Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 12 Guests are viewing this topic.

hefaistos

Ideea e ca nu prea te mai uiti la borne sau la indicativul drumului ci il asculti pe nenea Waze. Si in curand nu ne vom mai uita la nimic, pentru ca va alege masina traseul si va conduce in mod autonom.
Cati dintre cei ce folosesc calea ferata (adica trenul) stiu indicativele magistralelor pe care merg? 

Recunosc, cred ca am deviat e la subiect. Pentru ca nu am un raspuns clar la problema ridicata  O:-)
Normal ar fi sa scoti DN-urile pe centura. Dar ce faci cu km in plus? Habar n-am!
Pariu 500 lei: Pana la 31 decembrie 2024, se va deschide A7 intre Buzau Nord si Focsani Nord. data de initiere a pariului 2 octombrie 2023
Pariu 200 euro, daca pana la 31 decembrie 2029 nu se deschide sectiunea cu tuneluri de pe A1 de la Holdea.

TibiV

Va dau doua exemple cu "de ce trebuie pastrat kilometrajul de vechiul traseu":

- Are loc un accident. Unde trece politia in procesul verbal locul accidentului?.... (Nu cred ca Waze este acceptat in instante...)
- Face CNxxxR un contract de reparatii/reabilitare de DNx la kmY+w... Unde anume este asta? Contestatii?...

Referitor la problema ridicata de pasadia privind limitarile de viteza: DA, Drumul European trebuie mutat pe "DNVO1K", si ridicata limita de viteza corespunzator statutului de drum european.
(Vezi cazul centurii Alexandria pe DN6... Centura este botezata DN6F, are 2 benzi pe sens pana la Buzescu, dar nu a fost ridicata la "rangul" de DE, si s-a mai postat pe forum ca domnu' Garcea sta la panda cu radarul si da amenzi acolo, caci soferii nu realizeaza ca au "iesit" de pe european...)

Mutarea DE nu este o problema, pentru ca drumurile europene sunt "flexibile" - am mai scris despre mutarea "europeanului" de pe DN3 pe A2 atunci cand a fost gata autostrada.

Dar DN-urile in sine trebuie sa ramana (indicative si kilometraj) acolo unde le-a facut mama lor. Caci acele indicative si kilometraje imi spun spun care este distanta dintre A si B (centrele localitatilor A si B), nu "de langa A pana langa B".

Faptul ca un utilizator "de lung parcurs" nu are chef nici de A, nici de B, nu schimba situatia.
Daca ai treburi birocratice si primaria din Brasov te trimite la primaria din Codlea, vei folosi fix "arhaicul" DN1....
Mama proștilor este mereu gravidă... :)

ultrasbz

#7862
Pentru locul accidentului, dar chiar si pentru contracte, in 2021 cred ca se pot folosi coordonatele geografice.

Am incercat la un moment dat sa fac o harta a accidentelor de pe DN2 cu datele de la politie in km, dar e aproape imposibil. Mai mult, consultand imagini street view din diferiti ani, chiar am constatat unele borne kilometrice fiind deplasate si cateva zeci de metri.

Coordonatele GPS cred ca sunt mai precise, in mod normal acuratete sub 5 metri, sunt future-proof, iar daca e vorba de contestatii, sigur politia poate avea un dispozitiv sau aplicatie "omologata" daca google maps nu e suficient de oficial.

alecu26

@hefaistos...din nou...ne uitam ce au facut altii. Dar poate problema nu poate fi rezolvata pana nu se incheie cap coada niste proiecte. A se vedea faimoasele kilometrari de pe A3 din Transilvania.
Drumurile noastre POATE....
(100 Euro ca tronsonul Holdea Margina din A1 nu se va deschide complet la trafic in acest deceniu).

