Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Heksan24

Quote from: tommy on November 08, 2024, 11:15:02 PMSa nu uitam ca Bucuresti+Ilfov reprezinta 2/3 din PIB national
Mai degraba sa uitam, caci nu e adevarat, cu o simpla cautare, conform datelor de pe wiki, zona metropolitana Bucuresti-Ilfov are un GDP de €97.74 miliarde (reprezendand 28.2% din cel al Romaniei). E totusi impresionant 2.5 milioane de oameni (13% din populatia tarii) sa produca aproape 1/3 din PIB. Dar datele acestea ar trebui deja sa fie stiute, de cam 10 ani Bucuresti+Ilfov se invart in jur de 1/3 din PIB, nimic nou. Si cu sperante de descentralizare si investii in alte zone ale Romaniei, aceasta pondere din PIB se va diminua treptat (o sa se imbogateasca si altii). In rest, in mare, de acord cu tine.

CapitanulPtk

^ Nu stiu cat de relevant e calculul la numarul de oameni. Majoritatea firmelor au sediul central in Ilfov / Bucuresti, dar asta nu inseamna ca angajatii lor nu sunt distribuiti peste tot in Romania.

ovicor

Plus ca multi contribuabili (cei mari, dar si mijlocii), desi isi desfasoara intreaga activitate in teritoriu, fiscal "varsa" banii la Bucuresti. Dar, da, e normal ca toate resedintele de judet sa aiba o legatura facila cu capitala, deci sunt necesare "radiale" la capitala (nu ma refer la cele scurte!).

mike_us

@dr4qul4 Păi acesta este rolul A7: să lege Iașul de capitală. La fel și pentru Bacău, Suceava... A8 ne leagă de vest, iar A7 ne leagă de capitală. Deci, dacă te-ai referit la Iași - București, te-ai referit la A7.

@RazesIesean Eu cred că subestimezi efectul pe care A7 îl va avea asupra economiei Moldovei. O mulțime de firme operează local, nu doar pentru export în vestul Europei. În plus, după ce A7 va fi gata, va fi mult mai ușor să justifici ramificări de tipul Piatra Neamț - Bacău, Buzău - Brăila... Nu prea există ideea de răbdare pe forum, dar vom vedea peste 5 ani.

@tommy Pot să îți spun aproape sigur că greșești când estimezi că UMB va fi 100% pe A7 în 2025. Ce a mai rămas din DEx12, DEx6, și parțial A3 vor fi aproape sigur terminate în 2025. Pe A7, probabil vor termina 3 loturi, iar restul vor aluneca în 2026. Și, dacă ,,a suferi" înseamnă a lucra de miliarde de lei și a inaugura zeci de kilometri, ca în 2024, atunci ai dreptate. Și eu îmi doresc ,,să sufere".

HaiHai

A aparut executia bugetara la 31.10. Cifrele AICI
Bugetul CNAIR a crescut cu peste 1 miliard de EUR fata de inceputul anului.
Pentru A si DEx a ajuns la 12,551 miliarde lei, plus 3,737 miliarde fata de luna trecuta.
Fata de inceputul anului, suma alocata pentru A si DEx, a crescut cu 62%, de la 7,748 miliarde initial. Ai zice ca e o veste excelenta dar de fapt e trista. Arata incompetenta din MT. Nu oricine poate gresi un buget in asemenea hal.
Oricum, in concluzie, anul se incheie cu bine. Constructorii isi vor primi banii pentru ce au lucrat.
O chestie curioasa: pentru A0 Sud e un plus de 1,3miliarde fata de luna trecuta. Pregatiti-va decoleaza Aktor!



ovicor

Da, un mix periculos, exact ca firul martisorului: adevaruri incontestabile si minciuni si termene aberante. Dar, ca sa concluzionez, a spus exact ce place auditoriului neinformat, vrajeli electorale! Apreciere pentru moderator!

Skynick

Strategica, NATO si tot pachetul este si autostrada Bucuresti - Giurgiu si podul nou de la Giurgiu. Eu acolo sper sa vedem miscare mai vie in 2025. Plus portul Constanta si Agigea.