Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Heksan24

Quote from: tommy on November 08, 2024, 11:15:02 PMSa nu uitam ca Bucuresti+Ilfov reprezinta 2/3 din PIB national
Mai degraba sa uitam, caci nu e adevarat, cu o simpla cautare, conform datelor de pe wiki, zona metropolitana Bucuresti-Ilfov are un GDP de €97.74 miliarde (reprezendand 28.2% din cel al Romaniei). E totusi impresionant 2.5 milioane de oameni (13% din populatia tarii) sa produca aproape 1/3 din PIB. Dar datele acestea ar trebui deja sa fie stiute, de cam 10 ani Bucuresti+Ilfov se invart in jur de 1/3 din PIB, nimic nou. Si cu sperante de descentralizare si investii in alte zone ale Romaniei, aceasta pondere din PIB se va diminua treptat (o sa se imbogateasca si altii). In rest, in mare, de acord cu tine.

CapitanulPtk

^ Nu stiu cat de relevant e calculul la numarul de oameni. Majoritatea firmelor au sediul central in Ilfov / Bucuresti, dar asta nu inseamna ca angajatii lor nu sunt distribuiti peste tot in Romania.

ovicor

Plus ca multi contribuabili (cei mari, dar si mijlocii), desi isi desfasoara intreaga activitate in teritoriu, fiscal "varsa" banii la Bucuresti. Dar, da, e normal ca toate resedintele de judet sa aiba o legatura facila cu capitala, deci sunt necesare "radiale" la capitala (nu ma refer la cele scurte!).

mike_us

@dr4qul4 Păi acesta este rolul A7: să lege Iașul de capitală. La fel și pentru Bacău, Suceava... A8 ne leagă de vest, iar A7 ne leagă de capitală. Deci, dacă te-ai referit la Iași - București, te-ai referit la A7.

@RazesIesean Eu cred că subestimezi efectul pe care A7 îl va avea asupra economiei Moldovei. O mulțime de firme operează local, nu doar pentru export în vestul Europei. În plus, după ce A7 va fi gata, va fi mult mai ușor să justifici ramificări de tipul Piatra Neamț - Bacău, Buzău - Brăila... Nu prea există ideea de răbdare pe forum, dar vom vedea peste 5 ani.

@tommy Pot să îți spun aproape sigur că greșești când estimezi că UMB va fi 100% pe A7 în 2025. Ce a mai rămas din DEx12, DEx6, și parțial A3 vor fi aproape sigur terminate în 2025. Pe A7, probabil vor termina 3 loturi, iar restul vor aluneca în 2026. Și, dacă ,,a suferi" înseamnă a lucra de miliarde de lei și a inaugura zeci de kilometri, ca în 2024, atunci ai dreptate. Și eu îmi doresc ,,să sufere".

HaiHai

A aparut executia bugetara la 31.10. Cifrele AICI
Bugetul CNAIR a crescut cu peste 1 miliard de EUR fata de inceputul anului.
Pentru A si DEx a ajuns la 12,551 miliarde lei, plus 3,737 miliarde fata de luna trecuta.
Fata de inceputul anului, suma alocata pentru A si DEx, a crescut cu 62%, de la 7,748 miliarde initial. Ai zice ca e o veste excelenta dar de fapt e trista. Arata incompetenta din MT. Nu oricine poate gresi un buget in asemenea hal.
Oricum, in concluzie, anul se incheie cu bine. Constructorii isi vor primi banii pentru ce au lucrat.
O chestie curioasa: pentru A0 Sud e un plus de 1,3miliarde fata de luna trecuta. Pregatiti-va decoleaza Aktor!



ovicor

Da, un mix periculos, exact ca firul martisorului: adevaruri incontestabile si minciuni si termene aberante. Dar, ca sa concluzionez, a spus exact ce place auditoriului neinformat, vrajeli electorale! Apreciere pentru moderator!