alin2pas

@ultrasbz:
E o idee bună cu coordonatele GPS, care pot fi cu zecimale (utilizat de aplicațiile de navigație) sau cu grade, minute și secunde (geografic), nu contează, pentru că se poate face foarte ușor conversia dintr-un tip în altul de coordonate de oricine (sunt aplicații care pot folosi oricare din variante, la alegere), cu excepția STS. Să nu uităm cazul cu avionul prăbușit în Apuseni, când cei de la 112 au primit de la dr. Zamfir coordonatele GPS de pe telefon, dar nu au fost în stare să le pună pe hartă pentru a găsi locul accidentului.

dr4qul4

eu nu vad mare branza in a renumerota DN-urile. Nu ar fi prima data."
1. Centura  Ploiesti DN1, DN1A si DN1B
2. DN71 nu mai trece prin centrul Targovistei ci putin spre est
3. Centura Buzau (de fapt de la Spataru este mutat DN2 pe noul amplasament)
4. DN7 in Pitesti a fost mutat din centru in zona industriala.
5. DN6 intre Caransebes si Orsova a fost mutat de pe amplasamentul initial in mai multe locuri.
6. Arad .. DN7 e pe centura. Prin oras trece DN7E. Sigur asa a fost si acum 100 de ani :))
7. Focsani.. DN2 e pe ceea ce acum 20 ani era considerata centura.
8. Sinaia. DN1 e tot pe asa-zisa centura.

Si mai putem gasi exemple. Daca s-a putut in trecut, se poate si acum.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

pasadia

Nu se poate, n-ai văzut că trebuie să fie primăria neapărat langa DN...

Evident că sunt sarcastic și evident că consider că DN-urile trebuie mutate. Asta că să fie și mai clară răspunderea - acolo unde mutam DN-ul vechiul drum rămâne strict unul local în grija acelor localități.

Dar problema e oricum mult mai mare și mai adâncă căci avem și DN-uri care ar trebui sa dispară de tot. De exemplu DN73B, cel care efectiv e acum o stradă de cartier între două localități aproape Unite.

mirceaeliade

nu merge NIMENI cu doar 90 km/h pe VO1K.  Nici macar tirurile

mirceaeliade

#7868
Situatia proiectelor autostrazilor dupa demisia lui Drula (aqua sunt schimbari pe ultima luna, verde deschis schimbari in ultimele 2 luni). Din pacate nu am vazut nici o schimbare de procente oficiale:




mirceaeliade

@pasadia + @TibiV  tocmai am vazut ca pe GMaps, VO1K e data ca E574.  tehnic asta inseamna ca e drum european modernizat, deci 100 km/h e legal.

bgd77

E vreun anunt oficial pe tema asta? Fiindca pe GMaps oricine poate sa modifice si sa puna ce vrea el, si poate chiar sa-i fie si aprobat si sa apara pentru toti, dar asta nu inseamna ca e si corect lucrul acela.

mirceaeliade

#7871
Oficial nu prea vad nimic gen anunturi oficiale de la Bruxelles, dar avand in vedere ca centura a fost facuta cu fonduri europene 85%, mi-e greu sa cred ca au obtinut bani de la Bruxelles ca sa faca un drum ne-european.

Am gasit doar harta asta oficiala care pare din 2007 dar cred ca merita salvata pentru cei interesati:



https://unece.org/fileadmin/DAM/trans/conventn/MapAGR2007.pdf

Rutele ingrosate sunt de referinta si arata de ce A9+A6+A7 au sanse mai mari sa fie finantzate de EU.

pasadia

^ deocamdată contează limita pusă pe teren. Limita care inca e 90km/h din câte știu eu.

mirceaeliade

#7873
Au aparut updateuri pe harta CESTRIN.  Mi se pare ca de vreo luna jumatate nu se mai schimbase nimic major.  Astea sunt procentele noi:


hvm

Daca Pizza a avansat mai multe in ultimele 2 luni decat Aktor eu zic ca ar trebui sa isi dea demisia cei care au facut update-ul si calculele
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici