Autostrăzi în România: discuții diverse

Started by Ionut, September 14, 2011, 11:15:15 AM

Previous topic - Next topic

1 Member and 1 Guest are viewing this topic.

Archi

- Acces controlat, se poate intra doar prin noduri rutiere sau intersectii foarte clar semnalizate (majoritatea accidentelor au loc la intersectii)
- Lipsa pietonilor, a bicicletelor, a utilajelor agricole, a trecerilor de pietoni
- Lipsa localitatilor
- Lipsa curbelor si a pantelor periculoase, o autostrada / DX half profile trebuie sa respecte raza minima a curbelor si panta maxima ca si cum ar fii full profile
- Acostament generos

E adevarat ca nu e la fel de sigur ca si o autostrada sau DX full profile din cauza riscului de impact frontal, dar este mult mai sigur decat orice DN

montaniardul

#7921
@archi Pentru marirea considerabila a sigurantei traficului la viteze de A nu ar exista posibilitatea de separare a sensurilor de mers cu parapeti mobili ca sa nu intre careva pe contrasens?

dr4qul4

traficul din zona montana va permite chiar si depasiri in unele cazuri. De exemplu pe A8.
Au croatii o asemenea autostrada HP dar parca se numeste B8.
Limitele de viteza sunt aprozimativ la fel cu cele de pe segmentele FP, pentru ca pe viaduct ai limitare la 100 sau chiar 80 (uneori si viteza de proiectare e mai mica), iar in tunele ai 80 sau chiar 60.
Se circula ok si se depaseste fara probleme, pentru ca spre deosebire de DN-urile noastre ai vizibilitate buna si nu ai alte obstacole de care sa te feresti.
Nu vorbim de PiSi aici, pentru ca aceea va avea trafic. Dar pe restul va cam bate vantul.
Pariu cu Radu_A. 200 lei  (la API). El zice ca UMB pana la sfarsit de 2025 termina: A7 pana la Bacau, Dx6, A0 si DX12 T4. Eu sunt mai pesimist

naivu

 @montaniardul, la un drum 1+1 nu se separa sensurile de mers decat cel mult pe portiuni restranse, pt ca daca se defecteaza un camion pe sosea trebuie sa poata fi ocolit. Daca ai parapet pe mijloc si intre camionul defect si parapete raman mai putin de 2-2,5m s-a blocat complet un sens de mers (nu mai pot trece decat motocicletele!).

b1

Conform normativului găsit de mine, lățimea unei A half-profil este de 14,5 m., suficient pentru a amenaja un 2+1 alternativ cu separator median și benzi de 3,75 m. În plus A mai poate avea ,,platformă Lay By" cu lățimea de 5m.:
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.

tom_sawyer


hvm

Sa inteleg ca normativul permite autostrada pe platforme diferite? sau doar cu o mica diferenta de nivel dar lipite cele doua sensuri?
Pariuri: A3-UMB-5 alunecari>20m - 1000ron Ciprebbe - aici

vancouver

In figura 3 intre etapa 1 si etapa 2 nu exista o linie de cota, care sa impuna o anumita distanta. Adica acel sant S intre caile de rulare plus marginile acestuia nu au o latime stabilita. Ca atare acolo poate fi un metru, dar nu se incalca normativul daca sunt 7 metri. La fel, nici diferenta de nivel intre cele 2 cai de rulare nu este cotata. Asa ca poate si aceasta sa fie oricat. Inaltimea acelor ziduri de sprijin evident va rezulta din proiectare.

