News:

Tur de forță API 27-28 iunie, DEx12 și A7.
A7 Focșani-Buzău și Dumbrava-Mizil. DEx12 Pitești-Colonești și Balș-Craiova.

Main Menu

Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

hvm

^
Dpmdv singurul plus al pilei mediane este ca poti sa ai doua deschideri de cate 25m in conditiile in care podul care trece peste ar avea un unghi de 45 de grade fata de autostrada (aprox) tinand cont ca grinzile ar avea 40m lungime pana pe pila si inca 40 pana la urmatoarea pila de pe lateral. pai asta iti lasa loc sa faci si upgrade cu cate 2-3 benzi fara sa te atingi de pasaj. Nu mai spunem de faptul ca nu tre sa mai faca nimeni ocol atunic cand trece peste.

Si mie mi se pare ca e un plus mare. Sansele sa moara cineva ca sare de pe S sunt cam la fel de mari ca cineva sa loveasca pila, daca nu mai mari.
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

TibiV

@hvm,

un mare +

Ai sintetizat scurt si la obiect problemele create de faptul ca "nu vrem" pila mediana:
- Niste S-uri cretine (pe drumuri altfel drepte"snur"). Iar aceste S-uri sunt de regula pe niste DJ-uri care nu vor vedea niciodata deszapezire pe timp de iarna, si in general nici un fel de intretinere...
- Grinzile alea perpendiculare (35-40 de metri) NU mai permit realizarea unei benzi suplimentare (a treia banda). Aparent nu este o mare problema, dar problema apare daca la un moment dat se mai construieste un nod si va fi nevoie de o banda de accelerare decenta - vezi discutiile interminabile despre A10-A1 la Sebes, spre Sibiu...
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

alecu26

din punctul meu de vedere TOT designul de pasaje superioare ar trebuii standardizat ca in Ungaria.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

Nu permitem pile mediane, dar permitem pile în apropierea benzii de rulare care pot fi lovite la fel de bine în cazul unui accident. Prin înlocuirea actualului sistem cu parapet metalic median cu unul cu NJ dublu cu umplutură de pământ în apropierea pilelor mediane riscul acestora de a fi lovite ar scădea mult sub riscul de lovire a unor pile din exterior. Prin utilizarea pilelor mediane ar putea exista loc sub pasaj pentru a treia bandă, benzi de accelerare, realizarea unor drumuri de întreținere laterale sau în alte scopuri (drumuri agricole, piste de biciclete etc).

vancouver

Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

stangabriel

https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura_articole-25081065-autostrazile-moldovei-cum-arata-nodul-mare-viteza-dintre-a7-a8-update-stadiul-fiecarui-proiect-autostrada-din-moldova.htm

Autostrada ,,Moldovei" A7 și Autostrada ,,Unirii" A8 ar urma să se intersecteze în apropiere de Pașcani, iar viitorul nod rutier dintre cele două autostrăzi e definitivat chiar în aceste zile - un nod de tip turbion cu bretele de mare viteză pe toate relațiile de trafic. Din întreaga A7 doar un singur tronson e finalizat (16 km Centura Bacău), iar un altul de la Ploiești (Dumbrava) la Buzău e scos la licitație - restul tronsoanelor sunt cu proiectarea în întârziere. Pe A8, proiectele sunt împărțite între secțiunea Pașcani - Iași - Ungheni și zona montană Tg. Mureș - Tg. Neamț.

Autostrada ,,Moldovei" A7

Autostrada A7 Ploiești (Dumbrava ) - Pașcani (63,25 km), singurul tronson din A7 scos la licitația de execuție până acum în acest an.

,,În continuare suntem în etapa de evaluare a celor 39 de oferte depuse pentru cele 3 loturi", a spus Covăsnianu.

În urmă cu două săptămâni Compania de Drumuri anunța că a primit nu mai puțin de 39 de oferte, și a publicat lista companiilor interesate.

Pe sectorul A7 Buzău-Focșani (82,44 km) studiu de Fezabilitate+Proiect Tehnic este încă în desfășurare, dar se apropie de finalizare.

,,Studiu geotehnic cu observațiile CNAIR este în lucru și se va preda săptămâna aceasta de către proiectant inclusiv cu analiza geofizică. Studiul de Fezabilitate se va preda săptămâna aceasta preluând integrat și răspunsurile la clarificările licitației de execuție de pe Ploiești-Buzău", spune Covăsnianu.