Skynick

Strategica, NATO si tot pachetul este si autostrada Bucuresti - Giurgiu si podul nou de la Giurgiu. Eu acolo sper sa vedem miscare mai vie in 2025. Plus portul Constanta si Agigea.

hermes

Apropos de strategic si de NATO, autostrazile din Romania sunt proiectate sa duca tancuri grele de 65 tone? Ma gandesc inclusiv la poduri si viaducte... Din ce am inteles, podul de la Braila e proiectat astfel, nu stiu insa celelalte legaturi...
The only time Success comes before Work is in the dictionary.

gicu

Infrastructura normală poate duce tancuri de 65 de tone cu restricții de distanță între vehicule. O autobetonieră încărcată sau o mașină mare de pompieri au 40 de tone și pot circula pe autostradă. Într-adevăr e discutabil dacă se poate impune distanță între vehicule agabaritice în perioade de criză.

qionescu1

Da, sunt gandite si pt asta sau mai bine zis s-a avut in vedere si asta.

danutzu_1069

Sper ca nu va ganditi ca tancurile de 65t vor merge pe propriile "roti"!!
Astea se transporta cu trailere ca orice transport agabarit. Deci, infrastructura duce, poate nu toata, dar ce s-a reabilitata, duce.
Dar sa nu uitati ca exista si varianta transport CF, care zice eu, ca este mai rapida.

shift2rail

^Oare?

armata franceza a calculat ca un transport militar pe c.f. din vestul Europei- unde e masata tehnica de razboi adevarata- in Ro, dureaza nu mai putin de 7! zile. In acest interval intra rusul pana la prăsali in tărisoara.

danutzu_1069

Stai linistit ca sunt toate puse la punct...
Nu trebuie sa vina tehnica militara din ... fundul europei..
BTW, mai sunt si avioanele C5 Galaxy, si C-17 Globemaster...

tom_sawyer

#10319
An M1A2 Abrams crosses a small bridge in Cincu, Romania, on Nov. 24, 2015. The tank was part of an exercise to validate that bridges and a dam in the area could withstand the weight of the vehicle. The validation demonstrated successful operational mobility, interoperability between Romanians and the U.S., and freedom of maneuver. The equipment from 5-7 CAV is currently in Romania as part of Operation Atlantic Resolve. (U.S. Army photo by Capt. Jennifer Cruz/ Released)
https://nara.getarchive.net/media/an-m1a2-abrams-crosses-a-small-bridge-in-cincu-romania-da8105




An M88 Hercules Recovery Vehicle is driven over a dam in Cincu, Romania, on Nov. 24, 2015. The Hercules was part of an exercise to validate that bridges and a dam in the area could withstand the weight of the vehicle. The validation demonstrated successful operational mobility, interoperability between Romanians and the U.S., and freedom of maneuver. The equipment from 5-7 CAV is currently in Romania as part of Operation Atlantic Resolve. (U.S. Army photo by Capt. Jennifer Cruz/ Released)
https://nara.getarchive.net/media/5-7-cav-tanks-validate-bridges-and-dam-in-romania-8738cf




CINCU, Romania - A column of M1A2 tanks road march through the streets of Cincusora, Romania June 28, after being offloaded from the Voila, Romania railhead earlier that day. The tanks, belonging to the 116th Cavalry Brigade Combat Team (CBCT), Idaho Army National Guard, are in Romania to be used in Exercise Saber Guardian 2016, which begins on July 27 at the Romanian Land Force Combat Training Center (RLF-CTC) in Cincu. Saber Guardian is a U.S. Army Europe-led exercise, in the spirit of partnership for peace. It is designed to promote regional stability and security, while strengthening partnership capacity, and fostering trust while improving interoperability between Romania, the U.S., NATO and Partnership for Peace member nations.
https://nara.getarchive.net/media/cincu-romania-a-column-of-m1a2-tanks-road-march-eea4a5




Powered by API/PUM imgur uploader