Deci raspuns: da, normativul permite platforme diferite si nu este stabilita cat de mare este distanta intre ele si diferenta de nivel.
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

elphax

sper doar ca normativul prevede asta pentru toate cazurile , nu doar la constructia etapizata cand s-ar face half profile.

imi place acel profil pentru etapizare, avand 1.5 metri in plus se poate circula in siguranta pe ambele sensuri deoarece au ambele banda de urgenta

vancouver

Normativele nu sunt legi. Ele se emit de regula la nivel de minister. Adica de catre cei de specialitate si direct implicati. Daca este nevoie, normativul se poate schimba repede. Trebuie doar un minim de initiativa pe verticala, adica angajatul de la stat din esalonul 5 sa-si miste creierul si fundul si sa ceara la esalonul superior sa se schimbe normativul. Superiorul sa aibe un minim de interes si sa dea mai departe, etc... Acest mod de lucru este insa extrem extrem de deficitar in Romania. Sistemul comunist in care totul venea numai de sus in jos a imbecilizat Romania si tarile est europene, ca atare daca nu apare sus un ministru sau director interesat in a cauta solutii si solutii, atunci pur si simplu lucrurile denatureaza intr-o directie de colos / monstru care nu stie in ce sens sa se miste (vezi mai ales CFR, sistemul de sanatare, etc..).

Data fiind aceasta stare de incremenire a tot ce inseamna sistem de stat in Romania, este nevoie de un mecanism (la nivelul fiecarui minister) prin care angajatii inferiori sa fie intrebati in mod repetat legat de idei de imbunatatire si reglare. Un fel de sondaj de opinie, la care toti sa raspunda o data pe an si la final sa aibe si ocazia sa insereze propuneri. Apoi o echipa de oameni care se ocupa de trierea ideilor, in principal separarea propunerilor strict tehnice de cele economice (gen "sa creasca salariul").

Una peste alta o atitudine pro-activa gen "am un plan", care sa inlocuiasca actualul mod de viata tip pompier atomic = doar re-actie, doar raspuns la cerere, doar facut daca vine de sus, etc...
Feroviar: inadmisibil că ramâne 1 fir pe unele porțiuni după reabilitare pe Craiova-Caransebeș și Cluj-Oradea. Da pentru extinderea programului Quick Wins. Limitare instalare ETCS doar pe coridorul IV, pana cand va deveni pe deplin functional si isi dovedeste eficienta. Autostrazi: DA pentru 4 treceri montane: A1, A3, A6 si A8. NU deocamdata pentru A13 montan si A Nordului partea montana.

gicu

@vancouver are dreptate referitor la procedura de modificare, cu o mica observatie. Normativele sunt legi, se publica in Monitorul Oficial si este obligatorie respectarea lor. Standardele (ex. Eurocodurile) in schmb nu sunt legi, respectarea lor e recomandata, dar nu obligatorie (Legea 163/2015, art. 6).

b1

Vin cu o propunere de normativ de autostradă half-profil:
1. Pentru șes și deal: A full-profil:


Varianta originală:


Varianta propusă:


2. Pentru munte: varianta originală:


Varianta propusă:



Powered by API/PUM imgur uploader
Gândirea de grup presupune că valorile grupului nu sunt doar indicate, ci și corecte și bune.


pasadia

Domana din reportaj vorbeste despre o "dualitate" a drumurilor tehnologice spunand ca se considera ca ele pot functiona si ca pista de bicicleta. Chestie care cumva ma descumpaneste - drumurile astea nu sunt intre garduri si corpul autostrazii? Caz in care biciclistul nu prea are acces la ele? Sau cumva drumul va fi pe exteriorul gardului, caz in care nu prea vad cum se poate face interventia.

Bine, asta ca sa nu mai comentez legat de imbracamintea asigurata pe drumurile tehnologice, sa nu comentez de continuitatea necesara a acestora daca chiar vrem sa fie piste de bicicleta. Asa ca sunt curios, poate v-ati uitat in documentatia de la A7... chiar e pista de bicicleta, sau e doar de forma, trecem in text pista de bicicleta si gata?

Allex

Update cu harta inaugurarilor de autostrada pe ani (ST2 adaugat, momentan fara A3 Tg mures.)

1,5 sec



4 sec

"Asta-i ţara tuturor imposibilităţilor"

DN2 - E85 | Monitorizare A7 Autostrada Moldova