,,Procedura de mediu se preconizează a fi demarată după jumătatea lunii octombrie. Ca o veste bună e de precizat că s-au identificat suprafețele necesare a fi defrișate la nivel de unitate amenajistică (U.A.) și unitate de producție (U.P.) și s-au lămurit inter-instituțional aceste aspecte. Consider că dacă depășim procedurile anterior descrise putem avea proiectul avizat la finele lunii octombrie iar în noiembrie se poate obține Acordul de Mediu", mai detaliază fostul secretar de stat, în trecut și membru al Asociației Moldova Vrea Autostradă.

A7 Focșani-Bacău (96,05 km), un tronson unde studiul de fezabilitate și Proiectul Tehnic este tot în desfășurare.

,,Se menține termenul estimat de 08.10.2021 pentru depunerea studiului geotehnic. Ulterior la câteva zile se poate depune și Studiul de Fezabilitate. Daca se depune SEA (Studiu de Evaluare Adecvata)+SEICA (Studiu de Evaluarea a Impactului asupra Corpurilor de Apa) + RIM (Raport de Impact asupra Mediului) în luna octombrie, cu un efort suplimentar si conjugat în noiembrie 2021 putem avea Acordul de Mediu. Ulterior într-o manieră super accelerată se poate convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP, aproba HG de indicatori tehnico-economici și în trimestrul I al anului 2022 sa se lanseze licitația de execuție", spune Covăsnianu.

A7 Bacău-Pașcani (77 km), de asemenea studiul de Fezabilitate+Proiect Tehnic este în desfășurare. Pe acest tronson este proiectat și viitorul nod rutier de mare viteză cu viitoarea A8. Acest nod va fi de tipul ,,nod turbion" care va avea bretele de mare viteză pe toate relațiile de trafic.

,,Campania de foraje geotehnice continuă cu studiile geotehnice suplimentare pentru zona nodului de mare viteză dintre A7 și A8. Situația apărută în zona Pildești-Simionești tinde să se rezolve. Primele 2 etape aferente studiului hidrologic solicitat de INHGA au fost finalizate. Urmează a fi executate cele 2 foraje necesare in zona. Proiectantul se află în etapa de ofertare și negociere a forajelor necesare. Etapa de teren, măsurătorile debite + calitate apă durează câteva săptămâni. Condiționat de cele detaliate mai sus procedura de obținere a Acordului de Mediu se prelungește catre jumătatea lunii noiembrie 2021. Prin urmare calendarul actualizat "împinge" acest proiect către începutul anului 2022. Cu toate acestea, pe măsură ce se maturizează proiectul se pot suprapune etapele și convoca CTE CNAIR, CTE MT, CIALP MDRAP în vederea avizării", a spus Covăsnianu.

Potrivit acestuia, din 2022 se poate lansa procedura pentru licitația de Execuție a acestui proiect.




Autostrada A7 Pașcani - Suceava - DN2H (Rădăuți) și Drumul Expres DN2H - Siret

Pe aceste două tronsoane se află în lucru studiul de fezabilitate și proiectul tehnic. HotNews.ro a prezentat în luna august într-o hartă interactivă traseul bătut în cuie pentru cei circa 120 de kilometri de autostradă și drum expres, detaliat inclusiv cu nodurile și drumurile de legătură propuse.

,,Etapa de campanie geofizică are o mobilizare scăzută", spune Covăsnianu.

,,Încep să se acutizeze primele sincope în implementarea acestui proiect ca urmare a unei mobilizări reduse de utilaje. Ca urmare a depistării cazurilor de coronavirus în rândul proiectanților de specialitate, campania de forare pe Pașcani-Suceava a avut de suferit și se va relua de săptămâna aceasta. Pentru a accelera și forța derularea proiectului, CNAIR va da în curând ordin de mobilizare. Ridicarea topografică a fost finalizată pe sectorul Pașcani-Suceava și urmează să se încheie în săptămâna 04.10-08.10 și pe secțiunea Suceava-Siret. Data contractuală de finalizare a proiectării este luna octombrie 2022. Din experiența celorlalte proiecte consider că acest termen va fi depășit", spune fostul secretar de stat.


---

Autostrada ,,Unirii" A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni

Tronsonul A8 Tg. Neamt - Iași - Ungheni

- Podul de la Ungheni (1,1 km)

În prezent este în curs realizarea Studiului de Fezabilitate.

,,Procedura de obținere a Acordului de Mediu este in desfășurare. S-a depus SEA (Studiul de Evaluare Adecvată) actualizat la APM Iași. APM Iași analizează documentația și a solicitat punct de vedere de la ANANP. Am solicitat accelerarea procedurilor", spune Covăsnianu.

