca de lucru, si probabil o sa primeasca un 15%(nu neaparat avans) la un moment dat, deci vreo 20 de milioane de lei. Acolo sunt 155, deci 125 se elibereaza(sau toti, daca nu merge totul perfect).
- Suplacu de Barcau - Nadasel, daca se semneaza contractul pe Nadasel - Mihaiesti si se apuca constructorul de lucru, probabil va primi la un moment dat un 15%, care bate cu estimarea din tabel(83 de milioane de lei). Dar si aici pot aparea probleme.
- Ploiesti-Buzau-Focsani-Bacau-Pascani sunt 182 de milioane lei, eu zic ca toti vor fi redistribuiti altundeva.
- Tg.Neamt-Iasi-Ungheni sunt 152, la fel, toti pleaca pe alte proiecte.
- CF, Brasov-Predeal, 56 de milioane, numai buni sa dispara altundeva :).
- Bucuresti-Craiova si Craiova-Caransebes, aproape 300 de milioane pentru DTE, buna gluma  :lol:.
- Cluj-Oradea la fel.

Problema e ca s-a taiat de pe A10 si Lugoj-Deva, conform acestui plan. Noi stiam ca pe A10 sunt 250 de milioane, pe Lugoj-Deva 330, deci 580 in total. In tabel, apare in aceeasi casuta A10 + Lugoj-Deva + C.Turzii-Tg.Mures la 460 de milioane. Oricum, dintr-un calcul realist din ce am zis mai sus, se pot redirectiona spre aceste proiecte cam un miliard de lei. Am ajunge la 1,5 miliarde de lei, din care:
- 150 de milioane avansuri pe C.Turzii-Tg.Mures
- Salini pe Lugoj-Deva 2 a primit 200 din 562, deci mai mult de 150 nu are ce sa ceara pentru Dumbrava-Margina.
- Teloxim are primiti 306 din 579, daca trag tare in continuare probabil ca vor mai lua vreo 200-250.
- UMB are 145 din 419, daca primesc aviz pe tot lotul si ii dau bataie serios, o sa primeasca si ei vreo 200.
- Aktor pe A10 lot 2 are 125 din 549, maxim 200 in 2016
- TS are 90 din 420, daca reusesc sa finalizeze, presupunand ca se muta toata "armata" de pe TL 2, ar trebui sa primeasca vreo 250-300.
- Porr are 170 din 470, daca isi fac treaba ca in vremurile bune, o sa termine si o sa ia vreo 250.

Iese bine, 1.5 miliarde de lei :).

Problema e ca nu apare nimic de Gilau-Nadasel si viaduct Gilau, unde daca vrem ceva circulabil in 2016, cam trebuie sa curga peste 200 de milioane de lei. Vom traim si vom vedea.

yetiman

@horatiu: Ce nu ai luat in considerare este ca nu mai avem presiunea datei de 31.12.(2016 fata de 2015).  [pentru decontarea de la UE].
Asa ca e posibil ca lucrarile din ultima parte a anului (daca vor avansa cu lucrarile asa cum ne dorim noi toti) sa fie decontate si achitate abia in prima parte din 2017 (deci din bugetul urmator).

In plus, (dar recunosc ca habar nu am cum se inregistreaza aceste sume), ar mai trebui sa intre si banii de la UE pentru bugetul anterior, inchis la 31.12.


Deocamdata, cea mai mare grija a mea este sa vad lucrari serioase pe toate loturile pe care se poate lucra si mai multa promptitudine la obtinerea AM, AC, etc.
,,Pe hoţii mărunţi îi trimitem la închisoare, iar pe cei mari îi numim în funcţii publice." — Esop
,,Greşelile politicianului sunt crime, căci în urma lor suferă milioane de oameni nevinovaţi, se împiedică dezvoltarea unei ţări întregi şi se împiedică, pentru zeci de ani înainte, viitorul ei." — Mihai Eminescu