,,Conform ultimele discuții pe care le-am purtat cu APM Iași în câteva zile se va formula un răspuns asupra documentației predate. Trimestrul III al anului 2022 este perioada preconizată pentru obținerea Acordului de Mediu. Ulterior către finalul anului 2022 se poate lansa licitația de Proiectare+Execuție", spune Covăsnianu.

- Ungheni-Iași-Tg. Neamț (100,14 km)

Pe acest tronson s-a început în acest an realizarea SF-ului și a Proiectului Tehnic.

,,S-a demarat campania de teren pentru deminare pe primii 32 de km respectiv sectorul 1 dintre Moțca si Tg. Frumos. Această etapă este inclusă în contract deci nu e o noutate pentru proiectantul câștigător. După deminare trebuie să se demareze, într-o manieră accelerată și cu mobilizarea adecvată/contractuală a forezelor, campania de foraje geotehnice. Personal consider că se întrevăd deja primele elemente de întârziere. Termenul real al acestui proiect este de minim 2 ani și 6 luni (30 luni) si nu doar 25 luni!", spune Covăsnianu.


---

Tronsonul Tg. Neamț-Tg. Mureș (211 km) - inclusiv zona montană

Pe acest tronson este contractat încă din 2019 realizarea Studiului de Fezabilitate, iar recent Compania de Autostrăzi a respins inițial documentația depusă de către antreprenorul spaniol pentru că era incompletă, fapt ce a dus la adoptarea unui nou calendar al Companiei pentru recepția acestui proiect.

,,Calendarul asumat cu CNAIR rămâne (încă!) în vigoare", spune Covăsnianu, care detaliază etapele:

- SF pe capete (Motca-Leghin+Tg. Mures-Miercurea Nirajului) in 10.2021
- SF pe interior/între capete (Leghin-Miercurea Nirajului) in 12.2021
- Acord de Mediu pe capete (Motca-Leghin+Tg. Mures-Miercurea Nirajului) in 03.2022
- Acord de Mediu pe interior (Leghin-Miercurea Nirajului) in 07.2022

,,Încep să se primească primele rezultate de la laboratoare pentru studiile geotehnice realizate. Se continuă studiile geofizice pe zonele inaccesibile realizării studiilor geotehnice", mai spune fostul secretar de stat.


---
Autostrada A13 Brașov-Bacău (165 km)

Pe acest proiect se derulează din 2020 realizarea studiului de fezabilitate și Proiectul Tehnic de Execuție. În luna decembrie anul trecut HotNews.ro prezenta într-o harta interactivă primele variante de traseu luate în calcul.

,,S-au efectuat studii geotehnice preliminarii. AMC 2 - Analiza Multi-Criterială este finalizată și înaintată spre verificare către JASPERS. Încă nu avem un răspuns de la JASPERS", spune acum Covăsnianu.

,,Față de săptămâna trecută nu avem niciun progres. Posibil A13 va avea "soarta" majorității proiectelor întârziate lipsind mobilizarea corespunzătoare/contractuală a forezelor geotehnice", mai spune Covăsnianu.


Variantele de traseu A13 Brașov - Bacău luate în calcul la începutul proiectului
---
Drumul Expres Tișița-Albița (160 km)

Pe acest proiect este în curs realizarea Studiului de Fezabilitate.

,,Un proiect ce nu s-a bucurat de atenția și mediatizarea altor proiecte similare", spune Covăsnianu.

,,Pentru corecta informare a publicului în Moldova (Apuseană) avem : a) 2 coridoare TEN-T principale (Ungheni-Iași-Tg. Neamț-Tg. Mureș-Sebeș + Ploiești-Focșani-Bacău-Suceava-Siret) + b) 2 coridoare TEN-T secundare (Brașov-Bacău-Sibiu + Focșani-Tișița-Bârlad-Huși-Albița). Prin urmare Tișița-Albița are aceleași "ingrediente" de eligibilitate pentru finanțare europeană precum Brașov-Bacău sau Ploiești-Brașov", explică fostul secretar de stat.

,,Cu toate acestea orice proiect de infrastructură majoră ce ar traversa județul Vaslui a fost ignorat, a avut o susținere politică locală discontinuă și s-a derulat dintr-o inerție contractuală. Cu toate acestea am ținut să mențin acest proiect vital pentru Vaslui pe o linie de plutire în calitate de Secretat de Stat și persoană ce înțelege doleanțele și necesitățile județului Vaslui", spune Covăsnianu.

,,Timp de 8 luni de zile în calitate de Secretar de Stat cu suport MT/CNAIR și implicit al proiectantului am găsit un compromis prin implementarea acestui proiect într-o manieră sectorizată pentru a maturiza acest proiect și dintr-o perspectivă de eficiență economică. Când am părăsit MT DX (Drum Expres) Tișița-Bârlad-Albița era preconizat/sectorizat spre implementare sub următoarea formă:
a) Drum Expres pe relația Tișița-Bârlad Sud
b) Drum Expres pe termen mediu pe relația Bârlad Nord-Crasna
c) TransRegio pe Crasna-Huși-Albița

Conform informațiilor prezentate de CNAIR, proiectantului i s-a recomandat analiza întregului drum de la Tișița către cea mai mare vamă din estul României doar la un profil de drum TransRegio (un fel de drum național mai modern).

Prin urmare proiectantul va analiza și această variantă a "drumului de mare viteză" la profil de drum transregio. Ulterior ambele variante drum TransRegio versus drum Expres vor fi analizate în cadrul structurilor de specialitate din MT", spune Covăsnianu.

,,Ca o concluzie generală, chiar dacă situația se prezintă destul de rău, consider că prin intermediul unui management riguros, al unei celule de criză dedicate la nivel de CNAIR/MT pentru proiectele Moldovei/incluse in PNRR, se poate accelera si se pot recupera întârzierile. Să sperăm că infrastructura de transport din partea de est a României va cunoaște un suport și o susținere adecvate pe termen scurt, mediu și lung!", spune Adrian Covăsnianu.

MihaiD

lipsește ,,mobilizarea contractuală". Acu, de o săptămână - două? sau de un an? dacă lipsește de un an, s-a constatat vreun progres în mobilizarea contractuală în ultimul an? dacă nu, de ce nu? sancțiuni, ceva, orice? Asta e, constatăm, suntem campioni mondiali la constatat. Văd că e o modă asta cu privitul la ședințele de luni de la CNAIR și relatat, în principiu de cei care ar fi trebuit să împingă lucrurile (parlamentari, oameni cu funcții etc.).

StefanCelMare

#7897
M-ar bucura dacă s-ar respecta termenele din clipul de mai jos la cel puțin:
1. Boița-Făgăraș (în clipul de mai jos, octombrie 2021)
2. Buzău-Focșani (în clipul de mai jos, noiembrie 2021).
Focșani - Pașcani pare prea lung ca să sper :D


dr4qul4

la multe dinproiecte a uitat sa puna asterix-ul cu "daca nu vor fi contestatii"   :lol:
Cocoase inutile care ne vor afecta zeci de ani:
1. Focsani 2. Boita 3. Balcauti
"multe multumiri" proiectantilor
2. Deschideri 2024: Intaia Cocoasa + L3, Lotul Coni , T1DX12, A0L3,

mirceaeliade

#7899
Niste updateuri pe harta CESTRIN, partea cu procente si apoi tabelul complet. De remarcat ca NUROL a intrat in cursa cifrelor:



EugenRo

#7900
In contextul in care va exista un DX6 care n-are legatura cu A6 si un DX8 care n-are lagatura cu A8, ar trebui sa existe si un A12 care n-are legatura cu DX12  ;)

Sau facem si noi o regula normala la cap a numerotarii drumurilor rapide..

DarkFranck

Au actualizat Anexa 1 la HG 540/2000. Avem acum oficial 646 km de autostradă în România (restul de tronsoane care nu sunt incluse nu sunt finalizate/recepționate - inclusiv A3 Gilău-Nădășelu și A7 Bacău, din ce văd?!).




Powered by API/PUM imgur uploader

Sursa: Monitorul Oficial Partea I, nr. 1.053/3.11.2021
Fluctuat Nec Mergitur

danpandrea

#7902
^Au ratat multe. Numai la A1 dacă te uiți, vei vedea diferențe între Destinație și Origine acolo unde există autostradă continuă.

De exemplu: Dumbrava - Șanovița și Remetea Mare - Arad, de parcă n-ar fi autostradă între Șanovița și Remetea Mare. A1 Arad - Nădlac nu e. Nici Deva-Holdea. A10 lipsește cu desăvârșire. Pe A3 lipsesc loturile dintre Câmpia Turzii și Târgu Mureș.

Greu să te uiți pe o hartă...

slartibartfast

@danpandrea Vrei să spui Târgu Mureș. Ce fain ar fi să avem autostradă de la Câmpia Turzii la Târgoviște... Nu ne-am mai stresa atât cu trecerea Carpaților.

danpandrea